Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te raskaustestien suurkuluttajat - kysymys teille!

Vierailija
13.01.2014 |

Vauvajutut ovat alkaneet kiinnostaa minua ekaa kertaa elämässä, jätimme ehkäisyn pois neljä kuukautta sitten ja nyt neljännessä kierrossa tuli plussa testiin :) 

Olen seuraillut vauvakuume palstoja ja lukenut blogeja jo aiemminkin ja viime aikoina erityisen paljon. Jotkut jutut ovat mulle ihan uusia ja joitain juttuja en vain voi ymmärtää. Varsinkin vauvapalstoilla ihmiset kertovat aina tehneensä raskaustestejä, yleensä yhden tai useamman jo vähän liian aikaisin ja sitten ennen menkkojen alkua ja sitten ehkä vielä sinä aamuna kun menkkojen pitäisi alkaa ja useat naiset kuvailevat sitä negatiivista testiä suureksi pettymykseksi ja pahaa oloa tuottavaksi asiaksi ja sitten tietysti se menkkojen pärähtäminen on suurin pettymys.

Itsellä on ollut kovin säännölliset menkat aina ja 24-vuotiaana (pari päivää sitten) ostin elämäni ensimmäisen raskaustestin ja se olikin juuri se testi joka oli positiivinen :) Mutta en ihan itse ymmärrä miksi palstoja lukemalla tuntuu siltä että niin monet naiset tekee joka kuukausi monen monta testiä. Ymmärrän tän siinä tilanteessa jos menkat ovat todella epäsäännölliset ja ei voi tietää muuten kuin testaamalla että onko tärpännyt. Mutta kun noita palstoja olen lukenut niin hyvin moni sanoo omaavansa kellontarkan kuukautisrytmin ja silti testailee sen viisi testia ennen menkkapäivää. Joka paikassahan sanotaan, että testiä ei kannata edes alkaa tekemään ennen kuin ollaan siinä päivässä että oletettujen menkkojen pitäisi alkaa ja ymmärtääkseni hyvin monelle tuokaan päivä ei edes näytä plussaa testissä vaikka tärppi olisikin käynyt.

Ensimmäiset kolme kiertoa odotin tietysti suurella jännityksellä menkkoja ja ei tullut mielenkään "pilata" jännitystä (ja haaskata rahoja) raskaustesteihin ennen kuin edes menkkoejn olisi pitänyt alkaa. No kolmesssa ensimmäisissä kierroissa menkat tulivat kyllä ihan ajallaan ja todellakin pettymys oli suuri, joka joka kierto se tuntui aina suuremmalta. Musta tuntuu, että jos olisin tehnyt negatiivisia testejä jo etukäteen olisin vaan saanut enemän stressaantuneen olon ja tuntui parhaalta vaihtoehdolta, että luonto ilmoitti ei-raskaudesta tällä tavoin.

Siispä kysymys teille jotka olette raskaustestien suurkuluttajia, miksi ihmeessä? Valaiskaa mua :D

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollu kierrot 27-55pv ja tein testin joku kp 70 kun ajattelin että pakko olla kun niin venähti ja plussaahan se näytti. Ekan aikoihin oli kohtuu säännöllinen kierto 30-35pv ja testasin kp 44 plussan. Ei mulla ole ollut mikään hätä tietää. Kun lähemmäs vuosi tekemällä tehty niin eipä pari viikkoa ole siinä konkurssissa tuntunut enää missään, etenkin kun jo vähän luopunut toivosta että no ei kuitenkaan oo tärpännyt. Toiset toivovat plussaa niin kovasti että pakko testata sata kertaa että näkevät heti kun mahdollista. Itse taas olen halunnut välttää negaa niin paljon ettei ole uskaltanut testata ettei vaan tule nega. Juu, kyllä yritys saa pään toimimaan tosi järkevästi :D

Vierailija
22/25 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi lapsi joka tärppäsi heti ekasta kierrosta. 

Kummastelin aikani ihmisiä jotka tikuttivat koko ajan joko raskaustestejä tai ovulaatio testejä.

Nykyään olen nöyrempi ja ymmärtäväisempi. Helppoa se on jos ei näe kuin "oman raskautumisensa". Harvemmin sitä kertoo puolitutuille että "tässä ollaan kolme vuotta yritetty". 

Nähdään vain ne jo olemassa olevat lapset ja mahdolliset raskausvatsat..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kovasti kaikille vastauksista :)

Kun tällainen kysymys minua "vaivaa" niin en todellakaan halua alkaa tätä kasvokkain kyselemään ystäviltä ja tuttavilta. Sen olen huomannut että mitä tulee vauvoihin, raskauteen, lapsettomuuten,vauvakuumeeseen, raskauden yrittämiseen ja kaikkeen tähän liittyvään niin pitäisi osata varoa sanojaan koska nämä ovat sen verran herkkiä juttuja jokaiselle. Ikinä ei voi tietää mitä taustatekijöitä ja kokemuksia kelläkin on. Siksipä koin tällaisen nimettömän sekapalstan ok paikaksi kysellä näinkin vähäpätöistä asiaa. Kaikenlaista ihmisillä liikkuu päässä ja outoja ja vähäpätöisiäkin kysmyksiä pohditaan, miksen siis minäkin.

Kaipa se niin on, että jos yrittämistä on takana jo pidempi aika niin fiiliksetkin muuttuu ihan toisenlaisiksi. Tiedän olevani onnekas että sain plussan raskaustestiin näinkin nopeasti, toivon että raskauteni muutenkin nyt sujuisi hyvin :)

-ap-

Vierailija
24/25 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kovasti kaikille vastauksista :)

Kun tällainen kysymys minua "vaivaa" niin en todellakaan halua alkaa tätä kasvokkain kyselemään ystäviltä ja tuttavilta. Sen olen huomannut että mitä tulee vauvoihin, raskauteen, lapsettomuuten,vauvakuumeeseen, raskauden yrittämiseen ja kaikkeen tähän liittyvään niin pitäisi osata varoa sanojaan koska nämä ovat sen verran herkkiä juttuja jokaiselle. Ikinä ei voi tietää mitä taustatekijöitä ja kokemuksia kelläkin on. Siksipä koin tällaisen nimettömän sekapalstan ok paikaksi kysellä näinkin vähäpätöistä asiaa. Kaikenlaista ihmisillä liikkuu päässä ja outoja ja vähäpätöisiäkin kysmyksiä pohditaan, miksen siis minäkin.

Kaipa se niin on, että jos yrittämistä on takana jo pidempi aika niin fiiliksetkin muuttuu ihan toisenlaisiksi. Tiedän olevani onnekas että sain plussan raskaustestiin näinkin nopeasti, toivon että raskauteni muutenkin nyt sujuisi hyvin :)

-ap-

Vierailija
25/25 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 15:20"]

Anteeksi kun en voi minäkään kuin ohmetellä noita hölmöina testaavia. Itse olen ollut kaksi kertaa raskaana ja testejä olen tehnyt tasan nolla kertaa.

Kyllä sen huomaa, kun ne kuukautiset eivät tule, että tärppäsi.

[/quote]

Mites, huuteliko se sikiö sieltä vatsasta, että täällä ollaan, vai?

Kyllä testi pitäisi tehdä jos kuukautiset jää pois. Ei nimittäin ole merkki ainoastaan raskaudesta, vaan taustalla voi myös olla sairaus.