Väärin kuullut laulunsanat
Minkälaisia laulun sanoja olette kuulleet väärin, tässä yksi minkä mä kuulin aina näin Markku Aron kappale hyvännäköinen:
säkeessä: silmiin hän ämpärin taivaalta sai,
oikein sanat menee: silmiin hän värin taivaalta sai
Satumaa: siivetönnä en voi lentää hanhi olen vaan
oikein:siivetönnä en voi lentää vanki olen maan
Kommentit (1148)
My baby threw up in my brand new Cadillac...
Katson aavaa puuntaa, alkaa Katri Helenan laulu Minne tuuli kuljettaa. Mutta mikä on aava puunta?
Demi Lovato laulaa biisissään 'Heart attack' näin: Putting my defences up, cause i don't wanna fall in love
Ja mä kuulen aina: pane mua perseeseen, cause i dont wanna fall in love....
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 15:23"]
Katson aavaa puuntaa, alkaa Katri Helenan laulu Minne tuuli kuljettaa. Mutta mikä on aava puunta?
[/quote]
Katso naavaa puun taa, tutki tuulen suuntaa
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 15:02"]
Lapset hinaavat kohmeisin sormin lippuja salkoihin
Kuka laittaisi niille edes kengät pieniin jalkoihin
(Pekka Ruuska, Rafaelin enkeli)
[/quote]
Ja minä olen aina kuullut "ole minulle raparperienkeli"
Oon kertonut tän saman johonkin toiseenkin ketjuun. Toton Africa: "I ate some brains down in Africa". Oikeastihan se kuuluu näin: "I guess it rains down in Africa".
One Directionin uusi Drag me Down-biisi, siinä Harry laulaa : And baby you're a boat, Baby you're my only reason
niin kuulin ton baby tilalla että Beryl. Ihmettelin että kenestä Berylistä ne oikein laulaa.
Niin ja oon 40+ ja kuuntelen tämmöstä.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 19:54"]
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 11:09"]Maija Vilkkumaa - Totuutta ja tehtävää: "Ja Karibia on maa, jonka päättymistä ei näy" ("Ja pahimpia on aamut...") [/quote] Mä oon aina kuullu ton niin, että "Ja baarin piha on aaaaa, mut" ja miettiny, eikö sanoittaja tosiaan parempaan pystynyt.
[/quote]
Itse olen kuullut "Vain Pia on aaaaa, mut" (=Pia on A:n oppilas)
Haloo Helsingin biisissä "sinä ja minä, niin elävinä" tuon sijaan sinä ja minä, liidellä pidän
Mä kuulen tän edelleen "väärin" vaikka tiedän sanat...
Veljet/Liekki
MUN KUULEMA
Punainen työmies - meidät syö, joo joo
Kivelle astuu - leipää syö
OIKEA
Punainen tyyni - meidän syy, joo joo
Kiveltä astui - kuin on syy
Vierailija kirjoitti:
Maija Vilkkumaa - Totuutta ja tehtävää:
"Ja Karibia on maa, jonka päättymistä ei näy" ("Ja pahimpia on aamut...")
"Karibian aamut, jonka päättymistä ei näy" :)
Tietenkin Ruuskan laulu
"lippuja salkoihin"
kuulen
"vittuja salkoihin"
Kuinkahan monella on orastava kuulon alentuma ja kuinka moni on pilannut kuulonsa korvalappustereoilla ...
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan monella on orastava kuulon alentuma ja kuinka moni on pilannut kuulonsa korvalappustereoilla ...
Liikenneonnettomuuksia tullut myös, kun porukka liikkuu kaduilla napit korvissa omissa maailmoissaan.
"Lensi maahan enkeli, joutui sampituulta"
Vuosia ihmettelin että mikä ihmeen sampituuli, kunnes pari vuotta sitten välähti että sehän onkin "joutuisampi tuulta" eli tuulta nopeampi. :)
Lapsena ei ymmärtänyt vielä sanaa joutuisa, eikä tuota tullut ajatelleeksi myöhemminkään kunnes kirkollisessa tilaisuudessa tuon kuuli uudelleen...
Edelmanin "Ihana valo". Kuulen sen taustakuoron laulavan koko ajan (vaikka tiedän oikeat sanat) "Ihana pano". Enkä ole ainoa, joka tämän kuulee väärin.
Tiktak - Samantekevää
oikein:
"Nyt mä oon väsynyt, turta ja sekaisin.
Mä oon säälittävä rukka,"
Mun kuulema:
"Nyt mä oon väsynyt, turta ja sekaisin.
Mä oon säälittävä lutka,"
Ihmettelin tuota kerran ääneen ja mut korjattiin aika nopiaa...
Myönnettäköön että mulla on aika kieroutunut kuulo :D Lordin Hell Sent in the Clowns-biisin kertsissä lauletaan
"Hell sent in the clowns
of masquerade and murder"
, itse kuulen jälkimmäisen rivin "or masturbate the perverts" :D
"Kuva-seksi-rakkauden" (Kuka keksi rakkauden)
Oltiin aika humalassa, ja joku kuuli näin, ja alkoi vaan naurattaa.
Siellähän just on niin kylmä, että lintuparat jäätyy kiinni. Näinhän käy joskus ihan oikeastikin.
Mikä juoni siinä olisi, että ne ryhtyy loistamaan jäädyttyään? Jotain joutsenjäälyhtyjä? Kirkastuvat ja valaistuvat, kun ensin pakastuvat?