Onko S ketju lopettamassa ilta-alet vähentämällä lapputuotteita?
Ennen sai hyvin parista ässästä lihaa, maitoa, jugurtteja, leipää.. nyt olen viimeisen parin kuukauden aikana huomannut että punaisella lapulla varustettuja tuotteita on yhä vähemmän. Laittavatko kauppiaat päiväystuotteet johonkin ruokajakeluun vai miksi enää on niin vaikeaa löytää aletuotteita?
Kommentit (32)
Tai ne on oppineet tilaamaan sopivampia määriä, niin vanhenevia ei jää niin paljoa. Sehän on kaupalle pelkästään fiksua.
Se vaihtelee päivittäin aika paljon paljonko laputettuja on. Ei tosin ihan noin pitkällä aikavälillä.
Sais lopettaa. Ei siitä ole ollut mitään iloa.
Lähi ässä on auki 24/7 seuraavatkin klo 23 asti. En jaksa enää 22 jälkeen mennä ruokakauppaan, kun aamuisin aikainen herätys.
Minä ostan niitä päivällä kun ovat -30%, en jaksa mennä illalla kauppaan ja onhan se 30 prossaakin jo ihan hyvä alennus.
Kai se on vähän kauppa/alue kohtaista myös. Kaikki kaupat ei esim. myy leipää olenkaan alennuksella (pois lukien paistopiste tuoteet) Joissain kaupoissa saa 50% allenuksella koko päivän.
En ole itse kyllä huomannut, että punalappu tuoteet olisi vähentyneet. Toisaalta joillain kaupoilla voi olla ne omat ale-lappu mummot jotka tulee jo 2 tuntia aikaisemmin kauppaan käyskentelemään ja kerää parhaat kärryyn ja odottelevat, että kello lyö 21. Silloin ei tavalliselle turistille jää mitään.
Kaupat antaa ruoka-apuun aika vähän tavaraa jos ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Sais lopettaa. Ei siitä ole ollut mitään iloa.
Lähi ässä on auki 24/7 seuraavatkin klo 23 asti. En jaksa enää 22 jälkeen mennä ruokakauppaan, kun aamuisin aikainen herätys.
Eikö ilta-ale ala viimeistään klo. 21 vaikka kauppa olisi 24/7 auki. T
Ehkä eivät halua ihmisiä tungeksimaan sinne ja tartuttamaan toisiaan.
Yhdeksän aikaanhan on ollut kova ruuhka, kun samaan aikaan siellä on viimeiset kaljan ostajat ja punalappumetsästäjät.
Vierailija kirjoitti:
S-kauppias ajattelee tässä vain omaa pötsiään. Saisi hävetä!
Soita sille S-kauppiaalle, että alkaa tilata keskusvarastolta enemmän vanhentuvia tuotteita.
Meidän Salessa myyjä kerää punalappuiset tuotteet pois jo 20:00 kun kuulema elintarvikelaki määrää keräämään seuraavana päivänä vanhaksi menevät tuotteet pois ilta kasilta. S-ryhmän viimeisen tunnin ilta-ale alkaa vasta kymmeneltä eikä siinä vaiheessa ole aletuotteita enää jäljellä.
Olen katsonut että välillä ennen kahdeksaa keräävät pois tuotteita, (meillä ilta-ale 20.00) joskus kärryllinen seissyt käytävällä yksinään. Ihmettelin vähän että ei kai ne ruokajakoonkaan mene siinä lämpimässä seistyään,
Vierailija kirjoitti:
Meidän Salessa myyjä kerää punalappuiset tuotteet pois jo 20:00 kun kuulema elintarvikelaki määrää keräämään seuraavana päivänä vanhaksi menevät tuotteet pois ilta kasilta. S-ryhmän viimeisen tunnin ilta-ale alkaa vasta kymmeneltä eikä siinä vaiheessa ole aletuotteita enää jäljellä.
Oikeesti? Eikö ne voisi käydä laputtamassa 60%:iin klo 19...?
Nyt korona aikaan niitä vaan ei tule niin paljoa, kun ihmiset joutuvat ostamaan enemmän.
Lomautusten takia ihmisillä on tarpeen lisäksi myös enemmän aikaa ostella.
Ruoka-avun jakelijatkin on pulassa kun tuotteita vaan ei jää kaupoista.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se Salessa horisee oikein?! Missä tuo ilta-ale alkaa muka vasta kymmeneltä, kun meidänkin Prismassa alkaa yhdeksältä vaikka kauppa auki 24h.
Olen S-kauppias ja olen kieltänyt punalaputtamasta omassa kaupassani mitään, koska se on katteestani pois!
Vierailija kirjoitti:
Olen S-kauppias ja olen kieltänyt punalaputtamasta omassa kaupassani mitään, koska se on katteestani pois!
Siis heität mieluummin ilmaiseksi roskiin, kun myyt pienemmällä katteella?
Kauppiaan logiikka kusee nyt.
Jospa niitä ei vain ole eli tuotteet ovat käyneet kaupaksi.