Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hih, lapset huomauttivat isälleen kotitöiden jaosta

Vierailija
11.01.2014 |

Meillä on aika perinteinen jako "miesten ja naisten töihin". Tämän lisäksi mies auttelee sisäkotitöissä minun pyytäessä. Eli päivittäiset sisäkotityöt jäävät pitkälti minulle. Siivouksessa mies auttaa paljon ja jonkin verran tekee oma-aloitteisestikin.

Eilen kun lapsemme olisivat halunneet tehdä jotain kanssani ja TAAS sanoin, että ihan kohta, laitan vaan äkkiä pesukoneen ja tiskikoneen pyörimään, niin lapset sanoivat sohvalla röhnöttävälle isälleen että miksi isi ei voi koskaan laittaa niitä koneita pyörimään. Tuohon oli minun pakko sanoa piikikäästi, että kyllähän isi isi laittaa jos pyydän, mutta en viitsi joka päivä pyytää. 

Lapsetkin ovat siis huomanneet että teen kotitöitä joka päivä ja paljon (siis siitä töiden jälkeisestä koti-illasta menee varsin iso osa ruoanlaittoon, pyykkihuoltoon, pikkusiivoiluun). Olen pyytänyt että mies voisi vaikka päivittäin pyyhkiä pöydän kerran tai esim. tyhjentää tiskikoneen päivittäin, mutta ei onnistu. Joka kerta pitää erikseen pyytää. Mies tosin tekee hommat marisematta, mutta se pyytäminen ärsyttää.

Argh!

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

alussahan ongelma jo ilmenee

"meillä on aina ollut naisten ja miesten työt"

emmäkää hoksais pyytämättä vaihtaa autonrenkaita tai kolata pihaa, kun mies on ne aina tehny ja jos se joku päivä mulle sanois että teeppä nuo niin tekisin. Oma-alotteisesti tuskin kun mies on ne 5 vuotta jo hoitanu ja mä olen tehny ne omat hommani.

Asioista pitää sopia HETI eikä hetken päästä muuten tulee rutiinit.

Vierailija
22/22 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vältytään minun nalkuttamiselta sillä että minä siivoan. Meillä on niin eri käsitykset siisteydestä. Jos mies tiskaa, se unohtaa aina pyyhkiä pöydät ja laittaa tiskipöydän tavarat järjestykseen tehtävän jälkeen, ja mua ärsyttää se epäjärjestys ja leivänmurut tms. Jos mies imuroi, se onnistuu jotenkin jättämään hillittömiä roskakasoja sinne tänne -ja matot se laittaa aina "väärin". Pölyt pyyhkii, mutta niistäkin jää usein jotain huomautettavaa. Miehen "tehtänä" on nykyisin vaan siivota omat vaatteensa tuolien päältä ja harrastustarvikkeet pois, pyykit se pesee ja uunin lämmittää ja tekee ruokaa usein. Emme kumpikaan valita enää kun tehtiin selkeä työnjako :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän