Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Että raivostuttaa lapsen hakuajoista v*ttuileva hoitaja:/

Vierailija
15.01.2014 |

Lapseni menee aina viimeisenä hoitoon eli yhdeksään ja haku on useimmiten 17.15 ehkä kerran pari viikossa haen jo neljältä. Muut ryhmiksen lapset menee jo 7-8 aikaan hoitoon ja heidät haetaan ilmeisesti 15-17 välillä.  Yksi hoitaja on nyt jo useamman kerran neljältä hakiessani sanonut, että onpas kiva kun ei teidän maijan tarvi aina jäädä viimeiseksi! En voi sille mitään et otan tuon vittuiluna ja "syytöksenä". Ei hoitajalla ole oikeutta vinkua hoitoajoista eikä minusta meidän 3 veen hoitoajat mitkään älyttömät edes ole. Olin jo päättänyt että sanon tästä sille hoitajalle jos vielä kerrankin hän sanoo noin ja tänään oli taas sanonut parin muun vanhemman kuullen vielä -mutta mies haki tällä kertaa. Minä nyt kiehun täällä ja aion huomenna puhua joko tälle hoitajalle itselleen tai hänen esimiehelleen, riippuu kumpi on aamussa.   Enhän mä nyt ole turhasta kärtsähtänyt..?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 18:41"]

Meillä lapset on AINA ensimmäisenä tarhassa klo 6.15 eikä koskaan ikinä kukaan hoitsu ole kommentoinut että olisivat liian aikasin tms... Ja haetaan klo 15.30 viimeistään. 

Jopa siloloin kun joskus on mahdollisuus viedä lapset vasta klo 8 niin ei kukaan sano että kiva kun tulitte VASTA nyt.... Jos sanottaisiin monta kertaa niin kyllä palais päreet.....

Tämä on ihan täysin verrattavissa AP:n tilanteeseen.....

Jos kerta tarha on auki klo 18 asti ja hoitsu JOKA TAPAUKSESSA lähtee klo 17 kotiin ja silti jää lapsia paikalle niin osa AV:n kommenteistä on kyllä ala-arvoisia.

AP:lapsi sentää saa olla aamun kotosalla ihan rauhassa...... 

Mikä siinä on, että jos lapsi on yli klo 17 tarhassa niin se on paha mutta jos menee klo 6 aamulla niin sepä onkin parempi?????

[/quote]

No itsekin olen miettinyt tuota ja tottahan se on että lapselle on kaikkein merkityksellistä kuinka kauan siellä ollaan päivisin eli lapsella joka tuodaan vaikka 9 ja haetaan klo 17 on vain 8h päivä mutta lapsella joka tuodaan klo 7 ja haetaan klo 16 on 9h päivä eli rankempi päivä.

Mutta kolikolla on toinen puoli eli uskon että lapselle ei kuitenkaan ole hyvä aina olla se viimeinen (vaikka jokuhan se nyt aina on) koska lapsi ei varmaan itse käy miettimään kuka on ollut 8 tai 9 tuntia vaan huomioi sen niin että kaikki muut haetaan aikaisemmin.

AP:n tapauksessahan näin ei kuitenkaan ole joten ei nyt sinänsä ole mitään aihetta kettuiluun eikä tietenkään ole muutenkaan hoitajien asia närkästyä siitä jos lapsi on myöhään päiväkodissa jos se johtuu juuri vanhempien työajoista. En ole ihan varma onko nuo kommentit kettuilua. Yleensä itse jos joudun kettuilun uhriksi suuttumisen sijaan kettuilen sarkasmilla takaisin. Itseasiassa jos taas sinulle sanotaan että "kiva kun x ei ole taas viimeinen" niin ala selittelemään ja voivottelemaan työaikojasi ja kerro kuinka kurjaa on kun ei millään pääse aikaisemmin. Voiko olla jopa niin että hoitaja ei aina usko että olet pakon sanelemana niin myöhään jos joskus haet aikaisemmin. Monestihan meistä vanhemmista kiertää niitä negatiivisia juttuja että hoidellaan vaikka mitä asioita mutta ei mennä lasta hakemaan päiväkodista ajoissa.

Vierailija
2/39 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä voit ihan vapaasti ap valita, kumman asenteen otat: annat mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ja hymähtelet vaan että niinhän se on, tai sitten vedät herneen nenuun. Varsinainen asia sinälläänhän ei muutu miksikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hoitosopimuksessa lukee? Onko hoitoaika klo 17 asti, 18. Sillähän ei ole merkitystä moneen päiväkoti on auki.

Vierailija
4/39 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et tiedä, itkeäkö vai nauraa, niin kannattaa nauraa. Eli otat huomenna puheeksi hoitajan kanssa, asialliseen sävyyn sanot, että haet lapsesi taas viimeisenä. Ja tuot viimeisenä. Ja hymyilet ystävällisesti päälle.

Jos sanoo, että kiva kun tulit ajoissa, niin sanot, että sinustakin kiva, mutta ei varmasti tule enää tässä kuussa toistumaan. Ja hymyilet.

Voit myös sanoa, että oman käsityksesi mukaan kapsesi viihtyy hyvin; miten hoitajan kokemus? Jos sanoo samaa, niin kiitä hyvästä hoidosta.

Vierailija
5/39 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja olisi voinut asian ilmaista hieman eri tavalla, mutta uskoisin hänen vain olevan aidosti iloinen ettei lapsesi jää "viimeiseksi". Kerroit ettei hän varsinaisesti ole viimeinen pihalla, mutta oman ryhmän lapsista kaikki muut ovat kerenneet jo lähteä ja pieni lapsi ei ymmärrä sitä, että hän on tullut myöhemmin ja lähteekin siis myöhemmin (yleensä vanhempien työaika on se vakio 8 h) vaan odottavan aika on pitkä... 

Tuskin hoitaja omaa etuaan ajaa, jos ryhmis on auki 17.30 asti niin ei kenelläkään ole mitään sanomista siihen että haet lapsesi 17.15 tai vaikka 17.29 (vaikka itsekävin kyllä harmittaa, jos lapsia tullaan hakemaan tasan sulkemisaikaan sillä minun työaikani loppuu tasan sulkemisaikaNa ja joudun kuitenkin viimeisen lapsen lähdön jälkeen sulkemaan portit yms.) Tapa, jolla asiasta on mainittu on kyllä hieman ikävä ja saisi varmaan myös minut loukkaantumaan. 

Vierailija
6/39 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, lto:na tiedän, että sillä lapsella, joka sattuu olemaan aina se viimeiseksi haettava, on tosi kurjaa olla yksin se viimeinen tunti.Leikkikaverit lähteneet, ja viiden minuutin välein kysyy, että koska äiti tulee... itse en kyllä ikinä noin sanoisi enkä ole sanonutkaan vanhemmille, eihän se heidän vikansa ole...

Vierailija
7/39 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä taisit kärtsähtää. Ei tuo ole mitään piilovi--uilua, onhan se kiva sinun lapsesi kannalta kun ei ihan aina ole viimeisenä. Joku lapsista siellä aina on viimeisenä, kiva jos ei aina sama.

Vierailija
8/39 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu ihmeessä, asiallisesti. Ei ole kiva lapsenkaan tuota kuulla, pian lapsikin jo kärsii, kun luulee, että asiat on jotenkin huonosti.

Vierailija
9/39 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 17:49"]

Niin no, lto:na tiedän, että sillä lapsella, joka sattuu olemaan aina se viimeiseksi haettava, on tosi kurjaa olla yksin se viimeinen tunti.Leikkikaverit lähteneet, ja viiden minuutin välein kysyy, että koska äiti tulee... itse en kyllä ikinä noin sanoisi enkä ole sanonutkaan vanhemmille, eihän se heidän vikansa ole...

[/quote] Jäi tuosta aloituksesta pois, että HYVIN harvoin lapseni edes on viimeinen haettava. Viiden jälkeen kun lapsi haetaan,  niin hän on viereisen ryhmiksen iltalasten kanssa yhteisellä pihalla leikkimässä hoitajan kanssa. Eli lapseni on usein oman ryhmiksensä viimeinen mutta pihalla on lähes aina tosiaan muitakin lapsia.  T.ap

Vierailija
10/39 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa ole mitään kettuilua. Jos alat tuollaisesta valittamaan, niin en ihmettele jos sinua ei oteta myöhemmin tosisaan jossain vakavammassa jutussa. Voi olla, että hoitaja voisi jättää tuon sanomatta mutta toisaalta ei hän tee mitään väärää noin sanoessaankaan eikä varmasti sano niin kettuillakseen. Ei musta olisi mitään outoa, jos sinä sanoisit lähtiessäsi töistä "Onpas kiva kun pääsen kerrankin aikaisin lähtemään, ei tarvitse olla aina viimeisten joukossa". Ihan normaalia jutustelua.

Vierailija
11/39 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nänhyt tossa mitään vittuilua. Viiraako sulla päässä?

Vierailija
12/39 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 17:50"]

No kyllä taisit kärtsähtää. Ei tuo ole mitään piilovi--uilua, onhan se kiva sinun lapsesi kannalta kun ei ihan aina ole viimeisenä. Joku lapsista siellä aina on viimeisenä, kiva jos ei aina sama.

[/quote] Eikö sinua haittaisi jos neljä-viisi kertaa sanottaisi tuosta hakuasiasta hoidossa?t.ap

Vierailija
13/39 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja varsinkin jos lapsesi ei ole edes viimeinen haettava, tuskin hoitaja sinulle "vittulee" kuten itse asian ilmaisit. Aika oudoksi leimaudut, jos alat tuollaisesta valittamaan. Kannattaisiko oikeasti myös miettiä, miksi asia ärsyttää sinua? Koetko itse niin voimakasta syyllisyyttä asiasta, että viaton huomautus saa sinut kiehumaan? En ole koskaan tiennyt, että hoitaja ei saisi ottaa puheeksi myöhäistä hakuaikaa millään muotoa vaan siitä pitäisi vaieta kuin kivi, jotta kukaan ei loukkaannu. Hänhän vain ilmeisesti toteaaa asian, joka pitää paikkansa. T. itsekin päiväkotilapsen vanhempi

Vierailija
14/39 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei välttämättä ole tahallista kettuilua, mutta kyllä muakin kävisi ärsyttämään. Varsinkin jos monta kertaa asiasta maininnut. Työaikoihin kun ei kaikki voi itse vaikuttaa ja lapsi haetaan kun työaika päättyy.

Varsin asiatonta on sanoa asiasta toisten vanhempien kuullen.

Vierailija
15/39 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi aloitus saa alapeukkuja?  Onko ap siis väärässä ja piilovinoileva hoitsu(jonka työ on hoitaa lapsia) siis oikeassa? Vai onko tää taas tyypillistä av touhua et asiasta riippumatta ollaan ap: n kaa eri mieltä. .

Vierailija
16/39 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä asiatonta tuossa on? Hakuaika ei ole mikään salaisuus, jota muut vanhemmat eivät saisi tietää tai kuulla. Ryhmän lasten nimetkin ovat kaikille ihan julkista tietoa. Kyllä nyt keittää ap:llä yli liian vähästä.. Ymmärtäisin jos hän oikeasti sättisi sinua siitä, että haet myöhään (kyllä, puoli kuusi on todella myöhäinen aika hakea), mutta hänhän vain positiiviseen sävyyn toteaa että kiva kun Maija saa lähteä tänään aiemmin. 

Vierailija
17/39 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on kyllä ikävästi sanottu, ja voit asiallisesti kertoa hoitajalle tunteestasi.

Vierailija
18/39 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ap tuosta valittaisi päiväkotiin, ei häntä kovin tosissaan siellä oteta.. Joo, tuo varmaan loppuu, mutta tuskin tuo johtajan tai kenenkään mielestä on vakava asia. Pikemminkin ap:ta pidetään hieman outona. Mutta siitä vain reklamoimaan hoitajien käyttämistä sijamuodoista. Kaikesta sitä ihmiset nykyään valittavatkin. 

Vierailija
19/39 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä hoitaja sitten useasti mainitsee asiasta? Jos kerran sanoisi noin niin ok, mutta outoa ottaa asia esiin useamman kerran. Ehkä hoitajaa itseään ketuttaa kun ei pääse lähtemään aikaisemmin kotiin. Kyllä mä ymmärrän, että ärsyttää!

Vierailija
20/39 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen todennut vastaavassa tilanteessa, että "kuule Mirja minä olen usein ajatellut, että tekisin niin kuin se sinun tyttäresi ja jäisin yhteiskunnan elätiksi. Olisi silloin lapsillakin lyhyemmät hoitopäivät. Mutta kun ei anna luonto periksi ryhtyä lusmuilemaan, niin näillä mennään. Ja eikö ole kiva, että saat ainakin listan mukaan palkan koko tunnista, vaikka haen lapset jo 17.15 ja tuolla miehesi näyttää odottavan sinua autossa kotiin. Tuskin hän melkein tuntia tuolla istuu?"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi