Teettekö aina hampurilaisiin sämpylät itse?
Millaista reseptiä käytätte tai jos ostattekin kaupasta valmiita, niin mitä merkkiä suosittelette?
Kiitoksia vastauksistanne jo etukäteen!
Kommentit (13)
Ei tehdä sämpylöitä itse. Käytetään pienehkön leipomon porkkanasämpylöitä, jotka sopivat tosi hyvin hamppareihin.
pirkka-hampurilaissämpylät valmiista parhaimmat minusta
Ei. Ostamme hampurilaiset täytteineen.
Valmiina sam-sämpylöitä. Muurikalla kesällä ulkona, pihvit keskelle cheddar sulamaan päälle ja leivät lämpenee reunoilla, sairaan hyvää
Kyllä ja samoin pihvit.
Sämpylöiden ohje on ihan jauhopussin kyljestä. Jauhoina käytän hiivaleipä- ja vehnäjauhoja sekä laitan sekaan kauraleseitä.
Tietenkin! Jauhan myös itse jauhelihani ja teen juustoni. Vihannesten kasvattamisesta puhumattakaan.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 17:47"]
Valmiina sam-sämpylöitä. Muurikalla kesällä ulkona, pihvit keskelle cheddar sulamaan päälle ja leivät lämpenee reunoilla, sairaan hyvää
[/quote]
Bad mama! Hyhhyh!
Kyllä. Teen itse myös ketsupin ja majoneesin, ja käytän salaattia ja tomaattia omalta kasvihuoneelta, sekä itsesäilöttyjä etikkakurkkuja.
Ehdottomasti itse. Tällä ohjeella. http://sisaretkeittiossa.vuodatus.net/lue/2011/07/maailman-parhaat-hampurilaissampylat
Helpompaahan ne olisi ostaa valmiina, mutta ne kaupan hampurilaissämpylät ovat aika kammottavia. :(
Tottakait teen samoin kuin pihvit, osa syö meillä jauhelihaa osa broileria
teen myös majoneesin.
kokki
Minä teen Porkkanamuhkuista lapsille hampparit - sämpylä kahtia, sinne sisälle jauhelihapihvi, ketsuppia, majoneesia, salaattia, tomaattia, sipulia. Hyvin kelpaa.
Me ei tehdä kyllä koskaan hampurilaisia. Ehkä kerran kesässä mökillä ja silloin paahdetaan yleensä leipäviipaleita grillissä, esim. joku maalaisleipä tms.
Joskus teen, mutta se täydellinen sämpyläohje on vieläkin hakusessa. Mies ostaa kaupasta joskus jotain sämpylöitä, kuten myös einespihvejä. En muista niiden sämpylöiden merkkiä, mutta minusta maistuvat jotenkin kummalliselle ja ovat liian hajoavia, en pidä.
Useimmiten meillä käytetään kyllä ihan paahtoleipää, paahdan ne pannulla, vaikka paahdinkin olisi.
Meillä tehdään joskus myös porilaisia, enkä tee sitä makkaraakaan itse.