Mies haluaa eron...
Tai näin luulen. Ollaan oltu yhdessä 16v. Tasaista, ihan hyvää elämää ja arkea. pari kertaa aiemmin mies on häipynyt, laittanut s-postia että ei tunne oloaan arvostetuksi tms.. nyt sitten ilmoitti pari päivää sitten ettei olee enää onnellinen. Ei tiedä kuulemma siihen syytä. On "ok tyytyväinen", mutta ei muuta. Aloitti uuden elämän -laihiksen, tipattoman ja kuntosalin uutenavuonna, joka on hänen oma projektinsa, ei kuulemma kuulu mulle. Ei syö enää kotona, ei kerro missä syö, sekään ei kuulu mulle. Puhuu vain neutraalisti tai äkäisesti, ei mitään positiivista. Ei ole puhunut erosta, mutta jotenkin pelkään että se tulee hetkenä minä hyvänsä. Muuten siis ei puhu. Tuntuisi todella kurjalta, ero siis, kun siihen ei mitään suurta syytä tuntuisi olevan.Miten lapset selviäis, miten minä, yms. Eli. siis. Kertokaas kokemuksia jos joku on ollut vastaavassa tilanteessa? Tai jos joku hokaa mikä tuota miestä riivää? ;)
Kommentit (68)
Tämä vastaus menee ihan palstan käsikirjoituksen mukaan, mutta kuulostaa siltä, että miehelläsi on suhde. Ehkä ollut aiemmillakin kerroilla, mutta silloin jänistänyt tai suhde loppunut. Kysyppä siltä.
No olen kysynyt, aiemmin ja nyt, eikä kuulemma missään nimessä. Itse asiassa musta se toinen nainen tuntuis jopa "helpolta"ratkaisulta, se selittäis heti kaiken eikä antais mulle aihetta enempiin pohdiskeluihin "miksi" Yksi aiempi häipymiskerta oli kun tultiin lomamatkalta, missä riideltiin koko ajan, niin lähti heti kun saavuttin Suomeen ja laittoi meiliä että mieti tilannetta... Toinen kerta oli kun luuli että mulla on toinen, ei itse ole facebookissa mutta oli "olan yli kurkkinut" että mulla on joku mies kaverina jonka kuvaa olin katsellut kuulemma sekä koneelta että kännykästä...
Jos joku on mennäkseen se menee, antaa mennä. Jokaisella on oikeus sellaiseen elämään kuin haluaa, ei kannata tuhlata sitä.
Sinähän se miehesi parhaiten tunnet eikä me täällä.
Onhan se surullista kun suhteet päättyy mutta niin se vaan aika usein menee, kyllä siitä kaikki selviää.
Jos teillä on toimimaton ja huonokin suhde niin eikai sitä pakolla kannata jatkaa.
Niin, mikä sitten on toimimaton suhde. Kun mun mielestä se ei ole. Siis huonot puolensa niin kuin kaikissa suhteissa, ja ollaan (tai olen) ehkä ennemmin syvästi kiintynyt kuin hurjasti rakastunut mutta kuitenkin. Voihan olla että tuo liittyy nyt tuohon omaan laihdutusprojektiin, jonka haluaa pitää "yksityisenä"? Mutta kuinka kauan tuota äkeyttä ja puhumattomuutta jaksaa katsoa... Laihis ja tipattomuus kestää monta kuukautta kuulemma (ihan hyvä, varsinkin laihikselle on tarvettakin ja ennen tipatonta joi pullon punaviiniä illassa)
Ihan selvästi toinen nainen on jo. Anna mennä, kyllä sinä pärjäät koska saat vuokra-asunnon, siihen asumistukea. Miehellä on tapaamisoikeus lapsiin joten saat lapsi vapaata.
miten mä en saa itseäni uskomaan tuohon toiseen naiseen :/ eikö toi vois olla jotain muuta?? Ja mitä mä voisin asialle tehdä? Asumistukea en eron sattuessa varmaan saisi, asumme isohkossa omakotitalossa, joka kuitenkin on puoliksi mun...
Eipä tuo taida täällä foorumilla pohtimisella selvitä. Miehelläsi ainoastaan on vastaus siihen mitä hänellä on menossa.
Minun ex käyttäytyi samalla tavoin ja valehteli ettei ketään ole. Olihan sillä.
Valitettavasti ap, tuo on ihan selvä tapaus. Toinen nainen on takapiruna komppaamassa elämänmuutosta. Ala vaan totutella ajatukseen, että sinusta tulee eronnut ja jätetty ja petetty. Voimia.
Osaiskohan tää av:n uusi etsiväpariskunta auttaa? Voisivat kertoa siitä "Elämä uusiksi"-projektista vähän enemmän.
Mitäs jos mies vaan on yksinkertaisesti tympääntynyt? Tuntee olevansa umpikujassa, jopa vankilassa. Elämästä puuttuu jotain, jota ei itsekään osaa määrittää, mutta hyvä vaan ei ole olla.
Lapset hoitoon ja reissuun. Ei keskustelua parisuhteen tilasta vaan ihan vain olette ja tutustutte toisiinne, koitatte muistaa miksi aikoinaan rakastuitte ja yritätte löytää nykyisistä persoonistanne asioita, joita rakastaa edelleen.
Tuo saleilu ynnä muu kuulostaa siltä, että mies on havahtunut siihen ettei ole enää nuori. On aika päättää mitä tekee loppuelämänsä. Lomareissu siis kohteeseen, jossa voitte esim. mennä päiväksi patikoimaan. Näin osoitat, että sinua kiinnostaa miehen hyvinvointi ja myös, että haluat pitää itsestäsikin huolta.
Sano miehellesi tuo, minkä tännekin kirjoitit, eli että toinen nainenkin olisi parempi selitys, kuin ettei mitään ihmeempää ole tekeillä.
Sano myös se, ettet kestä epätietoisuutta ja että sulla on oikeus totuuteen ja ylipäätään ihmisarvoiseen kohteluun, jos pitkän suhteenne ja lastenkin vuoksi. Kaikki projektit muka miehen omia, vaikka olette noin pitkään olleet yhdessä ja lisäksi kiukkuisuus.
Kyllä sillä on toinen, on niin selvät merkit.
Onko teillä lapsia? Jos on, niin minkä ikäisiä? Mitä mies on lapsille sanonut menemisistään ja tekemisistään? Anna miehen mennä ja ala miettimään omaa eläämääsi. Ala tekemään listaa kaikesta mahdollisesta, tavaroista, asumisjärjestelyistä, raha-asioista, ihan kaikesta!!
Nyt viimeistään avaa henkilökohtainen tili, ota mies pois plussa/bonuskorteista, mieti kaikki etukäteen. Etpähän jää sitten tyhjän päälle kun mies juttunsa uskaltaa kertoa, vaan sinulla on lyödä pöytään asiat ja voit tyynesti ilmoittaa, että herra on hyvä ja painelee vaan, tuossa on ovi. Jos taas sinä lähdet pois asunnosta tai haluat muuttaa muualle, ala nyt etsimään asuntoa valmiiksi, ei siitä haittaa ainakaan ole. Ota tukiverkot käyttöön tarvittaessa ja hoida asiat oikein ja hyvin.
Millaiset sinun omat elintapasi ovat, ap? Millaista ruokaa teillä syödään? Löytyisikö niistä syy siihen, miksi mies kokee, että hänen pitää puolustaa oma muutoksensa viemällä se piiloon?
mene eropalstalle, siellä on saman kokeneita, on täälläkin toki mutta siellä asiallisempi keskustelu.
uskon myös että jos ei jo ole toinen nainen, on ihastunut toiseen naiseen. Yrittää selittää sinut ja vanhan suhteen pahaksi.
Ja mihin mies olisi "häipynyt" ellei toisen naisen luokse? Ihan klassinen juttu. Silloin kun itselläni oli pientä viritystä toisella paikkakunnalla asuvan ukkomiehen kanssa, mies pariin kertaan olisi halunnut tulla luokseni juuri riideltyään vaimonsa kanssa, "miettiäkseen" asioita. Kehotin miettimään asioita ihan kotosalla.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 11:47"]
Ja mihin mies olisi "häipynyt" ellei toisen naisen luokse? Ihan klassinen juttu. Silloin kun itselläni oli pientä viritystä toisella paikkakunnalla asuvan ukkomiehen kanssa, mies pariin kertaan olisi halunnut tulla luokseni juuri riideltyään vaimonsa kanssa, "miettiäkseen" asioita. Kehotin miettimään asioita ihan kotosalla.
[/quote]
Mun mies häipyy ainakin aina tallille... Ex-mies painui parhaan kaverinsa luo.
Kyllä niitä vaihtoehtoja riittää, kaikki miehet ei edelleenkään ole ensimmäisenä pettämässä.
Mikä tuossa suhteessa on se toimiva osa? Kun ap kuitenkin sanoo kokevansa suhteen toimivana. Viestien pohjalta tämä puoli ei välity.
Kovin omituista käytöstä, tuli mieleen ekana että jos ei syö enää kotona, eikä jaa kuulumisia uudesta paremmasta elämästä kanssasi niin jaksako hän salaattipöydän + kuulumiset jonkun toisen kanssa :(