Ujo&ujo-ihastumiset ja hukkaan heitetyt mahdollisuudet...
Tarkoitan sitä, kun kaksi ihastuneena tosi ujoa ihmistä eivät uskalla edetä suhteessa. Kumpikaan ei pyydä toista treffeille tai sellaista. Minulla oli tällainen tilanne! En jaksa selittää yksityiskohtia, mutta oon nuori nainen ja aiemmin tutustuin työpaikalla noin samanikäiseen mieheen, joka naisten kanssa ujo. Erittäin söpö ja kivannäköinen mies, jolla huumorintajua. Kelpaisi varmasti monelle, jos ei olisi niin ujo ja syrjäänvetäytyvä. Itsekin olen miesten kanssa ujo ja tunteista kertominen on hankalaa. Eli asia ei edennyt pitkälle meidän välillä, vaikka molemmat oltiin ihastuneita. Aluksi oli vain hymyilyä ja katseita ja jännittynyttä keskustelua. Lopulta hän aina kosketti ohimennen ja jopa halasi rutistaen tai silitti hiuksiani, kun sanoin hänen mielestään jotain hassua ja söpöä. Se, että edettiin tuohon tilanteeseen, vaati paljon aikaa. Itse en olisi ujoudessani häntä uskaltanut koskettaa. Vapaa-ajalla mietin häntä paljon ja riuduin ihastuksessa. Suorastaan huvittava tilanne, kun kumpikaan ei pyytänyt toista treffeille. Viimeisinä hetkinä näin hänen sellaisista koiranpentumaisista katseistaan samanlaista epätoivoista turhautuneisuutta kuin mitä itse tunsin. Ja sitten aika vaan loppui kesken ja työsuhteeni päättyi.
Nyt ei olla nähty pitkään aikaan, mutta tiedän hänen olevan yhä sinkku, niinkuin minäkin. Täysin saamattomia ollaan. :) En käy baareissa ja muutenkin pienet piirit riittää, siksi en tapaa usein kiinnostavia miehiä. Aika hyvin olen viihtynytkin sinkkuna, mutta kyllä nyt on alkanut vähän kaduttaa, kun tietää hänen olevan vielä sinkku. Kai minun olis pitänyt olla se rohkeampi ja pyytää treffeille, niin olisi ehkä kaksi sinkkua vähemmän tässä maassa. Nyt minulla olisi ensi kesänä mahdollisuus nähdä häntä taas pitkän ajan jälkeen yhden jutun merkeissä. Voihan olla, että siihen mennessä jompikumpi ei ole enää sinkku, mutta tavallaan kiehtoo jo ajatus hänen näkemisestään.
Tällaisille ujoille ihmisille on vain helpottavaa tavata joku rohkeampi osapuoli. Onko nuo luontaisia rooleja ja siksi ujona pitäisi vain toivoa kohdalleen sellaista aloitteellisempaa ja rohkeampaa ihmistä? Ongelma vaan on, että ihastun monesti ujoihin miehiin. :) Onko teillä kokemuksia tällaisista hankaluuksista? Onko suhde edennyt vai menikö yksi mahdollisuus hukkaan?
Kommentit (94)
Samaa mieltä kuin nr. 10. Ap, älä nyt hyvänen aika kesään asti odota!
Otat mieheen yhteyttä sähköpostitse vaikka (varmaan tiedät meiliosoitteen, kun samassa työssä olitte). Pyydät kahville. Ei mitään sen kummallisempaa tarvitse olla.
Minuakin kyllä ihmetyttää hieman, että ujo uskaltaa silitellä hiuksia ja halata, mutta toki jollakin voi noin olla. Missä tilanteissa ne ovat tapahtuneet? Työpaikalla siis ilmeisesti jossain?
Ap:lla meni pupu pöksyyn kuitenkin! Camoon! :)
Ujot on ihan rampoja aloitteellisina parisuhteen muodostajina. Surettaa:( t.ujouden vanki
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 07:45"]
Unohda nyhveröt, ap! Älä myöskään sekaannu hyväksikäyttäviin pelimiehiin. Löydä joku tavallinen ja terveen itsetunnon omaava mies, joka rohkenee pyytää sinut treffeille. Onko tuollainen mies ihastuksen arvoinen, joka ei toiminut silloin kun piti.
[/quote]
Mä oon samaa mieltä tästä. Ei kannata tuhlata tunteitaan tyyppeihin, jotka ei saa mitään aikaiseksi.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 00:57"]
Täytyy sanoa että säälittää erittäin ujot miehet. Miehiltä yhä odotetaan nykypäivänä että he ovat aloitteentekijöitä suhteissa, se on valitettava tosiasia. Mies joka ei kykene tekemään mitään alotteita naisten suhteen on tuomittu jäämään yksin. Ellei sitten joku rohkea nainen tule ja kaappaa mukaansa, mutta kuinka todennäköistä se on?
[/quote]
No sekin on opeteltavissa, vaikka kantapään kautta jos ei muuten. Testosteronin luulisi auttavan asiaa.
Ap:n kannattaa ihan ehdottomasti pyytaa ensin facebook-kaveriksi. Siina ei tosiaan meneta mitaan - paljon enemman jaa harmittamaan, jos odotat liian kauan tai et tee mitaan. Tule sitten kertomaan, miten meni? :-)
P.S. Olen itsekin ollut aika ujo aloitteen tekija. Kerran tapasin kuitenkin yhden, josta olin tosi kiinnostunut ja tavallaan yritin aloitetta (pyysin baarissa tanssimaan ja juttelin). En yleensa ikina tee niin. Suhdetta siita ei tullut, koska vastapuoli ei kai ollut tarpeeksi kiinnostunut. Nain vuosien jalkeen voin kuitenkin sanoa, ettei todellakaan jaanyt harmittamaan. Se olisi, jos olisin jaanyt vuosiksi miettimaan, etta mitahan siita olisi tullut.
Hyvä mies on rohkea eikä mikään lapanen tai tossun alle litistyvä miehen irvikuva. Eikä todellinen herrasmies odotuta naista. Älytöntä tyytyä kehnoon, kun maailma on suuri ja on miehiä mistä valita. Joo, pahoittelen sanavalintojani,
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 12:43"]
Hyvä mies on rohkea eikä mikään lapanen tai tossun alle litistyvä miehen irvikuva. Eikä todellinen herrasmies odotuta naista. Älytöntä tyytyä kehnoon, kun maailma on suuri ja on miehiä mistä valita. Joo, pahoittelen sanavalintojani,
[/quote]
Kehno ja ujo eivät todellakaan ole synonyymejä!! Siis jos puhutaan, että tutustumisen jälkeen joutuisi huomaamaan, että se ujo ihminen olikin ihan kehno ihminen. Aivan yhtä hyvin sitten se edes ottavainen reipas mies voi olla ihan kehno.
Tutustuminen on ongelma, eikä se auta, jos länkytät aiheesta, mutta et osaa auttaa.
No, sillä tavalla on mennyt kiusaamiseksi, että mies flirttaa erittäin selkeästi työpaikalla. Myös kosketukset mukana, tämän takia tuntuikin niin tutulta tuo ap:n kuvio. Itse olet ihan varma, että sinua isketään ja erittäin tarmokkaasti. Jostakin syystä mies ei kuitenkaan tee mitään sen enempää. No, itse rohkaistut tekemään aloitteen ja mies antaa pakit. Syynä aloitteen tekemiseen myös se, että tuollainen tilanne työpaikalla on aika kuluttava ja olisi kiva tietää mikä on homman nimi. Pakkien jälkeen mies jatkaa piiritystä kahta innokkaammin työpaikalla, tekee tikusta asiaa, esittelee "sulojaan", pitää silmäpeliä. Itse olet pakkien jälkeen vähemmän innostunut, mutta "annat ehkä pakit anteeksi" pari kertaa kun mies esittää ujoa. Kohta ollaan tilanteessa, että työpaikalle ei ole kiva lähteä kun tietää että se p.... jatkuu taas. Yrität jutella tyyliin, mitä oikein meinaat ja voitaisiinko olla vaan kavereita, johon ei tule mitään järjellistä vastausta ja sama sanaton flirtti jatkuu.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 09:35"]
"Olen kyllä, kaksikin kertaa työpaikalla. Tilanne voi mennä aika rumaksi työpaikkakiusaamistyyppiseksi toiminnaksi. Olen itse varmaan jollakin tavoin "läheisriippuvainen" ja naiivi sekä itsekin ujo, kun olen uskonut näitä tyyppejä ja heidän "ujouttaan" ja sitten tehnyt sen aloitteen vaikka pelottikin. No, ei olisi todellakaan kannattanut."
Mäkin vähän ihmettelen tätä. Millä lailla tilanne on mennyt kiusaamiseksi?
[/quote]
Mukava juttu, että ujoillekin miehille on ottajia, itseäni eivät sytytä. Pidän siitä, että mies tietää mitä tekee.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 13:13"]
No, sillä tavalla on mennyt kiusaamiseksi, että mies flirttaa erittäin selkeästi työpaikalla. Myös kosketukset mukana, tämän takia tuntuikin niin tutulta tuo ap:n kuvio. Itse olet ihan varma, että sinua isketään ja erittäin tarmokkaasti. Jostakin syystä mies ei kuitenkaan tee mitään sen enempää. No, itse rohkaistut tekemään aloitteen ja mies antaa pakit. Syynä aloitteen tekemiseen myös se, että tuollainen tilanne työpaikalla on aika kuluttava ja olisi kiva tietää mikä on homman nimi. Pakkien jälkeen mies jatkaa piiritystä kahta innokkaammin työpaikalla, tekee tikusta asiaa, esittelee "sulojaan", pitää silmäpeliä. Itse olet pakkien jälkeen vähemmän innostunut, mutta "annat ehkä pakit anteeksi" pari kertaa kun mies esittää ujoa. Kohta ollaan tilanteessa, että työpaikalle ei ole kiva lähteä kun tietää että se p.... jatkuu taas. Yrität jutella tyyliin, mitä oikein meinaat ja voitaisiinko olla vaan kavereita, johon ei tule mitään järjellistä vastausta ja sama sanaton flirtti jatkuu.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 09:35"]
"Olen kyllä, kaksikin kertaa työpaikalla. Tilanne voi mennä aika rumaksi työpaikkakiusaamistyyppiseksi toiminnaksi. Olen itse varmaan jollakin tavoin "läheisriippuvainen" ja naiivi sekä itsekin ujo, kun olen uskonut näitä tyyppejä ja heidän "ujouttaan" ja sitten tehnyt sen aloitteen vaikka pelottikin. No, ei olisi todellakaan kannattanut."
Mäkin vähän ihmettelen tätä. Millä lailla tilanne on mennyt kiusaamiseksi?
[/quote]
[/quote]
Minkälaiset pakit? Jos mies vain yksinkertaisesti meni puihin! Ymmärrän kyllä tuon asetelman, että olisi kiva tietää, mikä on homman nimi. Mutta en kyllä kiusaamisena osaa tuota ottaa. Koska jos mua ei naisena enää kiinnostaisi, osaisin kyllä näyttää sen eikä mies enää uskaltaisi hymyillä yhtään.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 03:58"]
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 08:00"]
Yleensä ujot miehet purkaavat ujoutensa johonkin konkreettiseen. Esimerkiksi minun ujo mies rikkoi auton sivulasit ja repi postilaatikon maasta. Rikkoi ikkunoita ja heitteli polkupyöriä nurin kaupungissa asioidessaan.
Piti vähän höyryjä päästellä.
[/quote]
Minun ujo mieheni poltti naapurin roskakatoksen, kaatoi tonttimme ja naapuritontin välisen puisen aidan kirveellä hakaten, yritti lyödä naapurin räksyttävää pikkukoiraa pesäpallomailalla ja heitteli täynnä olleen roska-astian roskapussit ympäriinsä kadulle ja tonteille.
Ujoja miehiä täytyy ymmärtää.
[/quote]
:D AV-mamman "ujo" mies.
Surullisia on tuollaiset suhteenalut, joista ei sitten syntynytkään varsinaista suhdetta. Tulee mieleen heti oma suuri teinirakkaus, joka kaatui välimatkaan. Elämä on liian lyhyt empimiseen.