Pitääkö naapureita oikeasti tervehtiä?
Itse en ainakaan jaksa, mutta kuullemma se on huonoa käytöstä.
Kommentit (81)
En tykkää kun ihmiset hönkii rapussa moikkauksia päälle. Tulee tosi turvaton ja ahdistunut olo. Sitä kun ei voi yhtään tietää kuka on just käynyt hakemassa sen koronan jostakin. Inhottavaa väkeä!
Mä tervehdin, paitsi joitain narkka ri naapureita. Ikävä kyllä niitäkin on ollut. Menen nopeasti ohi ja se on varmaan turvallisinta.
Myös meluavia ja pihassa tupakoivia en tervehdi.
Eiii tartte,menee menojaan.Inhottaa kyylät.Menee kun ketään ei näy.
Vierailija kirjoitti:
Tällaista voi kysyä vain suomalainen!!!
Muualla tervehditään jokaista samaan hissiinkin tulevaa, oli naapuri tai ei. Tai vaikka hotellissa.
Kyllä, on epäkohteliasta jättää tervehtimättä naapuria.
Ihme, ettei Suomesta olla tehty ulkomailla surkuhupaisaa sarjaa tai elokuvaa taikka mykkä elokuvaa.
Pari vuotta sitten kävin Puolassa reissussa ja vuokrasin huoneiston jostain ihan älyttömän isosta kerrostalosta. Kaikki vastaantulevat asukkaat tervehtivät minua ja joku jopa hississä yritti puhua jotain, mutta kun en osannut puolaa, juttu jäi siihen.
Kyllä voin muutaman sanan vaihtaa, juorukerhoon en osallistu!
Voihan sitä vaikka vaan nyökätä tervehdykseksi. Mutta olen kyllä törmännyt ihmisiin, jotka ei tervehdi ollenkaan, sekin on ihan ok ja sopii kyllä mulle, mulla kun ei ole mitään pakkomiellettä kaveerata kaikkien näkemieni ihmisten kanssa.
Itse tervehdin vain jos saan katsekontaktin ihmiseen, joten jos ei halua tervehtiä, voi vain olla katsomatta minuun päin, niin jätän rauhaan.
Jos en tervehdi se on multa mielenosoitus. Kyseinen naapuri on melunnut tai bailannut tms. Sellaisia en tervehdi vaan pistän terkut isännöitsijän kautta.
Vierailija kirjoitti:
Muualla tervehditään jokaista samaan hissiinkin tulevaa, oli naapuri tai ei. Tai vaikka hotellissa.
Suomi hyvä omanlaisenaan, hyväksyy myös senkin, jos joku on epäsosiaalinen :) Rakastan sitä, että Suomessa osataan antaa tilaa toisille. Mua enemmänkin ihmetyttää nämä ekstroverttiydestä valittavat Suomessa, kun Suomi yleisesti ottaen on enemmänkin introverttien maa ja ymmärretään, että kaikki ei tykkää jutella ja olla aina iloisia (vaikkei nyt ekstroverttiyteen liitykkään, niin moni kuitenkin ajattelee niin).
Moikkaan aina, jos sattuu nenät vastakkain kohtaamaan. Ihan kohteliaisuuttahan tuo on, eikä minun päiväni pilaannu jos joku selvästi katselee suurin piirtein hapannaama 90 asteen kulmassa toiseen suuntaan rapussa kohdattaessa. Oma valinta, antaahan se hieman epäkohteliaan vaikutelman jos ei moikkaa.
Kylllä. Asennossa seistää ja kättä lippaan kun naapuri pöräyttää pihaan.
Et jaksa?
Nyt on kyllä jo laiskuus huipussaan tai energiavarastot todella tyhjänä.
Tämä on selvästi näitä perisuomalaisia ongelmia. Pelätään että naapuri saattaa vaikka puhua sinulle. Vähemmästäkin sitä panikoi.
https://www.demilked.com/magazine/wp-content/uploads/2016/09/finnish-ni…
Samassa rapussa asuvia tervehdin ja muutamaa muuta jotka tiedän saman taloyhtiön asukkaiksi, lisäksi tietysti siivoojaa, huoltomiestä, postinjakajaa jne. ei kaikki moikkaa takaisin tai jää juttelemaan, eikä tarvitse.
Ei kai se mikään pakko ole. Itsestäni tuntuu epäkohteliaalta mennä tuppisuuna ohi, tosin niitä naapureita olen lakannut tervehtimästä, jotka eivät vaikuta siitä pitävän. Nyt kun ajattelen, en minä heitä pidä epäkohteliaina, vaan ymmärrän täysin, että haluavat olla omissa oloissaan. Miksi lie sitten itse koen, että minun pitää kuitenkin tervehtiä.
Itse tervehdin, mutta jos ei vastausta tule, niin en tervehdi jatkossa.
Miten paljon niitä naapureita on jos ei jaksa edes nyökätä? Ei ole pakko, mutta saatat antaa aika tylyn vaikutelman. Joku reaktio toisen ihmisen läheisyyteen on vaan odotettua.
Vierailija kirjoitti:
Tervehditkö kadulla tai kaupassa jokaista tuntematonta? Ai et vai? No miksi rappukäytävä tai piha olisi joku poikkeus?
Asun pienellä paikkakunnalla, ja täällä kyllä tervehditään tuntemattomiakin, esim. jos astutaan pieneen odotushuoneeseen tai vaikka tullaan vastakkain jossain paikassa, jossa ei ole paljon ihmisiä. Käyn harrastamassa yhdessä tosi pienessä paikassa, jossa siinä keskustassa (siis se kylänraitti, jossa on kauppa, grilli ja pankki ja muut vastaavat) usein tervehditään ihan kaikkia vastaantulijoita. No ei nyt kaikki tervehdi, mutta aika monet.
Ei ihme, että Suomi koulukiusaamisen mallimaa. Toisten ihmisten huomioiminen on peruskäytöstä. Tervehtiminen on sama kuin hengittäminen, syöminen ja juominen. Häpeän tällaista aloitustakin!