Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Wannabe Kuinka purjehtijaksi tullaan

Vierailija
15.01.2014 |

Norpan purjehdusblogi on minusta aivan mahtavan ihana, lemppari! Mutta katsokaapa My field of diamonds. Huh, kylmät väreet meni minulla... Tyynyt, jouluhiminöinti, tuoreet kukat, ponivalosarja, MK:n kassi, Converset, Tiffanyn lahjapaketti, Madeleinen fanitus ja vaikka mitä... Hui. 

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 22:31"]Ei ihan sitten ole pysytty aiheessa. Olisitte voineet aloittaa ihan oman ketjun Kuinka purjehtijaksi tullaan -blogin ruotimiseen. 

[/quote]

Näin pitäisi varmasti tehdä ;-)

Vierailija
82/95 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseasiassa kaikki on pitkälti kiinni ihan siitä omasta asenteesta :)

Vierailija
84/95 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ootte sekaisin. Haters gonna hate.

Vierailija
85/95 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 22:46"]itseasiassa kaikki on pitkälti kiinni ihan siitä omasta asenteesta :)

[/quote]

No on ja ei ole. Olennaista varmaan on tekeminen sinänsä, eikä esim. se että on tekevinään. Olennaista on se miten asiat on, ei se miltä ne näyttää. Esim. asenteella "kun mä vaan tarpeeksi uskon tähän asiaan niin simsalabim ne muuttuu siksi miksi haluan" ei pitkälle pötkitä. Näitä "mitäs me asiantuntijat" Jamo Heikkisiä näyttää olevan tässäkin ketjussa :-D

Vierailija
86/95 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 22:51"][quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 22:46"]itseasiassa kaikki on pitkälti kiinni ihan siitä omasta asenteesta :)

[/quote]

No on ja ei ole. Olennaista varmaan on tekeminen sinänsä, eikä esim. se että on tekevinään. Olennaista on se miten asiat on, ei se miltä ne näyttää. Esim. asenteella "kun mä vaan tarpeeksi uskon tähän asiaan niin simsalabim ne muuttuu siksi miksi haluan" ei pitkälle pötkitä. Näitä "mitäs me asiantuntijat" Jamo Heikkisiä näyttää olevan tässäkin ketjussa :-D

[/quote]

Tarkoitin sanoa, että näitä Jamoja on jo ihan riittämiin, eikä maailman tarvitse suoltaa niitä yhtään lisää. Tekijyyttä ei arvosteta, ei osaamista, ammattitaitoa, kun kuka vaan voi olla mitä vaan. Että sikäli olen vähän eri mieltä siitä, että asenne ratkaisee.

Vierailija
87/95 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 22:46"]itseasiassa kaikki on pitkälti kiinni ihan siitä omasta asenteesta :)

[/quote]

Toi muuten on valkoisen hyväosaisen roskan ihan ikioma harha. Pelottavaa miten on yleistynyt mm. näkemys, että köyhyys on asennekysymys eli oma vika. Voi olla, että työtä tekemällä ei voi enää pärjätä vaan pitää brändätä itsensä ja koko elämänsä, mutta ennemmin sitten olen menestymättä. Koskahan ekat bloggarit avautuu: blogi kulissin ylläpito romahdutti elämäni. Kyllä niitäkin tulee ennen pitkää esille. Trust me. Olisi aika outoa jos ei tulisi. Se on aika kallis harrastus, jatkuvasti pitää niin monessa mielessä olla jotain uutta (sisältöä, tavaraa...), pitää näyttää hyvältä (mielellään täydelliseltä). Pitää tapella aikaa vastaan. Olla sitä ja tätä, tai muuten et ole mitään. On pidettävä asemansa ja blaa. Ylivelkaantuminen on taatusti monelle uhka noissa hommissa. Se jos mikä syö ihmisen jos homma kosahtaa. Blogi voi johtaa siihen, että vieraantuu jotenkin omasta itsestä. Enkä mä nyt suoraa sanottuna tiedä onko se kovin tervettä jos jokainen oma kahvihetki tai kynsienlakkaus sessio on joku ihmeen spektaakkeli, mikä pitää jakaa sen blogiyleisön kanssa?

Mä olen ollut itse velkavankeudessa ja selvinnyt siitä ts. maksanut joka pennin takaisin. Tiedän, mitä se ahdinko tekee ihmiselle. Nyt asiat on hyvin, mutta se vei vuosia.

Mun pohdinnat on kyllä nyt ihan yleistasoisia liittyen blogi-ilmiöihin yleensä. Pahimmillaan varmaan blogi voi muodostua melkoiseksi vankilaksi. Et en kyllä kahehdi jos joku keksii heittää sen kateuskortin esiin... Olen hyvin vähän huomionhakuinen persoona ja enemmän tällainen sivusta seuraaja ja tarkkailija, joten ei ihan ole mun pala kakkua tuo tuollainen kiiltokuva.

Vierailija
88/95 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blogit toimii, kuten mainonta. Siitä aloituksessakin on pohjimmiltaan kysymys. My field of diamonds blogin kirjoittaja on vaikuttunut Norpan blogista ja niellyt koko syötin ehkä täysin huomaamattaan. Se voi olla pelottavaa, mutta se ei ole lainkaan yllättävää, eikä edes tuomittavaa - millään tasolla. Ainakin hän on rehellinen ja todennäköisesti tämä on vain yksi opinkappale tämän nuoren naisen elämän taipaleella. Hänen bloginsa on jopa aidompi ja ainakin inhimillisempi, kuin moni muu Muka virheetön ja täydellinen blogi. Ei Norppakaan mikään rikollinen ole.

Blogit on varmasti tulleet ihan jäädäkseen, mutta medianlukutaitomme saattaa aina vähän laahata perässä.

Tankerous.

Vierailija
89/95 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norppa ei todellakaan ole vaarallinen, tai ehkä hieman itselleen. Mietin muuten joka kerta kun luen lehdestä että taas joku nainen on kasannut velkaa/ huijannut rahaa sukulaisilta/ymsyms. että mistäköhän bloggarista nyt on kyse. Syy kun näille raharikoksille näyttää olevan nimenomaan se tavaran pakonomainen haaliminen joka on bloggareiden harrastus number one. 

Ei mee kauan kun joku bloggari komeilee huonona esimerkkinä lööpeissä "en tiedä mikä minuun meni, piti vain saada kaikkea ja äkkiä"

Vierailija
90/95 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä saanut kuvan, että taustalla yleensä on ihan joku peliongelmainen jos huijataan sukulaisilta. Ja takuulla monet bloggarit tienaakin ihan kivasti, mutta äkkiä tulee kulutusluottoa kerrytettyä jos kuluttamisen sykli on liian nopeeta. Se on se uutuuden tarve. Enemmän se voi olla sellainen henkilökohtainen katastrofi jos pitäisi pystyä ylläpitämään tiettyä elintasoa ja onkin 50 000 kulutusvelkaa ja kuukausierät on liian isot. Ei siinä kohtaa välttämättä paljon hymyilytä pikku harrastus, joka maksoi mielenterveyden. Ja kyllä, mielenterveys voi mennä vähemmästäkin. Mä tiedän, että tälle kommentille moni nauraa, mutta ihan vapaasti. Blogi kulissin jälkeen se oman identiteetin etsiskely voi olla raskas ja kivulias prosessi. On paljon ihmisiä jotka on kovia, kuin teflon, mutta niille herkimmille tyypeille, jotka on lisäksi helposti alttiita vaikutteille, en sitä hommaa suosittele yhtään. Ihan senkin takia, että sitä omaa identiteettiä kannattaa kasvattaa vähän enemmän turvassa, kuin netissä. On tosi helppoa perustaa blogi, esitellä kotiaan, elämäänsä yms. ja tehdä se omalla nimellä ja naamalla, kuvitellen, että se on vain pieni osa omaa elämää, eikä se ikinä tavoita sitä syvintä itseä, eikä sitä voi mitenkään haavoittaa tai satuttaakaan. Oikeesti se ei nene niin. Mitä pidemmälle homma menee, sitä enemmän sitä kuorta pitää kannatella suojatakseen itseä. Ei hyvä. Ja siinä kuvaan tulee se vieraantumunen. Bloggailu omalla naamalla ei sovi, kuin todella pinnallisille ihmisille, jotka solahtaa siihen, kuin luonnostaan ja pystyy pitämään oman elämänsä langat omissa käsissään. Mutta ei niitäkään ihan niin montaa voi olla!?

Vierailija
91/95 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 00:06"]Norppa ei todellakaan ole vaarallinen, tai ehkä hieman itselleen.

[/quote]

Tästä olen osittain samaa mieltä. Tosin Norppa on aika pro kuitenkin eli tekee hommaa aika ammattimaisesti eli on joutunut miettimään asiaa varmasti monelta eri kantilta.

Vierailija
92/95 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 21:36"][quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 15:27"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 23:35"]up

[/quote]

Miksi halusit nostaa tän? Mistä ihan tarkalleen halusitkaan keskustella?

[/quote]

Mä vain halusin nostaa tämän! Just because I can.

[/quote]

Ok. Oliko jotain ihan erityistä, mistä haluaisit - ilmeisesti meidän muiden - sitten keskustelevan? Because you can!

Vierailija
93/95 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 16:35"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 21:36"][quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 15:27"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 23:35"]up

[/quote]

Miksi halusit nostaa tän? Mistä ihan tarkalleen halusitkaan keskustella?

[/quote]

Mä vain halusin nostaa tämän! Just because I can.

[/quote]

Ok. Oliko jotain ihan erityistä, mistä haluaisit - ilmeisesti meidän muiden - sitten keskustelevan? Because you can!

[/quote]

Ei mitään erityistä! Oletko sinä, kyselijä, sattumoisin tämä puheena oleva bloggaaja?

Vierailija
94/95 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että mikä viestiketju! Kateus on kamala tauti! Onnellisuus on valinta. Voi kuinka helppoa on arvostella tuntematonta. Älkää

Ihmiset lukeko niitä blogeja jos ällöttää, tehkää jotain mukavampaa, joka saa teidät paremmalle tuulelle!

Vierailija
95/95 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ugh!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi