Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä jatkuva etova olo voi johtua?

Vierailija
10.01.2014 |

Alkaa tympiä ja toisaalta kaikki oireet tuntuu niin pieneltä ettei kehtais lääkäriinkään mennä :P

Pitkän aikaa, useemman viikon, etonu oikeestaan päivittäin. Nukkuminen ja syöminen auttaa hetkeksi. Silti tälläkin hetkellä etoo vaikka vähän aikaa sit syöny ja parina viime yönä nukkunu oikein hyvin ja normaalisti.

Muita epämääräsyyksiä ollu mm. migreenin oireet alkuviikolla vaikkei koskaan ennen migreenii oo ollu ja muutenki aika ajoin päänsärkyä. Lämmöt noussu välillä niin et on lämpönen olo mut silti ei kuumetta, lämpö ollu enimmillään sen 37,4.  Nii ja tänä reilun kuukauden aikana myös korva tinnittanut lievästi, välillä lakaten ja sit uudelleen alkaen.

Lähinnä tää jatkova etova olo ja väsymys ihmetyttää.

Mistä kaikesta vois johtua, mitään arvailuja? Raskaus on aika poissuljettua kun parikin testiä tehny sen varmistamiseks ja negatiivista näyttäny.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakin on ollut etovaa oloa jo pitkään. duunissa on ollut stressiä, olen myös epäillyt tuota d-vitamiinilisää. jotenkin tuntuu että se lisää huonoa oloa. tekisi vaan mieli oksetaa jatkuvasti. työnteko helvetib vaikeeta.

Vierailija
2/53 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla teki laktoosi-intoleranssi etovan olon, päänsärkykohtauksia ja joskus oksensin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo samaa ollut nyt itellä. Haittaa elämää jonkin verran kun se olo puskee kävellessä päälle. Urheilu jäänyt kun en vaan pysty ja lähinnä lähikauppaan poistunut kotoa viimeiset 2 viikkoa. Makuulla oltaessa olo on ok ja nukun sikeästi. Somacit kokeiltu, maitohapot kokeiltu. Ruokahalu vaihteleva, mutta tänään en oo pystyny syömään juuri mitään. Oksu ei tule mutta tämä olo... masentaa ja ahdistaa.

Kärvistelyä. Jos olis työ en tiedä mitä tekisin. Tosin pääsis ainaki työterveyslääkärille.

Vierailija
4/53 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian alhainen kortisolikin voi olla syynä. Lisämunuaisongelmat, vajaatoiminta tai lisämunuaisten uupumus. Suolahormonin vaje...

Vierailija
5/53 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nestehukka tai alhainen verenpaine tulee yksinkertaisesti mieleen.

Vierailija
6/53 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juon liian vähän niin se aiheuttaa mulle etovaa oloa.

Vierailija
7/53 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verensokeri ja hemoglobiini voi olla kyseessä.

Vierailija
8/53 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etova olo kuulostaa refluksilta, jota voi aiheuttaa monet asiat. Itselläni sitä helpottaa tiettyjen ruokien välttäminen (kun itse oppii mikä sopii vatsalle ja mikä ei), stressin välttäminen ja säännölliset ruoka-ajat (= syön usein, mutta vähän kerrallaan). Akuutissa tilanteessa olen käynyt lääkärissä ja saanut neljän viikon kuurin vähän tehokkaampia maitohappobakteereja. Minulla tämä on ollut "kroonisena" teini-ikäisestä lähtien ja liittyy paljon juuri stressiin.

Muista oireista en osaa sanoa.

Vierailija
9/53 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee etova olo jos saan allergiaoireita esim.eläinpölyistä tai koivunsiitepölystä.Myös homeiset ja pölyiset tilat aiheuttavat huonoa oloa.

Vierailija
10/53 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vähän syöt suolaa, se aiiheuttaa juuri tuollaisia oireita.

Vierailija
11/53 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole saanut tarpeeksi suolaa:

Hyponatremian oireet

Lievä hyponatremia on aika yleinen vaikeissa sydän- ja munuaissairauksissa, eikä siihen yleensä liity mitään oireita. Jos veren natriumpitoisuus laskee alle 125 mmol/l, alkaa esiintyä väsymystä, voimattomuutta, päänsärkyä, pahoinvointia ja lihaskramppeja (ks.«Suonenveto (lihaskramppi)»4). Jos natriumpitoisuus pienenee vielä vähäisemmäksii (alle 120 mmol/l), alkaa esiintyä lihasheikkoutta ja hermostoireita, yleistä kouristelua ja sekavuutta.

Vierailija
12/53 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö jotain lääkkeitä?

Vierailija
13/53 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teeppä kunnon sillivoileipä ja syö suolakurkkuja, saattaa auttaa jos puuttuu suolaa.

Vierailija
14/53 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No käytän aknelääkettä (tetralysal) ja e-pillereitä pco-oireisiin.

Suolan puutos kuulostaa aika odolle vaihtoehdolle, mielestäni ruokavaliossani on sitä ihan normaali määrä.

AP

Vierailija
15/53 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 20:27"]

Suolan puutos kuulostaa aika odolle vaihtoehdolle, mielestäni ruokavaliossani on sitä ihan normaali määrä.

AP

[/quote]

4. MAHDOLLISET HAITTAVAIKUTUKSET

Kuten kaikki lääkkeet, Tetralysalkin voi aiheuttaa haittavaikutuksia. Kaikki eivät kuitenkaan niitä saa.

Yleiset haittavaikutukset (harvemmalla kuin 1:llä potilaalla 10:stä):
• Pahoinvointi
• Vatsakipu
• Ripuli
• Päänsärky

Haittavaikutukset, joiden esiintymistiheyttä ei tunneta (koska saatavissa oleva tieto ei riitä arviointiin): 
• Tiettyjen verisolujen määrän muutokset
• Näköhäiriöt
• Kielitulehdus
• Suoliston tulehdus
• Oksentelu
• Ylävatsan kipu
• Kuume
• Ihon tai silmien kellertyminen (keltaisuus) 
• Allerginen reaktio, joka aiheuttaa kasvojen, silmien ja huulten turvotusta, joka voi levitä kieleen ja nieluun
• Kutina, ihottuma tai nokkosrokko
• Äkillinen yleistynyt vakava allerginen reaktio, johon voi liittyä huonovointisuus
• Joidenkin maksa-arvojen muutokset
• Suurentunut aivopaine 
• Huimaus
• Ihon herkistyminen auringonvalolle
• Rakkulat ja ihon kuoriutuminen suurilla ihoalueilla tai haavaumat tai limakalvovauriot suussa, huulissa, sukuelinten tai peräaukon alueella 

Seuraavia haittavaikutuksia voi esiintyä Tetralysalin kaltaisen lääkeaineiden (tetrasykliinit) käytössä: 
• Tetralysalin kaltaisen lääkeaineiden (tetrasykliinit) käytössä 
• Hampaiden värjäytymnen ja kiillevauriot, jos niitä käytetään alle 8-vuotiailla lapsilla 
• Muutokset verenkuvassa (punasolujen määrän vähenemistä, tiettyjen valkosolujen lisääntymistä).
• Lisääntynyt urean määrä veressä, etenkin jos Tetralysalin kansssa samanaikaisesti käytetään diureetteja
• Jos on merkkejä aivopaineen kohoamisesta, Tetralysalin käyttö tulisi lopettaa.

Jos havaitset sellaisia haittavaikutuksia, joita ei ole tässä pakkausselosteessa mainittu, tai kokemasi haittavaikutus on vakava, kerro niistä lääkärille tai apteekkihenkilökunnalle.

Vierailija
16/53 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP

[/quote]

Kuten kaikki lääkkeet, Tetralysalkin voi aiheuttaa haittavaikutuksia. Kaikki eivät kuitenkaan niitä saa.

• Pahoinvointi
• Vatsakipu
• Ripuli
• Päänsärky

Haittavaikutukset, joiden esiintymistiheyttä ei tunneta (koska saatavissa oleva tieto ei riitä arviointiin): 
• Näköhäiriöt
• Kielitulehdus
• Suoliston tulehdus
• Oksentelu
• Ylävatsan kipu
• Kuume
• Allerginen reaktio, joka aiheuttaa kasvojen, silmien ja huulten turvotusta, joka voi levitä kieleen ja nieluun
• Äkillinen yleistynyt vakava allerginen reaktio, johon voi liittyä huonovointisuus
• Suurentunut aivopaine 
• Huimaus
• Rakkulat ja ihon kuoriutuminen suurilla ihoalueilla tai haavaumat tai limakalvovauriot suussa, huulissa, sukuelinten tai peräaukon alueella 

Seuraavia haittavaikutuksia voi esiintyä Tetralysalin kaltaisen lääkeaineiden (tetrasykliinit) käytössä: 
• Hampaiden värjäytymnen ja kiillevauriot, jos niitä käytetään alle 8-vuotiailla lapsilla 
• Muutokset verenkuvassa (punasolujen määrän vähenemistä, tiettyjen valkosolujen lisääntymistä).
• Lisääntynyt urean määrä veressä, etenkin jos Tetralysalin kansssa samanaikaisesti käytetään diureetteja
• Jos on merkkejä aivopaineen kohoamisesta, Tetralysalin käyttö tulisi lopettaa.

Jos havaitset sellaisia haittavaikutuksia, joita ei ole tässä pakkausselosteessa mainittu, tai kokemasi haittavaikutus on vakava, kerro niistä lääkärille tai apteekkihenkilökunnalle.

Vierailija
17/53 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP

[/quote]

• Pahoinvointi
• Vatsakipu
• Ripuli
• Päänsärky

• Näköhäiriöt
• Kielitulehdus
• Suoliston tulehdus
• Oksentelu
• Ylävatsan kipu
• Kuume
• Suurentunut aivopaine 
• Huimaus

Vierailija
18/53 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Refluksi tosiaan, kuten myös alhainen verenpaine tai stressi.

Mulla oli aikalailla samoja oireita reilu vuosi sitten, kun olin todella stressaantunut. Vai olisiko oikeampi sana väsynyt. Arki oli yhtä hullumyllyä, kun lapset oli vielä ihan pieniä. Olin jo ihan varma, että minulla on joku aivokasvain. Luultavasti niskat ja hartiat olivat vain niin jumissa henkisen jännitystilan vuoksi, että se teki ne oireet.

Mulla on myös refluksia ja se tekee tosi herkästi etovan olon, joka helpottuu kun syö.

Vierailija
19/53 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh mutta tuota aknelääkettä olen käyttänyt jo aika ajoin jopa vuosia :/ Ihan ilman sivuvaikutuksia... ja oireet alkanu vast aparin kuun sisään...

Äh, kummaa vaan. Piätee vielä tota veden lisää juomista koittaa jos siitä sitten johtuu.

AP

Vierailija
20/53 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on refluksi niin mulla ainakin pelkän veden juominen huonontaa oloa. Kivennäisvesi on parempi ja mun vatsa tykkää maidosta. Luulen kuitenkin, että nämä on persoona-kohtaisia kun meidän jokaisen keho on vähän erilainen.

/5

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi