Vaiettu tosiasia: Krapula voi parantaaa hetkeksi täysin ADHD-oireet
https://www.reddit.com/r/neuro/comments/4h67oh/why_did_a_hangover_cure_…
Olen itsekin kokenut tämän muutaman kerran täysin ja joskus ei ole vaatinut kuin muutaman kaljan edellisenä iltana. En pidä sinänsä kännissä olemisesta juurikaan ja sen takia en kuitenkaan juo kovin usein.
Omalla kohdallani krapulan "parantava" vaikutus adhd-oireisiin kestänyt pisimmillään n. 3 päivää. Voimakkain vaikutus toki silloin heti seuraavana päivänä alkoholin nauttimisen jälkeen.
Kommentit (7)
Tuossa on se ikävä puoli, että jos joutuu ottamaan samalla fyysisesti huonon olon itselleen. Henkisesti olo voi olla 10x parempi mitä normaalisti kyllä. Terv. Ap
En ole huomannut.
Ihan kauhea olo vaan nykyään eli siinä mielessä joo että päässä ei pyöri kuin se ajatus että koska tämä loppuu!!
En juo todellakaan usein krapuloiden takia. Mieluummin adhd kuin jatkuva krapula.
Tuo tajunnan tilan muutos on kaikkein hämmästyttävin tuossa. Illalla kännissä odottaa että tulispa jo äkkiä aamu ja krapula....
Ihmettelin aikoinaan ekan kerran kun tämä ilmeni kun pystyin täysin keskittyneesti tekemään jotain Excel-taulukkoa tietokoneella ja lisäksi tämä tuntui jopa hauskalta! Normaalisti minulla tämän tyyppiset asiat ihan täyttä tuskaa.
Ette oo kunnon krapulaa sitten kokeneetkaan. Musta tulee niin sairas, että makaan vaan koko päivän sairastaen sohvalla. Sekö on sitten toivottavaa?
Minä parantelin omaa adhd:ta viinalla 10 vuotta suunnilleen.
Alko putket venyyn jo liian pitkiksi3-6vk kännissä yötäpäivää ja krapaulat ihan kauheita, ne kesti joskus pari viikkoa .
Nyt ilman viinaa oikealla diagnoosilla ja oikealla lääkityksellä.
Eikö tee mieli sekoilla ja pomppia ympäriinsä?