Naisystävä ei tee ruokaa
Olen lukenut täällä keskuteluja aina välillä ymmärtääkseni naisia edes hieman paremmin... Nyt tarvitsen neuvoja!
Älkää ymmärtäkö väärin, en ole sovinisti tai vaimonhakkaaja, kannatan tasa-arvoa ja elän mielestäni ihan modernissa maailmassa. Mutta ongelmani on naisystäväni, joka ei IKINÄ tee ruokaa. Hän syö eineksiä tai pikaruokaa, harvoin ostaa kotiin kaappeihin mitään muuta kuin leipää, ehkä pakastepizzan mutta harvemmin. Minä kokkaan pari kertaa viikossa, naiseni kyllä syö jos joku muu tekee. Luulen että hän ei oikeati osaa tehdä ruokaa, eikä ole kyllä osoittanut kiinnostustakaan. Minusta olisi kiva tehdä aamupalaa yhdessä, mutta en jaksaisi aina olla se joka keittää puurot ja paistaa munat, kun toinen ei tee mitään ikinä. Olisi kiva joskus istua valmiiseen pöytään, tai kutsua ystäviä syömään.
Viime aikoina olet alkanut miettiä, että onko tälläisen naisen kanssa järkeä jatkaa kovin pitkälle? Haluan vaimon ja äidin lapsilleni. Haluaisin että kotona tuoksuisi joskus ruoka kun tulen kotiin. Lisäksi naisystäväni on hirveän sottainen, eikä hirveästi välitä miltä meillä kotona näyttää. Olen aikaisemmin seurustellut naisten kanssa, jotka ovat oikein kodinhengettäriä - kokkaavat, leipovat, sisustavat, puunaavat, ostavat kukkia maljakkoon, laittavat verhoja ym. En voi olla väittämättä ettenkö nauttisi siitä.
Kuinka yleistä tälläinen "uusavuttomuus" on? Voiko asialle tehdä jotain? Tai siis mitä voisin tehdä että naiseni alkaisi kokkaamaan?
Kommentit (68)
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 23:27"]
Kiitos kaikille, taidan nyt miettiä asioita kunnolla halki ja harrastaa hieman itsetutkiskelua viikonlopun yli. Mietin, että miksiköhän minä olin jonkun mielestä oksettava... Hyviä neuvoja tuli, yritän ottaa niistä kaiken irti. Kiitos ja anteeksi kaikkien miesten puolesta ;)
[/quote]
8 jatkaa: et ole ollenkaan oksettava. Rupesin ihan taas kerran häpeämään omaa laiskuuttani, sitähän se on. Pyykkään kyllä enemmän kuin mielelläni (laiha lohtu). Mutta jonkun ehdottamille kokkikurssille en kehtaisi tässä iässä lähteä, koska osaamattomuuteni hävettää ja siellä se paljastuisi. Eivät ne koskaan niin alusta aloita. Lasten keittokirjoja olen joskus katsellut, olisikohan niissä tarpeeksi helppoja ohjeita...
Nyt kun meillä on tuo vauva, niin kai täytyy ainakin opetella tekemään niitä "perusmömmöjä".
Jos suunnilleen tämänsisältöinen viesti tulee kahdesti, niin pahoittelen, äsken ei näyttänyt viesti pääsevän mukaan.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 23:00"]
Ei ihme että tulee paljon eroja ja riitoja kun naisilla nykyään tämmöinen asenne.. minä en tee, minä en tykkää.. valivalivali. Mä olen sitä mieltä että niin se menee että nainen on kodinhengetär ja mies hankkii leivän pöytään. Itse kokkailen, siivoan, pesen pyykkiä, leikin lapsen kanssa, ulkoilen, leivon sillä aikaa kun mieheni on töissä. Ja sitten kun miehen työt loppuu niin sen jälkeen yhdessä käymme kaupassa ja ulkoillaan. Ja parisuhde kukoistaa kun ei märistä turhasta!!
[/quote]
Juu, kyllähän tuo varmaan toimii jos nainen loisii kotona. Mutta nykypäivänä on tapana, että nainenkin käy töissä. Vai meinaatko että työpäivän päätteksi nainen hoitaa vielä kaikki kotityöt kun mies vetää pitkäkseen sohvalle ja nauttii ansaitusta levosta?
Ei silti, tuo kotiäitinä loisiminen kuulostaa pahimmalta painajaiseltani.
No mutta, rajan etelä- ja itäpuolella on vielä noita naisia, kotihengettäriä. Harmi vaan, että kun ne tuo Suomeen, osa ymmärtää että ei ole pakko aina laittautua, että rakkaus= napin ompelu miehen paitaan, että suomalainen mies ei tee niitä asioita joita he odottavat kunnon miehen tekevän. Ja sit ne eroo. (Eroprosentti tiladtollusesti paljon suurempi kuin suomalaisen ja suomalaisen välillä.)
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 23:27"]
Kiitos kaikille, taidan nyt miettiä asioita kunnolla halki ja harrastaa hieman itsetutkiskelua viikonlopun yli. Mietin, että miksiköhän minä olin jonkun mielestä oksettava... Hyviä neuvoja tuli, yritän ottaa niistä kaiken irti. Kiitos ja anteeksi kaikkien miesten puolesta ;)
[/quote]
Sosittelen lukemaan ketjut "Miesystäväni ei tee ruokaa" sekä "Meillä koira tekee ruuat".
Menkää siihen "Kaappaus keittiössä" -ohjelmaan, Kari ratkaisisi nuokin ongelmat!
AP, lue tämä. Kuvasit samat käytösmallit kuin tuntemallani naisella jolla on käytökseensä syynä tämä:
http://paivitasala.wordpress.com/2011/08/01/naisen-inattentiivinen-adhd/
Ja ei, tuskin kannattaa hankkia lasta hänen kanssaan. Oscar-ehdokkaana olevan lyhytelokuvan kysymykseen vastaus olisi nimittäin pian "Kyllä, juuri sinä teet tosiaan aivan kaiken!".
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 23:51"]
AP, lue tämä. Kuvasit samat käytösmallit kuin tuntemallani naisella jolla on käytökseensä syynä tämä:
http://paivitasala.wordpress.com/2011/08/01/naisen-inattentiivinen-adhd/
Ja ei, tuskin kannattaa hankkia lasta hänen kanssaan. Oscar-ehdokkaana olevan lyhytelokuvan kysymykseen vastaus olisi nimittäin pian "Kyllä, juuri sinä teet tosiaan aivan kaiken!".
[/quote]
Koska nainen ei pidä ruuanlaitosta eikä siivoa usein on hänellä ADHD? Tiluliluliii...Vai olisko hän peräti "hysteerinen" http://fi.wikipedia.org/wiki/Hysteria .
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 23:12"]
Minä kammoksuisin ajatusta, että toinen olisi vain passattavana... jos mies huoltaa mun autoania, niin mä voin sillä aikaa pyörittää pyykkihuoltoa ;) ja teen sen siksi, että toiselle tulee siitä hyvä mieli.
[/quote]
Tämä se vasta reilua onkin. Mies vaihtaa renkaat kaksi kertaa vuodessa ja käy kerran vuodessa katsastuksessa, kun sinä pyykkäilet parin päivän välein.