Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies uhkasi tehdä minusta ls ilmoituksen

Vierailija
16.01.2014 |

no niin, nyt on tultu tässä liitossa siihen pisteeseen, että uhkaillaan ja ollaan toisia vastaan. 

riideltiin puhelimessa ja huusin hänelle lopulta suoraa kurkkua pari lausetta, kun ei lopettanut minun sättimistä vaikka pyysin. pian soitti ja sanoi tekevänsä ls-ilmoituksen, jos vielä koskaan korotan ääntäni lasten kuullen.

lisäksi hän kieltäytyy työssäkäyvänä maksamaan lainkaan sähkölaskuja, koska hänen mielestään minä kotiäiti kulutan liikaa sähköä.

kylläpä on onneton ja neuvoton olo. kuulema kohtelen miestä huonosti, kun on osaa hoitaa yksin kaikki kotiin ja lapsiin liittyviä asioita ja olemaan siinä sivussa vielä hehkeä vaimo.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siedät tuollaista? Eroa!

Vierailija
2/28 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

La ilman voi tehdä lapsista, ei vanhemmista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itseasiassa. Minä olen kotiäiti ja olen huomannut, että se vain on niin että kaikki kotityöt ovat minun ja syytä olisi olla viehkeäkin, että parisuhde pelittää. Olen jo niin tottunut tähän, että tämä on minun työtäni. Sitten kun menen töihin, niin kotityöt jakautuvat. Ja olen myös ollut töissä ja silloin automaattisesti teimme kaiken puoliksi.

Vierailija
4/28 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap: niin en tiedä, mikä kirjoitusvirhe tuohon tuli, mutta siis käytännössä siis mies kieltäytyy jopa maksamasta edes puolta kaikista laskuista vaikka on töissä. ja sitten hänen ei tarvitse huolehtia ei kodista, ei lapsista. menee ja harrastaa niinkuin haluaa. ja sitten tosiaan kehtaa vielä valittaa, jos on joku asia minulla tekemättä. täällä talo huutaa remontteja, mutta nehän kuuluu vain kotona olevalle osapuolelle, jolla on koko ajan lapset ja arki pyöritettävänä. 

taidan olla vieläkin aika vihainen!

Vierailija
5/28 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hän oli niin ahkera ja tunnollinen kotitöiden tekijä, mutta saatuamme lapsen...

Itsehillintää lasten kuullen ei huudeta...

Vierailija
6/28 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ihan totta, kyllä oikeasti kotiäidin kuuluu huolehtia kodista ja lapsista kokonaan minunkin mielestäni, ja hyvä olisi vielä näyttääkin normaali-ihmiseltä. Muu on kotona makailua ellei siihen ole parempaa syytä, sori vaan.

Mä teen kaikki kotityöt myös vaikka teen osa-aikatyötä - mulle jää enemmän aikaa ja energiaa. 

Mutta kyllä sun pitäisi myös päästä käymään jossain, harrastamassa tms. suurinpiirtein yhtä paljon kuin miehen - siis olettaen että miestä ei ole työleiri kotona oottamassa työstä palattua. Ne lapset on miehenkin, ja pari iltaa viikosta ja viikonloppuna välillä pitäisi hänenkin niistä huolehtia.

Noi ls-ilmot, oisko tyhjää puhetta vaan. Teillä on riita, ja mies haluaa loukata, ja juuri tuollainen on paras keino kun sun tavallaan ainoa tärkeä juttusi on tällä hetkellä ne lapset. Jokainen korottaa joskus ääntään.

Mut miten ihmeessä sulla voi olla varaa maksaa puolet menoista, jos olet kotihoidontuella tms? Miten ihmeen pienet laskut teillä on? Ihmettelen siis vaan, meillä on isot juoksevat kulut (lainat, remppalainat, sähkö, vesi, vakuutukset, autolainakin jne. jne) ja en ikinä selviäisi niistä kuin osittain, paitsi toki osa-aikatyön tuomalla lisällä.

Minusta teidän pitäisi keskustella ajankäytöstä ja rahasta ennenkuin eroatte! Nehän ne on ne suurimmat riidanaiheet aina parisuhteissa, melkein joka suhteessa niitä joskus puidaan. Toi tilannehan voi muuttua aika paljon sit kun menet töihin(?). Onko sun lapset minkäikäisiä, joko ne tarhaan uskaltas laittaa?

Vierailija
7/28 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä sitten oikein odotit, kun jäit kotiäidiksi?! Että riittää, kun hoitaa lapset?! Nyt kerrot käsi sydämellä, miten aikaa vievää se lasten hoito on?!

Miehenkö sinusta nyt sitten pitäisi ensinmäiseksi hoitaa lapsia, ruuat, siivota ja pestä pyykit, remontoida yms. kun tulee töistä kotiin. Tehdä se kaikki n. 3 tunnissa, mihin sinulla on koko päivä aikaa. Pysyy se vasara naisenkin kädessä.

Vierailija
8/28 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan niin on, että kotona olo yleensä on raskaampaa kuin töissä. Tiedän kokemuksesta. Varsinkin, jos toinen osapuoli vaatii enemmän kuin itse haluat tehdä. Kyse ei välttämättä ole laiskuudesta, vaan siitä että voi olla mielipide eroja kodin siisteydestä. Itse en välitä hittoakaan, onko kaapit järjestyksessä, onko leluja lattialla tai pyykit muutaman päivän kuivumassa ja sen jälkeen pinossa pöydällä muutaman päivän.. Ärsyttämään kun rupeaa otan ne pois. Toista osapuolta ärsyttää ne, mut ei mene kaappiin, eikä siivoa muutenkaan, koska minun tehtävä on kuulemma hoitaa ne koska olen kotona.. Siivoan ja imuroin kyllä muuten pöivittäin, teen ruokaa ja lumityöt, kannan puutliiteriin ja sisälle, lämmitän uunin yms. En mainitse asioista jotka voin itse tehdä. Samaa odottasin myöa toiselta, mutta aina on jotain valittamista. Ruoka liian mausteista tai liha liian kypsää. Noh, aikansa kun aukoo päätään saa ihan yksin tehdä noi asiat. Silloin on varmasti mukavampaa. Tai sitten ottaa sellaisen rakkaan itselleen joka osaa hommat. Teitä täällä näyttää onneksi olevan, ei siis ole sukupuuttoon kuollut laji nämä ihanat touhukkaat naiset :) Siis jos sellaisia vapaalla enää kulkee.

Vierailija
9/28 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 17:26"]

Ärsyttää, että joillekin ls-ilmoitus on vitsi.

Riitelin joskus anoppini(joka oli kännissä) kanssa puhelimessa. Riita lähti pienestä asiasta aluksi. Jossain vaiheessa totesi, että hänen mielestään poikansa ansaitsi paremman vaimon. Lopulta pinna petti ja sanoin, että hänen perheestään olisi pitänyt tehdä ls-ilmoitus aikoinaan(varakas, väkivaltainen miesystävä, joka elätti anoppia lapsineen, myöhemmän miehen kanssa anoppi ryyppäsi ja juhli töidensä ohella -> lasten koulut kärsi sun muuta).

Hän sanoi, että minun olisi pitänyt saada lapsena kunnolla selkääni. Sitten sanoi tekevänsä minusta ls-ilmoituksen, jotta lapset otettaisiin minulta pois.

Senhän se tekikin. Olipa hyvä käyttää sossun resursseja sitten kotikäynteihin jne. Anoppi oli väittänyt minun olevan ihan masentunut ja lasten koulujen menevän huonosti(niistä tullut palautetta kuulema)...ym. skeidaa. 

Ennenkuin ls-ilmoitus minulle kirjallisena tuli, luulin , että sanoi kiusaksi sen tekevän. Ennätimme riidan tuossa välissä jo sopiakin. Siinä välissä menin sitten hänelle puhumaan jostain "huonoista" asioista perheessä (jos lapsi teki jotain, eikä totellut). No, tämähän oli välittänyt kaikki tiedot liioitellusti sossuun. Kun kirjallinen ilmoitus tuli kotiin katkaisini välini häneen täysin.

Nyt yli vuoden kuluttua yrittänyt soitella kännissä ja pyydellä anteeksi. En anna.

Meillähän kävi samassa yhteydessä perhetyöntekijöitäkin seuraamassa perhe-elämäämmekin, mutta jakso keskeytettiin tarpeettomana. Todettiin, että perheessä kaikki sujui normaalisti eikä mitään lasta vaarantavaa nähty. Vielä jätettiin kontrollikäynti, jonka jälkeen asiakkuus päättyy.

Arvatkaa, kuinka stressaantunut asiasta olen ollutkaan.

[/quote]

Ei hemmetti. Miettikää, mitä tuohonkin paloi yhteiskunnan rahaa kaikenkaikkiaan, monen ammattilaisen työtunteja kaikkine sivukuluineen ja byrokratian työtunteineen.

Anopistasi olisi pitänyt tehdä rikosilmoitus.

Vierailija
10/28 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenkuin luen muita kiirehdin kommentoimaan avausta.

Mies (ilmeisesti puolisosi, lastesi isä?) uhkasi ls-ilmoituksella ja sähkölaskun maksamatta jättämisellä, mikä on todella lapsellista uhittelua. Mitkä olivat ne pari lausetta, joita huusit hänelle suoraa kurkkua? Se jäi sinulta (varmaan epähuomiossa) avauksessa kertomatta. Onko sinulla omasta mielestäsi mitään osuutta teidän kriisiin? 

Vierailija
11/28 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 17:51"]

Mikä laina sinulla ap on? Eli maksat laskuja lainalla koska mies ei maksa? Eli sun pitää tehdä kaikki kotityöt yksin, vähän miesten  töitäkin(?), hoitaa yhteiset lapset yksin ja ilmeisesti vähintään puolet laskuistakin??

[/quote]

Jatkan 24:n kysymyssarjaa:

- kuinka monta lasta, minkä ikäisiä?

- millä lailla erityislapsi, missä määrin omatoiminen? Ovatko kaikki lapset kotihoidossa?

- voitko yhtään kuvailla teidän perheen rahataloutta? Yksityiskohtiin ei tarvitse mennä, mutta että ulkopuolinen saisi jonkinnäköisen kuvan millä taloudellisilla ehdoilla te pyöritätte arkea. Miehellä palkka, sinulla kh-tuki + laina, sitten nuo talo-, remontti- ja autolainat (sinäkö niistä puhuit?). Kuinka paljon teillä jää pakollisten menojen jälkeen rahaa käteen/ kk? Jaatteko menot tulojen suhteessa vai 50/ 50? 

- noi sähkölasku- ja ls-jutut kannattaa jättää omaan arvoonsa. Kiivastuksissaan ihminen nyt sanoo vaikka mitä hölmöä. Mieshän nauttii "sinun sähkönkulutuksestasi" koko ajan: ruoka, puhtaat vaatteet, puhtaat astiat, siisti koti ...

Vierailija
12/28 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on narsisti, eroa. Sinun pitää huolehtia omasta jaksamisestasi, koska sinulla on lapsia. Varsinkin nyt kun mies on uhannut moisella, on syytä ottaa etäisyyttä mieheen, sillä hän saattaa oikeasti tehdäkin niin.

Fakta tietysti on se, että mies ei selviäisi ilman sinua lasten kanssa.

Vierailija
13/28 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis mies ei maksa laskuja vaikka käy töissä? Minä olen tuo 4, meillä mies maksaa laskut (minäkin jotain mutta nämä sähköt ym ym mies) ja meillä tämä toimii näin. Kumpikaan ei valita, koska tietää oman hommansa taloudessa.

Vierailija
14/28 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on vaan myös sellainen näkökulma, että useat ap miehen kaltaiset äijät kuvittelevat, että se kotiäiti on passissa 7/24t. Eli ihan kaikki kotityöt ja lastenhoito kuuluvat kotiäidille. Silloinkin, kun mies harrastuksiltaan ja omilta menoiltaan kotiin ehtii, ei panna tikkuakaan ristiin.

Ja sitten tuo talouspuoli: kyllä työssäkäyvän tietenkin kuuluu maksaa enemmän, vaikka suhteessa tuloihin. Kuka maksaisi päivähoitomaksut?

Vierailija
15/28 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mies ei voi jättää laskuja maksamatta vai ovatko ne sinun nimelläsi? 

Vierailija
16/28 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 15:00"]

Mitä sinä sitten oikein odotit, kun jäit kotiäidiksi?! Että riittää, kun hoitaa lapset?! Nyt kerrot käsi sydämellä, miten aikaa vievää se lasten hoito on?!

Miehenkö sinusta nyt sitten pitäisi ensinmäiseksi hoitaa lapsia, ruuat, siivota ja pestä pyykit, remontoida yms. kun tulee töistä kotiin. Tehdä se kaikki n. 3 tunnissa, mihin sinulla on koko päivä aikaa. Pysyy se vasara naisenkin kädessä.

[/quote]

Ehkä kannattaisi lukea ajatuksella aloittajan viestit. Missä nuo luki? Ap puhui remonteista kyllä ja lapsista. Mutta missä mainitsi siivoamiset? Ruoan teon?

Olin itsekin kotiäitinä 7v ja kyllä se vaan niin meni, että kun minä hoidin lapset, siivoamisen, ruoan teon ja paperityöt, mies omien töidensä lisäksi oli lasten kanssa ja remontoi kun ehti. Osallistui laskuihinkin enemmän kuin minä. Eipä ne kelan rahat häävejä ole.

Se että on kotona lasten kanssa, EI Ttarkoiota sitä, että se työssä käyvä saisi luistaa kaikesta. Ei kotia ja lapsia ole yksin hommattu. Johonkin on pakko osallistua.

Vierailija
17/28 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 14:31"]No itseasiassa. Minä olen kotiäiti ja olen huomannut, että se vain on niin että kaikki kotityöt ovat minun ja syytä olisi olla viehkeäkin, että parisuhde pelittää. Olen jo niin tottunut tähän, että tämä on minun työtäni. Sitten kun menen töihin, niin kotityöt jakautuvat. Ja olen myös ollut töissä ja silloin automaattisesti teimme kaiken puoliksi.

[/quote]

En vaan tajua tätä..

Minäkin olen lasten kanssa kotona ja silti meillä tehdään kaikki puoliksi mies jopa enemmän! Hänestä minun työni päivisin on olla lasten kanssa, eikä pistää lapsia television ääreen ja ruveta huushollia kuuraamaan.. Miksi tarvisi kuurata päivisin, kun se on onniatunut ennenkin työajan jälkeen? Meille on molemmille tärkeää, että lapset pääsevät päivittäin ulos, sosialisoituvat ja tehdään erilaisia asioita yhdessä kuten askarrellaan ym. Totta kai touhuista tulleet jäljet siivotaan, mutta mitä muuta sotkua siinä nyt pitäisi siivoilla? Lattiat ehtii pestä sitten kun mies tulee töistä ja sen tekee se kumpi ehtii.

Vierailija
18/28 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap: niin, siis meillä ei ole pienet laskut, koska on omakotitalo. minulla ei raha riitä elämiseen, vaan olen kotona halpakorkoisen lainan turvin.  

meillä on erityislapsi, eikä minun oikein onnistu olla töissäkään. 

joka tapauksessa, en saa kaikkia nurkkia puhtaaksi ja kaikkia talon töitä tehdyksi samalla kun pyöritän lapsiarkea. ellen sitten istuta nuorinta videoiden ääressä sisällä koko päivää. 

eikö teidän muiden kotiäitien miehet tee yhtään mitään ja eivät ole edes iltaisin kotona ja se on teistä oikein? 

Vierailija
19/28 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen nimissä laskut tulevat? Jos miehen, niin tietenkään et niitä maksa! Kyllä se mieskin niitä alkaa maksamaan kun perintätoimiston kirjeet tipahtavat postilaatikkoon. Lopetat siis miehen nimellä tulevien laskujen maksun nyt. Mitä laskuja jää sinun nimiisi vai tuleeko molempien nimellä?

Olin kahdeksan vuotta kotona lasten kanssa ja tein niin paljon kuin ehdin. Lumitöitä en isosta pihasta ehtinyt tehdä kokonaan (jos lumi oli märkää suojalunta), mutta sellaiset työt mies hoiteli mielellään. Muuten tein kolmen lapsen kanssa kaiken mahdollisen ja aikaakin jäi.

Luulen, että miehesi vain yritti saada sinut säikähtämään ilmoituksen tekemisestä uhkaamalla, mutta sen verran vakavasti tuollaiset uhkaukset ottaisin, että en enää mieheen luottaisi. Oli hän tästä eteenpäin sitten miten mielin kielin vaan, niin katsoisin häntä aina vähän niinkuin tuon uhkauksen takaa. Sinuna alkaisin koota tukiverkkoja kasaan, miettimään tulevia asumiskuvioita, ehkä laittamaan jopa omaa hakemusta jonnekin kaupungille eteenpäin jne. Pistä mies pois myös mahd. kauppojen etuohjelmista, lapsilisät sinun tilillesi jos eivät jo tule jne. Ihan varmuuden vuoksi...

Vierailija
20/28 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tappelun perimmäinen syy? Onko rahat tiukilla? Yöunien vähyys? Aikuisten aika vähissä? Jne.

Sossun resursseja ei huudon takia käytetä väärin! Kyllähän ne nauraa miehelles, jos tuommoisesta ilmoittaa..

Toki sä kotiäitinä käytät enemmän sähköä, kun päivisin on koneita päällä. Tiskaria, pyykkikonetta jne.

Teidän pitäisi nyt puhaltaa pilliin ja ottaa aikalisä.

Ymmärrän, että miehes vaatii nyt ns. palvelua, kun olet kotona ja hän töissä. Palveluun kuuluu ehkä ne puhtaat vaatteet, siisti koti, ruokaa.. Miten kullakin. Sitten kun hän tulee kotiin, niin illat ovat yhteisiä. En ymmärrä, miten lasten kanssa oleminen olisi kotona olevan vastuulla. Lapset tarvitsevat muutakin kuin huoltoa. Annettu rakkaus, läsnäolo ei ole kotityö. Et voi antaa isäaikaa lapsille.

Toi eri rahat systeemi on myös väärin, kun ei selkeesti toimi. Kaikki samaan pottiin ainakin sen aikaa, kun olet kotihommissa. Jos mies halusi perheen, niin hänenkin on opittava pitämään siitä huolta ja olemaan perheen jäsen. Kunnioittakaa myös toistenne omaa tilaa.

Voimia. Puhumalla asioilla on tapana selvitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi