Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Erikoista 5kk ikäiseltä vauvalta!

Vierailija
16.01.2014 |

Onnettomuuden tapahtuman jälkeen oletettiin, että tavarahihna käynnistyi viisikuukautisen vauvan kivuttua hihnalle, kertoo Daily Mail.

Viranomaisten tekemä tutkinta asiasta on valmistunut, ja sen mukaan kone toimi täysin normaalisti, ja sitä ei voi syyttää tapahtuneesta.

Daily Mailissa siteeratun selvityksen mukaan tavarahihna oli toiminnaltaan säännösten mukainen.

Viranomaiset julkistivat lausunnon tutkinnasta sen jälkeen, kun oppositiopuolueen kansanedustaja oli julkisesti vaatinut tietoa siitä, kuinka vastaavanlaiset tragediat voidaan estää.

Lausunnossa todetaan, että onnettomuus oli ollut täysin satunnainen tapahtuma.

”Onnettomuus ei ollut koneen, joka oli suunniteltu kuljettamaan matkatavaroita ei ihmisiä, syytä […] Onnettomuuden syynä oli niiden ihmisten, jotka olivat lapsesta vastuussa, tekemä laiminlyönti”, lehden siteeraamassa raportissa selvitetään.

Vauvan äiti oli ollut ottamassa rattaita, kun taapero oli punnertanut itsensä hihnalle. Onnettomuus oli ohi sekunneissa, ja lapsi todettiin kuolleeksi paikan päällä.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 12:52"]

Minun viisikuiseni taas tipahti ammeen reunan yli ollessaan kylvyssä, seisoi (osasi siis itse nousta tukea vasten seisomaan) ammeessa ja hyppäsi yhtäkkiä reunan yli. Olin sentin päässä mutta en ehtinyt saada otetta.  Että kyllä kaikkea voi tapahtua.

[/quote]

Mutta miksi annoit vauvan seistä ammeessa?

Vierailija
22/37 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 12:19"]

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 12:13"][quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 12:13"]

Miksihän viesti tuli 3 x kun lähetin kännykällä..

[/quote]

Painoit 3x lähetä-nappia, kun et huomannut että se lähti jo...

[/quote]ei näköjään tarvi kännykällä laittaa numerovahvistusta..

[/quote]

Sillä ei ole merkitystä jos nopeasti painaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 13:01"]

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 12:52"]

Minun viisikuiseni taas tipahti ammeen reunan yli ollessaan kylvyssä, seisoi (osasi siis itse nousta tukea vasten seisomaan) ammeessa ja hyppäsi yhtäkkiä reunan yli. Olin sentin päässä mutta en ehtinyt saada otetta.  Että kyllä kaikkea voi tapahtua.

[/quote]

Mutta miksi annoit vauvan seistä ammeessa?

[/quote] Miksi estäisin lasta seisomasta kun hän on oppinut tuollaisen hienon taidon? Estättekö te uusien taitojen harjoittelun? Lapsi seisoi käytännössä muutenkin koko hereilläoloaikansa, miksi juuri ammeessa olisi pitänyt estää?

Vierailija
24/37 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi pois tollaselta äidiltä jos ei edes tajua pitää kiinni vauvasta joka seisoo ammessa vedessä. Sairasta!

Vierailija
25/37 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10kk oppii kiipeemään kirjahyllyyn niin tuo äiti vaan katsoo vierestä

Vierailija
26/37 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 13:15"]

Lapsi pois tollaselta äidiltä jos ei edes tajua pitää kiinni vauvasta joka seisoo ammessa vedessä. Sairasta!

[/quote]

En mäkään pitäisi jos lapsi esim. pitää reunasta kiinni ja olen itse vieressä.

Mikä se sairaus on tässä kohtaa?

t: neljän äiti

Vierailija
27/37 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä enää ihmettele niitä "vahinkoja" joita pienille lapsille sattuu kun ajatusmaailma on tuollainen.

Vierailija
28/37 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 13:23"]

No enpä enää ihmettele niitä "vahinkoja" joita pienille lapsille sattuu kun ajatusmaailma on tuollainen.

[/quote]

Ai millainen ajatusmaailma? Mitkä on ne vahingot joita meidän lapsille on sattunut?

Vai tarkoitatko sitä ajatusmaailmaa, että "lapset pois tuollaisilta"? Se kyllä kieltämättä on sairas.

Vierailija
29/37 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo aika etevä 5kk ikäinen. epäilen että äiti laittoi vauvan nojaamaan hihnaa vasten kun itse kasasi vaunuja. ja hihnahan lähtee päälle...

Vierailija
30/37 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on laskenut lapsensa hihnalle ja ollut vielä jossain kauempana kun hihna on lähtenyt liikkeelle. Ei se hihna niin nopea ole, ettei ehtisi siepata lasta pois jos olisi vieressä seissyt.

5kk vauvalla ei todellakaan ole käsivoimia punnertaa itseään noin polvenkorkuiselle hihnalle.

Vierailija
31/37 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5kk ikäinen voi todellakin punnertaa ja vetää itsensä hihnalle. Oma tyttäreni seisoi tuon ikäisenä tuesta kiinni pitäen ja veti /punnersi itsensä ylös sohville. 6kk lopussa tyttö kävelikin sitten ilman tukea. Kyllä näitä motorisesti kehittyneitä lapsia löytyy. 

Vierailija
32/37 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutislinkin mukaan äiti itse laski vauvan laukkuhihnalle ja meni/lähti hakemaan jotain. "The mother apparently put her baby down on the conveyor belt when she went to reach for something." (Euro Weekly News 16.1.2014) Lapsi ei siis itse kivunnut hihnalle. Linkissä tarkemmin onnettomuuden syystä:  http://www.euroweeklynews.com/news/costa-blanca-north/item/118220-parents-blamed-for-girls-death-on-baggage-carousel

Vierailija
33/37 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 14:31"]

5kk ikäinen voi todellakin punnertaa ja vetää itsensä hihnalle. Oma tyttäreni seisoi tuon ikäisenä tuesta kiinni pitäen ja veti /punnersi itsensä ylös sohville. 6kk lopussa tyttö kävelikin sitten ilman tukea. Kyllä näitä motorisesti kehittyneitä lapsia löytyy. 

[/quote]

totta mutta ERITTÄIN harvinaista!

Vierailija
34/37 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 15:32"]

Uutislinkin mukaan äiti itse laski vauvan laukkuhihnalle ja meni/lähti hakemaan jotain. "The mother apparently put her baby down on the conveyor belt when she went to reach for something." (Euro Weekly News 16.1.2014) Lapsi ei siis itse kivunnut hihnalle. Linkissä tarkemmin onnettomuuden syystä:  http://www.euroweeklynews.com/news/costa-blanca-north/item/118220-parents-blamed-for-girls-death-on-baggage-carousel

[/quote]

väärin siis uutisoitu suomen lehdistössä..

Vierailija
35/37 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 13:23"]

[/quote] Niin, vahinkojahan nimenomaan sattuu niille lapsille jotka eivät ole turvallisesti harjoitelleet esimerkiksi kiipeämistä. Jos asia pitää tehdä hätäisesti nurkan takana, vahinkoja sattuu ihan varmasti. valvontahan on toki tosi tärkeää tuollaisen pikkuliikkujan kanssa.  Minä olen nähnyt paljon näitä lapsia joilta on viety oppimisen riemu jo alle yksivuotiaana. Pakotetaan istumaan, ei saa kiivetä, ei saa hyppiä, ei saa tutkia. Ulkona istutetaan rattaisiin ja sitten siellä istut.  Näpsitään sormille ja sanotaan tuhmaksi jos repii kukkia mutta ei KOSKAAN näytetä mikä se oikea tapa olisi.Tuo viisikuisena seissyt kuopukseni ei muuten ole koskaan pudonnut mistään ja hallitsee edelleen 10-vuotiaana liikkeensä erinomaisesti.

Vierailija
36/37 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 13:20"]

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 13:15"]

[/quote]

En mäkään pitäisi jos lapsi esim. pitää reunasta kiinni ja olen itse vieressä.

Mikä se sairaus on tässä kohtaa?

[/quote] Antaa näiden vouhkata, jokainen tukee lastensa motoriikkaa (ja lukutaitoa siinä samalla) ihan omalla tavallaan. t. viiden äiti

Vierailija
37/37 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko, että kenenkään vauva on kävellyt ilman tukea 6 kk iässä. Mammat muistavat väärin ja liioittelevat.