Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehellä monia ystäviä, joille hän voi uskoutua ongelmistamme :(

Vierailija
13.01.2014 |

Mutta mulla ei ole ketään :(

Ärsyttää tosi paljon. Aina kun meille tulee tosi paha ja iso riita, niin mies hakee ensin tukea ystäviltään. Hänellä on kaksi hyvää ystävää, ja miehellä on tapana käydä asiat heidän kanssan läpi, ennen kuin puhuu kanssani.

Koen itseni niin loukussa olevaksi, koska minulla ei ole ketään, jonka kanssa jutella avioliittomme karikoista :( On tosi yksinäinen olo.

Lisäksi tuntuu pahalta, että mies minua ärsyttääkseen lähtee heti riidan jälkeen puimaan asiaa kavereidensa kanssa.

Onko muilla samanlaista tilannetta?

Olen sanonut miehelle sata kertaa, että minusta tuntuu tosi pahalta, että hän lähtee setvimään asioitamme vieraiden ihmisten kanssa (tai minulle vieraiden, miehellehän ne ovat läheisiä ystäviä).

Mies ei ole moksiskaan.

Miehen kavereista yksi on nainen ja toinen on mies. Ei varsinaisesti mun tuttuja kumpikaan, mutta miehen hyviä ystäviä ovat.

Kerran sanoin miehelle, että onko viisasta puhua asioistamme tälle hänen ystävälleen (miehelle), niin parin päivän päästä mies totesi, että voisin pyytää hänen ystävältään anteeksi, koska niin rumasti epäilin tämän ystävän pettävän luottamuksen. Siitäkin saatiin riita aikaiseksi. Oli siis senkin mennyt kertomaan *huoh*

Ja ennenkuin joku ehtii kysyä "ja ikää oli", niin kerrottakoon että siinä 40 hujakoilla molemmat ollaan. Naimisissa, lapsia, talot, autot, kesämökit jne hela hoito.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on hyvä, että on joku ystävä, kenen kanssa jutella, mutta aikuisen on osattava pitää jotain sisälläänkin. Ymmärrän, että elämän vaikeista asioista jollain tasolla jutellaan ystävien kanssa. Minusta on kuitenkin väärin sinua kohtaan, jos et voi missään asiassa luottaa, että tämä jää vain sinun ja miehen väliseksi, vaan kaikki jutut mennään heti puhumaan jollekin. Minusta mies pettää sinun luottamuksen, jos kaikki asiat yksityiskohtaisesti kerrotaan eteenpäin. Parisuhteessa on voitava keskustella luottamuksellisesti kaikesta.

Miten nämä ystävät voivat aina olla just sillä hetkellä käytettävissä, kun teillä on ollut riitaa?

Vierailija
2/12 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä, että mies voi puhua. Ei kaikilla miehillä ole sitä tilannetta.

Ja sinullahan on av :-). Puhu meille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän se ole miehesi vika, että sinulla ei ole ystäviä- jospa hankit omia?

Vierailija
4/12 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainaki riidat pysyy kahenkeskisinä ettei tarvi haukkua toista ja nopeemmin sopuki tulee...

Ei ainakaa itseä kiinosta kuulla toiste ongelmia, jokaisella niitä on ja helpompiha ne on sopia ku ei koko suku ja kaverit tiedä toisen versiota tarinasta vaa

Vierailija
5/12 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtana tietenkin on, että parisuhteessa on luottamus toisiaan kohtaan, mutta myös kolmansia osapuolia kohtaan, että voi puhua itselleen vaikeista asioista. Ei parisuhteessakaan voi omia asioita vain meidän asioiksi, joita ei voi jakaa, kun ettei toinen vaan ahdistu. Aikuinenkin saa olla itsekäs.

Anteeksi vaan mutta ei ole miehesi vika, että sinulla ei luottoystävää, jolle puhua.

Vierailija
6/12 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 14:01"]

Mutta eihän se ole miehesi vika, että sinulla ei ole ystäviä- jospa hankit omia?

[/quote]

No kyllä siitä riidasta pitäisi osata puhua sen puolisonsa kanssa.

Vierailija
7/12 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sitten antaa sinulle oikeuden määritellä mitä saa puhua, mitä ei ja kenelle saa puhua jne. Puhuminen auttaa ja siihen kaikilla on oikeus.

Vierailija
8/12 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kaikkia parisuhteen asioita voi automaattisesti kertoa eteenpäin. Jos toinen avautuu siitä, että on vaikeaa vaikkapa seksiasioissa, koska joutui lapsena hyväksikäytetyksi tai koska joutui nuorena raiskatuksi tms. niin ei sellaisia asioita voi vaan automaattisesti kertoa eteenpäin. Kertoja luottaa puolisoonsa ja uskoutuu hänelle, ei koko puolison ystäväpiirille.

Vierailija
9/12 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 14:21"]

No ei kaikkia parisuhteen asioita voi automaattisesti kertoa eteenpäin. Jos toinen avautuu siitä, että on vaikeaa vaikkapa seksiasioissa, koska joutui lapsena hyväksikäytetyksi tai koska joutui nuorena raiskatuksi tms. niin ei sellaisia asioita voi vaan automaattisesti kertoa eteenpäin. Kertoja luottaa puolisoonsa ja uskoutuu hänelle, ei koko puolison ystäväpiirille.

[/quote]

Miten puoliso sitten käsitelee vaikeita asiota. Eihän sitä omaa ahdistusta voi puolisonkaan silmille takaisin sylkäistä.

Vierailija
10/12 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi itselläsi ei ole ystäviä? Ja mistä tiedät, että kertoilee ystävilleen kaikki parisuhteenne ongelmat?

Okei, yksi fendeistä kertoilee mullekkin tälläisiä juttuja koko ajan, mutta ne johtuu siitä, että frendin naisystävä on todella tiukkapipoinen kukkahattutäti ja ns. "punavihermädättäjä". Kuulemma ei voi edes leffoista tai uutisista sanoa yhtään mitään, muuten alkaa rasisti -ja sovinistisolvauksia satamaan heti niskaan.

Frendi tosin on oppinut ottamaan ne huumorilla vastaan.

Vierailija
11/12 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 13:56"]

Sehän on hyvä, että on joku ystävä, kenen kanssa jutella, mutta aikuisen on osattava pitää jotain sisälläänkin. Ymmärrän, että elämän vaikeista asioista jollain tasolla jutellaan ystävien kanssa. Minusta on kuitenkin väärin sinua kohtaan, jos et voi missään asiassa luottaa, että tämä jää vain sinun ja miehen väliseksi, vaan kaikki jutut mennään heti puhumaan jollekin. Minusta mies pettää sinun luottamuksen, jos kaikki asiat yksityiskohtaisesti kerrotaan eteenpäin. Parisuhteessa on voitava keskustella luottamuksellisesti kaikesta.

Miten nämä ystävät voivat aina olla just sillä hetkellä käytettävissä, kun teillä on ollut riitaa?

[/quote]

Ihan ok minun mielestä myös se, että on ystäviä, mutta itse en tykkäisi, että kaikki perheemme ja puolison ja minun väliset asiat kerrottaisiin aina muille. Mun mielestä jotain voi olla kyllä ihan puolisoiden välisiä juttuja.

Vierailija
12/12 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen näkökulmasta voin sanoa, että mäkin puhun mun parisuhteesta parhaalle ystävälleni kaiken, ja vice versa. Mun ystävä kertoo mulle, milloin mä olen käytäytynyt kuin idiootti tai milloin puolisoni ei ole tajunnut jotain asiaa yms. Saan siis ystävältäni näkökulmia, jotka parantavat suhdettani. Jos en puhuisi kellekään muulle kuin puolisolleni, olisin paskempi mies, sillä en osaisi erottaa omaa tyhmyyttäni tai oikeassa olemistani olosuhteista. Sitä varten ystävät ovat olemassa! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan