Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

EN tykkää yhtään tästä Windows 8 käyttöjärjestelmästä :(

Vierailija
16.01.2014 |

Jotenkin hirveän sekava ja kaikki pitäisi jakaa sosiaalisessa mediassa... En kuitenkaan viitsisi ostaa nyt erikseen uutta käyttöjärjestelmää, joten kai tähän on totuttava..

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 22:24"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 22:11"]

Koettakaapa osa ymmärtää sana käyttäjäystävällisyys ja erottaa se siitä, ettei osaa käyttää. Saan tietokoneen kiinni, löydän siitä ohjelmat ja saan netin auki toisella koneella. Mutta mieluummin käytän tätä konetta, jossa on seiska, koska se on miellyttävämpi käyttää. Sellainen ihminen, joka ei tajua mitä tarkoittaa käyttäjäystävällinen, hus pois ohjelmistohommista. Menkää vaikka metsätöihin. 

[/quote]

Käytän töissäni sekä Win 7:a että Win 8.1:stä, enkä näe suurta eroa. Itse pidän enemmän 8.1:stä, mutta ei 7kaan huono ole.

Käyttäjäystävällisyys riippuu kenties käyttäjästäkin. Olisi hyödyllisempää kertoa edes yksi konkreettinen esimerkki, muuten jää vain käteen käsitys että sä et vaan osaa käyttää Win 8:a.

[/quote]

8.1 ei ole sama kuin kasi, mistä aloittaja puhuu, vaan se on se versio, joka kehitettiin, kun käyttäjät eivät tykänneet kasista. 

Vierailija
42/62 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja minä en ole 8.1:een tutustunut lainkaan, joten siitä en osaa sanoa mitään. Kaikkia uusimpia versioita ei välttämättä tarvitse suin päin hankkia toki, meidän firmassa uusitaan jos kone uusitaan. Ei niitä niin usein uusita kuin windowseista tulee uusia versioita. Päivittäminen välttää väillä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 21:17"]

tuo shell-ohjelma on ihan ehdoton windows8lle. heti on kivempi käyttää.

[/quote]

Se vasta paska on. Koska peruskäyttö tapahtuu Metro näkymästä

Vierailija
44/62 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 21:30"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 21:25"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 21:14"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 21:08"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 21:03"]

Ihan sysipaska. Oon töissä IT-alalla ja kaikki Microsoft-fanitkin vihaa Windows kasia :D Ekalla käyttökerralla mun piti googlata miten kone sammutetaan.

[/quote]

Kumma kun minä, joka siis en ole töissä IT-alalla, osaisin sen sammuttaa ilaman googlea :) Olisko lisäkoulutuksen paikka jos ei osaa edes tietokonetta sammuttaa ilman googlea.

[/quote]

No ei se sammutusnappi siinä mitenkään näkyvissä ole. Kenekään täysipäisen mielestä sitä ei ole suunniteltu järkevästi. Ok, 8 ei kärsi siitä, että koneen sammuttaa virtanapista, mutta ei se hyvä tapa silti ole. Kieroutunut ihminen ajattelee, että sammutusnapin piilottaminen on fiksu ajatus, kun OSAAVAT IT-ihmiset suunnittelevat aina käyttäjäyställisiä. Itsestään liikoja luulevat ylimieliset eivät kykene suunnittelemaan käyttäjiä varten, he suunnittelevat vain itseään korostaakseen. Itse olen LVI-alalla ja mitäs tykkäisitte, jos piilottaisin vesihanat jonnekin kattorakenteisiin ja nauraisin että tyhmiä olette kun ette niitä löydä. Se on mielestäni ihan sama asia. 

[/quote]

No jos nyt vähän sitä uutta käyttöjärjestelmää tutkii ja opettelee niin sen sammutusnappulan kyllä löytää hyvin helposti. Ja kai nyt jokainen ensin edes vähän tutustuu siihen uuteen systeemiin ja katsoo perusjutut että missä mitäkin on? On se minusta aika noloa ammattilaiselta sepustaa ettei osannut konetta sammuttaa. Heikoilla kantimilla ollaan jos taso on tuo, että kaikki on sekaisin jos käyttöjärjestelmä hiukan muuttuu. Ongelma tässä lienee se että ihmisille on hirveän kauhean vaikeaa opetella mitään uutta, kaikki pitäis olla aina ja ikuisesti samaa, ettei vaan tarvi nähdä vaivaa. Laiskuus ja mukavuudehalu, ne on aikamme vitsauksia.

[/quote]

Käyttäjäystävällisyys tarkoittaa sitä, että työskentely-ympäristä on tehokas. Miksi se pitää piilottaa, kun ei ole homma eikä mikään laittaa sitä näkyville? Ei sitä muissakaan laitteissa piiloteta. Pitää tahallaan piilottaa kuvakkeita, että ihmiset saisivat nähdä vähän vaivaa? Uskomatonta, etteivät it-ihmiset osaa vielä 2014-vuonnakaan ajatella käyttäjäystävälliseseti. Mietipä esim. minua, joka käytän töissäni paljon uusia ohjelmia. Piilotetun sammutusnapin Wordin ja Excelin omituisten uudistusten takia joudun tekemään tuhansia ylimääräisiä klikkauksia vuodessa. Se on työajassa paljon, vain siksi, että it-idiootit haluaa päteä. Käyttäjäystävällisiä tuotteita tekevä ohjelmoija on parempi ohjelmoija kun se, joka tekee ihmisten kiusaksi kaikenlaisia typeriä uudistuksia. Hyviäkin uudituksia on, mutta niitä tekevät vain ne, joilla on osaaminen sillä tasolla ettei tarvitse päteä nauramalla muille. 

[/quote]

Windows 8 normaali tila on Metro tila EI työpöytä. 8 on todella helppo käyttää.

Käynnistysvalikko on varmaan surkein tapa hallita Windowsia.

Vierailija
45/62 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 18:12"]

Sehän häviää ja palataan takaisin seiskaa muistuttavaan. Ei yrityskaupoissa edes kasia myydä, vasta sain töihin uuden koneen ja ei puhettakaan, että kasia laitettaisiin. 

[/quote]

Kalliimmissa Win8 versioissa on mukana mahdollisuus siirtyä takaisin Win7:aan. Yrityksissä tätä käytetään ahkerasti, sillä kasi on susi eikä 8.1 ole juurikaan parempi. Vistahan ohitettiin firmoissa samalla tavalla.

Itse yritän sinnitellä XP:llä vielä vuoden verran kun turvapäivityksiäkin pidennettiin vuodella eli kevääseen 2015 asti. Kun Windows-9 tulee (yllättäen samaisena keväällä 2015) niin vasta sitten vaihtuu kone ja käyttis.

Vierailija
46/62 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en tykkää. Ollut jo puoli vuotta käytössä ja edelleen jotenkin sattumanvaraisesti vaihdan ohjelmasta ja paikasta toiseen, kokonaisuutta en hiffaa.

Vierailija
47/62 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 18:18"]

Windows 8:lla ei tee mitään ilman tätä:

http://www.classicshell.net/

Tuon avulla on hyvä käyttöjärjestelmä, ainakin minun mielestäni. Ilmainen. Toimii.

[/quote]

Kiitos!

En ole ketjun aloittaja, mutta tuosta oli iso apu! Miksei Microsoft voi itse asentaa valmiiksi tuota?

Suosittelen kaikille WIndows8-käyttäjille.

Vierailija
48/62 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti paras Windows koskaan. En käytä koskaan sitä uutta käyttistä vaan perustyöpöytää vain. Resurssienhallinta toimii, päivitykset toimivat, muistin käyttö on vähäistä, latausajat ovat nopeutuneet, uudelleenasennuksen voi korvata refresh-toiminnolla... Huimasti pikkuparannuksia, jotka parantavat käytettävyyttä roimasti.

Muutosvastarinnalle ei Microsoft voi mitään, mutta nimenomaan työkäytössä kasi on seiskaa parempi.

Vierailija
49/62 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama meillä. Mies myy noita myös työkseen ja mulle laitti silloin ihan alussa tuon uuden kasin. No, vaihdettiin Windows 7.aan, kun aikani tuskailin sen kasin kanssa. Sanoi samaa, että asiakkaat ei tykkää ja monelle on sanonutkin, että ei kovin hyvää palautetta ole tullut muilta, kun miettivät tuon ottamista. Ysiä odotellessa...

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 18:05"]

Mun mies on töissä paikassa jossa myydään tietokoneita ja käyttiksiä. Kukaan ei tosiaan enää halua Windows 8. Joko ovat jo tutustuneet siihen tai kuulleet pelkkää pahaa koko käyttiksestä. Mulle sopivin on ollu OS X :) Kerran kun on omppua maistanu ni ei muut hedelmät enää kelpaa.

[/quote]

Vierailija
50/62 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen lisää: Mun miehellä on teoria, että joka toinen Windows on susi ja joka toinen hyvä. Sanoi, että Win 9:ltä odottaa taas paljon. Tästä kuulemma taaspäin, kun alkaa luetella, niin sääntö pätee: Win 8 -> susi, Win 7 -> hyvä, Vista -> susi, XP -> hyvä, Millenium (Win2000) -> susi jne.

Vierailija
51/62 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin tiedän ton tunteen. Kaikkea mahdollista oon miettinyt, vaihdanko linuxeen, ehkä ostan applen ja haistatan pitkät tolle kasille.

Vierailija
52/62 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudessa koneessani se on ja kyllähän tämä muuten menee. Kone vaan yhtäkkisesti sammuttaa ja sulkee itsensä viikoittain, plääh.

Vierailija
53/62 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut muutaman viikon, kyllä tähän tottuu. Tosin kuvankatseluohjelma on ihan perseestä ja piti etsiä ohjeita ennenkuin löytyi miten esim PDF-tiedostot printataan. Tykkäsin kyllä enemmän edellisistä. MacBook mulla on myös mutta siitä tykkään vielä vähemmän.

Vierailija
54/62 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ilmeisesti kukaan mukaan. 

Windows 8 on katastrofi: Microsoft palaamassa vanhaan

http://www.iltasanomat.fi/digi/art-1288642009650.html

Vierailija
55/62 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on töissä paikassa jossa myydään tietokoneita ja käyttiksiä. Kukaan ei tosiaan enää halua Windows 8. Joko ovat jo tutustuneet siihen tai kuulleet pelkkää pahaa koko käyttiksestä. Mulle sopivin on ollu OS X :) Kerran kun on omppua maistanu ni ei muut hedelmät enää kelpaa.

Vierailija
56/62 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi mun MacBook pelaa ihan täydellisesti yhteen mun iPhonen ja iPodin kanssa.

Vierailija
57/62 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa josta tämä on ihan ok? Olen jo tottunut systeemiin.

Vierailija
58/62 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän häviää ja palataan takaisin seiskaa muistuttavaan. Ei yrityskaupoissa edes kasia myydä, vasta sain töihin uuden koneen ja ei puhettakaan, että kasia laitettaisiin. 

Vierailija
59/62 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö. Ihan samalla tavalla se toimii kuin seiska, sulavammin ja luotettavammin vain. Ei sitä ruutunäkymää ole mikään pakko käyttää.

Vierailija
60/62 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Windows 8:lla ei tee mitään ilman tätä:

http://www.classicshell.net/

Tuon avulla on hyvä käyttöjärjestelmä, ainakin minun mielestäni. Ilmainen. Toimii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan