Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selvitä elämässä eteenpäin-sp-tauti

Vierailija
13.01.2014 |

Kirjoittelin joku aika sitten aloituksen tänne, kun mulla todettiin herpes alapäässä. Tää asia on vaan sellainen että en pääse tämän yli, vaikka kuinka koitan. AUTTAKAA rakkaat ihmiset. Elämässä on muutenkin ollut vaikeaa, aina olen kuitenkin nähnyt valoa tunnelin pääsä, mutta nyt vaan tuntuu että ei jaksa ( Jokainen aamu herätessäni muistan tän asian ja toivon että kelloa saisi käännettyä taaksepäin, vaan kun ei saa.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpommin sanottu kuin tehty. Tämä kun on vielä sellainen asia jonka olet tavallaan itse aiheuttanut. Eikä tästä voi puhua :/ Olisi niin helppoa, ottaa positiivinen asenne asiaan ja mennä pää pystyssä eteenpäin, mutta kun en vaan kykene siihen.

Vierailija
22/68 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on tämä nyt sitten perkele!

Enhän minä uskalla enää ottaa suihinkaan enää :( nyyh! Vai pitäisikö sittenkin olla: ;D ;D

Herpeksistä puhutaan aivan liian vähän näköjään!

t. 10

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 : Et usko miten olen toivonut että olisin tiennyt. Olo tuntuu niin saastaiselta, tautinen nainen ;(

ap

Vierailija
24/68 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli Ap! Mulla todettiin herpes yli 5 vuotta sitten. Niiden endioireiden jälkeen ei ole ollut mitään oireita. Hieman taudin toteamisen jälkeen aloin seurustella ja miehelle kertominen kyllä hävetti. Hän ei siitä kyllä näyttänyt olevan moksiskaan. Pari lastakin ollaan saatu eikä tauti vaivaa elämääni mitenkään, eikä mes ole saanut oireita itselleen.

Mullakin kesti kyllä ennen kuin totuin ajatukseen sukupuolitaudista. Aluksi tunsin itseni likaiseksi ja huoraksi ja mitä kaikkea. Se voi sattua kuitenkin kenelle tahansa. Itse en edes tiedä mistä sen itselleni sain. Se on elämää. Älä ajattele sitä ellei tilanne vaadi.

Vierailija
25/68 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 21 <3 Muahan pelottaa nyt kaikki muutkin mahdolliset taudit vaikka testeissä kävinkin tuon jälkeen

ap

Vierailija
26/68 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zovirax ei ole antibiootti. Herpes on viruksen aiheuttama ja siihen käytetään viruslääkkeitä.

ps. kaikki sp-taudithan tarttuvat myöskin suuseksissä, eli jos kumppanilla on vaikkapa klamydia genitaalialueella ja itse on antavana osapuolena suuseksissä niin voi sitten saada itselleen nieluklamydian. Ja nämä sitten testataan nielusta.

Vierailija
27/68 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vastaavat fiilikset saatuani silloiselta kumppaniltani sp-herpeksen. Huuliherpes mulla oli jo lapsuudesta, enkä sitä osannut hävetä, onhan telkkarit täynnä zovirac-mainoksia. Mutta kun otin selvää tuosta alapääherpeksestä, tajusin että sehän on helvetti mussa ikuisesti ja aina ja tarttuva ja oikea sukupuolitauti! Miksi minä? Sitten myöhemmin lapsilla oli vesirokko, tutkin sen hoitoa ja tajusin että sekin on herpesvirus, joka jää asumaan elimistöön. Ja voi myöhemmin tulla vyöruusuna.

Mulla on myös syyliä jaloissa, ja ne on papilloomaviruksia - kun syylä on kerran päässyt elimistöön majailemaan, sitä ei niin vaan poistetakaan, ja se tarttuu myös jos iho on rikki. Näitä viruksia jotka jää elimistöön elämään ja välillä puhkeaa rakoiksi.... Miksei lääketeollisuus keksi niille häätöä? Onko niistä jotain hyötyä?

Olipa kiva olo joskus googlailla näitä ja tajuta että mä kannan aika montaa virusta, ja olen siis ihan tavis perheenäiti, pitänyt pöksyt useimmiten jalassa, ollut vain kolmessa pitkässä suhteessa elämäni aikana.

Luin joskus jostain luomu/luonnonlääke keinoista hillitä herpestä. Valkosipuli, hunaja, sinkki, osterivinokas ovat kuulemma auttaneet. Mutta ne ovatkin kaikki sellaisia yleisen vastustuskyvyn buustaajia, ehkäpä pitävät oireet loitolla noista viruksistakin.

Vierailija
28/68 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tää ei ole fyysisenä vaivana kummoinenkaan, onhan niitä aftoja, migreeniä, selkäsärkyä jne. mulla. Enemmän tämä on psyykkinen vaiva.

ap

Vierailija
29/68 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskat se huuliherpes mihinkään tartu jos ei ole sitä rakkulaa huulessa! Johan se tarttuisi suudellessakin jos noin olisi. Mulla tulee kerran pari vuodessa huuleen rakkula mut miehellä ei ole vaikka ollaan kyllä pussailtu ja suihin otettu.  Se rakkulavaihe on se milloin se tarttuu, ei se mistään syljestä tartu. Tietenkään aktiivivaiheessa ei saa pussailla tms. Näyttäkää mulle faktaa siitä että milloin vain voi tarttua HUULIherpes!

Vierailija
30/68 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle ainakin tarttui, oon varmaan sit joku poikkeus säännöstä :(

ap

Vierailija
31/68 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 18:32"]

ap

[/quote]ja sullako ei ole mitään muuta mahdollista tilannette mistä oot taudin saanut? Ja lääkäri on varmistanut että kyse on nimenomaan HUULIherpeksestä joka on siellä alapäässä?

Vierailija
32/68 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenkaikkiaan on niitä pahempiakin tauteja, myös pahempia sukupuolitauteja. Ja lukemani mukaan kyllä jotkut muuten vain vakavasti sairaat kokevat häpeää ja tuntevat itsensä jollain lailla "pilaantuneiksi" vaikka tauti ei olisi mikään sukupuolitauti, se ei siis johdu yksinomaan siitä että olet saanut sen seksin välityksellä.

Vierailija
33/68 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 18:34"]

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 18:32"]

ap

[/quote]ja sullako ei ole mitään muuta mahdollista tilannette mistä oot taudin saanut? Ja lääkäri on varmistanut että kyse on nimenomaan HUULIherpeksestä joka on siellä alapäässä?

[/quote]Olin ollut vuoden yksin. Aloitin suhteen jossa oli suuseksiä. Viiden päivän päästä alkoi tulla näpyt alakertaan. Menin lekuriin. Lääkäri totesi asian, mutta ei ottanut mitään kokeita. Kerroin toisella käynnillä että miehellä on huuliherpes pari kertaa vuodessa. Sanoi vaan että se voi tarttua sillä tavalla.

ap

Vierailija
34/68 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä, mullakin todettiin joku 4v sitten kondylooma, joka silloin oli täysi maailmanloppu minulle. En kehdannut puhua asiasta, kännissä tunnustin korvat punaisena parille lähimmälle kaverille. Helpotti kuulla, että en ole ainoa, jolla on ollut jotain sp-tauteja. Oli tosi iso kynnys myös kertoa uudelle poikakaverille asiasta, mutta hän otti sen ihan hyvin. Tuo kondylooma minulta hoidettiin silloin ja oireet eivät ole palanneet. Se siis voi tulla taas aktiiviseksi samalla tavalla kuin herpes. Nyt jälkikäteen ajateltuna ei tuo asia tunnu niin isolta, olen onnellinen että ei ollut mitään vakavampaa ja jos tämä nykyinen parisuhde kariutuisi, en IKINÄ enää harrastaisi seksiä ilman kondomia :D

Vierailija
35/68 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehen huulessa ollut herpes oli hsv-1 virusta, sen ei pitäisi kovia oireita aiheuttaa sukupuolielinalueella.

Vierailija
36/68 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 18:42"]

Jos miehen huulessa ollut herpes oli hsv-1 virusta, sen ei pitäisi kovia oireita aiheuttaa sukupuolielinalueella.

[/quote]Ei se lekurin mukaan aiheuttanutkaan. Sanoi että ihme ettet ole tämän kipeämpi, että hän on nähnyt monia joilla on paljon paljon kipeämpänä tauti

ap

Vierailija
37/68 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että.Älä nyt tuon takia elämääsi pilaa.

Itse sain taudin 12 vuotta sitten idioottipoikaystävältäni,joka petti (ja olikin sitten ex).Tosin ihan täyttä varmuutta ei silti ole siitä,että tuliko se häneltä tai juuri tuosta syrjähypystä,kun on voinut piillä meillä jommallakummalla tai vaikka molemmilla jo aiemmin.Mutta oletan,että aika varmasti tuli,kun ajallinen yhteys täsmää niin hyvin.

No,mutta ei se elämä siihen loppunut.Vitutti tietysti ihan suunnattomasti ja välillä vieläkin.Mutta ratkaisin asian niin,että söin estolääkitystä jatkuvasti (vaikkei edes oireillut) ihan vain satunnaisten partnerien varalta.Ja tietenkin käytettiin myös kumia.Ei niitä miehiä tosin nyt läjäpäin ollut.

Sitten tapasin jo nykyisen mieheni,jolle kerroinkin ennen ensimmäistäkään kertaa.Vastasi,että mitä sitten.Oli herpestä tai ei,hän haluaa sit kumminkin.Yhdessä on nyt oltu 10v ja kaksi,lastakin on tullut.Lääkettä en ole enää syönyt kuin silloin,jos tunnen,että oireita on tulossa eikä tietenkään ole kumiakaan käytetty.Miehellä ei ainakaan näkyviä oireita ole,joten tuskin on tarttunut.

Oot nyt vaan tehnyt tuosta jutusta ihan turhan ison peikon itsellesi.Pitäisikö käydä juttelemassa jollekin?

Herpes on niin yleinen,että ei sen takia kannata päiviään päättää.Saattaa olla,ettäpuolet kaikista kauhistelijoista kantaa sitä itse ja esimerkiksi vain vähän oireilevina tartuttavat tietämättään eteenpäin.

Vierailija
38/68 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies vielä mukana kuvioissa?

Vierailija
39/68 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet hysteerikko eikä sille mitään voi!

Herpes on yhdellä jos toisella, ja sun stressaaminen tästä mitättömyydestä vain pahentaa asiaa

Vierailija
40/68 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele, että onneksi ei ole hiv :) t.herpes simplex

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi