Verkkohousut synnyttäneellä, mitkä ne ovat?
Voisiko joku valaista tietämätöntä; minkälaiset ovat synnytyksen jälkeen käytettävät verkkohousut? Mihin niitä käytetään, kuinka kauan ja miksi?
Kommentit (78)
Käytin omia alushousuja ja tavallisia siteitä. En revennyt lähes yhtään (ilman tikkejä pärjättiin), joten pystyin istumaan normaalisti ilman kipuja. :)
Mä kun synnytin niin mulla oli omia pikkareita muaka, en halunnut käyttää sairaalan verkkohousuja. En myöskään onneksi tarvinnut jättivaippoja, vaan pärjäsin ihan omilla ohuilla Allways-siteillä :)
Mun synnärillä ei kukaan sanonut olivatko kertakäyttöiset vai pestävät,silti heitin aina roskiin.
Minä kun synnytin niin sairaalassa oli tosi hyvän oloisia alkkareita. Ne oli sopivan napakat ja niissä oli lyhyet lahkeetkin niin siteet pysyivät hyvin paikallaan. En tiedä oliko ne jotain verkkoa sitten, ainakin hyvin hengittävää kangasta. Eikä tullut mieleenkään käyttää omia vaatteita.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 20:21"]
Ne oli kyllä ihan mukavat jalassa eikä se vaippaside mitenkään tuntunut.
[/quote]
Ne oli niin mukavat, että teki mieli nyysiä niitä kotiin...
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 22:12"]
se sektiohaava oli kyllä ällö kun siihen osui joku housunvyötärö...
[/quote]
Samaten! Kun teippi otettiin sektiohaavan päältä pois, ei pystynyt enää verkkokalsareita pitämään kun tikit tarttui niihin! Onneksi oli myös puuvillahousuja, niillä pärjäsi jo parin ekan päivän jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 19:35"]
Tyksissä ainakin oli kertakäyttöisiä, one size fits none-meiningillä.:D Eipä sillä, venyivät tosi paljon, että kyllä ne kaiken kokoisille menee. Ja olivat Tena-merkkisiä. Kaipa tulevat mukana siinä ohessa, kun siellä synnärillä niitä isoja Tenan "vaippoja" oli jälkivuotoon.
[/quote]
Kyllä niitä tyksissä ainakin 3 vuotta sitten pestiin. Jotkut vahingossa heitti roskiin.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 19:40"]
Taisin juuri menettää mielenkiintoni lastenhankintaan.
Verkkohousut ja vaipat...Ei kiitos mulle.
t. nainen 26v
[/quote]
Ehkä sun ei todellakaan kannata miettiä lasten hankintaa jos se on tuosta kiinni! ;)
Ihanat verkkohousut, ne oli ihan ehdottomat synnärillä! En edes harkinnut omien pikkareiden käyttöä. Läksin verkkopöksyissä kotiinkin, mutta kotona sitten siirryin omiin puuvillapikkareihin ja kaupan tavallisiin megasiteisiin, joiden kanssa mentiin se jälkivuotoaika.
Muuten voin oikein hyvin synnytyksen jälkeen. Itse kävelin osastolle, kohtu palautui jo ennen kotiinlähtöä ja kilot karisi ihan itsestään, maito nousi kotiin päästyä ja hormonit teki vaan onnelliseksi.
Ei se synnytys ja siitä toipuminen pelkkää tuskaa ole, on siitä muutkin naiset aikojen saatossa selvinneet.
Mä käytin ihan mielellään niitä verkkokalsareita. Ei tarvinnut omia pikkareita (verisiä) säästellä kotiin pesuun, vuoto oli sen verran runsasta, että joka kerta sidettä vaihtaessa meni myös ne verkkohousut vaihtoon. Ja olivat sen verran mukavat, kun eivät puristaneet mistään, että pöllin parit mukaan kotiinkin ekoiksi päiviksi ennen kuin siirryin omiini (ja vuoto oli vähentynyt, jotta pystyin pitämään pienempiä vaippoja). Ei mitään moitteita verkkohousuista.
Jos lastenteko jää verkkohousujen takia siihen, niin sitten suosittelen lapsettomuutta! ;)
Ne verkkohousut on tuohon tilanteeseen ihan huiput! Kyllä harmitti edikoisen jälkeen, kun kotona piti käyttää liian aikaisin normaaleja saumallisia pikkareita ja saumat painoivat tosi kipeästi epparihaavaa. Kuopuksen jälkeen oli otettava parit verkkopöksyt kotiin, että pystyy istua. Suorastaan luksusta ne verkkohousut! Ja iso pehmeä synnärin side myös hyvä.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 21:40"]
Ei oo lastenhankinta alushousuista tai vaiposta kiinni. Tämä kiteytti kaiken:"Heh, siinä kun kaikki eritteet valuu reisille, maha on yhä turpea kuin 5 kk raskaana ja alapää revitty, leikattu ja tilattu niin että istumaan pystyy vain pelastusrenkaan päällä."
Ehkä lastenteko on parempi jättää muille, kun pelkkä tämän lukeminen aiheuttaa jo kuvotusta. Anteeksi vain, mutta ei minusta tuohon ole, haukkukaa vain. Hatunnosto kaikille teille, jotka olette tuon käyneet läpi. Minä tuskin siihen pystyisin,
t. nainen 26v
[/quote]
Onneksi tuota kaikkea ei siinä tilanteessa kunnolla huomaa, sitä kun on yleensä niin sen vauvan lumoissa. Tuon todellisuuden muistaa yleensä vasta jälkeenpäin. Ja jotenkin se sittenkin jää todella pieneksi asiaksi, sivuseikaksi. Ennen raskautta/synnytystä nuo jutut tuntuu kauheilta jne. mutta tosipaikassa ne on vaan pikkuasioita. Synnytyksen jälkeen niille omille kauhisteluilleen nauraa.
Aaaa niitä mä rakastin!
Ihan harmitti kotiin lähdössä se ku_joutu_laittaan pikkarit päälle. Ne verkkohousut oli niin kätevät ja rennot ja jättiside piti varmasti sotkut sisällänsä.
Netti muuttaa maailmaa: ennen synnyttäneet naiset ei kertoneet kaikista synnytykseen liittyvistä asioista synnyttämättömille, etteivät olis "turhaan" pelotelleet toisia ja nyt niistä voi kaikki lukea aihe vapaaltakin.
Mulle oli yllätys synnytyksen jälkeen jälkisupistukset, jotka tuntui melkein pahemmilta kuin synnyttäminen. Ja jotenkin toivoin, että joku olis siitä etukäteen varoittanut, mutta toisaalta kun ei kaikille tuu kaikki "kaameudet" synnytyksessä, niin mitäpä sitä toisia etukäteen pelottelemaan.
Onko se sitten hyvä vai huono, että joku jättää lapset hankkimatta, kun kuulee millaista se voi olla, niin sen voi jokainen päättää itse. Syntymä on yksi osa elämää kuten kuolemakin ja jos ei halua synnytystä kokea, niin valinta sekin. Sen mukana vaan menettää paljon muutakin.
Ja mitä verkkopöksyihin tulee, niin eipä ne näin vuosien kuluttua herätä enää mitään tunteita; olivat vaan käytännölliset siinä tilanteessa.
Hei. Voisiko joku laittaa kuvan mulle sairaalan verkkopöksyistä? Mulla ny käytös sellaiset , koen ihan mukavaksi nää. osoite johon voi laittaa kuvan niistä on humanoid11001@gmail.com
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 13:04"]Hei. Voisiko joku laittaa kuvan mulle sairaalan verkkopöksyistä? Mulla ny käytös sellaiset , koen ihan mukavaksi nää. osoite johon voi laittaa kuvan niistä on humanoid11001@gmail.com
[/quote]
Siis täh?
Ensimmäinen asia, mitä pyysin miehen tuomaan kotoa mulle sairaalaan oli kasa omia pikkareita ja pari pakettia yösiteitä.
Ne sairaalan verkkopikkarit ei istunut yhtään mitenkään päin päällä, joten side (joka oli kova ja imukyvytön) oli aina vinksallaan johonkin päin ja hankas mukavasti tikkejä..
Oi autuus, kun sai omat istuvat pehmeät alushousut ja kunnolliset siteet. :D
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 22:04"]
Esikoista synnytin vuonna 2000. Sairaalassa ei saanut mitään pikkareita, vaan synnytyssalissa annettiin pätkä kuminauhaa, joka solmittiin vyötärölle. Siihen kuminauhaan sitten solmittiin se vaippa kiinni. Jännitys oli aina suuri jalkeille noustessa ja kävellessä, että pitääkö patentti.
[/quote] Sama täällä, aika veikeä viritys, siis siinä siteessähän oli sitä paperia niinkuin yli siteen päiden, ne päät sitten repästiin halki ja solmittiin siihen kuminauhaan. Samaten, jos ei ollut omia imetysliivejä, niin ne vörkkäs semmosen pitkän kangaskaistaleen jotenkin sellasiks liivin tapasiksi, ja hakaneulalla kiinni, sen kun itse päästi auki, niin ei toivoakaan saada yksikseen takasin., näin v.- 98
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 14:32"]
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 22:04"]
Esikoista synnytin vuonna 2000. Sairaalassa ei saanut mitään pikkareita, vaan synnytyssalissa annettiin pätkä kuminauhaa, joka solmittiin vyötärölle. Siihen kuminauhaan sitten solmittiin se vaippa kiinni. Jännitys oli aina suuri jalkeille noustessa ja kävellessä, että pitääkö patentti.
[/quote] Sama täällä, aika veikeä viritys, siis siinä siteessähän oli sitä paperia niinkuin yli siteen päiden, ne päät sitten repästiin halki ja solmittiin siihen kuminauhaan. Samaten, jos ei ollut omia imetysliivejä, niin ne vörkkäs semmosen pitkän kangaskaistaleen jotenkin sellasiks liivin tapasiksi, ja hakaneulalla kiinni, sen kun itse päästi auki, niin ei toivoakaan saada yksikseen takasin., näin v.- 98
[/quote]Anteeksi, vuosi olikin -93, vanhuus iskee, ei muista enää milloin muksu on syntynyt. edellinen
Mulle sanottiin aikoinaan kun esikoisen sain -94, että ne verkkohousut on sen takia että kun maataan sängyssä paljon, että ei paikat haudu, kun on sellaiset tosi hengittävät pöksyt. -09 kun sain kaksoset, siellä oli muistaakseni sellaisia joustavia isoja pöksyjä, mutta omat kalsongit oli kyllä sitten mukana, se sektiohaava oli kyllä ällö kun siihen osui joku housunvyötärö...