Verkkohousut synnyttäneellä, mitkä ne ovat?
Voisiko joku valaista tietämätöntä; minkälaiset ovat synnytyksen jälkeen käytettävät verkkohousut? Mihin niitä käytetään, kuinka kauan ja miksi?
Kommentit (78)
Ne ovat kertakäyttöiset, ohuesta, venyvästä, läpinäkyvästä verkkokankaasta tehdyt alushousut. Niitä käytetään sairaalassa synnytyksen jälkeiset ekat päivät, koska niihin mahtuu jättimäiset vaippasiteet erittäin hyvin ja verkkohousut pitävät siteet paikallaan. Kun runsain jälkivuoto on ohi, voi siirtyä tavallisiin alushousuihin. Tai saahan omiaan pitää vaikka koko ajan, mutta itse koin sairaalan housut kätevämmiksi alkuun.
Meidän sairaalassa verkkoalushousut olivat kyllä pestäviä. Se kai siinä ideana on, että yksi koko sopii kaikille. Samoja kalsareita on näkyi muillakin osastoilla.
Ei ne joka paikassa ole kertakayttöisiä. Meillä ne laitettiin pyykkikoriin ja uudelleenkäytettiin. Niitä oli useampaa kokoakin.
Mutta kuten ylemmät sanoi, ne oli käteviä niiden vaippojen kanssa :)
Ajatelkaas, kun synnytin esikoiseni, ei saanut sairaalassa pitää minkäänlaisia alushousuja. Eikä edes pitkiä sairaalahousuja. Pelkässä paidassa ja aamutakissa ilman pöksyjä. Varsinkin portaissa oli kiva kulkea.
Tyksissä ainakin oli kertakäyttöisiä, one size fits none-meiningillä.:D Eipä sillä, venyivät tosi paljon, että kyllä ne kaiken kokoisille menee. Ja olivat Tena-merkkisiä. Kaipa tulevat mukana siinä ohessa, kun siellä synnärillä niitä isoja Tenan "vaippoja" oli jälkivuotoon.
Taisin juuri menettää mielenkiintoni lastenhankintaan.
Verkkohousut ja vaipat...Ei kiitos mulle.
t. nainen 26v
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 19:40"]Taisin juuri menettää mielenkiintoni lastenhankintaan.
t. nainen 26v
[/quote]
Mä en edes muistanut koko pöksyjä ennen kuin nyt, sen verran tujuissa lääkkeissä olin. Eli mitäpä yksistä pöksyistä, heikkoa on naiseus jos niistä kiinni! :)
Ystäväni kertoi joskus synnytyksestään ja puhui näistä "verkkoalkkareista" ja olin ihan varma, että hän vain viilaa mua linssiin ja pahasti, koska itselläni ei ole lapsia. Mutta nyt, nähnyt jo parikin kuvaa jossa kyseinen "pikkarimalli" on käytössä enkä tiedä itkenkö vai nauranko :') Varmasti noi on kätevät yms, ja ehkä aikanaan itsekin ymmärrän niiden käytännöllisyyden yms, mutta sen verran pinnallisena ihmisenä en voi edes kuvitella laittavani tuollaisia jalkaan. Joku mainitsi, kuinka "naiseus on heikkoa" jos housuista kiinni, mutta mielellään sitä hyvältä näyttää vaikka missä tilassa :)
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 19:40"]
Taisin juuri menettää mielenkiintoni lastenhankintaan.
t. nainen 26v
[/quote]
Varmasti erittäin hyvä päätös sinulle. Onneksi asia tuli esiin ennen kuin on liian myöhäistä. Kaikkea hyvää elämällesi :)
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 20:14"]
Ystäväni kertoi joskus synnytyksestään ja puhui näistä "verkkoalkkareista" ja olin ihan varma, että hän vain viilaa mua linssiin ja pahasti, koska itselläni ei ole lapsia. Mutta nyt, nähnyt jo parikin kuvaa jossa kyseinen "pikkarimalli" on käytössä enkä tiedä itkenkö vai nauranko :') Varmasti noi on kätevät yms, ja ehkä aikanaan itsekin ymmärrän niiden käytännöllisyyden yms, mutta sen verran pinnallisena ihmisenä en voi edes kuvitella laittavani tuollaisia jalkaan. Joku mainitsi, kuinka "naiseus on heikkoa" jos housuista kiinni, mutta mielellään sitä hyvältä näyttää vaikka missä tilassa :)
[/quote]
et sä pelkästään niissä housuissa kulje ;)
mitä muuta sä ajattelit laittaa jalkaan? Alapää hellänä ja kaiken maailman eritteitä valuu vielä ulos jonkin aikaa
Ne oli kyllä ihan mukavat jalassa eikä se vaippaside mitenkään tuntunut.
Jos aloittaja onkin pervo ja sukkisfetissi, meinaan verkkosukkis fiksaatio.
Kun alapää on kipeä viikkokausia, niin että et istu etkä paljon kävelekkään. Jälkivuoto on niin hurjaa, että mitkään vaipat ei riitä. Puhumattakaan synnytyskivuista. Niin kyllä siinä verkkohousut on melko pieni asia. Eipä juuri synnyttäneenä naisellinen estetiikka ole heti mielessä.
Samoja verkkopöksyjä käytettiin myös isomman gynekologisen leikkauksen jälkeen, mutta vaipan tilalla oli ihan tavallinen side muistaakseni pari päivää.
Meidän sairaalassa oli kyllä semmoisia mukavia puuvillapöksyjä! Itse en näitä "vaippoja" siellä käyttänyt, ihan vaan kuukautissidetta, mallia maxi ja se riitti kyllä.. Omat pikkarit otin käyttöön ekan päivän jälkeen, vaikka ei niissä väljissä puuvillapöksyissä ollut vikaa.. Halusin kuitenkin olla omissa vaatteissa :)
No, olenkin näitä äitejä, jotka jopaharjasivat hiuksensa ja sipaisivat puuteria ja ripsaria synnärillä - toiset ei.. Kukin taaplaa tyylillään, meidän tytöltä tämä ei ollut pois ja minäkin voin paremmin :)
oonko ainut,jota ahdisti IHAN TAJUTTOMASTI ne helkkarin verkkohousut ja kovat kuin pahvit ne jätti siteet?? ensimmäinen asia mitä mieheni pyysin tuomaan sairaalaan oli omia alushousuja ja omia siteitä. :D ahdistaa pelkkä ajatuskin niistä edelleen..
Minusta ne olivat erittäin mukavat jalassa. Aluksi ajatus tuntui epämiellyttävältä, mutta todellisuus reilusti tikatun alapään kanssa oli toista. Pöllin niitä parit kotiinkin, kun totesin lähtöä puuhatessani, että en pysty pukemaan omia alushousujani.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 20:26"]
Kun alapää on kipeä viikkokausia, niin että et istu etkä paljon kävelekkään. Jälkivuoto on niin hurjaa, että mitkään vaipat ei riitä. Puhumattakaan synnytyskivuista. Niin kyllä siinä verkkohousut on melko pieni asia. Eipä juuri synnyttäneenä naisellinen estetiikka ole heti mielessä.
[/quote]Musta ne oli melko suuri asia. Yllättävän hyvät jalassa.
Joissakin sairaaloissa on käytössä hauraasta verkkokankaasta tehdyt alushousut. Ovat siis kertakäyttöisiä. Käytetään siis alushousuina sairaalassa oloaikana, ei mitään sen ihmeellisempää