Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naisystävä ei tee ruokaa

Vierailija
16.01.2014 |

Olen lukenut täällä keskuteluja aina välillä ymmärtääkseni naisia edes hieman paremmin... Nyt tarvitsen neuvoja!

Älkää ymmärtäkö väärin, en ole sovinisti tai vaimonhakkaaja, kannatan tasa-arvoa ja elän mielestäni ihan modernissa maailmassa.  Mutta ongelmani on naisystäväni, joka ei IKINÄ  tee ruokaa. Hän syö eineksiä tai pikaruokaa, harvoin ostaa kotiin kaappeihin mitään muuta kuin leipää, ehkä pakastepizzan mutta harvemmin. Minä kokkaan pari kertaa viikossa, naiseni kyllä syö jos joku muu tekee. Luulen että hän ei oikeati osaa tehdä ruokaa, eikä ole kyllä osoittanut kiinnostustakaan. Minusta olisi kiva tehdä aamupalaa yhdessä, mutta en jaksaisi aina olla se joka keittää puurot ja paistaa munat, kun toinen ei tee mitään ikinä. Olisi kiva joskus istua valmiiseen pöytään, tai kutsua ystäviä syömään.

Viime aikoina olet alkanut miettiä, että onko tälläisen naisen kanssa järkeä jatkaa kovin pitkälle? Haluan vaimon ja äidin lapsilleni. Haluaisin että kotona tuoksuisi joskus ruoka kun tulen kotiin. Lisäksi naisystäväni on hirveän sottainen, eikä hirveästi välitä miltä meillä kotona näyttää. Olen aikaisemmin seurustellut naisten kanssa, jotka ovat oikein kodinhengettäriä - kokkaavat, leipovat, sisustavat, puunaavat, ostavat kukkia maljakkoon, laittavat verhoja ym. En voi olla väittämättä ettenkö nauttisi siitä. 

Kuinka yleistä tälläinen "uusavuttomuus" on? Voiko asialle tehdä jotain? Tai siis mitä voisin tehdä että naiseni alkaisi kokkaamaan? 

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi ap :) Kurja tilanne, mutta vaikutat todella kunnolliselta ihmiseltä, joka on vain hieman neuvottomassa tilanteessa. Mitä jos kokeilisitte yhdessä tuota kokkikurssia? Tai tekisitte viikonloppuisin yhdessä rauhassa ruokaa, valitkaa resepti etukäteen ja ostakaa hyvää viiniä, kattakaa pöytä kivasti ym. Voisitte rauhassa vielä yrittää jutella siitä, mitä elämältä ja toisiltanne haluatte. Ei ole aivan mahdoton idea, että naisestasi vielä kuoriutuisi sellainen ihminen, joka haluaa osallistua arkeen ja jakaa vastuun kodista. Pidän peukkuja!

Vierailija
42/68 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaako silti perää? Ehkä vaikea heittää kadulle jos seksipalvelut vielä pelaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 22:40"]

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 22:38"]

En ole vaihtanut huonompaan. Olen ihanan ihmisen kanssa, josta välitän paljon. En nyt oikein vain osaa käsitellä tätä tilannetta, kun se on minulle niin vieras. 

Yritän varmaan vielä keskustella tuosta 50:50 jaosta, josta joku sanoi. Siivojasta joku oli laittanut, niin meillä käy jo siivoja 2 kertaa kuukaudessa, mutta sotkua (minun mielestä) tulee ihan jo päivässä, kun tavaroita jätetään lattialle ym. Niitä sitten siivoan. Oikeasti en usko että ihminen on yhtään huonompi vaikka ei siivoa tai tee ruokaa. Arki vaan pitäisi saada toimimaan silti, olen väsynyt hoitamaan kaikkea yksin. Toisaalta Minna on kovin vähään tyytyväinen, eikä vaadi ikinä minulta mitään. En viitsisi koko ajan olla valittamassa, niin moni asia on kuitenkin hyvin. Mutta en voi kuvitella lapsia tähän suhteeseen.

[/quote]

Eli ei lapsia koska sun pitäisi kantaa päävastuu? 

Sinäkö sen lapsiasian päätät? 

[/quote]

Eiköhän lapsiasioista päätetä yhdessä. Jos toinen ei halua lapsia tuollaiseen tilanteeseen, ei sitten halua. Tuskinpa tuollainen nainenkaan haluaa. Lapsissa on työtä!

Vierailija
44/68 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, en aio hankkia lapsia suhteeseen jossa minä kannan kaikesta vastuun. Ja kyllä, minä sen päätän, jokaisella on oikeus päättää kenen kanssa haluaa lapsia ja kenen ei. T. Aloittaja

Vierailija
45/68 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kukaan tietää millainen mies noiden viestien takana on? Minä en ainakaan ole saanut hyvää kuvaa, päinvastoin...

Vierailija
46/68 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 22:44"]

Niin, en aio hankkia lapsia suhteeseen jossa minä kannan kaikesta vastuun. Ja kyllä, minä sen päätän, jokaisella on oikeus päättää kenen kanssa haluaa lapsia ja kenen ei. T. Aloittaja

[/quote]

Käytätkö kondomia?

Vierailija
47/68 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 21:19"]

Olen lukenut täällä keskuteluja aina välillä ymmärtääkseni naisia edes hieman paremmin... Nyt tarvitsen neuvoja!

Älkää ymmärtäkö väärin, en ole sovinisti tai vaimonhakkaaja, kannatan tasa-arvoa ja elän mielestäni ihan modernissa maailmassa.  Mutta ongelmani on naisystäväni, joka ei IKINÄ  tee ruokaa. Hän syö eineksiä tai pikaruokaa, harvoin ostaa kotiin kaappeihin mitään muuta kuin leipää, ehkä pakastepizzan mutta harvemmin. Minä kokkaan pari kertaa viikossa, naiseni kyllä syö jos joku muu tekee. Luulen että hän ei oikeati osaa tehdä ruokaa, eikä ole kyllä osoittanut kiinnostustakaan. Minusta olisi kiva tehdä aamupalaa yhdessä, mutta en jaksaisi aina olla se joka keittää puurot ja paistaa munat, kun toinen ei tee mitään ikinä. Olisi kiva joskus istua valmiiseen pöytään, tai kutsua ystäviä syömään.

Viime aikoina olet alkanut miettiä, että onko tälläisen naisen kanssa järkeä jatkaa kovin pitkälle? Haluan vaimon ja äidin lapsilleni. Haluaisin että kotona tuoksuisi joskus ruoka kun tulen kotiin. Lisäksi naisystäväni on hirveän sottainen, eikä hirveästi välitä miltä meillä kotona näyttää. Olen aikaisemmin seurustellut naisten kanssa, jotka ovat oikein kodinhengettäriä - kokkaavat, leipovat, sisustavat, puunaavat, ostavat kukkia maljakkoon, laittavat verhoja ym. En voi olla väittämättä ettenkö nauttisi siitä. 

Kuinka yleistä tälläinen "uusavuttomuus" on? Voiko asialle tehdä jotain? Tai siis mitä voisin tehdä että naiseni alkaisi kokkaamaan? 

[/quote]

Et mitään jos hän vihaa ruuanlaittoa. Jos hän on kiinnostunut edes jostain eksoottisista ruuista niin voit innostaa tekemään yhdessä jotkain erikoisempaa.

Itse vihaan ruuanvalmistusta ja ainoastaan joku erikoinen kokeilu kiinnostaa.

Jos teillä ei ole lapsia niin miksi pakottaa toinen omaan muotiin? Lapsille täytyy ruokaa laittaa kumpikin (jos ei toinen vain suostu olemaan se laittaja), mutta muuten ei.

Kun lapseni on kasvanut lopetan ruuanlaiton ja käyn vain ravintoloissa syömässä.

Vierailija
48/68 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaako silti perää? Ehkä vaikea heittää kadulle jos seksipalvelut vielä pelaa.

[/quote]

Parisuhteessa ei ole olemassa mitään seksipalveluita, vaan normaalia ihanaa seksiä.

Vierailija
49/68 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 22:46"]

[/quote]

Käytätkö kondomia?

[/quote]

Parempi olla ilman minnan pillua,se on varmin tapa.

Vierailija
50/68 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja oksettaa minua. 

Vierailija
51/68 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse rakastan hemmotella miestäni hyvällä(kehuu ainakin) ruualla jne. Teen monesti ruuan perheelle ja miehelle erikseen eväät töihin. Ei siis  mitään leipiä tms vaan oikeaa ruokaa. Mies tekee kotitöitä päivittäin (täyttää tiskikoneen jne)lapsenhoito, kauppareissut ja muu on aikalailla minun heiniä. Ihanaa että teet noin paljon tyttöystäväsi eteen, mutta aika epäreilulta kuullostss. Vähän kuin nainen asuisi vielä kotona, eli ruokaa voi laittaa jos/kun haluaa eikä siivotakkaan tsrvitse. Kokeileppa viikon ajaksi jättää tuo kaikki tekemättä. Ei ilkeyttä vaan katso kuinka reagoi js huomaaako

Vierailija
52/68 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme että tulee paljon eroja ja riitoja kun naisilla nykyään tämmöinen asenne.. minä en tee, minä en tykkää.. valivalivali. Mä olen sitä mieltä että niin se menee että nainen on kodinhengetär ja mies hankkii leivän pöytään. Itse kokkailen, siivoan, pesen pyykkiä, leikin lapsen kanssa, ulkoilen, leivon sillä aikaa kun mieheni on töissä. Ja sitten kun miehen työt loppuu niin sen jälkeen yhdessä käymme kaupassa ja ulkoillaan. Ja parisuhde kukoistaa kun ei märistä turhasta!!

Vierailija
53/68 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 23:00"]

Ei ihme että tulee paljon eroja ja riitoja kun naisilla nykyään tämmöinen asenne.. minä en tee, minä en tykkää.. valivalivali. Mä olen sitä mieltä että niin se menee että nainen on kodinhengetär ja mies hankkii leivän pöytään. Itse kokkailen, siivoan, pesen pyykkiä, leikin lapsen kanssa, ulkoilen, leivon sillä aikaa kun mieheni on töissä. Ja sitten kun miehen työt loppuu niin sen jälkeen yhdessä käymme kaupassa ja ulkoillaan. Ja parisuhde kukoistaa kun ei märistä turhasta!!

[/quote]

Pidä sä pääsi kiinni äläkä kaikkien naisten puolesta puhu. Mulle toi olisi painajainen! Siis todella! 

Vierailija
54/68 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä onko vaimosi kokkaamattomuus ja sun vaatimukset se ydin ongelma. Vaikuttaa siltä että olette vain erilaisia ihmisiä. vaimosi on laiska ja vähään tyytyvää sorttia. onnellinen saadessaan olla sohvalla pizzansa kanssa. Sinä taas taidat haluta elämältä jotain muutakin, yhteistä tekemistä, puuhastelua ja arjen luksusta. Ehkä sun pitäisi vain etsiä uusi nainen, sellainen joka jakaa ajatusmaailmasi. Vaimosikin varmaan olisi onnellisempi jonkun kanssa, joka rojahtaisi viereen siihen sohvalle, ja tarjoaisi palan omaa pzzaansa. jäljet ne siivoais sitten joskus. 

Vierailija
55/68 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan naiset ovatkin ihan ala-arvoisia. Eivät osaa tehdä ruokaa, syödä kyllä tykkäävät. Käyttävät säkkimäisiä vaatteita ja meikata eivät jaksa. Nalkuttavat kaikesta ja koko ajan, sitten kun niitä lapsia on niin se hauskuus vasta alkaakin: naisesta tulee äiti, rakastamasi nainen katoaa. 

Vierailija
56/68 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut suuresti ihastunut kotitöihin...mutta ne on silti tehtävä. Meillä jako menee niin, että jos tulee ruokavieraita, mies huolehtii pääosin ruonvalmistuksesta, minä katan pöydät, huolehdin kynttilöistä yms., silitän pöytäliinat ja tarvittaessa lasten kylävaatteet, kuorin, pilkon, laitan tarjolla ja raivaan tiskit...tekemistä riittää molemmille yhtä paljon ja hommat tulee hoidettua.

Minusta tärkeintä on, että molemmat osallistuvat ja kumpikaan ei kaadu työmäärän alle :)

Minä kammoksuisin ajatusta, että toinen olisi vain passattavana... jos mies huoltaa mun autoania, niin mä voin sillä aikaa pyörittää pyykkihuoltoa ;) ja teen sen siksi, että toiselle tulee siitä hyvä mieli.

Vierailija
57/68 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 23:07"]

Nykyajan naiset ovatkin ihan ala-arvoisia. Eivät osaa tehdä ruokaa, syödä kyllä tykkäävät. Käyttävät säkkimäisiä vaatteita ja meikata eivät jaksa. Nalkuttavat kaikesta ja koko ajan, sitten kun niitä lapsia on niin se hauskuus vasta alkaakin: naisesta tulee äiti, rakastamasi nainen katoaa. 

[/quote]

Onpa sulla ollut sitten huono tuuri kun vain tuollaisia naisia tunnet. Missä asut?

Vierailija
58/68 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin samassa paketissa on kaikki se mitä toivoo. Koska olet jo eronnut pullantuoksuisista naisista niin jotain tässä naisessa oli sellaista miksi hänet halusit. Täytyy miettiä, että mitkä asiat ovat itselle kaikkein tärkeimpiä koska aivan varmasti seuraavassa naisessa on joitakin vikoja.

Vierailija
59/68 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille, taidan nyt miettiä asioita kunnolla halki ja harrastaa hieman itsetutkiskelua viikonlopun yli. Mietin, että miksiköhän minä olin jonkun mielestä oksettava... Hyviä neuvoja tuli, yritän ottaa niistä kaiken irti. Kiitos ja anteeksi kaikkien miesten puolesta ;)

Vierailija
60/68 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 23:07"]

[/quote]

Onneksi niitä vanhanajan kunnon naisiakin vielä löytyy! esim. oma äitisi, ja palvelutalosta kannattaa myös käydä tsekkaamassa, jos vaikka jonkun Lyylin sais itselleen pöperöitä laittellemmoo. huulipunaakin ne jaksaa käyttää ihan omaksi ilokseen vaan, ja jos ei enää itse sellaista muista, niin hoitaja käy kyllä lakkaamassa ainakin kynnet.