Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö naapureita oikeasti tervehtiä?

Vierailija
15.10.2020 |

Itse en ainakaan jaksa, mutta kuullemma se on huonoa käytöstä.

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista voi kysyä vain suomalainen!!!

Muualla tervehditään jokaista samaan hissiinkin tulevaa, oli naapuri tai ei. Tai vaikka hotellissa.

Kyllä, on epäkohteliasta jättää tervehtimättä naapuria.

Vierailija
22/81 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää kun ihmiset hönkii rapussa moikkauksia päälle. Tulee tosi turvaton ja ahdistunut olo. Sitä kun ei voi yhtään tietää kuka on just käynyt hakemassa sen koronan jostakin. Inhottavaa väkeä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tervehdin, paitsi joitain narkka ri naapureita. Ikävä kyllä niitäkin on ollut. Menen nopeasti ohi ja se on varmaan turvallisinta.

Myös meluavia ja pihassa tupakoivia en tervehdi.

Vierailija
24/81 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiii tartte,menee menojaan.Inhottaa kyylät.Menee kun ketään ei näy.

Vierailija
25/81 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muualla tervehditään jokaista samaan hissiinkin tulevaa, oli naapuri tai ei. Tai vaikka hotellissa.

Ihme, ettei Suomesta olla tehty ulkomailla surkuhupaisaa sarjaa tai elokuvaa taikka mykkä elokuvaa.

Vierailija
26/81 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten kävin Puolassa reissussa ja vuokrasin huoneiston jostain ihan älyttömän isosta kerrostalosta. Kaikki vastaantulevat asukkaat tervehtivät minua ja joku jopa hississä yritti puhua jotain, mutta kun en osannut puolaa, juttu jäi siihen. 

Vierailija
27/81 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voin muutaman sanan vaihtaa, juorukerhoon en osallistu!

Vierailija
28/81 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä vaikka vaan nyökätä tervehdykseksi. Mutta olen kyllä törmännyt ihmisiin, jotka ei tervehdi ollenkaan, sekin on ihan ok ja sopii kyllä mulle, mulla kun ei ole mitään pakkomiellettä kaveerata kaikkien näkemieni ihmisten kanssa.

Itse tervehdin vain jos saan katsekontaktin ihmiseen, joten jos ei halua tervehtiä, voi vain olla katsomatta minuun päin, niin jätän rauhaan.

Vierailija
29/81 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en tervehdi se on multa mielenosoitus. Kyseinen naapuri on melunnut tai bailannut tms. Sellaisia en tervehdi vaan pistän terkut isännöitsijän kautta.

Vierailija
30/81 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi hyvä omanlaisenaan, hyväksyy myös senkin, jos joku on epäsosiaalinen :) Rakastan sitä, että Suomessa osataan antaa tilaa toisille. Mua enemmänkin ihmetyttää nämä ekstroverttiydestä valittavat Suomessa, kun Suomi yleisesti ottaen on enemmänkin introverttien maa ja ymmärretään, että kaikki ei tykkää jutella ja olla aina iloisia (vaikkei nyt ekstroverttiyteen liitykkään, niin moni kuitenkin ajattelee niin).

Vierailija
31/81 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikkaan aina, jos sattuu nenät vastakkain kohtaamaan. Ihan kohteliaisuuttahan tuo on, eikä minun päiväni pilaannu jos joku selvästi katselee suurin piirtein hapannaama 90 asteen kulmassa toiseen suuntaan rapussa kohdattaessa. Oma valinta, antaahan se hieman epäkohteliaan vaikutelman jos ei moikkaa.

Vierailija
32/81 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylllä. Asennossa seistää ja kättä lippaan kun naapuri pöräyttää pihaan.

Vierailija
33/81 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et jaksa?

Nyt on kyllä jo laiskuus huipussaan tai energiavarastot todella tyhjänä.

Vierailija
34/81 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on selvästi näitä perisuomalaisia ongelmia. Pelätään että naapuri saattaa vaikka puhua sinulle. Vähemmästäkin sitä panikoi.

https://www.demilked.com/magazine/wp-content/uploads/2016/09/finnish-ni…

Vierailija
35/81 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa rapussa asuvia tervehdin ja muutamaa muuta jotka tiedän saman taloyhtiön asukkaiksi, lisäksi tietysti siivoojaa, huoltomiestä, postinjakajaa jne. ei kaikki moikkaa takaisin tai jää juttelemaan, eikä tarvitse.

Vierailija
36/81 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se mikään pakko ole. Itsestäni tuntuu epäkohteliaalta mennä tuppisuuna ohi, tosin niitä naapureita olen lakannut tervehtimästä, jotka eivät vaikuta siitä pitävän. Nyt kun ajattelen, en minä heitä pidä epäkohteliaina, vaan ymmärrän täysin, että haluavat olla omissa oloissaan. Miksi lie sitten itse koen, että minun pitää kuitenkin tervehtiä.

Vierailija
37/81 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tervehdin, mutta jos ei vastausta tule, niin en tervehdi jatkossa.

Vierailija
38/81 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon niitä naapureita on jos ei jaksa edes nyökätä? Ei ole pakko, mutta saatat antaa aika tylyn vaikutelman. Joku reaktio toisen ihmisen läheisyyteen on vaan odotettua.

Vierailija
39/81 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervehditkö kadulla tai kaupassa jokaista tuntematonta? Ai et vai? No miksi rappukäytävä tai piha olisi joku poikkeus?

Asun pienellä paikkakunnalla, ja täällä kyllä tervehditään tuntemattomiakin, esim. jos astutaan pieneen odotushuoneeseen tai vaikka tullaan vastakkain jossain paikassa, jossa ei ole paljon ihmisiä. Käyn harrastamassa yhdessä tosi pienessä paikassa, jossa siinä keskustassa (siis se kylänraitti, jossa on kauppa, grilli ja pankki ja muut vastaavat) usein tervehditään ihan kaikkia vastaantulijoita. No ei nyt kaikki tervehdi, mutta aika monet.

Vierailija
40/81 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että Suomi koulukiusaamisen mallimaa. Toisten ihmisten huomioiminen on peruskäytöstä. Tervehtiminen on sama kuin hengittäminen, syöminen ja juominen. Häpeän tällaista aloitustakin!