Ujo&ujo-ihastumiset ja hukkaan heitetyt mahdollisuudet...
Tarkoitan sitä, kun kaksi ihastuneena tosi ujoa ihmistä eivät uskalla edetä suhteessa. Kumpikaan ei pyydä toista treffeille tai sellaista. Minulla oli tällainen tilanne! En jaksa selittää yksityiskohtia, mutta oon nuori nainen ja aiemmin tutustuin työpaikalla noin samanikäiseen mieheen, joka naisten kanssa ujo. Erittäin söpö ja kivannäköinen mies, jolla huumorintajua. Kelpaisi varmasti monelle, jos ei olisi niin ujo ja syrjäänvetäytyvä. Itsekin olen miesten kanssa ujo ja tunteista kertominen on hankalaa. Eli asia ei edennyt pitkälle meidän välillä, vaikka molemmat oltiin ihastuneita. Aluksi oli vain hymyilyä ja katseita ja jännittynyttä keskustelua. Lopulta hän aina kosketti ohimennen ja jopa halasi rutistaen tai silitti hiuksiani, kun sanoin hänen mielestään jotain hassua ja söpöä. Se, että edettiin tuohon tilanteeseen, vaati paljon aikaa. Itse en olisi ujoudessani häntä uskaltanut koskettaa. Vapaa-ajalla mietin häntä paljon ja riuduin ihastuksessa. Suorastaan huvittava tilanne, kun kumpikaan ei pyytänyt toista treffeille. Viimeisinä hetkinä näin hänen sellaisista koiranpentumaisista katseistaan samanlaista epätoivoista turhautuneisuutta kuin mitä itse tunsin. Ja sitten aika vaan loppui kesken ja työsuhteeni päättyi.
Nyt ei olla nähty pitkään aikaan, mutta tiedän hänen olevan yhä sinkku, niinkuin minäkin. Täysin saamattomia ollaan. :) En käy baareissa ja muutenkin pienet piirit riittää, siksi en tapaa usein kiinnostavia miehiä. Aika hyvin olen viihtynytkin sinkkuna, mutta kyllä nyt on alkanut vähän kaduttaa, kun tietää hänen olevan vielä sinkku. Kai minun olis pitänyt olla se rohkeampi ja pyytää treffeille, niin olisi ehkä kaksi sinkkua vähemmän tässä maassa. Nyt minulla olisi ensi kesänä mahdollisuus nähdä häntä taas pitkän ajan jälkeen yhden jutun merkeissä. Voihan olla, että siihen mennessä jompikumpi ei ole enää sinkku, mutta tavallaan kiehtoo jo ajatus hänen näkemisestään.
Tällaisille ujoille ihmisille on vain helpottavaa tavata joku rohkeampi osapuoli. Onko nuo luontaisia rooleja ja siksi ujona pitäisi vain toivoa kohdalleen sellaista aloitteellisempaa ja rohkeampaa ihmistä? Ongelma vaan on, että ihastun monesti ujoihin miehiin. :) Onko teillä kokemuksia tällaisista hankaluuksista? Onko suhde edennyt vai menikö yksi mahdollisuus hukkaan?
Kommentit (94)
Ujous on kyllä eri asia kuin tietynlainen varautunut sulkeutuneisuus. Ettehän viitsisi sotkea näitä asioita, vaikka "ujo" kuulostaakin optimistisen nätiltä sekä kohteliaalta?
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 05:39"]
Ujous on kyllä eri asia kuin tietynlainen varautunut sulkeutuneisuus. Ettehän viitsisi sotkea näitä asioita, vaikka "ujo" kuulostaakin optimistisen nätiltä sekä kohteliaalta?
[/quote]
Mistäs nämä erottaa?
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 05:47"]
[/quote]
Mistäs nämä erottaa?
[/quote]
Ujot ovat mukavalla tavalla herkkiä ja tunteikkaita, eli käytännön Suomessa taka-alalle survottuja hermoilijoita. Suomifilmimäinen jöröjukka sen sijaan on sellainen kuin on, eli aina halutessaan jämäkkä.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 05:53"]
[/quote]
Mistäs nämä erottaa?
[/quote]
Ujot ovat mukavalla tavalla herkkiä ja tunteikkaita, eli käytännön Suomessa taka-alalle survottuja hermoilijoita. Suomifilmimäinen jöröjukka sen sijaan on sellainen kuin on, eli aina halutessaan jämäkkä.
[/quote]
Lyhyesti sanottuna: katsokaa sketsiohjelmia. Niissä ei ole yhtäkään ujoa hahmoa.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 05:35"]
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 04:23"]
Kyllä miehen on kerättävä miehisyytensä ja pyydettävä nainen treffeille. Miehet ovat "metsästäjän" roolissa. Näin se on aina ollut ja näin se tulee aina olemaan.
[/quote]
Kuolkaamme siis sukupuuttoon.
[/quote]
Teilläkin on kysyntää! Ei kaikki tykkää jostain pelimiehistä ja sen sellaisista.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 06:06"]
Kyllä miehen on kerättävä miehisyytensä ja pyydettävä nainen treffeille. Miehet ovat "metsästäjän" roolissa. Näin se on aina ollut ja näin se tulee aina olemaan.
[/quote]
[/quote]
Teilläkin on kysyntää! Ei kaikki tykkää jostain pelimiehistä ja sen sellaisista.
[/quote]
Ne, jotka eivät tykkää, bongaavatkin lintuja, kutovat sukkia ja ovat täysin raivoraittiita. Minä puuhailen lähes samankaltaisia juttuja, joten kohtaamisia ei synny.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 06:12"]
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 06:06"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ne, jotka eivät tykkää, bongaavatkin lintuja, kutovat sukkia ja ovat täysin raivoraittiita. Minä puuhailen lähes samankaltaisia juttuja, joten kohtaamisia ei synny.
[/quote]
Kohtaamisongelma on kyllä todellinen. Mutta onhan nää opiskelu- ja työpaikat, harrastuspiirit, vapaaehtoistyöjärjestöt...
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 06:23"]
Kohtaamisongelma on kyllä todellinen. Mutta onhan nää opiskelu- ja työpaikat, harrastuspiirit, vapaaehtoistyöjärjestöt...
[/quote]
Olisihan se nyt tökeröä mennä luentojen välissä juttelemaan.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 06:25"]
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 06:23"]
[/quote]
Olisihan se nyt tökeröä mennä luentojen välissä juttelemaan.
[/quote]
Hei mä opiskelen nyt yliopistossa ja kyllä ilahtuisin jos joku mies tulisi juttelemaan luentojen jälkeen. Varmasti suurin osa ujoista naisista ilahtuisi. Esim. jonkun luentoon liittyvän jutun varjolla voi aloittaa ja siitä sitten jatkaa. Olen miettinyt mikä aarreaitta esim. yliopisto on, sieltä niitä ujoja ja fiksuja ihmisiä ainakin löytyy. :) Nyt alkuvaiheen massaluennoilta on vaikeaa bongailla kiinnostavia tyyppejä.
[/quote]
Niin, erityisesti pohojanmaalaisista miehistä löytyy tätä ihmistyyppiä.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 06:12"]
[/quote]
[/quote]
Nimenomaan. :D Minäkin olen abso, harrastan kuvataiteita ja joogaa. Noi eivät ole sellaisia harrastuksia, joissa tapaisi miehiä.
Itse uskoisin, että ihminen voi olla sekä ujo että sulkeutunut ja varautunut. Mutta jos jotain signaaleja tulee, mutta ei aloitetta, silloin voi ainakin epäillä, että kiinnostusta on, mutta uskallus jostain syystä puuttuu.
Kun useinhan silloin kannustetaan ajttelemaan, että ei sitä kiinnostustakaan ole. Mutta se onkin sitten hankalampaa, jos toinen sitten rohkaistuu ja silti saa pakit. Minullekin kävi niin. Silti mies on edelleen kiinnostuneen oloinen. Enempää en asiasta kerro, ettei minua tunnisteta, mutta sen voin sanoa, että kiusanteosta ei ole miehen puolelta kysymys. Aikaa on asian kanssa myös kulunut, eli hätiköimisestä pakkien jälkeen ei ole kysymys.
Mutta alan jo ymmärtää, että tämä mies ei taida olla sellainen, jonka kanssa olisin loppuelämäni onnellinen, hän on suloinen, MUTTA kun en mäkään ole mikään psykiatri, mullakin on tarpeeni eikä taida tulla vaihetta, että saan vastausta niihin. Ellei mies nyt sitten itse tee seuraavaa siirtoa niin on katsotaan nyt sitten.
[/quote]
Mistäs nämä erottaa?
[/quote]
[/quote]
Tämä selvensi paljon: olen pitänyt itseäni ujona, mutta taidankin olla tätä jöröjukka-tyyppiä vaikka olenkin naispuolinen. Minä kyllä uskallan niimittäin mitä vaan kun olen sillä päällä, usein vaan en ole vaan varautunut ja negatiivisesti ajatteleva. Esim. jos mies lähestyy minua, ajattelen että mahtaako se tehdä pilkkaa minusta tai ainakin se haluaa vain pillua eikä mitään vakavampaa. Vastaan sitten kyynisesti ja torjuvasti oletukseni pohjalta, vaikka se oletus voikin olla ihan väärä.
Mitä tulee naisiin ja aloitteentekoon, niin itse olen tehnyt paljonkin aloitteita nuorempana, mutta miesten enemmistö tuntuu suorastaan pelkäävän naista joka tekee minkäänlaisia aloitteita. Vain humalassa sellainen käy, kyllähän känninen mies toki baarista lähtee "päällekäyvän" naisen mukaan useinkin.. Mutta itsellä kokemus että jopa jo seurustellessa miehet säikähtävät, jos nainen tekee aloitteita ja soittelee, ehdottaa tekemisiä tms eikä vain odota miehen aloitteita kiltisti.
NYT AP SAMANTIEN SE FB-KAVERIPYYNTÖ KEHIIN!
Ymmärrän että se kuumottaa mutta nyt sulla on paljon vähemmän menetettävää, kuin silloin kun näit sitä miestä päivittäin. Noita tyyppejä joita jää miettimään saattaa tulla vastaan niinkin että asiaan ei voi enää vaikuttaa (jos ne on vaikka varattuja), nyt otat siihen yhteyttä kun se on vapaa!
Ja oikeastaan on helpompaa rykäistä sellainen lyhyt ja ytimekäs viesti jossa sanoo suoraan että on jäänyt miettimään toista ja pyytää suoraan treffeille kuin kysellä mitä kuuluu ja yrittää tulkita onko toinen kiinnostunut ja yrittää uida liiveihin.
Muista sit tulla kertomaan miten kävi!
Harmi kun tuo mitä lainasin ei näy. Jos jatkaa aina lainauksen alle, ei tule tuota tyhjää.
Ujot saattavat myös haluta edetä hitaasti. Mietin vain vielä tuota pakkien antoa. Vaikea yhtälöhän se on; olla ujo ja toivoa vielä hidasta etenemistä, jos joku rohkaistuu tai kiinnostuu. Huoh.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 06:25"]
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 01:41"]
. Aluksi oli vain hymyilyä ja katseita ja jännittynyttä keskustelua. Lopulta hän aina kosketti ohimennen ja jopa halasi rutistaen tai silitti hiuksiani, kun sanoin hänen mielestään jotain hassua ja söpöä.
[/quote]
Ei tämä nyt kovin ujolta toiminnalta vaikuta.
[/quote]
Kirjoitin myös, että tuohon eteneminen vaati paljon aikaa. Niinku laitoin, en yksityiskohtaisesti jaksanut selittää, mutta ehkä annoin väärän kuvan. Tollaset isommat jutut, kuten halaaminen ja silittäminen ei tosiaan olleet päivittäisiä vaan enemmänkin tyyliin kerran kahdessa viikossa. Oltiin siis tosi monta kuukautta samassa työpaikassa ja tuollaista oli vasta loppupuolella. Se koskettaminen oli varovaista pitkään ja jonkun syyn varjolla. Siis tuo juttu olikin enemmän fyysistä mm. noiden katseiden ja hymyjen kautta. Paljon ei juteltu, koska sellainen tietty jännittyneisyys pysyi alusta loppuun. Mietin monesti etukäteen, että tästä aiheesta olis kiva jutella, mutta en sitten saanut niitä useinkaan sanottua. Minulla ainakin niin, että mitä ihastuneempi oon, sitä vaikeempi jutella. Meillä oli ainakin sama huumorintaju ja oltiin muutenkin samantyylisiä. Mutta joka tapauksessa hankala kuvailla, että en antais liian ns. hyvää kuvaa tai sitten liikaa vähättelisi koko juttua. :) Se oli sekä ihanaa että hankalaa aikaa. T.ap
ps. kiitos kaikille viesteistä! Kiva lukea myös muiden kokemuksia.
[/quote]