Kannanottoja perheenäitien puolesta
moikka kaikille! mie ajattelin ruveta pitämään tämmöstä blogia, että saatas meidänki kansalaisten ja äitien ääni kuuluville !
http://aiettaminnuusieppaa.blogspot.fi/
saapi kommentoia ja levittää !
Kommentit (85)
Mua häiritsee kun kirjoitetaan murteella ja suomen kieltä ei osata kirjoittaa oikein. Mutta onneksi mun ei ole pakko kaikkia blogeja lukea...
Mun ja Mua ei olekaan mitään murretta sitten, vaan ihan virallista suomea.... :DD
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 23:01"]
Mun ja Mua ei olekaan mitään murretta sitten, vaan ihan virallista suomea.... :DD
[/quote]
Ne ovat yleispuhekieltä, eivät murretta.
mielestäni on mukava että murteita pidetään elinvoimasina kun niitä kerran suomessa on. tuo selvästi oman lisänsä blogiin ja mitä sitä murretta häpeämään!
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 23:03"]
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 23:01"]
[/quote]
[/quote] onko "yleispuhekieli" sitten arvokkaampaa kuin murre? Aikamoista elitismiä.. Huhhuh..
nimen omaan! kansan murteet kunniaan sanon minä !! sehän tuon bloginki sanoma on selvästi
on taas kumma et täällä on tappelu päällä murteesta kun joku tekee kantaaottavan hyvän kirjotuksen! oli murrre mikä hyvänsä asia on tärkeintä!
Minä henkilökohtaisesti en voi sietää murteen puhujia.
Hohhoijaa. Taas joku lätkämamma joka luulee tietävänsä asioista avautuu verkossa. Menkää kouluun taks oppimaan.
Ihan hyvää asiaa, minuakin vähän häiritsee kirjoitusasu. Toivottavasti bloginpitäjä on selvillä asioista muutakin kuin yhdestä näkökulmasta, silloin siinä voi olla potentiaalia.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 23:10"]
Minä henkilökohtaisesti en voi sietää murteen puhujia.
[/quote]minä taas en kestä hienostelevia helsinkiläisiä slangeinensa.
joo kyllä helsingin puheessa on ihan oma nariseva ja ylimielinen sointinsa...
Vierailia vois ite mennä kouluun takasin oppimaan käytös tapoja..!
Lähäri, jota sieppaa, julkaisee kaikille taloudellisen ja yhteiskunnallisen osaamisensa, tai sen puutteen. Pisteitä rohkeudesta, mutta enpä usko lukevani enää koskaan lisää.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 23:18"]
Vierailia vois ite mennä kouluun takasin oppimaan käytös tapoja..!
[/quote]olen vierailija, en vierailia. Ja kouluun voin mennä opettelemaan käytöstapoja. Se on yhdys sana.
yhdyssanavirheet ärsyttää kyllä murteita enemmän.. mut blogi on kyllä hieno, mukava nähdä murteita pitkästä aikaa käytössä, eikä sitä ainaista bb kieltä
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 23:03"][quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 23:01"]
[/quote]
[/quote]
Jaa.. mihinkäs tämä perustuu? Yleispuhekieli..
Asiapitoinen blogi on! Samoja asioita minäkin olen pitkään miettinyt! Kiva huomata että muitakin nää asiat vaivaa!