Mikä Disney Worldissä viehättää?
Aikuisia ihmisiä naamiaisasu yllä, muovikrääsää joka puolella ja ylikallista ruokaa. Kaiken huippuna kämäinen ilotulitus.
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Ilotulitus oli kyllä hieno, kaukana kämäisestä.
Oliko koko rahanarvoinen, mikä upposi reissuun?
.. niin....
Linnanmäellä ei ole ihmisiä naamiaisasussa, mutta on muovikrääsää joka puolella ja on ylikallista ruokaa muttei ole ilotulistusta ja siltikin siellä käydää...
Mikähän tuo olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko koko rahanarvoinen, mikä upposi reissuun?
Minä tykkäsin paikasta, olen käynyt Pariisissa ja Orlandossa. Kivoja reissuja.
En tykkää Disneystä universumina tai Walt Disneystä ihmisenä.
Silti Pariisin Disneyland on täysin uniikki puitteiltaan ja pystyy luomaan sellaisen illuusion lapselle johon mikään muu huvipuisto ei kykene (johtuen massiivisesta budjetista, aivan jokaikinen pieni yksityiskohta kuten kadunkiveys tai lyhtylamppu jossain pusikon takana on tehty satukirjamaiseksi ja teema on yhtenevä läpi puiston, jopa vessat on tehty satukirjamaisiksi).
Tokiossa tai Kaliforniassa en ole kokeillut. Menin siis siksi kun puoliso halusi ja lapsi halusi.
En suosittelisi alle 6v lapselle koska ei se muista siitä enää mitään muutaman kuukauden päästä. 7-10v:lle voi olla ikimuistoinen retki.
Mietin tosissani Pariisin Disneylandia mutta siellä oli aikoinaan tylyjä nuoria henkilöstössä. 40 min jonot parhaimpiin laitteisiin.
Paraati juuri silloin kun piti lähteä viimeiseen junaan.
Ei niin hyvä
Talvella ehkä parempi. Tuo oli heinäkuussa aikoinaan.
Ei mikään muu huvipuisto tule lähellekään siinä fiiliksessä ja panostuksessa kuin nuo puistot.
Jos vielä käy äärimmäisen hyvä tuuri, voi osua omalle kohdalle se kerran päivässä tapahtuva arvonta, jolla pääsee sinne Tuhkimon linnaan joko yöpymään tai lepäämään (riippuen onko esim. lennot jo varattu pois vai ei). Ja se on aika hulppea sisältä. Arvonta voi osua ihan keneen tahansa, vaikka penkillä istuvaan perheeseen tai juuri hattarakojulta pois kulkevaan vanhempaan.
Ravintolat ovat huomattavan laadukkaita. Ei ihan Michelin-tasoisia, mutta lähellä. Kaikki on kyllä kallista.
Puisto on äärimmäisen siisti. Mikään isompi tahra tai roska ei muutamaa minuuttia pidempään pysy esillä. Kadut, rakennukset ja sisustukset näyttävät epätodellisen utuisilta. Laitteiden immersiivisyyteen on panostettu paljon.
Huono puoli on jonot. En menisi mihinkään Disneylandiin keskellä kesää edes Fastpassilla. Tyhjimmillään ne ovat keväällä ja syksyllä. Silloin on paras aika käydä.
Huvitti yks tuttu jolle kerroin käyneeni Pariisin Disneylandissa. Oli vaan aha eikä halunnut nähdä kuvia
Sitten meni itse parin vuoden kuluttua ja oli esittelemässä kuvia innoissaan.
Siellä nyt kun käy ihan roskasakkiakin en taida enää mennä.
Vierailija kirjoitti:
Huvitti yks tuttu jolle kerroin käyneeni Pariisin Disneylandissa. Oli vaan aha eikä halunnut nähdä kuvia
Sitten meni itse parin vuoden kuluttua ja oli esittelemässä kuvia innoissaan.
Siellä nyt kun käy ihan roskasakkiakin en taida enää mennä.
Puhutko tutustasi roskasakkina? Itse taidat olla olevinaan.
Vierailija kirjoitti:
Mietin tosissani Pariisin Disneylandia mutta siellä oli aikoinaan tylyjä nuoria henkilöstössä. 40 min jonot parhaimpiin laitteisiin.
Paraati juuri silloin kun piti lähteä viimeiseen junaan.
Ei niin hyvä
Talvella ehkä parempi. Tuo oli heinäkuussa aikoinaan.
Siis Pariisissa olin perheen kanssa. Kaliforniassa teininä.
Kaliforniassa hauska yksityiskohta kun työntekijä kysyi: "Mitä teette täällä jos oma maa on parempi."
Totta, amerikkalaiset tottuneet, että kaikkien mielestä heidän maa on paras.
Hei ei kaikki ole Meksikosta (tsi vastaavasta) tulleet etsimään parempaa vaan pitämään hauskaa.
Kuinka monta aloitusta avajaisten mielenpahoituksista tarvitaan?
Kai se on jonkinlaista eskapismia.
Vierailija kirjoitti:
.. niin....
Linnanmäellä ei ole ihmisiä naamiaisasussa, mutta on muovikrääsää joka puolella ja on ylikallista ruokaa muttei ole ilotulistusta ja siltikin siellä käydää...
Mikähän tuo olisi.
Jos on lapsia, hotka ei tykkää jonottaa samoin omat jalat ei kestä jonottamista ei ehkä pidä joka laitteeseen min 30 min. odottelua sen arvoisena.
Aikoinaan tuli käytyä vain viidessä laitteessa. Ei ehtinyt enempää . Vähön tyyris hinta parista laitteesta. Tunnelmaa oli..mutta tuo oli kyllä vähän pettymys.
Niihin 40 min. Ei lähdetty jonottamaan. Oikeastaan vain fast track laitteisiin jaksoi jonottaa.
Mutta heinäkuun loppu on kai pahin.