Citymarketin tarjouskusetus osa xxx !
Eilen katsoin Cittarin sivuilta tarjouksen Norjan lohesta kokonaisena alle 5e/kg. No, se oli voimassa vielä tämänkin päivän. Minä äsken lähdin sitä ostamaan, niin myyjä kalatiskissä: Ei sitä tänään enää ole, kun se oli erä, jota riitti vain kahdeksi edelliseksi tarjouspäiväksi. No, ilmoitin, ettei tuo ole asianmukaista markkinointia. Ostin sitten muuta ruokaa tilalle mutta vituttipa taas tuokin huijaus.
Kommentit (48)
En jaksa pelata noilla Cittarin alennustuotteilla. Saat syynätä lippua ja lappua, onko se juuri se tuote, mitä mainostetaan vaan se viereinen. Käytän muita kaupparyhmiä, joissa hinnat on kohdillaan niin kuin pitää.
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä sä teet sillä tiedolla, mikä sen erän koko on? Oli se sitten 50 tai 500 et voi kuitenkaan tietää onko sitä enää siellä kaupassa, kun sinä sinne menet.
Erät ovat niin pieniä, että eivät voi laittaa niitä mainokseen, koska silloin sisäänvetohuijaus paljastuisi.
Ei ole määritelty kappalemäärää kun ne kalat on saatu kilohintaan.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ostaja oma aivotoiminta käyttöön. ERÄ on tietty määrä , usein hyvin pieni. Mainos oli oikein. Jouduin kerran todistamaan laskiaispäivänä kun kassalle jälkeeni ryntäsi raivotar ja kassa sai kuulla kunniansa kun 20. 25 kaupassa ei enää ollut laskiaispullia. Minä puolustin kauppaa ja hyvä kun en saanut turpiini : D
Pelkkä sana Erä on harhaanjohtavaa markkinointia aivan selvästi. Siinä pitäisi olla edes erän koko.
Minä tilaan Cittarin nettikaupasta ja AINA on tarjoukset olleet oikein!!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voin todellakin arvioida, että jos erän myynti alkaa esim.15.10. ja on 100 kpl, on se todennäköisesti mennyt jo 17.10.!! Olisin siis mennyt varmasti jo 15.10. sen lohen ostamaan. Nyt pelkkä sanalla Erä, kauppias pesi kätensä mainoksesta, joka ei pitänyt enää tänään lainkaan paikkansa. Ap
Teeppäs sitten niin, että ensi kerralla ihan oikeasti käyt kaupassa heti tarjouksen ensimmäisenä päivänä. Itselleni ei ainakaan tullut yllätyksenä, että reilusti alle normaalihinnan myytävää, suosittua ja haaveiltua tuotetta, ei riitäkään viimeiseen hetkeen asti.
Vierailija kirjoitti:
Tarjoustuote pitää olla saatavilla koko tarjouksen ajan tai mainoksessa on ilmoitettava kappalemäärä. Kuluttajalla on tuossa oikeus hyvitykseen.
Saatavuudesta kun ei aina ole varmuutta, niin isossa kaupassa ei voi sanoa tarkkaa kpl määrää. Lohen kohdalla ilmoitettaisiin kilomäärä, koska ei noista makseta per kpl tuottajalle. Kilomäärä taas ei mitenkään tarkasti kerro montako kalaa se on. Jos näin pitäisi tehdä, niin tarjoukset vain jätetään ilmoittamatta. Sitten olet huutamassa miksei ilmoitettu kun naapuri oli ostanut lohta 4eur/kilo ja kun menit itse hakemaan sitä viikon päästä, niin hinta oli 11eur/ kilo.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole määritelty kappalemäärää kun ne kalat on saatu kilohintaan.
No silloin siihen ilmoitukseen laitetaan esim. "500 kg erä".
Jos siellä lukee "ERÄ", tiedät että sitä on rajoitettu määrä.
Aina ei voi kappalemäärää merkitä, koska kauppias ei tiedä montako kalaa tällä kertaa saadaan.
Siitähän vasta haloo nousisi jos ilmoitetaan että on 100 kpl, mutta tulikin vain 50 kpl.
Vierailija kirjoitti:
Kilohinta pitää myös tuotteista löytyä. Kerran kysyin sitä myyjältä ja myyjä sanoi, että laske itse. Laskin päässäni, kerroin hinnan myyjälle ja tein valituksen.
Mikään ei muutu, ellei anna palautetta. Sitä voi antaa ihan asiallisesti. Esim.tuossa kysyin kauppiaalta, että eikö voisi olla kilohintoja, ettei tarvitse itse laskea, niin kuin myyjä käski. Tiesin kyllä, että ne pitää olla. Sain asiallisen palautteen, että tulevat katsomaan että jatkossa kilohinnat löytyy. Eivät kyllä maininneet, että olivat tehneet virheen. Vaan että korjaavat epäkohdan.
Mistä tuotteesta et löytänyt kilohintaa? Muovikassista vai vappupallosta?
Joka ikisessä tuotteessa on S- ja -K-ryhmän kaupoissa kilo- tai litrahinnat hyllynreunalapuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ostaja oma aivotoiminta käyttöön. ERÄ on tietty määrä , usein hyvin pieni. Mainos oli oikein. Jouduin kerran todistamaan laskiaispäivänä kun kassalle jälkeeni ryntäsi raivotar ja kassa sai kuulla kunniansa kun 20. 25 kaupassa ei enää ollut laskiaispullia. Minä puolustin kauppaa ja hyvä kun en saanut turpiini : D
Pelkkä sana Erä on harhaanjohtavaa markkinointia aivan selvästi. Siinä pitäisi olla edes erän koko.
Kaikki mainokset eivät ole kaikki paikallisia. Tulee koko suomeen ja eräkoot vaihtelee ihan kaupoittain. Toiselle puolelle kaupunkia voi tulla vaikka 1500kg ja toiselle 500kg.
Sulla ei ollu erähousuja jalassa, siksi ei myyty.
Tähän tämä sisäänvetohuijaus perustuu.
Asiakas on päättänyt ostaa lohta ja on kerinnyt kerätä kärryynsä sitruunat, tillit, smetanat ja saapuu peränurkassa olevalle kalatiskille. Siellä sitten naureskellaan asiakkaalle ja tarjotaan tilalle lohifilettä 19,90€/kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mainokset eivät ole kaikki paikallisia. Tulee koko suomeen ja eräkoot vaihtelee ihan kaupoittain. Toiselle puolelle kaupunkia voi tulla vaikka 1500kg ja toiselle 500kg.
Silloin ilmoitukseen laitetaan "vähintään 500 kg erä/myymälä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kilohinta pitää myös tuotteista löytyä. Kerran kysyin sitä myyjältä ja myyjä sanoi, että laske itse. Laskin päässäni, kerroin hinnan myyjälle ja tein valituksen.
Mikään ei muutu, ellei anna palautetta. Sitä voi antaa ihan asiallisesti. Esim.tuossa kysyin kauppiaalta, että eikö voisi olla kilohintoja, ettei tarvitse itse laskea, niin kuin myyjä käski. Tiesin kyllä, että ne pitää olla. Sain asiallisen palautteen, että tulevat katsomaan että jatkossa kilohinnat löytyy. Eivät kyllä maininneet, että olivat tehneet virheen. Vaan että korjaavat epäkohdan.Mistä tuotteesta et löytänyt kilohintaa? Muovikassista vai vappupallosta?
Joka ikisessä tuotteessa on S- ja -K-ryhmän kaupoissa kilo- tai litrahinnat hyllynreunalapuissa.
Oletko käynyt jokaisessa suomalaisessa S-ja K-kaupassa? Aika huikeeta.
Vierailija kirjoitti:
Asiakas on päättänyt ostaa lohta ja on kerinnyt kerätä kärryynsä sitruunat, tillit, smetanat ja saapuu peränurkassa olevalle kalatiskille. Siellä sitten naureskellaan asiakkaalle ja tarjotaan tilalle lohifilettä 19,90€/kg.
Lankesin vastaavaan Gigantissa ja tajusin vasta myöhemmin tulleeni huijatuksia. Tarjouksessa halpa pesukone. Myyjä haukkuu sen ja suosittelee, että tässä vähän kallimmassa on sitä ja tätä ja tuota paremmin, että kyllä ehdottomasti kannattaa se ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ristus. Tuskin sinne yllärinä oikeasti tulee 15.10. ihan mitä hyvänsä! Kyllähän sen kauppiaan nyt täytyy varata kylmätiskiä ym.kaloille. On se kumma, että täällä viitsitään puolustella tuollaista mainontaa!! Sitä paitsi olen käynyt Prismasta ostamasta fileoitua kirjolohta vain hieman kalliimmalla, niin ei ole tarvinnut kelloa tuijottaa ja lähteä aamutuimaan jonottamaan sitä vaan tavaraa on ollut saatavilla. Pitäkää lohenne,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei muutu, ellei anna palautetta. Sitä voi antaa ihan asiallisesti. Esim.tuossa kysyin kauppiaalta, että eikö voisi olla kilohintoja, ettei tarvitse itse laskea, niin kuin myyjä käski. Tiesin kyllä, että ne pitää olla. Sain asiallisen palautteen, että tulevat katsomaan että jatkossa kilohinnat löytyy. Eivät kyllä maininneet, että olivat tehneet virheen. Vaan että korjaavat epäkohdan.Mistä tuotteesta et löytänyt kilohintaa? Muovikassista vai vappupallosta?
K-kaupoissa verrokkihinnat on ihan päin helevettiä suoraan sanottuna.
Vierailija kirjoitti:
En. Kävin ostamassa läheisestä Lidlistä muut viikonlopun ruuat ja menin varta vasten Cittariin tuon tarjouksen vuoksi. Ap
Tokmannilla ei lohta myydä mutta hinnat aina päin pers että, jos niitä edes on esille laitettu.
Hyllyssä voi hinta olla 9,99e niin kassalla se on 29,99e.