Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies uhkasi tehdä minusta ls ilmoituksen

Vierailija
16.01.2014 |

no niin, nyt on tultu tässä liitossa siihen pisteeseen, että uhkaillaan ja ollaan toisia vastaan. 

riideltiin puhelimessa ja huusin hänelle lopulta suoraa kurkkua pari lausetta, kun ei lopettanut minun sättimistä vaikka pyysin. pian soitti ja sanoi tekevänsä ls-ilmoituksen, jos vielä koskaan korotan ääntäni lasten kuullen.

lisäksi hän kieltäytyy työssäkäyvänä maksamaan lainkaan sähkölaskuja, koska hänen mielestään minä kotiäiti kulutan liikaa sähköä.

kylläpä on onneton ja neuvoton olo. kuulema kohtelen miestä huonosti, kun on osaa hoitaa yksin kaikki kotiin ja lapsiin liittyviä asioita ja olemaan siinä sivussa vielä hehkeä vaimo.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 16:48"]

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 14:31"]No itseasiassa. Minä olen kotiäiti ja olen huomannut, että se vain on niin että kaikki kotityöt ovat minun ja syytä olisi olla viehkeäkin, että parisuhde pelittää. Olen jo niin tottunut tähän, että tämä on minun työtäni. Sitten kun menen töihin, niin kotityöt jakautuvat. Ja olen myös ollut töissä ja silloin automaattisesti teimme kaiken puoliksi.

[/quote]

En vaan tajua tätä..

Minäkin olen lasten kanssa kotona ja silti meillä tehdään kaikki puoliksi mies jopa enemmän! Hänestä minun työni päivisin on olla lasten kanssa, eikä pistää lapsia television ääreen ja ruveta huushollia kuuraamaan.. Miksi tarvisi kuurata päivisin, kun se on onniatunut ennenkin työajan jälkeen? Meille on molemmille tärkeää, että lapset pääsevät päivittäin ulos, sosialisoituvat ja tehdään erilaisia asioita yhdessä kuten askarrellaan ym. Totta kai touhuista tulleet jäljet siivotaan, mutta mitä muuta sotkua siinä nyt pitäisi siivoilla? Lattiat ehtii pestä sitten kun mies tulee töistä ja sen tekee se kumpi ehtii.

[/quote] yök. Kuinka valtava koti teillä on jos et ehdi sitä imuroimaan? Jos yli 200 m2, niin ok, muuten olet laiska.

Vierailija
22/28 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ap itse on diagnosoinut itsensä heikkolahjaiseksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein. 

Vierailija
24/28 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää, että joillekin ls-ilmoitus on vitsi.

Riitelin joskus anoppini(joka oli kännissä) kanssa puhelimessa. Riita lähti pienestä asiasta aluksi. Jossain vaiheessa totesi, että hänen mielestään poikansa ansaitsi paremman vaimon. Lopulta pinna petti ja sanoin, että hänen perheestään olisi pitänyt tehdä ls-ilmoitus aikoinaan(varakas, väkivaltainen miesystävä, joka elätti anoppia lapsineen, myöhemmän miehen kanssa anoppi ryyppäsi ja juhli töidensä ohella -> lasten koulut kärsi sun muuta).

Hän sanoi, että minun olisi pitänyt saada lapsena kunnolla selkääni. Sitten sanoi tekevänsä minusta ls-ilmoituksen, jotta lapset otettaisiin minulta pois.

Senhän se tekikin. Olipa hyvä käyttää sossun resursseja sitten kotikäynteihin jne. Anoppi oli väittänyt minun olevan ihan masentunut ja lasten koulujen menevän huonosti(niistä tullut palautetta kuulema)...ym. skeidaa. 

Ennenkuin ls-ilmoitus minulle kirjallisena tuli, luulin , että sanoi kiusaksi sen tekevän. Ennätimme riidan tuossa välissä jo sopiakin. Siinä välissä menin sitten hänelle puhumaan jostain "huonoista" asioista perheessä (jos lapsi teki jotain, eikä totellut). No, tämähän oli välittänyt kaikki tiedot liioitellusti sossuun. Kun kirjallinen ilmoitus tuli kotiin katkaisini välini häneen täysin.

Nyt yli vuoden kuluttua yrittänyt soitella kännissä ja pyydellä anteeksi. En anna.

Meillähän kävi samassa yhteydessä perhetyöntekijöitäkin seuraamassa perhe-elämäämmekin, mutta jakso keskeytettiin tarpeettomana. Todettiin, että perheessä kaikki sujui normaalisti eikä mitään lasta vaarantavaa nähty. Vielä jätettiin kontrollikäynti, jonka jälkeen asiakkuus päättyy.

Arvatkaa, kuinka stressaantunut asiasta olen ollutkaan.

Vierailija
25/28 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 16:57"]

ap: niin, siis meillä ei ole pienet laskut, koska on omakotitalo. minulla ei raha riitä elämiseen, vaan olen kotona halpakorkoisen lainan turvin.  

meillä on erityislapsi, eikä minun oikein onnistu olla töissäkään. 

joka tapauksessa, en saa kaikkia nurkkia puhtaaksi ja kaikkia talon töitä tehdyksi samalla kun pyöritän lapsiarkea. ellen sitten istuta nuorinta videoiden ääressä sisällä koko päivää. 

eikö teidän muiden kotiäitien miehet tee yhtään mitään ja eivät ole edes iltaisin kotona ja se on teistä oikein? 

[/quote] Laitapa ihan mielenkiinnosta tämän päivän ohjelmasi tänne. Kuinka kauan teit ruokaa? Kuinka kauan siivosit/järjestelit? Kävittekö kaupassa tai muilla perhettä hyödyttävillä asioilla? Kuinka kauan käytit aikaa turhaan, vaatekaupoissa kiertelyyn, telkkarin tuijottamiseen, täällä av:lla, ihan vain makaamiseen / istumiseen muuten kuin syödessä? Mitä koneita käytit?

Netistä saa ihan suoraan laskettua vaikka tiskikoneesta käytöstä tuleva hinta, samoin muistakin koneista - ne summat ovat yleensä hyvin pieniä. Lämmitykseen menee nyt rahaa, miten teillä asunto lämpiää? Väärin valittu lämmitysmuoto maksaa valitettavasti.. Fortumilla saa kulutukset katsottua hyvin tarkkaan, siitä näkee ihan tunnin tarkkuudella kuinka sähköä on mennyt, jos haluaa syynätä. Mutta tässä tapauksessa koti on äidin ja lasten työpaikka, joten valitettavasti sähköä saattaa euron tai pari päivässä mennä. Jos te ette saa päivisin kotona normaalisti olla, niin lähtekää päivisin pois. Vaikka yöksikin.

Vierailija
26/28 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä laina sinulla ap on? Eli maksat laskuja lainalla koska mies ei maksa? Eli sun pitää tehdä kaikki kotityöt yksin, vähän miesten  töitäkin(?), hoitaa yhteiset lapset yksin ja ilmeisesti vähintään puolet laskuistakin??

Vierailija
27/28 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 16:57"]

ap: niin, siis meillä ei ole pienet laskut, koska on omakotitalo. minulla ei raha riitä elämiseen, vaan olen kotona halpakorkoisen lainan turvin.  

meillä on erityislapsi, eikä minun oikein onnistu olla töissäkään. 

joka tapauksessa, en saa kaikkia nurkkia puhtaaksi ja kaikkia talon töitä tehdyksi samalla kun pyöritän lapsiarkea. ellen sitten istuta nuorinta videoiden ääressä sisällä koko päivää. 

eikö teidän muiden kotiäitien miehet tee yhtään mitään ja eivät ole edes iltaisin kotona ja se on teistä oikein? 

[/quote]

Älä nyt lainarahalla kotiin jää :0 Laina on vielä sun nimissäsi?

Kyllä erityislapsen kanssa yleensä saa tarha- ym. asiat järjestymään ainakin isommissa kunnissa, ja miksei pienemmissäkin, sillä kunnan on velvollisuus ne järjestää. Ota yhteys kuntasi vammaispalveluun. Töissäkäyntisi mahdottomuudesta en tosin tiedä, mutta siitä olen aika varma, että miestä stressaa raha-asiat, jos tilanne on se, että lainarahalla on elettävä. Kyllähän sun on lainat takaisin maksettava eli töihin mentävä joka tapauksessa. Tämä siis, jos lapset on jo hieman isompia eikä vauva/pikkutaaperoiässä. Monessa perheessä se vaan nyt on sillä tavalla, ettei se kotiäitiys ole paras ratkaisu, vaikka kuka sanoisi mitä. Ja teillä nyt tuntuu olevan hiukan ongelmia?

Mun mies ei tosiaan tee kotitöitä, paitsi ulkoiluttaa koiran 1-2 kertaa päivässä. No lumien kolaus ja saunan lämmitys, mutta eipä näissä ole paljoa tekemistä. Miksi sen pitäisi tehdä, kun mulla on aikaa? Meillä oli roolit jossain vaiheessa toisinpäin eli isä oli kotona ja mä töissä, joten se sai tutustua kotona oloon. Sen jälkeen ei ole valituksen sanaa kuulunut - sillä mulle tahtoi jäädä yhtä ja toista silti illaksi tehtävää... Se on ihmisestäkin niin kiinni, miten kotona olo sujuu. (Töissä jos käydään ja kersat on tarhassa, niin kotitöitäkin on vähemmän.)

Toisinaan se on urakkatöissä iltaan asti ja kaatuu sänkyyn. Silloin kun ei ole työkiireitä, käymme tietenkin molemmat harrastamassa. Liikuntaa pari kertaa viikossa ainakin, vuorotellen, siihen ei kamalan montaa tuntia mene vaikka molemmat kävisivät saman illan aikana. Aina oon saanu lähteä esim. kaupungille yksin jos haluan. 

Oikeasti nämä on organisointikysymyksiä, mutta se vaatii ahkeran panostuksen molemmilta että hommat toimii!

Meillä mies tekee täyttä päivää, ja välillä ylitöitä, minä teen vuorotyönä osa-aikaista, kämppä on siisti ja ehdimme harrastaa. Remontti on kesken odottelemassa leppoisampaa aikaa, ei sen kanssa ole kiire. Ei ole ylivoimaista elää kaikinpuolin aika aktiivista elämää kaikinpuolin, vaikka olisi lapsia.

Vierailija
28/28 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 = 7

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi