Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joensuulaiset,huumeista

Vierailija
09.01.2014 |

Nyt tarviisin hieman apua. Olemme perheeni kanssa muuttaneet n.2 vuotta sitten Joensuuhun pieneltä kylältä. Nyt epäilemme miehi kanssa että teinimme on alkanut käyttämään huumeita. Koskaan ei ole ollut mikään ns.hulttio vaan kunnon poika, kirjoitukset keväällä edessä. Muuttunut aivan oudoksi, valehtelee ja koko ajan tahalle tarvetta vaikka itsellään oli paljon rahaa säästötilillään. Käyttänyt kuulema kaikki eikä kerro mihin. Välillä muutenkin niin sekavalta vaikuttaa eikä huolehdi enää ulkonäöstäänkään. Olen kuullut että joensuussakin huumeita pyörisi? Ei tämäkään nyt kovin iso kaupunki ole. Auttakaa joku?

Kommentit (124)

Vierailija
61/124 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täällä harrastusmahdollisuuksia. Minulla on teini-ikäisiä ja onneksi viihtyvät kotona eivätkä pyöri epämääräisissä porukoissa.

Uskon että jokaiselta paikkakunnalta löytyy huumeita miksi Joensuu olisi poikkeus.

Tärkeää on seura missä nuori liikkuu sitä ei voi liikaa korostaa.

On täällä huumeveloista tapettu ihmisiä ja kidutettu lähes kuoliaaksi, joku hörhö on hypännyt katoltakin.

Lehdissä on usein uutisia autolla ajosta päihteiden vaikutuksen alaisena.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012060315661652_uu.shtml

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288464580589.html

Vierailija
62/124 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 00:41"]

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 00:34"]

Onko niin että Joensuussa ei paljon muita harrastuksia ole tarjollakaan, kuin huumeiden käyttö?

[/quote]

Höpö höpö tottakai täällä on, niitä pitää vain hankkia..

ap:lle

Joensuu

Sovatek-säätiö
Joensuun päihdepalvelukeskus
Noljakantie 17 B, 80130 JOENSUU
- avopalvelut, p. (013) 2675 734
- katkaisu- ja vieroitushoito, p. 050 3109 757
- päihdekuntoutus, p. 050 3109 758
- asumiseen valmentava kuntoutus/arviointi, p. 050 3437 884

http://www.sovatek.fi/

[/quote]

lisään vielä:

Päihdepäivystys ja hoidontarpeen arviointi

Asiakkuuteen hakeutuminen tapahtuu Päihdepalvelukeskuksen päivystyksessä tehtävän hoidontarpeen arvioinnin kautta. Muita päivystyksen toimintamuotoja ovat mm. avokatkaisuhoito, neuvonta ja ohjaus päihdeongelmaisille ja hänen läheisilleen sekä yhteistyötahojen konsultaatiot.

Sairaanhoitajan päivystysvastaanotto ilman ajanvarausta on avoinna arkisin kello 9-12. 
Päivystyspuhelin, 050 4011575, asiakkaille ja yhteistyötahoille ma-to kello 9-15.30 ja pe 9-12.
Päivystysajan jälkeen yhteydenotot numeroihin: 050 311 9534, 050 311 9536 tai 050 440 8163
Terveysneuvontapiste Vinkki on avoinna tiistaisin kello 15-19. Lisätietoa saa päivystyspuhelimesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/124 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin paljon mahdollista, että poikasi käyttää huumeita. Ottakaa nyt hyvät ihmiset kuri käyttöön ja poika huumeseuloihin. Viekää vaikka kädestä pitäen, kuten joku tuolla aikaisemmin sanoikin, POJAN TULEVAISUUS ON NYT TÄSTÄ KIINNI, että otatteko homman haltuun, vai annatteko pojan vetää kamaa päivästä toiseen ja elää narkomaanina loppuelämänsä? 

Vierailija
64/124 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi huono aamu. Riitelimme pojan kanssa keskellä yötä jonka seurauksena sain tuolista. Ei käynyt pahemmin. Kämmenselkä turvoksissa vaan. Miehen mielestäni riita oli minun vikani, jonka seurauksena poika lähti aamu yöllä suutuspäissään kotoa. En tiedä mihin. Olen niin väsynyt, 7 vuotta sitten sain jo diagnoosin masennuksesta ja sen jällkeen ollut poissa työelämästä. Mies ja poika varmasti pärjäisivät paremmin ilman minua joten olen päätökseni tehnyt poistua tästä elämästä tänään. Mies lähtee pian iltavuoroon. Kiitos kuitenkin kaikille ihanista vastauksista. En edes tiennyt miten paljon tukea nettipalstalta voi saadakaan, ja että tämmöinen 47v "vanhus" oppii tälläistä käyttämään. Pitäkää toisistanne huolta.

Vierailija
65/124 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et tietenkään luovuta nyt juuri sillä hetkellä kun lapsesi tarvitsee sinua eniten.

Soitat nyt ne puhelut jotka illalla suositeltiin. Huumeseula. Lisäksi soitat ajan nuorisopsykiatrian klinikalle. Lapsesi tarvitsee apua pikaisesti. Äitiä ei kurmuuteta tuoleilla vaikka mikä olisi.

Olen joensuulainen ja meidän perhe on saanut avun lapsen masennusongelmiin ja käyttäytymisen ongelmiin, lapsi saanut terapiaa ja nyt elämä hallinnassa.

Haet myös itsellesi apua. Nuorisopsykiatrian puolella sitä tarjotaan myös vanhemmille.

Voimia sinulle!

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 10:45"]

Taas yksi huono aamu. Riitelimme pojan kanssa keskellä yötä jonka seurauksena sain tuolista. Ei käynyt pahemmin. Kämmenselkä turvoksissa vaan. Miehen mielestäni riita oli minun vikani, jonka seurauksena poika lähti aamu yöllä suutuspäissään kotoa. En tiedä mihin. Olen niin väsynyt, 7 vuotta sitten sain jo diagnoosin masennuksesta ja sen jällkeen ollut poissa työelämästä. Mies ja poika varmasti pärjäisivät paremmin ilman minua joten olen päätökseni tehnyt poistua tästä elämästä tänään. Mies lähtee pian iltavuoroon. Kiitos kuitenkin kaikille ihanista vastauksista. En edes tiennyt miten paljon tukea nettipalstalta voi saadakaan, ja että tämmöinen 47v "vanhus" oppii tälläistä käyttämään. Pitäkää toisistanne huolta.

[/quote]

Vierailija
66/124 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.pkssk.fi/nuorisopsykiatria

Nuorisopsykiatrian poliklinikka

Nuorisopsykiatrian poliklinikka tarjoaa erikoissairaanhoidon nuorisopsykiatrista tutkimusta- ja hoitoa 14-19 -vuotiaille nuorille. Hoito on jaoteltu kiireelliseen ja ei kiireelliseen hoitoon.

Tulosyitä voivat olla
psyykkinen kriisitilanne
masennus, ahdistuneisuus, itsetuhoisuus, pelot
syömishäiriöt
häiriöt todellisuudentajussa.

Nuorisopsykiatrisen polikliinisen hoidon tavoite on nuoren iänmukaisen psyykkisen kehityksen tukeminen ja psyykkisten oireiden ja kehityksen esteiden poistaminen.

Sijainti ja aukioloajat

Nuorisopsykiatrian poliklinikka sijaitsee keskussairaalan L1-talossa, 1. kerros.

Poliklinikka on avoinna arkisin klo 8-15.

013 171 4362

Vierailija
67/124 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelet nyt miehesi kanssa vakavasti.

Sanot että teidän vanhempina on vedettävä yhtä köyttä kasvatusasioissa. Ei voi mennä äitiään pahoinpitelevän pojan puolelle.

Kun tunnetilat on kiivaat ei ole syytä keskustella koska riidaksi se päätyy, antakaa tilanteen rauhoittua ja puhutte sitten vuorotellen ja asiallisesti koko perhe.

Kerrot myös itsetuhoisista ajatuksistasi.

Haluaisin estää itsemurhasi, siitä on aiemmastaan kokemusta. Olen estänyt kolmen ihmisen tekemästä itsemurhan, haluan että olet neljäs.

Vierailija
68/124 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-rajalla liikkuu todella paljon huumeita! Varsinkin pienillä paikkakunnilla, joihin huumeiden käyttäjiä on tarkoituksella muuttanut, koska poliiseja ei tarvitse pelätä ja varoa.

Vierailija
69/124 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joensuu lienee varsin helppo paikka huumeille: sijaitsee itärajalla, siellä on maahanmuuttajia (ilmeisesti nykyään vielä enemmän) ja uusnatseja. Eli isoja ryhmiä äärilaidoilta.

Vierailija
70/124 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä liikkuu huumeita. Ihan jo 14-16 vuotiaitten keskuudessa. Tiedän monta tapausta valitettavasti :( Kuka niitä pennuille myy, sitö en tiedä. Lähipiirissöni on monta tapausta. Ja pennut osaa aika pitkään pitää nää asiat omana tietonaan. Ihan omasta nuoruudestani muistan, miten kenenkään vanhemmat ei mitään arvanneet. Moni pääsi poikkeen siltä tieltä ja jokunen jäi sille tielle. ikävä käydä kotikonnuilla ja nähdä nämä yli 30 vuotiaat 14 vuotiaan tasolla :(

Vierailija
71/124 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläköhän aloittaja on hengissä? Viestissä 35 uhkaa itsarilla.

Vierailija
72/124 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki sille pojalle apua!! Täällä liikkuu huumeita ja lääkkeitä. Miun kaveri kuoli liian vahvaan huumeeseen, niistä ei koskaan tiiä mitä mömmöä ne olikeesti on.

Lukitset sen vaikka talonalle jos ei muu auta!!! :D

Vierailija
73/124 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei nyt järki käteen ja itsemurha-ajatukset nurkkaan. Jos poikasi käyttää huumeita, ei äidin itsemurha todellakaan helpota tilannetta, vaan todennäkösesti vie pojan niin syvään suohon, ettei sieltä enää nouse. Vaikka itsestä tuntuisi helpommalta kuolla, ei äiti koskaan voi laittaa omaa etua lasten edelle. Nyt hankit apua sille pojalle ja heti myös itsellesi!

Vierailija
74/124 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut joensuussa lukioikäisenä. Kyllä, huumeita on tietyillä alueilla paljonkin liikkeellä, sivusta seuranneena. Uskoisin, että hyvin paljon riippuu asuinalueesta, että mikä todennäköisyys sotkeutua 'huumepiireihin.' Piirit ovat hyvin salakavalia, koska kyse on ihan tavallisen oloisista nuorista. Aina jollain vaan sattuu olemaan pahis-isoveljiä, serkkuja, naapureita ym.

Vierailija
75/124 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi iik

Vierailija
76/124 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poika on täysi-ikäinen niin ainakin Muru-baarista saa huumeita, koviakin. Poket mukana bisneksessä.

Vierailija
77/124 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olethan kunnossa? Itsemurha ei ole ratkaisu, mieti poikaasi. Olet väsynyt ja asiat tuntuvat nyt todella pahoilta, mutta eivät varmasti ole niin pahoja lopulta. Kuten joku jo sanoikin, itsemurhasi ajaisi poikasi syvälle suohon. Näyttäisit vain pojallase mallin miten paeta ongelmia.

Vierailija
78/124 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti liikkuu huumeet koska täällä on venäläisiä, mustia ja tietynlaisia kerhoja... Yhdessä keskustan baarissa oon näiden mustien nähnyt touhuuvan jotain nyssyköiden kanssa.. Huumekuolemia ja myrkkyviinaa. Itselleni nämä eivät ole näyttäytyneet henkilökohtaisesta, mutta kaikenlaista kuulee.

Eikä tämä Joensuu nyt varmaan sen pahempi ole muutkaan kaupungit, ei sillä. Eiköhän niitä käyttäjiä ole joka kylässä. Voi täällä myös harrastaa muutakin kun huumeita.

Niin ja se vielä että jos poika on auton kyydiss jonka käyttäjä on ollut aineiden vaikutuksen alainen, niin voisin vaikka pienen vedon lyödä että jotain ne kyytiläiaetkin on vetäneet. Sanoisin kokemuksella ettei semmoseen kyytiin tulis muuten lähdettyä.

Vierailija
79/124 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista...

Vierailija
80/124 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 23:58"]Jaa-a.. Laita viestiä poikasi opettajalle ja kysy asiasta? Asun Joensuussa ja ikää reilu 20, mutta ei nyt ole oikein auttamaan valitettavasti. Eiköhän niitä huumeita tietenkin jossain täällä liiku, mutta en ole kyllä itse koskaan törmännyt/tietäisi että kaverit käyttää tai ikinä käyttänyt. Voin toki yrittää jelpata enemmän jos tulee jotain kysyttävää.

[/quote]

mikä hemmetin tietopalvelu se opettaja on??? Voi hyvä hemmetti. Tunneillahan ne oppilaat toisilleen huumeita jakaa, JUST JOO.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi