Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

EN tykkää yhtään tästä Windows 8 käyttöjärjestelmästä :(

Vierailija
16.01.2014 |

Jotenkin hirveän sekava ja kaikki pitäisi jakaa sosiaalisessa mediassa... En kuitenkaan viitsisi ostaa nyt erikseen uutta käyttöjärjestelmää, joten kai tähän on totuttava..

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo shell-ohjelma on ihan ehdoton windows8lle. heti on kivempi käyttää.

Vierailija
22/62 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 21:14"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 21:08"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 21:03"]

Ihan sysipaska. Oon töissä IT-alalla ja kaikki Microsoft-fanitkin vihaa Windows kasia :D Ekalla käyttökerralla mun piti googlata miten kone sammutetaan.

[/quote]

Kumma kun minä, joka siis en ole töissä IT-alalla, osaisin sen sammuttaa ilaman googlea :) Olisko lisäkoulutuksen paikka jos ei osaa edes tietokonetta sammuttaa ilman googlea.

[/quote]

No ei se sammutusnappi siinä mitenkään näkyvissä ole. Kenekään täysipäisen mielestä sitä ei ole suunniteltu järkevästi. Ok, 8 ei kärsi siitä, että koneen sammuttaa virtanapista, mutta ei se hyvä tapa silti ole. Kieroutunut ihminen ajattelee, että sammutusnapin piilottaminen on fiksu ajatus, kun OSAAVAT IT-ihmiset suunnittelevat aina käyttäjäyställisiä. Itsestään liikoja luulevat ylimieliset eivät kykene suunnittelemaan käyttäjiä varten, he suunnittelevat vain itseään korostaakseen. Itse olen LVI-alalla ja mitäs tykkäisitte, jos piilottaisin vesihanat jonnekin kattorakenteisiin ja nauraisin että tyhmiä olette kun ette niitä löydä. Se on mielestäni ihan sama asia. 

[/quote]

No jos nyt vähän sitä uutta käyttöjärjestelmää tutkii ja opettelee niin sen sammutusnappulan kyllä löytää hyvin helposti. Ja kai nyt jokainen ensin edes vähän tutustuu siihen uuteen systeemiin ja katsoo perusjutut että missä mitäkin on? On se minusta aika noloa ammattilaiselta sepustaa ettei osannut konetta sammuttaa. Heikoilla kantimilla ollaan jos taso on tuo, että kaikki on sekaisin jos käyttöjärjestelmä hiukan muuttuu. Ongelma tässä lienee se että ihmisille on hirveän kauhean vaikeaa opetella mitään uutta, kaikki pitäis olla aina ja ikuisesti samaa, ettei vaan tarvi nähdä vaivaa. Laiskuus ja mukavuudehalu, ne on aikamme vitsauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 21:25"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 21:14"]

Ihan sysipaska. Oon töissä IT-alalla ja kaikki Microsoft-fanitkin vihaa Windows kasia :D Ekalla käyttökerralla mun piti googlata miten kone sammutetaan.

[/quote]

Kumma kun minä, joka siis en ole töissä IT-alalla, osaisin sen sammuttaa ilaman googlea :) Olisko lisäkoulutuksen paikka jos ei osaa edes tietokonetta sammuttaa ilman googlea.

[/quote]

No ei se sammutusnappi siinä mitenkään näkyvissä ole. Kenekään täysipäisen mielestä sitä ei ole suunniteltu järkevästi. Ok, 8 ei kärsi siitä, että koneen sammuttaa virtanapista, mutta ei se hyvä tapa silti ole. Kieroutunut ihminen ajattelee, että sammutusnapin piilottaminen on fiksu ajatus, kun OSAAVAT IT-ihmiset suunnittelevat aina käyttäjäyställisiä. Itsestään liikoja luulevat ylimieliset eivät kykene suunnittelemaan käyttäjiä varten, he suunnittelevat vain itseään korostaakseen. Itse olen LVI-alalla ja mitäs tykkäisitte, jos piilottaisin vesihanat jonnekin kattorakenteisiin ja nauraisin että tyhmiä olette kun ette niitä löydä. Se on mielestäni ihan sama asia. 

[/quote]

No jos nyt vähän sitä uutta käyttöjärjestelmää tutkii ja opettelee niin sen sammutusnappulan kyllä löytää hyvin helposti. Ja kai nyt jokainen ensin edes vähän tutustuu siihen uuteen systeemiin ja katsoo perusjutut että missä mitäkin on? On se minusta aika noloa ammattilaiselta sepustaa ettei osannut konetta sammuttaa. Heikoilla kantimilla ollaan jos taso on tuo, että kaikki on sekaisin jos käyttöjärjestelmä hiukan muuttuu. Ongelma tässä lienee se että ihmisille on hirveän kauhean vaikeaa opetella mitään uutta, kaikki pitäis olla aina ja ikuisesti samaa, ettei vaan tarvi nähdä vaivaa. Laiskuus ja mukavuudehalu, ne on aikamme vitsauksia.

[/quote]

Käyttäjäystävällisyys tarkoittaa sitä, että työskentely-ympäristä on tehokas. Miksi se pitää piilottaa, kun ei ole homma eikä mikään laittaa sitä näkyville? Ei sitä muissakaan laitteissa piiloteta. Pitää tahallaan piilottaa kuvakkeita, että ihmiset saisivat nähdä vähän vaivaa? Uskomatonta, etteivät it-ihmiset osaa vielä 2014-vuonnakaan ajatella käyttäjäystävälliseseti. Mietipä esim. minua, joka käytän töissäni paljon uusia ohjelmia. Piilotetun sammutusnapin Wordin ja Excelin omituisten uudistusten takia joudun tekemään tuhansia ylimääräisiä klikkauksia vuodessa. Se on työajassa paljon, vain siksi, että it-idiootit haluaa päteä. Käyttäjäystävällisiä tuotteita tekevä ohjelmoija on parempi ohjelmoija kun se, joka tekee ihmisten kiusaksi kaikenlaisia typeriä uudistuksia. Hyviäkin uudituksia on, mutta niitä tekevät vain ne, joilla on osaaminen sillä tasolla ettei tarvitse päteä nauramalla muille. 

Vierailija
24/62 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päreet kans paloi, pelkästään perustoimintoiseen tulostamiseen meni puoli tuntia, kun nappulat oli villisti piilotettu jonnekin. 8.1 käyttis on jo olemassa, siinä kaikki toimii kuin 7:ssa, eli on järkevä ja looginen. Täytyypi metsästää.

Vierailija
25/62 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Niin on se jännä juttu ;) Huh, onneksi ei potkuja tullut kun en ekalla käyttökerralla osannut kaikkea Windows kasiin liittyvää. 

Vierailija
26/62 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 21:32"]

Päreet kans paloi, pelkästään perustoimintoiseen tulostamiseen meni puoli tuntia, kun nappulat oli villisti piilotettu jonnekin. 8.1 käyttis on jo olemassa, siinä kaikki toimii kuin 7:ssa, eli on järkevä ja looginen. Täytyypi metsästää.

[/quote]

Tässä hyvä esimerkki, kun todetaan, että uudistus on mennyt pieleen, palataan askel taaksepäin. Josku vain pitää tehdä niin, eikä sokeasti uskoa että kaikki on hyvää. Uskon, että osa noista nuorista olisi intopiukeena uudistuksesta, jos palattaisiin CPM-aikaan ja haukkuisi ne, jotka sitä haukkuvat - olettaen että he luulisivat sitä uudeksi jutuksi. Vähän kuin se juttu, että pikkupoika löysi kirjoituskoneen ja huusi iloisena "tää printtaa reaaliajassa". 

Vierailija
27/62 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 21:34"]

[/quote]

[/quote]

Niin on se jännä juttu ;) Huh, onneksi ei potkuja tullut kun en ekalla käyttökerralla osannut kaikkea Windows kasiin liittyvää. 

[/quote]

jos löysi googesta vastauksen, niin mikä sen koulutuksen paikka on? En minä löytänyt sitä virtuaalista virtanappia kysymättä, koska se on eripuolella kuin aiemmin ja piilotettu kokonaan. olen ollut aiemmassa elämässä myös atk-tukihenkilö ja neuvonut muille, miten tietokoneesta sammutetaan virta - aikaan jolloin PC:t tulivat jokaisen työpöydälle toimistossa. Mutta ei tullut mieleenkään, että virtanappula laitettaisiin piiloon, kun se on yksi tärkeimmistä napeista. Ei mulla sillion atk-tukihenkilönä tullut mieleenkään naureskella kellekään, voitte ihmetellä miksi sain kiitosta muihin (lähinnä miehiin) verrattuna. Se oli silloin atk, ei it. 

Vierailija
28/62 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasista tykkäävät ovat jämähtäneitä, ei siitä kukaan ammattilainen tykkää. Vain wannabe-ammattilaiset joiden mielestä kaiikki uusi on hyvää ja he ovat omasta mielestään niin hyviä kun osaavat sitä - eivätkä kykene edes erottamaan käyttäjäystävällisyyttä ja osaamattomuutta toisistaan Se kasi vähän niinkuin meni jo, ei sitä enää myy kuin jämähtäneet firmat. Kasi on out. 

Vierailija
29/62 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 18:30"]

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 18:12"]

Sehän häviää ja palataan takaisin seiskaa muistuttavaan. Ei yrityskaupoissa edes kasia myydä, vasta sain töihin uuden koneen ja ei puhettakaan, että kasia laitettaisiin. 

Kyllä sitä myydään jos yritys sen haluaa. Monesti vaan käyttismuutokset tehdään koko organisaation laajuisena roll-outina eikä yksittäisin koneisiin muuten kuin pilottivaiheeseen osallistuville.

Windows 8 on yhtiön koko historian suurin floppi ja katastrofi.

Ei ole.

Se, että itse ei osaa käyttää ei tee tuotteesta paskaa. Ja se, että omenan kuvalliset on ihanan yksikertaisia, ei tee niistä hyviä tietokoneita tai puhelimia. Yksinkertaisita yksinkertaisille ihmisille.

Tässä tuli alastomimmillaan M$:n suhtautuminen asiakkaisiinsa, niin juuri sinuun. Ihan IT-ammattilaisen näkökulmasta suhtautuminen on parissa kohdassa ihan kohdallaan (maallikolle suunnittelu ei ole, kröhöm, kovinkaan tuottavaa hyvinkään monesta syystä, mutta jos kerran niin tehdään, niin...). Nyt jokainen voi ajatella, mitä Windowsista saa...

Vierailija
30/62 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt Win 8:a jo vuoden. Tykkään.Aluksi latasin tuon Classic Shellin, mutta kun opin käyttämään Win 8:a, en tarvinnut sitä enää.

Paras Windows tähän asti ja olen käyttänyt lähes kaikkia alkaen Win 2.11:sta.

Tässä pitää vaan opetella ne uudet jutut ja kokeilla niitä uusia sovelluksia, niin alkaa homma maistua.

Näppärimmät toiminnot on Haku. Erittäin kätevää että hakee asiasanallakin sun omista asiakirjoista. Sitten tykkään OneDrivestä. Käytän myös paria kaupallista appsia, esim. Danske Bankin on helppo ja nopea. Snipping Tool on myös suosikkini, sen saa nykyisin Win 7:aankin.

Kuvaohjelma voi olla kinkkinen alussa, jos olet tottunut johonkin muuhun. Periaatteessa se on aika vakaa ja helppo kotikäyttäjälle kun opettelee sen.

Muistakaa aina testata appseissa sitä hiiren oikeaa näppäintä! Sitä kautta saa useimmat toiminnot.

Win 8:n ongelma on käyttäjissä useimmassa tapauksessa: on vain kasvanut sellainen peruskäyttäjäsukupolvi joka ei muista aikaa ennen graafisia käyttöliittymiä tai jopa aikaa ennen tietokoneita. Jos tunnetaan suunnilleen vain XP eikä paljon muuta, niin ei tajuta että ainahan it-ala on muuttunut ja rajusti.

Lusikkaa vaan kauniiseen käteen ja opettelemaan, sillä se ahdistus helpottuu.

Vierailija
31/62 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"yksinkertaista yksinkertaisille". Tyypilinen kommenti niiltä, jotka eivät osaa ajatella asiakaslähtöisesti. Uudistuksia tehdään, mutta asiakaspalveluhenkisyys on jämähtänyt jonnekin 70-luvulle. 

Vierailija
32/62 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 21:41"]

Kasista tykkäävät ovat jämähtäneitä, ei siitä kukaan ammattilainen tykkää. Vain wannabe-ammattilaiset joiden mielestä kaiikki uusi on hyvää ja he ovat omasta mielestään niin hyviä kun osaavat sitä - eivätkä kykene edes erottamaan käyttäjäystävällisyyttä ja osaamattomuutta toisistaan Se kasi vähän niinkuin meni jo, ei sitä enää myy kuin jämähtäneet firmat. Kasi on out. 

[/quote]

Oma osaamattomuuttaan pitää selitellä. Ihan tavis osaa käyttää win8:a, mutta ammattilaiset ei. Surkeaa.

Vierailija
33/62 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan siitä niitäkin, jotka tykkäsivät visvasta, ei ku Vistasta, ja haukkuivat ne, jotka eivät tykkää. Taitavat olla nyt pää pensaassa kun siinä havaittiin pahoja tietoturva-aukkojakin. 

Vierailija
34/62 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 21:50"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 21:41"]

[/quote]

Oma osaamattomuuttaan pitää selitellä. Ihan tavis osaa käyttää win8:a, mutta ammattilaiset ei. Surkeaa.

[/quote]

Kyse ei ole osaamattomuudesta, vaan siitä, että sitä ei olekaan suunniteltu ammattikäyttöön, vaan taviksille. Säälittävää on sekin, että ottaa kaiken uuden silmät kiiluen vastaan. Tuollaisten tyyppien takia it-ihmiset eivät ikinä opi kuuntelemaan käyttäjiä. Jos ei pysty kritisoimaan uudituksia ollenkaan, ei ole kovin kehityskelpoinen yksilö. Maailmassa keksitään uusia asioita vaikka millä mitalla ja osa niistä on loistokeksintöjä, osa täysiä floppeja Kasi ei ole floppi, mutta se on huono kovassa yrityskäytössä - nimenomaan verrattuna aikaisempiin. Haku on toiminut ainakin Xp:stä alkaen loistavasti, ei mitään ongelmaa ole ollut löytää tiedostoja, joten en tajua mitä parempaa kasissa siihen verrattuna on, No se toimii, mutta ei se ole mitenkään ihmeellisempi kuin seiskassa, missä haku toimii hyvin. 

Vierailija
35/62 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu aikoinaan Vista haukuttiin Visvaksi ja sitä ennen oli NT, jota halveerattiin nimityksellä Neanderthal tehnology --- no sekin oli ennen kuin nykytutkimus sai selville että Neanderthalin ihminen oli aika fiksu :-) Ja jossain välissä oli se vain vuoden myynnissä kestänyt Windows Me.

Vierailija
36/62 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 18:30"]

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 18:12"]

Sehän häviää ja palataan takaisin seiskaa muistuttavaan. Ei yrityskaupoissa edes kasia myydä, vasta sain töihin uuden koneen ja ei puhettakaan, että kasia laitettaisiin. 

Kyllä sitä myydään jos yritys sen haluaa. Monesti vaan käyttismuutokset tehdään koko organisaation laajuisena roll-outina eikä yksittäisin koneisiin muuten kuin pilottivaiheeseen osallistuville.

Windows 8 on yhtiön koko historian suurin floppi ja katastrofi.

Ei ole.

Se, että itse ei osaa käyttää ei tee tuotteesta paskaa. Ja se, että omenan kuvalliset on ihanan yksikertaisia, ei tee niistä hyviä tietokoneita tai puhelimia. Yksinkertaisita yksinkertaisille ihmisille.

Ahhahhhhaa... Näitä Nokian entisten työntekijöiden kommentteja :D Mitkäpä laitteet 'kommunikoivat' toistensa kanssa yhtä lailla? Ja jota voit käyttää ilman erillistä tietoturvaa?

Vierailija
37/62 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koettakaapa osa ymmärtää sana käyttäjäystävällisyys ja erottaa se siitä, ettei osaa käyttää. Saan tietokoneen kiinni, löydän siitä ohjelmat ja saan netin auki toisella koneella. Mutta mieluummin käytän tätä konetta, jossa on seiska, koska se on miellyttävämpi käyttää. Sellainen ihminen, joka ei tajua mitä tarkoittaa käyttäjäystävällinen, hus pois ohjelmistohommista. Menkää vaikka metsätöihin. 

Vierailija
38/62 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin mies latasi tuon ohjelman mulle, että alla on se Windows 8, mutta näyttää ja käytetään kuten 7, suosittelen :)

Vierailija
39/62 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 22:11"]

Koettakaapa osa ymmärtää sana käyttäjäystävällisyys ja erottaa se siitä, ettei osaa käyttää. Saan tietokoneen kiinni, löydän siitä ohjelmat ja saan netin auki toisella koneella. Mutta mieluummin käytän tätä konetta, jossa on seiska, koska se on miellyttävämpi käyttää. Sellainen ihminen, joka ei tajua mitä tarkoittaa käyttäjäystävällinen, hus pois ohjelmistohommista. Menkää vaikka metsätöihin. 

[/quote]

Käytän töissäni sekä Win 7:a että Win 8.1:stä, enkä näe suurta eroa. Itse pidän enemmän 8.1:stä, mutta ei 7kaan huono ole.

Käyttäjäystävällisyys riippuu kenties käyttäjästäkin. Olisi hyödyllisempää kertoa edes yksi konkreettinen esimerkki, muuten jää vain käteen käsitys että sä et vaan osaa käyttää Win 8:a.

Vierailija
40/62 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 15:30"]

Jotenkin hirveän sekava ja kaikki pitäisi jakaa sosiaalisessa mediassa... En kuitenkaan viitsisi ostaa nyt erikseen uutta käyttöjärjestelmää, joten kai tähän on totuttava..

[/quote]

Miksi pitää jakaa sosiaallisessa mediassa? Ei siinä mitään pidä jakaa jos ei halua

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi