Verkkohousut synnyttäneellä, mitkä ne ovat?
Voisiko joku valaista tietämätöntä; minkälaiset ovat synnytyksen jälkeen käytettävät verkkohousut? Mihin niitä käytetään, kuinka kauan ja miksi?
Kommentit (78)
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 19:40"]Taisin juuri menettää mielenkiintoni lastenhankintaan.
Verkkohousut ja vaipat...Ei kiitos mulle.
t. nainen 26v
[/quote] semmoset naru kalsaritko ajattelit laittaa heti jalkaas? Parempi ettet teee lapsia ollenkaan jos se on suurin murhe
Mä käytin kyllä noita verkkopikkareita, koska ne oli tosiaan hyvät isojen siteiden kanssa. Inhottavaa se jälkivuoto kyllä oli, enkä ollut esikoisen kohdalla edes osannut ajatella koko asiaa etukäteen.
Muuten pidin kyllä sairaalassakin omia vaatteita, siis olohousuja ja t-paitoja. Meikkasin myös vähän. Kun muutenkaan olo ei ollut ihan hehkein, niin olisi ollut kurjuuden maksimoimista kulkea ne kaavut päällä siellä käytävillä. Omissa vaatteissa tunsi sentään itsensä ihmiseksi.
Kohta kun toista lasta olen menossa synnyttämään, niin kyllä ne jättisiteet ja jälkivuodot ahdistaa jo valmiiksi. Tälläkin kertaa kyllä pakkaan ripsivärit ja omat vaatteet mukaan.
Olisipa ollut mukava palata laitokselta kotiin pyykkipussin kanssa jossa olis ollut parit kymmenet veriset omat alkkarit...Täytyi vain kiitellä julkista järjestelmää joka tarjosi ne sairaalamekot, aamutakit, verkkohousut ja vaipat niin se kaikki haiseva verisotku jäi sinne sairaalan pyykkipusseihin ja roskiin ja sai keskittyä vain tutustumaan ihanaan vauvaan...
Joo, glamour on kaukana syntyi se vauva millä tapaa tahansa, ja se glamour pysyy kaukana siitä touhusta jopa hyvän tovin. Ei siihen kaikki prinsessat kykene toki. :D Ihan sairaan mukavat oli ne verkkohousut kyllä silloin, inhosin niitä valvavia siteitä, kunnon vaipat alla mutta pakko niitä oli pitää kun valui sen verta paljon eritettä synnytyksen jälkeen ettei normi siteillä ihan heti pärjännyt. Ahh aikoja, hauskaa muistella näin jälkikäteen mistä on nainen selviytynyt kunnialla ja ilman suurempia ruhjeita! Ihan hirveetä kun ei edes istumaan pystynyt ja kävely oli ihan kummallista ankkataaperrusta pari päivää :D varmana hulvaton näky ulkopuolisesta. Sängyltä nouseminen kesti kaaaaauan ja hampaat irvessä! Very sexy hei ;)
Samaa mieltä! En halua omia vaatteita sotkea sairaalassa. Eihän niitä voi edes pestä niin kovassa lämpötilassa missä sairaalavaatteet pestään että pöpöt kuolee.
Luuleeko monikin että jälkivuodon määrä riippuisi jotenkin repeämisen laajuudesta? Yksi tikki ja ihan hurja jälkivuoto. Kotiin päästyä maxisiteet ei todellakaan riittäneet mihinkään. Saakohan verkkopikkareita ja vaippoja ostaa jostain itselleen? Minä olin sairaalassa kaavussa puoliksi nakuna vauva kaavun sisällä <3
Ei ollut verkkopikkareita, vaan sellaista joustavaa ohutta kangasta olevat Tenan housut ja siteetkin oli kuulemma just uusittu vähän pienemmän kokoisiksi. Harmillisesti niissä ei ollut siivekkeitä, joten useampikin ohilirahdus sattui. Sillä verimäärällä ei kyllä kaivannut yhtään omia vaatteita, oli ihanaa vaan hylätä ne sairaalaan ja ottaa kaapista puhdas kaapu hikisen, verisen ja maitoisen tilalle.
http://img.babyland.se/bfi/resources/ftp/productpage/bc/f21f502f4713fbf3b9013a448814d1.jpg
Oliko ne muka noin korkeet? Vai johtuuko se siitä, että kuvassa on malli, ei synnyttänyt vatsa?
Niin, JOKAISEN naisen alapää on tikattu ja revitty, eikä istumaan pysty.
Sitten akat viljelee sen ainoana totuutena.
Näin käy JOKAISELLE! Et tule viikkoon istumaan.
Et harrasta seksiä vuoteen! Olet niin RIEKALEIKSI REVITTY.
Tätä mun äitinikin höpötti koko lapsuuteni ja esikoiseni syntyi pelkosektiolla :(
Onneksi tiedän nykyään paremmin.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 15:21"]Niin, JOKAISEN naisen alapää on tikattu ja revitty, eikä istumaan pysty.
Tätä mun äitinikin höpötti koko lapsuuteni ja esikoiseni syntyi pelkosektiolla :(
[/quote]
No en revennyt yhtään. Jälkivuotoa tuli silti paljon. Vähän kuin kuukautiset paitsi ettei satu yhtään. Ei sitä verta käsittääkseni niistä repeämistä tule. Jälkivuotoa ei nyt kenenkään kannata pelätä. Eikä niitä kinkkuverkkoja tai vaippoja!
On mulla ollut sairaalapöksyt ja jälkivuoto.
Tiedän mitä ne on. Käsin irroitetun istukan jälkeen aika hyvät vuodot.
Mutta yleensä korostetaan vaan tuota, miten alapää meni täysin silpuksi...
Lapsesta asti kuullut naisilta, miten "alapää on kuin piikkilangalla vedelty" tai "vi**u on kuin rusakon turpa"
Kaikille vedetään eppari, pystyssä ei saa ponnistaa eikä kukaan istu aikoihin tai pääse kävelemään.
Lisäksi kätilöt ovat kuulemma kaikki hirviöitä, eikä mitään apua saa.
71
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 15:32"]On mulla ollut sairaalapöksyt ja jälkivuoto.
Tiedän mitä ne on. Käsin irroitetun istukan jälkeen aika hyvät vuodot.
Mutta yleensä korostetaan vaan tuota, miten alapää meni täysin silpuksi...
Lapsesta asti kuullut naisilta, miten "alapää on kuin piikkilangalla vedelty" tai "vi**u on kuin rusakon turpa"
Kaikille vedetään eppari, pystyssä ei saa ponnistaa eikä kukaan istu aikoihin tai pääse kävelemään.
Lisäksi kätilöt ovat kuulemma kaikki hirviöitä, eikä mitään apua saa.
71
[/quote]
Olen pahoillani puolestasi että olet saanut tuollaista pelottelua osaksesi. Onhan synnytys hurja tapahtuma ja siitä on mukava puhua jälkikäteen. Siihen kun lisää vielä ensisynnyttäjien pelon tuntemattomasta niin varmasti tuollaisia kauhuja syntyy. Usein synnytys menee kuitenkin ihan hyvin. Kaikki voisivat kyllä vähän miettiä mitä puhuvat ja kelle.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 15:21"]Niin, JOKAISEN naisen alapää on tikattu ja revitty, eikä istumaan pysty.
[/quote]
Niinpä! Mitä järkeä synnyttämään meneviä naisia on pelotella tällä tavalla! Jälkivuotoa oli kyllä, mutta pystyin ihan hyvin istumaan ja kävelemään. Kotiuduttuani sairaalasta lähdin koiran kanssa lenkille. Kyllä se synnytys on brutaalia ja sattuu, verta tulee jälkeenpäinkin. Mutta kaikki eivät repeä persuksiin asti ja istu uimarenkaan päällä kolmea viikkoa.
Verkkokalsareita suosittelen käyttämään, vaikka rumat ovatkin. Ovat käytännölliset eikä niitä oo pakko pitää kuin sairaalassa.
Pienenä lapsena mulla ei todellakaan ollut pelkoa, miksi olisin edes ajatellut koko asiaa.
Äitini alkoi pohjustaa tätä repimis/tikkaus/rusakonturpavi**u/älä ikinä synnytä asiaa kun olin jotain 6v ja siitä koko ikäni eteenpäin.
(Hän oli kuitenkin itse tehnyt useita lapsia, olin kuitenkin ainut tyttö)
Muut naiset tuntuvat yleensä vain vahvistavan, että koko kokemus kokonaisuudessaan on todella kamala... Eikä voi istua eikä kävellä pitkään aikaan kivun takia.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 15:51"]
Pienenä lapsena mulla ei todellakaan ollut pelkoa, miksi olisin edes ajatellut koko asiaa. Äitini alkoi pohjustaa tätä repimis/tikkaus/rusakonturpavi**u/älä ikinä synnytä asiaa kun olin jotain 6v ja siitä koko ikäni eteenpäin. (Hän oli kuitenkin itse tehnyt useita lapsia, olin kuitenkin ainut tyttö) Muut naiset tuntuvat yleensä vain vahvistavan, että koko kokemus kokonaisuudessaan on todella kamala... Eikä voi istua eikä kävellä pitkään aikaan kivun takia.
[/quote]
Sun äitis on sairas.
Itse joudun vaippoja käyttämään ja arvelin että nuo verkkopöksyt olisivat paremmat vaippojen kanssa.
En ole mikään pervertikko. Joten jos jollakin muulla on hyviä kokemuksia , vaippojen kanssa verkköpöksyjen käytöstä niin voi kertoa minulle.
Maili humanoid11001@gmail.com
Melkein tuli vauvakuume kun muistin ihanat verkkohousut :) Voi sitä onnen aikaa. Musta oli tullut äiti.