Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naisystävä ei tee ruokaa

Vierailija
16.01.2014 |

Olen lukenut täällä keskuteluja aina välillä ymmärtääkseni naisia edes hieman paremmin... Nyt tarvitsen neuvoja!

Älkää ymmärtäkö väärin, en ole sovinisti tai vaimonhakkaaja, kannatan tasa-arvoa ja elän mielestäni ihan modernissa maailmassa.  Mutta ongelmani on naisystäväni, joka ei IKINÄ  tee ruokaa. Hän syö eineksiä tai pikaruokaa, harvoin ostaa kotiin kaappeihin mitään muuta kuin leipää, ehkä pakastepizzan mutta harvemmin. Minä kokkaan pari kertaa viikossa, naiseni kyllä syö jos joku muu tekee. Luulen että hän ei oikeati osaa tehdä ruokaa, eikä ole kyllä osoittanut kiinnostustakaan. Minusta olisi kiva tehdä aamupalaa yhdessä, mutta en jaksaisi aina olla se joka keittää puurot ja paistaa munat, kun toinen ei tee mitään ikinä. Olisi kiva joskus istua valmiiseen pöytään, tai kutsua ystäviä syömään.

Viime aikoina olet alkanut miettiä, että onko tälläisen naisen kanssa järkeä jatkaa kovin pitkälle? Haluan vaimon ja äidin lapsilleni. Haluaisin että kotona tuoksuisi joskus ruoka kun tulen kotiin. Lisäksi naisystäväni on hirveän sottainen, eikä hirveästi välitä miltä meillä kotona näyttää. Olen aikaisemmin seurustellut naisten kanssa, jotka ovat oikein kodinhengettäriä - kokkaavat, leipovat, sisustavat, puunaavat, ostavat kukkia maljakkoon, laittavat verhoja ym. En voi olla väittämättä ettenkö nauttisi siitä. 

Kuinka yleistä tälläinen "uusavuttomuus" on? Voiko asialle tehdä jotain? Tai siis mitä voisin tehdä että naiseni alkaisi kokkaamaan? 

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista ei voi muuttaa. Vaihda akkaa.

Vierailija
22/68 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä naisesi sanoo, kun yrität keskustella asiasta?
Suosittelen, että lakkaisit toimimasta HÄNEN kotiorjanaan. Aikuisen ihmisen täytyy opetella huolehtimaan omista vaatteistaan, sotkuistaan ja ruuastaan.

Meillä pidän rauhan säilymisen kannalta oleellisena, että kummallakin on tehtävänsä ja ne hoituvat ilman jatkuvaa nitkutusta. Mieheni harmiksi jätän likaisia astioita tiskialtaaseen useammin kuin olisi suotavaa. Minua taas kiusaa mieheni jäkätys sotkuisuudestani, kun todellisuudessa itse järjestelen hänenkin tavaransa paikoilleen kotia siivotessa, mutta työni on "näkymätöntä". Tällaista pikkukinaa tietenkin on, mutta kertomasi perusteella olette täysin eri planeetoilta, ja suosittelen ottamaan puolisoksi henkilön, joka arvostaa tekemiäsi kotitöitä ja haluaa vastata samalla mitalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hellanlettas kun pitäisi ihan verhoja laittaa ja ruuan tuoksua kun herra tulee kotiin! Näytäpä tämä viesti ketju naisystävälle ja kas, ongelma (eli sinä) on poistunut.

Vierailija
24/68 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mikset sä tee ruokaa joka päivä? katsos kun monessa perheessä nainen tekee aina ruoat, ei se ole sen kummempi juttu kuin että sä tekisit joka päivä. Tuollainen valittaja miestyyppi on kyllä hyvin rasittava.

Vierailija
25/68 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisystäväni on n. 30-vuotias, itse olen muutaman vuoden vanhempi.

Tiedän että olen tehnyt vähän liikaakin, joku varmaan nyt ajattelee että olen täysi tossu, mutta olen ollut vaan kovin rakastunut. Nyt ehkä se arki sitten on alkanut? Olemme olleet muutaman vuoden yhdessä. 

Kun yritän keskustella asiasta, naisystäväni tai kutsuttakoon häntä nyt vaikka "Minnaksi", kuuntelee kyllä mitä sanon ja kertoo ymmärtävänsä. Seuraavana päivänä hän on ehkä käynyt kaupassa ja ostanut esim. kalapuikkoja ja ranskalaisia perunoita. Minä aina arvostan näitä yrityksiä, koska epäilen ettei Minna oikeasti vain osaa tehdä mitään ruokia. Kannustan ja olen iloinen, mutta asia unohtuu aina ja palaa takaisin vanhaan. Minä teen pitkää työpäivää, ja arkemme on aika kiireistä. Minnallakin on paljon harrastuksia, joten kumpikaan meistä ei vietä kauheasti aikaa kotona. Minä olen se joka siivoaa, koska meillä on aivan erilaiset käsitykset siitä mikä on siistiä. Usein menemme ulos syömään, ikäänkuin asian välttämiseksi. 

Minulla on ehkä viime vuosina herännyt tavallaan "vauvakuume", ja en oikein osaa ajatella miten perhe toimisi näillä asetelmilla. Toki minun lapsuudessani äiti rakasti leipomista ja ruuan laittamista, isä rakasti äitiä ja teki paljon muita asioita kotona. T. Se sovinistisika

Vierailija
26/68 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä saattaisin jättää tuollaisen puolison.

Ei siitä oikein mitään tule jos vain toinen joutuu tekemään kaiken. Ja toinen vain sotkee odottaen valmista ruokaa. Tarkemmin ajateltuna, en katselisi tuollaista sikailua yhtään enempää.

Me olemmekin mieheni kanssa samalla aaltopituudella, molemmat kokkaa, siivoaa ja hoitaa lapset. Yhteinen koti, yhteiset lapset, molemmat tekee osansa.

Vierailija
27/68 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 22:05"]

Voi hellanlettas kun pitäisi ihan verhoja laittaa ja ruuan tuoksua kun herra tulee kotiin! Näytäpä tämä viesti ketju naisystävälle ja kas, ongelma (eli sinä) on poistunut.

[/quote]

Jos osat olisivat toiset, nainen valittaisi miehen sotkuisuudesta, ei takuulla kukaan sanoisi naista ongelmaksi vaan sitä miestä.

Jännä miten nainen ei tee koskaan mitään väärin, aina syy miehessä.

Vierailija
28/68 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti naisesta ei taida olla pitemmän päälle kanssasi perhe-elämään. Etsi hyvissä ajoin joku, jossa on enemmän vaimoainesta.

En näe teitä onnellisina yhdessä 20 vuoden päästä, kun lähtökohdat ja tarpeet ovat jo nyt noin erilaiset.

Vierailija
29/68 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän aloittajaa! Olen itse hyvin naisellinen nainen, teen ihan sairaan hyvää ruokaa ja leivon meillä kaikki leivätkin itse. Olen kiinnostunut terveellisestä ruuasta, mutta syömme kohtuudella kaikkea. Rakastan sisustaminsta ja kodista huolehtimista. Kutsun paljon ystäviä kylään ja mieheni ei todellakaan joudu häpeämään kokkailujani tai kotiamme. Mieheni kunnioittaa minua, tekee oman osansa kodin töistä ja jaksaa aina kehua kuinka tykkää siitä kuinka minä TYKKÄÄN tehdä noita kaikkia asioita. Ehkä ap:n pitäisi harkita vain naisen vaihtoa, ei ketään voi pakottaa toisenlaiseksi mutta ei toisaalta tarvitse tyytyä. 

En ikinä voisi olla miehen kanssa joka vain makaisi sohvalla eikä tekisi mitään.

Vierailija
30/68 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö sä edes haluaako sun naisystävä lapsia...? Katsos kun eivät kaikki naiset halua.

Vierailija
31/68 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 22:16"]

Minä ymmärrän aloittajaa! Olen itse hyvin naisellinen nainen, teen ihan sairaan hyvää ruokaa ja leivon meillä kaikki leivätkin itse. Olen kiinnostunut terveellisestä ruuasta, mutta syömme kohtuudella kaikkea. Rakastan sisustaminsta ja kodista huolehtimista. Kutsun paljon ystäviä kylään ja mieheni ei todellakaan joudu häpeämään kokkailujani tai kotiamme. Mieheni kunnioittaa minua, tekee oman osansa kodin töistä ja jaksaa aina kehua kuinka tykkää siitä kuinka minä TYKKÄÄN tehdä noita kaikkia asioita. Ehkä ap:n pitäisi harkita vain naisen vaihtoa, ei ketään voi pakottaa toisenlaiseksi mutta ei toisaalta tarvitse tyytyä. 

En ikinä voisi olla miehen kanssa joka vain makaisi sohvalla eikä tekisi mitään.

[/quote]

Minäkin olen naisellinen nainen, pidän itsestäni huolta, olen hyvin kouluttautunut ja minulla on varaa palkata siivooja kotiini. 

Vihaan kaikkea mitä sinä tykkäät tehdä :) Näin meitä naisellisia naisia on niin erilaisia. 

Annan saman ohjeen ap:lle. Etsi nainen joka tykkää tehdä asioita joita sinun mielestäsi naisen tulee tehdä. 

Vierailija
32/68 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 22:20"]

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 22:16"]

[/quote]

Minäkin olen naisellinen nainen, pidän itsestäni huolta, olen hyvin kouluttautunut ja minulla on varaa palkata siivooja kotiini. 

Vihaan kaikkea mitä sinä tykkäät tehdä :) Näin meitä naisellisia naisia on niin erilaisia. 

Annan saman ohjeen ap:lle. Etsi nainen joka tykkää tehdä asioita joita sinun mielestäsi naisen tulee tehdä. 

[/quote]

Ehdottomasti, ymmärrän hyvin sinun erilaisuutesi :) Yritin vain kertoa aloittajalle että niitä naisia, joista hän pitää on olemassa. Ja he kaipaavat juuri ap:n kaltaista miestä!

Vierailija
33/68 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, keskustelun aloittaja tuntee nyt varmasti sympatiaa kaikkia niitä naisia kohtaan, jotka joutuvat sikamiehiään hoivaamaan.... Tsiis!
Se, että monet naiset sietävät sikamiehiään, ei tarkoita sitä, että tämä on jotenkin takaisinmaksun aika ja tämän hyvän miehen tarvitsisi kestää vuorostaan sikanaisensa (pahoittelen ilmaisua, Minna on varmasti mukava nainen)....
KENENKÄÄN ei pitäisi raahata puolisonaan henkilöä, joka ei millään muotoa osaa toimia parisuhteessa. Parisuhteen arkeen kuuluu toden totta se kaikki muukin kuin rakastumisen huuma ja seksi. Ja pitkien liittojen ainekset on kasassa silloin, kun kumpikin on asiaintilaan tyytyväinen, eli kotityöt jakautuvat luonnollisesti, tai edes niin että kärsimys on tasapuolista ;)

Pahoittelen, keskustelun aloittaja, en näe tilanteeseenne parannusta. Totta on mitä joku yllä kirjoitti, että toista ei voi muuttaa. Itseään vain voi, ja voi päättää, mitä kestää. Mielestäni ei ole sinua kohtaan reilua, jos "päätät kestää" tyttöystävässäsi tällaiset kalapuikko-ruuanlaitot.

Eihän kaikkien tarvitse kaikkea osata, mutta ilmeisesti tässä mennään joka osa-alueella heikoilla kantimilla.

Olen feministi, enkä ole sitä mieltä että naisen pitää hoitaa koti ja kokata, mutta ymmärrän pointtisi - jotainhan jokaisen on omassa kodissaan tehtävä, itsestään on huolehdittava aikuisen ihmisen tavoin, ja jos se ei onnistu itsen kanssa, kuinka se onnistuisi univelkaisena lapsen tai useamman kanssa?

Vierailija
34/68 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meistä kumpikaan ei ole mikään kodin hengetär, joten ihan kylmästi sovittiin heti alusta saakka että se on sitten 50:50 tai muuten ei onnistu. Joten voisitko jonkinlaiseen jakoon hänen kanssaan päätyä? Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi kodin perusaskareita osata tehdä, ihan sama onko mies tai nainen.

Vierailija
35/68 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset sitten enää ole yhdessä jonkun niiden aikaisemman pullantuoksuisen tyttöystävän kanssa? Miksi vaihdoit huonompaan?

Vierailija
36/68 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 22:30"]

Mikset sitten enää ole yhdessä jonkun niiden aikaisemman pullantuoksuisen tyttöystävän kanssa? Miksi vaihdoit huonompaan?

[/quote]

Niinpä. Miksi vaihdoit? 

Niin ja haluaako Minna lapsia?

Vierailija
37/68 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää yhdessä johonkin kansalaisopiston kokkauskurssille, ehkä siellä innostuu, kun onnistuu :D

Vierailija
38/68 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vaihtanut huonompaan. Olen ihanan ihmisen kanssa, josta välitän paljon. En nyt oikein vain osaa käsitellä tätä tilannetta, kun se on minulle niin vieras. 

Yritän varmaan vielä keskustella tuosta 50:50 jaosta, josta joku sanoi. Siivojasta joku oli laittanut, niin meillä käy jo siivoja 2 kertaa kuukaudessa, mutta sotkua (minun mielestä) tulee ihan jo päivässä, kun tavaroita jätetään lattialle ym. Niitä sitten siivoan. Oikeasti en usko että ihminen on yhtään huonompi vaikka ei siivoa tai tee ruokaa. Arki vaan pitäisi saada toimimaan silti, olen väsynyt hoitamaan kaikkea yksin. Toisaalta Minna on kovin vähään tyytyväinen, eikä vaadi ikinä minulta mitään. En viitsisi koko ajan olla valittamassa, niin moni asia on kuitenkin hyvin. Mutta en voi kuvitella lapsia tähän suhteeseen.

Vierailija
39/68 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 22:35"]

Menkää yhdessä johonkin kansalaisopiston kokkauskurssille, ehkä siellä innostuu, kun onnistuu :D

[/quote]

Loistava idea! 

Vierailija
40/68 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 22:38"]

En ole vaihtanut huonompaan. Olen ihanan ihmisen kanssa, josta välitän paljon. En nyt oikein vain osaa käsitellä tätä tilannetta, kun se on minulle niin vieras. 

Yritän varmaan vielä keskustella tuosta 50:50 jaosta, josta joku sanoi. Siivojasta joku oli laittanut, niin meillä käy jo siivoja 2 kertaa kuukaudessa, mutta sotkua (minun mielestä) tulee ihan jo päivässä, kun tavaroita jätetään lattialle ym. Niitä sitten siivoan. Oikeasti en usko että ihminen on yhtään huonompi vaikka ei siivoa tai tee ruokaa. Arki vaan pitäisi saada toimimaan silti, olen väsynyt hoitamaan kaikkea yksin. Toisaalta Minna on kovin vähään tyytyväinen, eikä vaadi ikinä minulta mitään. En viitsisi koko ajan olla valittamassa, niin moni asia on kuitenkin hyvin. Mutta en voi kuvitella lapsia tähän suhteeseen.

[/quote]

Eli ei lapsia koska sun pitäisi kantaa päävastuu? 

Sinäkö sen lapsiasian päätät?