Kannanottoja perheenäitien puolesta
moikka kaikille! mie ajattelin ruveta pitämään tämmöstä blogia, että saatas meidänki kansalaisten ja äitien ääni kuuluville !
http://aiettaminnuusieppaa.blogspot.fi/
saapi kommentoia ja levittää !
Kommentit (85)
Mä toivoisin jotain muuta kuin ainaista valitusta.
Hesalaiset ne on jotka katsoo pitkin nenäänsä meitä maalaisia. Luulevat olevansa parempia vaan koska pääsevät vaunulla kotiovelta töihin.
hahhahhaaa sallikaa mun nauraa 8000 euron palkalle!! vai oletko kenties yritysjohtaja joka kuluttaa iltansa täällä keskustelupalstalla "rahvaan" seassa???
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 23:32"][quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 23:23"]
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 23:03"][quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 23:01"]
Mun ja Mua ei olekaan mitään murretta sitten, vaan ihan virallista suomea.... :DD
[/quote]
Ne ovat yleispuhekieltä, eivät murretta.
[/quote]
Jaa.. mihinkäs tämä perustuu? Yleispuhekieli..
[/quote]
Suomen kielen tutkimukseen.
[/quote]
Linkitä jokin virallinen tutkimus tms. Minulla on mennyt ihan ohi koulu aikoina ko.asia.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 23:39"]
hahhahhaaa sallikaa mun nauraa 8000 euron palkalle!! vai oletko kenties yritysjohtaja joka kuluttaa iltansa täällä keskustelupalstalla "rahvaan" seassa???
[/quote]surullista että joillekin 8000 e/kk on utopiaa.. Tiedoksi vaan että olen koulut käynyt ja nyt menestyvä teknologia-alan yrityksen talousjohtaja.
Suomen kielen tutkimus pitäisi olla kyllä meille suomalaisille sen verran tuttua ettei, siihen enää mitään "virallisia tutkimuksia" tarvittaisi.
[/quote]
Ei mikään harvinainen erikoisasiantuntijan palkka pk-seudulla.
huh huh mitä täällä taas onkaan. hesalaiset vastaan maalaiset valivalivali. jokainen valitkoon murteensa ja asuinpaikkansa nyt kun se vielä on mahdollista ennenku maaseudun väki raahataan pakkoliitoksien keskustoihin
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 23:41"]
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 23:32"][quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 23:23"]
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 23:03"][quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 23:01"]
Mun ja Mua ei olekaan mitään murretta sitten, vaan ihan virallista suomea.... :DD
[/quote]
Ne ovat yleispuhekieltä, eivät murretta.
[/quote]
Jaa.. mihinkäs tämä perustuu? Yleispuhekieli..
[/quote]
Suomen kielen tutkimukseen.
[/quote]
Linkitä jokin virallinen tutkimus tms. Minulla on mennyt ihan ohi koulu aikoina ko.asia.
[/quote]
Yleisesitys:
http://finnugor.arts.unideb.hu/segedanyag/vj_debrecen4.pdf
Mitä ne erikoisasiat ovat, mitä tuollaisilla palkoilla tunnetaan? Mm.?
Lähinnä tuossa ihmetyttää, että karjalainen ruikuttaa. Savolaiselta sitä voisi odottaakin.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 23:44"]
[/quote]
[/quote]
Meillä tullaan neljän hengen taloudessa puolella tuosta toimeen
ei se raha onnelliseksi tee ja ei siitä tarvitse haaveilla. väitän että köyhä ihminen tietää elämästä jotain mitä rahalla ei voi ostaa. ja köyhällä en nyt tarkoita mitää kerjäläistä vaan työtätekevää kanssaa jolta koko ajan viedään
en ymmärrä miksi on surullista etteivät kaikki ole ahneita kun vähemmälläkin tulee toimeen. enemmän aikaa perheelle eikä ylityöllä ja liikematkoille
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 23:49"]
en ymmärrä miksi on surullista etteivät kaikki ole ahneita kun vähemmälläkin tulee toimeen. enemmän aikaa perheelle eikä ylityöllä ja liikematkoille
[/quote]
* Kopsaa tämän "miten itseä ylennetään"-ketjuun *
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 23:47"]
ei se raha onnelliseksi tee ja ei siitä tarvitse haaveilla. väitän että köyhä ihminen tietää elämästä jotain mitä rahalla ei voi ostaa. ja köyhällä en nyt tarkoita mitää kerjäläistä vaan työtätekevää kanssaa jolta koko ajan viedään
[/quote]Noin sanoo vaan ne, jotka eivät jaksa yrittää. No, jos ei parempi elämä kiinnosta niin..
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 23:47"]
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 23:44"]
[/quote]
[/quote]
Meillä tullaan neljän hengen taloudessa puolella tuosta toimeen
[/quote]
Ja mitäpä sitten?
Mielestäni on surullista se, että ihmiset tyytyvät alisuoriutumiseen.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 23:36"]
Te ette oikeasti ymmärrä, miten rasittaa mennä helsinkiläisenä esim. koulutuksiin, joissa väkeä ympäri Suomea. Joka kerta väki tulee aukomaan päätään, miten vihaa Helsinkiä, eikä voisi koskaan asua siellä. Ei mulla vaan tulisi mieleen haukkua Savoa savolaiselle jne. Kateus ja alemmuudentunto siinä varmasti on takana, koska alallani vain parhaat työllistyvät Helsinkiin.
[/quote]
No mikäs ala se on, niin alan kadehtia.