Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerin naisia koskeva uskomus, jonka olet ikinä kuullut?

Vierailija
16.10.2020 |

Palstallahan näitä näkee joka päivä, mutta mitä kaikkea teillä on tullut vastaan?

Mulle yksi mies väitti kiven kovaa ettei nainen voi virtsata yhdynnän aikana. Jouduin lopulta kääntymään internetin puoleen todistaakseni videomuodossa, että kyllä vaan voi.

Kommentit (759)

Vierailija
181/759 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen pitää olla karvaton.

Naiset loukkaantuu kaikesta.

Naiset on heikkoja eivätkä osaa mitään.

Tossa muutama.

Vierailija
182/759 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se yleinen käsitys, että nainen ei ymmärrä mitään tekniikasta. Ei osaa käyttää mitään laitteita, ei tiedä miten auton moottori toimii tai ei vaikkapa tunnista jotain auton merkkiä. Siis että kukaan nainen ei tunnista, ei tiedä, ei osaa. 

Paras kommentti minkä mieheltä olen tähän liittyen saanut, tuli korkeasti koulutetulta mieheltä, jolta erehdyin kysymään, millaisella moottoripyörällä hän ajaa. Vastaus oli mieltä ylentävä: "sellaisella, mikä sanoo brum-brum". 

Se on näin IT-alalla työskentelevänä naisena aina yhtä raikasta törmätä moisiin ennakkoluuloihin. Kun lisäksi kenties vielä stereotypisesti moiseen naisporukkaan kuuluvana osaan myös nikkaroida, remontoida, vaihtaa autoon renkaat jne.

Jopa yksi entinen pomoni aikoinaan sanoi suoraan päin naamaa "Kai sä tajuat että sun ammattinimike on epäseksikkäin mitä naisella voi olla!" Olin siihen vaan että jaahas. Jälkiviisaana olisi ehkä pitänyt vastata "Ole hyvä, vaihda sitten tittelini. Sinähän minut rekrysit". 

Tämä on niin totta. Työskentelen itsekin alalla, jossa hyvät IT-taidot ovat perusedellytys. Lisäksi osaan työn puolesta asentaa ja huoltaa erinäisiä laitteita. Joskus, kun vapaa-ajalla on tullut eteen tilanne, jossa jokin tällainen laite ei toimi tai tulee jokin IT-ongelma, on kysytty ensin paikalla olevilta miehiltä. Siis siitä huolimatta, että ko. teknologia kuuluu minun ammatilliseen erityisosaamiseeni, ja paikalla olevat miehet tekevät työkseen jotain ihan muuta.

Olen mm. ollut tilanteessa, jossa miespuolinen reaaliaineiden opettaja neuvoo minua katsomaan onko tietokone kytketty seinään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/759 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se yleinen käsitys, että nainen ei ymmärrä mitään tekniikasta. Ei osaa käyttää mitään laitteita, ei tiedä miten auton moottori toimii tai ei vaikkapa tunnista jotain auton merkkiä. Siis että kukaan nainen ei tunnista, ei tiedä, ei osaa. 

Paras kommentti minkä mieheltä olen tähän liittyen saanut, tuli korkeasti koulutetulta mieheltä, jolta erehdyin kysymään, millaisella moottoripyörällä hän ajaa. Vastaus oli mieltä ylentävä: "sellaisella, mikä sanoo brum-brum". 

Se on näin IT-alalla työskentelevänä naisena aina yhtä raikasta törmätä moisiin ennakkoluuloihin. Kun lisäksi kenties vielä stereotypisesti moiseen naisporukkaan kuuluvana osaan myös nikkaroida, remontoida, vaihtaa autoon renkaat jne.

Jopa yksi entinen pomoni aikoinaan sanoi suoraan päin naamaa "Kai sä tajuat että sun ammattinimike on epäseksikkäin mitä naisella voi olla!" Olin siihen vaan että jaahas. Jälkiviisaana olisi ehkä pitänyt vastata "Ole hyvä, vaihda sitten tittelini. Sinähän minut rekrysit". 

Tämä on niin totta. Työskentelen itsekin alalla, jossa hyvät IT-taidot ovat perusedellytys. Lisäksi osaan työn puolesta asentaa ja huoltaa erinäisiä laitteita. Joskus, kun vapaa-ajalla on tullut eteen tilanne, jossa jokin tällainen laite ei toimi tai tulee jokin IT-ongelma, on kysytty ensin paikalla olevilta miehiltä. Siis siitä huolimatta, että ko. teknologia kuuluu minun ammatilliseen erityisosaamiseeni, ja paikalla olevat miehet tekevät työkseen jotain ihan muuta.

Olen mm. ollut tilanteessa, jossa miespuolinen reaaliaineiden opettaja neuvoo minua katsomaan onko tietokone kytketty seinään.

Hyi, tuollaisille onkin annettava vaikka hampaat irvessä oikein ylihyvää palvelua, että tajuaisivat hävetä käytöstään.

Vierailija
184/759 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etä naiset olisivat aina miehiä älykkäämpiä.

Vierailija
185/759 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tuttua. Väännettiin joskus yhden vanhemman mieskollegan kanssa autoasioista oikein kunnolla, kun hän oli tietävinään paremmin miten minun autoani pitää huoltaa ja mikä siinä mahdollisesti on vikana jos se oireilee jollain tietyllä tavalla. Herralla ylipäänsä meni aikaa uskoa, että kys. auto tosiaan on minun eikä isän tai poikaystävän.

Vierailija
186/759 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että naiset voisivat ajaa autoa.

Vierailija
187/759 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tuttua. Väännettiin joskus yhden vanhemman mieskollegan kanssa autoasioista oikein kunnolla, kun hän oli tietävinään paremmin miten minun autoani pitää huoltaa ja mikä siinä mahdollisesti on vikana jos se oireilee jollain tietyllä tavalla. Herralla ylipäänsä meni aikaa uskoa, että kys. auto tosiaan on minun eikä isän tai poikaystävän.

Saman äijän kanssa joskus keskusteltiin myös työkaluista. Kerroin siis kahvitauolla parille muulle viikonlopun rakenteluprojektista ja äijälle oli liikaa, että 20+ nainen tietää mitä on sirkkeli, pistosaha ja sorvi ja miten niitä käytetään. En koskaan viitsinyt järkyttää häntä kertomalla, että osasin käyttää myös moottorisahaa ja peräti kaataa sillä puita.

Vierailija
188/759 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pissa ja veri tulevat samasta reiästä.

Valitettavasti ei ole kovin harvinainen väärinkäsitys.

Kyllä ne joskus tulee.

Tämä on ihan totta. Jos on esim. todella paha virtsatietulehdus tai munuaiset ovat jostain syystä hajonneet, niin voi virtsarakosta tulla verta.

Vierailija
189/759 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saman äijän kanssa joskus keskusteltiin myös työkaluista. Kerroin siis kahvitauolla parille muulle viikonlopun rakenteluprojektista ja äijälle oli liikaa, että 20+ nainen tietää mitä on sirkkeli, pistosaha ja sorvi ja miten niitä käytetään. En koskaan viitsinyt järkyttää häntä kertomalla, että osasin käyttää myös moottorisahaa ja peräti kaataa sillä puita.

Kuinka moni nainen löytäisi nuo työvälineet rautakaupasta? Myönnä , että ei ole yleistietona naisilla.

Vierailija
190/759 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Naisilla on moniajoon pystyvät aivot ja miehillä putkiaivot."

Aina kun kuulen tämän ihmettelen miksi valtaosa esimerkiksi lennonjohtajista ja hävittäjälentäjistä on miehiä.... Näillähän on vielä hakuprosessissakin testejä, joissa pitää tehdä montaa asiaa yhtäaikaisesti.

Vierailija
191/759 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että nainen ei voi olla kaunis ja sensuelli ja samaan aikaan älykäs ja pätevä.

Vierailija
192/759 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pissa ja veri tulevat samasta reiästä.

Valitettavasti ei ole kovin harvinainen väärinkäsitys.

Kyllä ne joskus tulee.

Tämä on ihan totta. Jos on esim. todella paha virtsatietulehdus tai munuaiset ovat jostain syystä hajonneet, niin voi virtsarakosta tulla verta.

mutta ei se edelleenkään tule samasta aukosta, häpyhuulet eivät ole aukko. Terv. Virtsannut verta virtsatietulehduksessa ja idiootti terveyskeskuksen vastaanottovirkailija kysyy ettei minulla ole kuukautisia. Arggggh, no tottakai itse tietää milloin on kuukautiset ja milloin virtsaa verta ja tuntuu kuin puukkoa iskettäisiin virtsaputkeen.

Oikeesti, onneksi pääsin lekurille ja sAin antibiootit ajoissa enkä joutunut sairaalaan tippaan munuaistulehduksessa.

oli "vasta" virtsarakontulehdus, ei virtsaputken.

Vierailija
193/759 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni nainen löytäisi nuo työvälineet rautakaupasta? Myönnä , että ei ole yleistietona naisilla.

Kyllä minäkin nuo osaan naisena, rempattiin keittiö ja välikatto kämpillä, kuinka moni mies noi tietää nykyaikana?

Vierailija
194/759 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkihyppy vaurioittaa naisen kohtua. Urheilupomot oli tätä mieltä joskus ysärillä.

Vierailija
195/759 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

7v

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että naiset voivat pidätellä kuukautisia ja vuotaa vain vessassa, eivätkä tarvitse kuukatissuojaa.

Hyvänä kakkosena tulee se, kun täällä palstalla "keskusteltiin" kuukautisköyhyydestä ja jotkut miehet tulivat inttämään, että koska 1 euron siteitä löytyy kaupasta, niin kuukautisiin saisi mennä korkeintaan 2 euroa kuussa (2 pakettia).

Kyllä monella on kyse siitä että vain Always tai Libresse kelpaa vaikka halvemmat merkittömät/kaupan omat merkit ajaa saman asian.

Kestositeet tulee myös halvemmiksi vaikka alkuhankintana maksaakin paljon.

No eivät kuule aja. Jos on runsaat kuukautiset, niin ei todellakaan voi käyttää siivettömiä siteitä, joissa ei ole kunnollista imukykyä. Euron siteet kelpaavat korkeintaan tiputteluvuotoon viimeisiksi päiviksi. Niistä yleensä puuttuu se pintakerros, joten ne myös hankaavat enemmän. Ja pahimmassa tapauksessa vielä haisevat.

Jos cismiehillä olisi kuukautiset, he saisivat varmasti kuukautisrahan valtiolta, ja kilpailisivat siitä kuka ostaa hienoimpia ja kalliimpia siteitä. Naisten sen sijaan pitäisi tyytyä halpaan paskaan.

Se lisäksi miehet olisivat viikon palkallisella kuukautisvapaalla kerran kuukaudessa, jolloin heitö pitäisi palvella kuin kuninkaitavrt vrt miesflunssa.

Onneksi miehillä ei ole.

Vierailija
196/759 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai että brum brum? Melko harkittu halveksunnan osoitus.

Ihan nuorena 80-luvulla minä kuuntelin upouuden poikaystäväni selostusta edellä ajavasta autosta. En pitänyt hänen oudon alentuvasta ja epämääräisestä puhetavastaan, joten piruuttani kysyin viattomaan sävyyn, mitä se ykspilkkuviislitrane tarkoittaa. Jonkin aikaa mietittyään hän puuskahti, että asia oli niin vaikea selittää, ettei hänen kannattaisi edes yrittää. Ei oltu kauan yhdessä, ei nimittäin jäänyt ainoaksi ajattelumaailman eroksi; hänen suvussaan ja tuttavapiirissään naiset olivat vain seksiä ja taloudenhoitoa varten.

Olen pysynyt sinkkuna koko ikäni ja törmännyt hyvin usein siihen ajatukseen, että asennan, huollan, korjaan, remontoin ja nikkaroin vain sen vuoksi, ettei minulla ole miestä. Minä tekisin täsmälleen samaa, jos minulla olisi mies, koskapa pidän noista(kin) hommista. Tunnen hyvin monta kaltaistani, joten ihmisen pitää elää hyvin pienissä piireissä, jos haluaa välttyä siltä tiedolta, että meitä on olemassa. Monet elävät.

Vierailija
197/759 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että me kaikki oltais hulluna laukkujen ja kenkien perään. Musta ne on aika tylsiä, toki välttämättömiä, ja on mullakin niiden suhteen oma makuni, niin kuin kaiken muunkin. Mutta minään status-symboleina en niitäkään esineitä käytä, enkä todellakaan tarvitse useita saatikka uusinta. Kaupoissakaan ne ei siis herätä intoa, vaikka olisivat alennuksessa. Vain jos edellinen on mennyt korjauskelvottomaksi, niin sitten joutuu etsimään tilalle uuden, vaikka kirpparilta.

Ja että me kaikki tykätään myös shoppailla vaatteita! Inhoan vaateostoksia, kenkäostoksia, laukuista en välitä tippaakaan. Kauniista takeista ja alusvaatteista pidän, mutta en minä niitäkään ostelemalla ostele. Jos löydän jonkun kivan vaatteen, josta pidän, ostan sitä useamman kappaleen. Pääsee helpommalla.

Mulla palaa rahaa huomattavasti enemmän kirjoihin, sarjakuviin, peleihin ja fanituotteisiin.

Vierailija
198/759 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin nuo osaan naisena, rempattiin keittiö ja välikatto kämpillä, kuinka moni mies noi tietää nykyaikana?

Ne haarojen välissä roikkuvat munat ilmeisesti tunnistaa ruuvimeisselin ja muut naiselle liian monimutkaiset työkalut.

Vierailija
199/759 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up! :D Lisää näitä

Vierailija
200/759 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On väitetty että naiset ovat miehiä uskollisempia --> hevon paskaa, tutkimusten mukaan tässä ei ole sukupuolten välisiä eroja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi