Miksi briteillä on pyykinpesukone keittiössä?
Ja kun tiskaavat käsin, eivät huuhtele asitioita,vaan ne kuivataan suoraan pyyhkeeseen?
Kommentit (44)
42 jatkaa. siis tarkein poitti jai pois. eli alakertaan tulee juokseva vesi ja muihin kerroksiin sielta 'vintin pontosta' ja siksi siis pesukone alhaalla.
Itse taas pidän kovasti kokolattiamatoista! syynä on se että ne ovat mukavan pehmeän ja lämpimän tuntuiset jalkojen alla, toisin kuin jääkylmä parketti tai marmorilattia hrrrrrrrrr. Pestähän niitä ei oikein voi, mutta uusiin asuntoihin vaihdetaan tilalle uudet lattiamatot joten uudistettuun asuntoon )jossa maininta kokolattiamatta viahdettu) ei tarvitse pelätä että kokolattiamatto olisi täynnä tahroja. Ilmeisesti mattoja joudutaankin vaihtamaan aika usein, olen nähnyt vanhoja mattoja tien varsille käärittyinä. Se on vain heidän tapansa, siinä missä suomalaiset tykkävät vaikka puulattioista, itse en niistä pidä kun ne on kylmiä vaikka helpompi puhdistaa. Myös kaksilasillisia ikkunoita on mutta uusissa taloissa Englannissa. Kuka muka käskee muuttamaan ikivanhaan yksilasiseen hometaloon Lontooseen? opetelkaa menemään muualle, myös Englannissa on uusia ja laadukkaita asuntoja, mutta niitä ei löydä pilkkahintaan mistään Lontoon keskustasta. Itse pidän Etelä-Englannin rannikosta ja muista seuduista.
Huomaa etteivät mammapalstalaiset oikeasti aljoa matkustele, ei tuo pesukone keittiössä ole mikään Englannin erikoisuus, tullut törmättyä samaan monessa maassa myös Etelä-Euroopassa. Itselleni paljon erikoisempaa ja ikävämpää on sellaiset huonot vanhat boilerit joista loppuu lämmin vesi viidessä minuutissa, joissain maissa jopa sanotaan että lämmitä vesi kattilassa ja pese sillä astiat kun ei hanasta tule tarpeeksi kuumaa vettä näin Etelä-Euroopassa sen jälkeen Englanti "lähes" luksusta.
meikalaisen teoria sille etta pesukone on keittiossa on siina, etta englannissa kylpyhuone on yleensa ylakerrassa (koska se vesipontto on sitten vintilla josta vesi tulee kylpyhuoneeseen ja veden pitaa valua 'alas pain') ja ihan vaan putkien vuoksi on helpompi etta pesukone alakerrassa.