Miksi 8-12h auto- tai junamatkan pärjää eväillä
Kommentit (22)
En minä ainakaan pärjää. Tai siis kyllähän tuossa hengissä pysyy, mutta paljon mieluummin syön ainakin kaksi lämmintä ateriaa tuossa ajassa.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 13:55"]
No ei pärjää auto- ja junamatkaakaan.
[/quote]
Kyllä minä olen pärjännyt monet kerrat.
-ap
[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 13:52"]
Kuka on sitä mieltä, ettei pärjää?
[/quote]
No monet lentomatkailijat ja lentoyhtiöt. Lentoja on peruttu muonitusfirman lakon vuoksi.
Me ei enää oteta aterioita lennoille. Ne on niin kamalia. Ostetaan kentältä eväät ja koneesta vain juomaa.
Kuka muka ajaa puoli vuorokautta autolla eikä syö välissä oikeaa ruokaa?
Ja jos tää on taas sitä lentokoneruuan vastustajan höpinää, niin sanon, että lentokoneessa on monia syitä tarjoilla ruokaa, yksi niistä on se, että siellä tarjoillaan juomaakin, jota ei ole hyvä vetää tyhjään vatsaan. Lentokoneessa ei myöskään ole anniskelualuetta tai kahvilaa kuten junassa eikä mahdollisuutta pysähtyä. Lentokoneessa voi olla diabeetikkoja, lapsia ym. joiden on tärkeää syödä säännöllisesti.
Ihmettelen, miten lentokoneruoan tarjoileminen voi olla jollekin ongelma. Jos ei sitä pysty syömään, siitä voi kieltäytyä kokonaan tai syödä vain osan ruuasta.
No en mä koskaan matkusta syömättä!! Viimekesänä reissattiin ympäri eurooppaa ja kun aamiaisen jälkeen lähdettiin liikkeelle pysähdyttiin lounaalle ja vielä ip kahvillekin ennekuin oltiin perillä. Matkaan meni yleensä n 6h/ ajopäivä. Toki jos mulla olisi ollut eväät mukana sekin olisi riittänyt mutta kivempi pysähdellä ja nauttia rauhassa.
Lentokoneeseenhan ei saa ottaa omia nesteitä yms. nestettä vastaavia aineita.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 14:03"]
[/quote]
Et taida lentää kovin usein?
[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 14:08"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 14:03"]
[/quote]
Et taida lentää kovin usein?
[/quote]
Minä en lentele juuri ollenkaan, mutta jossain uutisessa luki, että se on rajattu. Minä pärjään tuon 8 tuntia periaatteessa banaanilla ja reilun puolen litran vesipullolla, jos syön esim. kunnon aamiaisen tai lounaan ennen, riippumattama matkustusvälineestä. Mutta saako lentokoneeseen viedä puolen litran vesipulloa? Se on minulla minimi, kesällä tarvitsee enemmän.
Jokainen joka matkustaa työkseen tietää että lentokoneruoka saattaa olla kovin usein ainoa ateria mitä ehtii nauttia varsinkin ennen kohteeseen saapumista. Sanotaan että redeyen jälkeen, ennen laskeutumista syön hyvin mielelläni edes lentokoneruokaa ennen asiakkaalle menoa. Kun tekee tekee tälläistä työtä on aina syötävä kun voi, seuraavasta kerrasta kun ei aina ole varmuutta.
Itse treenaan sen verran tosissani että 8 tunnin aikana pitäisi syödä mielummin kolme kuin kaksi kertaa.
Saa sinne lentokoneeseen viedä kaikenlaista turvatarkastuksen jälkeen ostettua.
Mulla on aina tyhjä vesipullo laukussa, sen saa täytettyä turvatarkastuksen jälkeen vedellä.
Reittilennoilla juomisia kannetaan jatkuvasti eteen, itse kumoan sen "omenamehun" sinne pullooni ja saan laittaa sen etutaskuun odottamaan, milloin on jano, eikä ne kupit kaatuile. Saan pitää pöydän ylhäällä.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 14:00"]
Ja jos tää on taas sitä lentokoneruuan vastustajan höpinää, niin sanon, että lentokoneessa on monia syitä tarjoilla ruokaa, yksi niistä on se, että siellä tarjoillaan juomaakin, jota ei ole hyvä vetää tyhjään vatsaan. Lentokoneessa ei myöskään ole anniskelualuetta tai kahvilaa kuten junassa eikä mahdollisuutta pysähtyä. Lentokoneessa voi olla diabeetikkoja, lapsia ym. joiden on tärkeää syödä säännöllisesti.
Ihmettelen, miten lentokoneruoan tarjoileminen voi olla jollekin ongelma. Jos ei sitä pysty syömään, siitä voi kieltäytyä kokonaan tai syödä vain osan ruuasta.
[/quote]
Syödä säännöllisesti = ei ole määritelty, että pitäisi olla lämmin ateria. Riittää kun saa jotain syötävää.
Ja minä selvisin viimeksi viime kesänä automatkan Rovaniemeltä Helsinkiin muutaman sämpylän turvin. Ja olen diabeetikko.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 14:42"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 14:00"]
[/quote]
Syödä säännöllisesti = ei ole määritelty, että pitäisi olla lämmin ateria. Riittää kun saa jotain syötävää.
Ja minä selvisin viimeksi viime kesänä automatkan Rovaniemeltä Helsinkiin muutaman sämpylän turvin. Ja olen diabeetikko.
[/quote]
Mä en ole diabeetikko mutta pari sämpylää koko päivän aikana ja mun verensokeri olisi alle 3.... Ei ole koskaan niin kiire ettei ehtisi syömään!
[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 13:56"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 13:55"]
No ei pärjää auto- ja junamatkaakaan.
[/quote]
Kyllä minä olen pärjännyt monet kerrat.
-ap
[/quote]
Jos ap pärjää, niin on se jukupätkä muidenkin pärjättävä, nih.
Meneehän siinä vielä aikaa ennen kuin pääsee koneeseen, sitten koneessa odotellaan lähtölupaa, koneesta poistuessa menee aikaa ja jos hakee matkatavarat heti, niin pelkästään noihin menee tunti pari sen lentomatkan lisäksi.
Kuka on sitä mieltä, ettei pärjää?