Mitä tekisit jos saisit ylimääräistä rahaa?
Saan 5000€ kuukauden päästä. Siitä 3000€ laitan laskuihin ja lainan lyhennyksiin. 2000€ jäisi yli. Joko laitan sen vaan tililleni ja se sieltä huomaamatta kuluu tai sitten teen sillä jotain, mutta mitä?
1) halpa auto
2) matkalle
3) osakkeisiin / rahastoihin
4) vietän kalliin joulun
Kommentit (15)
Tuolla ap:n 2000 eurolla viettäisin joulua tai matkustaisin.
Jos ylimääräistä olisi 20000-30000 ottaisin ammattilaiset laittamaan meidän pihan järjestykseen. "omaa" rahaa en moiseen raaskisi laittaa.
-perintöä odotellessa-
Lyhentäisin asuntolainojamme. Tuolla kahdella tonnilla olisimme 2kk lähempänä velattomuutta.
Jo ei olisi mahdollista lähteä matkalle (syystä tai toisesta), ostain jotain mitä olen halunnut, mutta siihen ei ole ollut järkevää laittaa rahaa. Esimerkiksi käsilaukun, tiettyjä vaatteita, hieronnan ja käsihoidon tms. Ja siitä sitten lopun laittaisin ehkä hieman kalliimpaan jouluun ja loput vielä säästöön pois käyttötililä odottamaan hyvää ja tarpeellista käyttöä.
Näin minä tekisin.
Viihde-elektroniikkaa varmaan päivittäisin.
Säästäisin ainakin osan "puskurirahastoksi", jos sellaista ei sinulla ole. Voisin myös varata matkan, vaikka kaupunkiloman; kokemukset ovat kuitenkin arvokkaita.
Säästäisin hieman ja käyttäisin jouluun, mitä tarvitsee
Joopa. No jos saisin 5000e, laittaisin sen tililleni ja jatkaisin elämääni kuten tähänkin asti.
Jos saisin 500 000e, harkitsisin siirtymistä osapäivätyöhön, tai ehkä lähtisin opiskelemaan.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 09:21"]
Saan 5000€ kuukauden päästä. Siitä 3000€ laitan laskuihin ja lainan lyhennyksiin. 2000€ jäisi yli. Joko laitan sen vaan tililleni ja se sieltä huomaamatta kuluu tai sitten teen sillä jotain, mutta mitä?
1) halpa auto
2) matkalle
3) osakkeisiin / rahastoihin
4) vietän kalliin joulun
[/quote]
Auto jos tarvitset ja ymmärrät, että kahden tonnin rahalla ei osteta kahden tonnin autoa vaan tonnin auto, maksetaan vuoden vakuutukset ja verot, ehkä yksi sarja käytettyjä renkaita ja jäljellä on hyvällä tuurilla vielä pari sataa odottamaan ensimmäistä remonttia.
Muuten rahastoihin. Muissa vaihtoehdoissa rahasta ei säily käsissä yhtään mitään realisoitavaa.
Mulla olis selvä, että pistäisin kohtaan 3).
Lähtisin jouluksi kahdeksi viikoksi reissuun, rentoutuisin, saisin muistoja, saisin aurinkokylvyn ja kaikkea kivaa.
Olen kohta 4 v elänyt tosi säästeliäästi. Mulla on pitkä lista asioista jotka haluaisin.
Ostan itselleni vain jos saan myytyä jotain kirpparilla jne. joten lista ei tyhjene kovin nopeasti.
Laskeskelin n 2500 e olisi haluttavia esineitä. Joten shoppailulinjalle lähtisin kerrankin.
Maksaisin miehen velkoja ja tekisin yhdessä perheen kanssa jotakin mukavaa :)
Sijoittaisin.