Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turkkilainen nuori vierailulle, syömisistä ov

Vierailija
11.01.2014 |

Meille tulee turkkilainen teini asumaan pariksi viikoksi. Toki tiedämme, että sianlihaa emme tarjoa ja liivatteesta eli gelatiinista kuulin myös  ... kuinkahan tarkkaa on esim. kanan, naudan ja kalkkunan kanssa, pitääkö niiden olla halal-teurastettuja (en pysty hankkimaan ko. raaka-aineita halal-teurastettuna)?

Onko esim. lohi yleensä mieluista? Mitä olisi hyvä tietää ja ottaa huomioon? Paljon on varmasti kiinni itse nuoresta, noudattaako islamin sääntöjä tosi tiukasti vai ei.

Ruoka pitäisi siis paistaa oliiviöljyssä? Oliko näin?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei suostu syömään eettisesti tuotettua lihaa, olkoon syömättä! Halal tarkoittaa julmasti kiduttamalla tuotettua lihaa, joka on uhrattu satuolennoille.

Vierailija
22/30 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain vastauksen tulevalta vieraaltamme ... liha pitää olla halal-lihaa (noh, onneksi sitä saa kauppahallista) ... ei tykkää mistään vihanneksista ... kalaa voi syödä!

Voi ei!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitäisi tajuta, että Suomessa ei todellakaan pompita muslimien pillin mukaan, ja täällä liha on haram!

Vierailija
24/30 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma poikani on menossa samaiseen perheeseen vierailulle myöhemmin keväällä. Olen käynyt useammankin kerran Turkissa mm. Istanbulissa ja Kappadokian alueella, mutta en tosiaan arvannut, että ruuan kanssa olisi näin vaikeaa. Itse syödään kaikkea. Niin ja sain kyllä Turkissa kerran ruokamyrkytyksenkin. No, teen parhaani. Kunhan raaka-aineet on hankittu, eipähän tarvitse kauan keittiössä keikkua, kun mikään ei kelpaa.

ap

Vierailija
25/30 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sianlihan välttämisen ymmärrän, mutta muussa pitäisi riittää se, että kertoo ennen ruokailua, mitä sapuskassa on. Sitten arvon teini voi jättää tarvittaessa syömättä, jos ei kelpaa.

Jos suomalainen menee Turkkiin vierailulle pariksi viikoksi niin luuletteko, että perhe muuttaa koko ruokavalionsa suomalaisen vierailun ajaksi? No ei varmasti muuta.

Vierailija
26/30 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas rasisti, jolla on täynnä ennakkoluuloja! ****** lapsi.

Vierailija
27/30 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan tätä kyseistä pelleä, joka sanoi " Älä nyt mitään tulevaa terroristia kotiisi ota." ******** juntti.

Vierailija
28/30 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee sitten ihan yksinkertaisia ruokia ainakin joka ttoinen päivä että saa jotain syödyksi, ja pyydä häntä tekemään ja opttamaan turkkilaidia ruokia! Riisi on varma, ja karjalanpaistin tapaista itse olen turkissa dyönyt. Tehkää yhdessä pitsaa, minä en ole eläissäni saanut niin pientä ja herkullista pitsaa kuin turkissa! Tacoja niin boi vslita itse täytteet. Hampurilaisia ym suomalaista roskaa

Vierailija
30/30 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä sille luu lattialle.

Eikös ne siellä päin pyydystä leijonia ruoaksi ja kalua ne porukalla jossain savannilla heinien seassa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi