Esiteini ei halua enää halata, vaan "luikertelee" pois. :(
Arasteleeko tyttö kehittyvää vartaloaan, vai onko halaaminen vain jotenkin noloa? Kyse on ihan tavallisesta äidin tai isän halauksesta. Kun tyttöä koettaa halata, hän menee veteläksi ja vetää vartalonsa pois.
Onko muilla tällaista ja miten olette toimineet - oletteko yksinkertaisesti jättäneet halaukset pois vai tarjonneet niitä kaikesta huolimatta? Ja meneekö tämä vaihe joskus ohi?
Kommentit (14)
Jaahas, kakkonen ei sitten ole ihan perillä lasten kehitysvaiheista. :) Ehkä joskus tajuat?
Jotkut tekee noin, ja teillä siis näin tehdään. Halaat, ja jos vetäytyy, annat mennä pois, kunhan olet edes vähän saanut halata. Kyllä se tykkää, mutta ei voi sietää :)
Menee ohi, mutta siihen voi mennä paljonkin aikaa.
No kuule ei ennen ollut mitään esiteinejä!
[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 20:55"]Jotkut tekee noin, ja teillä siis näin tehdään. Halaat, ja jos vetäytyy, annat mennä pois, kunhan olet edes vähän saanut halata. Kyllä se tykkää, mutta ei voi sietää :)
[/quote]
Kaikki ei todellakaan tykkää, vaan ahdistuu. Minä teininä kavahdin kaikkea kosketusta enkä ole mikään halailija nykyäänkään.
Meillä ihan samaa. Ennen oli aina halimassa. Eli on varmaan sitä, että rinnat kehittyvät, ovat kipeät ja ehkä nolottaakin. Mutta muuten kyllä menee hyvin hänen kanssaan kaikki. Voi sitä hellyyttä ja rakkautta osoittaa sanoinkin:)
Ei voi olla totta!! Esiteiniksi luokitellaan 9-11 vuotias!! Että mun pieni LAPSI, poika, joka leikkii leikkityökaluilla, pikkuautoilla ja katsoo telkkarista Gormiteja ja Pikku Kakkosta on ensi vuonna esiteini?
Lapsi se on ja sillä selvä, ihan oamsta mielestäänkin!
Olisikohan ihan se, että jossain vaiheessa se irtautuminen vanhemmista ja itsenäistyminen alkaa? Ehkäpä teini kaipaa vähän enemmän omaa tilaa. Ei välttämättä johdu siis mistään kehittyvästä vartalosta.
T. 20v ja muistan tämän vaiheen itsellänikin.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 20:58"]
Ei voi olla totta!! Esiteiniksi luokitellaan 9-11 vuotias!! Että mun pieni LAPSI, poika, joka leikkii leikkityökaluilla, pikkuautoilla ja katsoo telkkarista Gormiteja ja Pikku Kakkosta on ensi vuonna esiteini?
Lapsi se on ja sillä selvä, ihan oamsta mielestäänkin!
[/quote]
Lapsesi taitaa olla poika, mutta tytöt kehittyvät poikia aiemmin ja 9-vuotiaana voi hyvinkin alkaa esim. rinnat kasvaa. 10-vuotiaana taas moni paiskoo ovia ja teineilee muutenkin käytöksellään.
Hyväksy se.
Millainen itse olit tuossa iässä, ap? Oletko aina halunnut halata?
Kysyt, meneekö tuo vaihe ohi. Todennäköisesti menee, mutta on maailmassa ihmisiä, jotka eivät kosketuksesta pidä. Se on sitten aikuisen lapsesi oma asia, jos näin on.
Mun poika, 17,5 v, halaa minua monta kertaa viikossa.
t. onnellinen äiti, jota lapsi halasi tämän lukiessaan ;)
[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 20:57"]
[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 20:55"]Jotkut tekee noin, ja teillä siis näin tehdään. Halaat, ja jos vetäytyy, annat mennä pois, kunhan olet edes vähän saanut halata. Kyllä se tykkää, mutta ei voi sietää :)
[/quote]
Kaikki ei todellakaan tykkää, vaan ahdistuu. Minä teininä kavahdin kaikkea kosketusta enkä ole mikään halailija nykyäänkään.
[/quote]
Niin, en tarkoittanut tykkäämisellä sitä halaamista, vaan sitä välittämistä...Eli sitä ideaa, mikä siinä halaamisen taustalla on, lasta kohtaan.
No hei, ei kaikilla tosiaan rintojen kasvaminen satu niin paljon, että siitä johtuisi halaamattomuus. :D
Ihan vaan kuuluu tuohon ikään, että otetaan etäisyyttä, kuten 10 kirjoitti.
Mikä hemmetti on esiteini? Eikä ole lapsi ja sitten teini? Mä en tajua miten pitää jo lasta alkaa puhua esiteini nimikkeellä, se tekee ihan peruslapsesta isomman...