Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joensuulaiset,huumeista

Vierailija
09.01.2014 |

Nyt tarviisin hieman apua. Olemme perheeni kanssa muuttaneet n.2 vuotta sitten Joensuuhun pieneltä kylältä. Nyt epäilemme miehi kanssa että teinimme on alkanut käyttämään huumeita. Koskaan ei ole ollut mikään ns.hulttio vaan kunnon poika, kirjoitukset keväällä edessä. Muuttunut aivan oudoksi, valehtelee ja koko ajan tahalle tarvetta vaikka itsellään oli paljon rahaa säästötilillään. Käyttänyt kuulema kaikki eikä kerro mihin. Välillä muutenkin niin sekavalta vaikuttaa eikä huolehdi enää ulkonäöstäänkään. Olen kuullut että joensuussakin huumeita pyörisi? Ei tämäkään nyt kovin iso kaupunki ole. Auttakaa joku?

Kommentit (124)

Vierailija
41/124 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie en huumeista oo kuullu mutta kaverille laitettiin tyrmäystippoja baarissa olueen ennen joulua.

Vierailija
42/124 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siellä on mamuja on tn huumeitakin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/124 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rantakylässä asuu suurinosa kavereista, siellä tuntuu liikkuvan. Lukion nimeä en viitsi tunnistettavuuden vuoksi paljastaa.

Vierailija
44/124 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietääkseni ole isoja huolia, ei ainakaan ole tullut ilmi. Kyllä Joensuussa tummaihoisiakin liikkuu, nekö niitä huumeita kauppaavat? Toivottavasti poika ei siis sellaisten kanssa pyöri.

Vierailija
45/124 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietääkseni ole isoja huolia, ei ainakaan ole tullut ilmi. Kyllä Joensuussa tummaihoisiakin liikkuu, nekö niitä huumeita kauppaavat? Toivottavasti poika ei siis sellaisten kanssa pyöri.

Vierailija
46/124 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä huumeita on koska näkeehän noita narkkareita katukuvassa. Tilanne vaikuttaa selvältä. Nyt puututte tilanteeseen ja nuori huumeseulaan.

Soittasin A-klinikalle ja kysyisin sieltä miten toimitaan.

Vierailija
47/124 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo Rantakylä on kieltämättä se huonomaineisin alue Joensuussa, itse/kukaan ystävistäni ei sinne muuttaisi vaikka mikä olisi. Maine aika hyvin tiedossa. Ne ketkä siellä asuu, asuu usein siksi ettei yksinkertaisesti varaa ole asua muualla. En nyt sanoisi, että elämänhallintaongelmia jos siellä asuu, mutta on se sen verran huonomaineista seutua ettei hyvä juttu. Mutta kerta tosiaan kaverit jääneet huumeista kiinnikin niin toi kavereiden asuinseutukaan taida yllätys sitten olla. Siellä pari katuakin, esim Latolankatu ja Venetie jotka itsessään jo vitsi sen perusteella miten paljon ammuskelua ym kotihälytyksiä sinne tehdään.

Vierailija
48/124 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi käsittää... Poika on tuhlannut säästötilin rahat ja pyytää lisää -ja te annatte?! Miksi? Poika ei suostu edes kertomaan mihin on tuhlannut huomattavat summat rahaa.... Onko pojalle edes ilmestynyt esim. uutta pelikonsolia, pelejä, tv:tä tai muuta mihin raha ois voinut kulua? Kiinnostaako teitä ylipäätään pojan elämä?! Ei siltä kuulosta. Nyt on turha tulla vinkumaan että poika on jo tarpeeksi vanha päättämään näistä asioista. EI OLE kun kerta asuu vielä kotonakin. Kyllä teillä on oikeus vaatia omassa kodissanne tiettyjä asioita. Esimerkiksi kotiintuloajat, jos ei tulla kotiin yöksi niin siitä ilmoitetaan vaikka tekstarilla, voi vähän kertoa elämästä... Eikö teillä ole koskaan ollut mitään yhteyttä lapseenne? Kuulostaa todella oudolta. 

Toisekseen, tuo sekavuus ja epäsiisteys voi olla merkkejä ihan "vaan" masennuksestakin. Poika ei saa nukuttua ja pohtii murheitaan ==> vaikuttaa sekavalta. Masentunut ihminen ei jaksa käydä aina suihkussa ja vaihtaa vaatteitaan normaaliin malliin. Se vaan ei tunnu tärkeältä, niinkuin ei mikään muukaan.

Vierailija
49/124 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääh. En taida saada yöllä nukutuksi.. En muista niin tarkkaan noiden katujen nimiä, vaikka olen minä häntä sinnekin suunnille kuskannut.

Vierailija
50/124 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieto rahojen tuhlauksesta tuli todella yllätyksenä. Emme ole antaneet enää rahaa. Eikä aiemmin muutenkaan kuin muutamia euroja.

Vierailija
51/124 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista. Nyt härkää sarvista ja nuori huumetesteihin.

Miten on pärjännyt lukiossa, kait teillä on tunnukset wilmaan että pääsette katsomaan kurssisuoritukset.

Vierailija
52/124 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukio on sujunut hyvin. Aika paljon noita näkyy uutisia huumeista Joensuussa näköjään olevan kun selasin nettiä.

Vierailija
53/124 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, teillä on asia nyt aika hyvin tiedossa. Jos olette vasta vähän aikaa asuneet paikkakunnalla, niin poikasi ei voi olla vielä kovin kiinni huumeissa/huumeveloissa. Eli hyvä että huomasitte näin ajoissa. Nyt pidätte vain päänne ja teette asialle jotain, eli yhteys esimerkiksi sinne A-klinikkaan. Mietitte nyt miten kannattaa toimia. Jos liian hyökkääviä voi poikanne perääntyä ja valehdella, jos liian ymmärtävä niin vaara ettei asia etene tarpeeksi pitkälle. Poikanne syyttää liioittelusta tms ja uskotte ja asia sitten jääkin siihen. Eikö nyt tosiaan tule mieleen mitään miksi poikanne olisi voinut sekaantua huumeisiin (tai huumeet häneen), jäikö tyttöystävä toiselle paikkakunnalle, onko ollut paljon riitoja muutosta teidän kanssa, oliko poikanne teille vihainen muutosta tms?

Vierailija
54/124 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa itse näin Joensuulaisena nuorena, että kyllä, huumeita liikkuu ja paljon. Tottakai riippuu missä porukoissa pyörii, mutta itse en taida tietää oikein ketään kuka ei olisi vähintään kokeillut jotain. Kaikkea löytyy mitä vain haluaa käsiinsä saada, joten jos varotusmerkit ovat nämä, niin sinuna veisin pojan seulaan ennenkuin on liian myöhästä.. Itsekin joskus käyttäneenä voin sanoa, että kyllä sitä vanhemmille tuli oikei ylpeenä sanottua "kaverit ne vain, en minä". Onneksi itse olen kokeiluni kokeillut ja vain siihen ne jättänyt.

Vierailija
55/124 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Joensuussa liikkuu huumeita - tiedän, koska veljeni ja hänen ystäväpiirinsä käyttävät/käyttivät niitä ja saivat niitä ilmeisesti suhteellisen helposti. Huumejutuista (kuolema puistossa, varkaudet, velkojenselvittelyihin liittyvät pahoinpitelyt) on lehdissä kirjoiteltukin. Itsekin asun Joensuussa, mutta omassa elämässäni en ole huumeisiin täällä törmännyt ollenkaan. Nyt äkkiä selvittelemään asiaa, että saatte pojan elämän raiteilleen! Harmi, kun jouduitte tuollaiseen tilanteeseen.

Vierailija
56/124 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää ottaa huomenna yhteys jonnekin. Olen aika väsynyt. Kaikki lähti täällä käyntiin kuin unelma, poika oli innoissaan muutosta ainakin yhdessä vaiheessa. Kavereita keitä olen nähnyt, niin melko samankaltaisia kuin entisetkin. Vähän räväkämpiä ehkä. Osaatko 25 nimetä tiettyjä huumeita mitä täällä liikkuu? Lueskelen netistä tietoa niistä, juuri äsken luin amfetamiinista..

Vierailija
57/124 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 00:30"]Pitää ottaa huomenna yhteys jonnekin. Olen aika väsynyt. Kaikki lähti täällä käyntiin kuin unelma, poika oli innoissaan muutosta ainakin yhdessä vaiheessa. Kavereita keitä olen nähnyt, niin melko samankaltaisia kuin entisetkin. Vähän räväkämpiä ehkä. Osaatko 25 nimetä tiettyjä huumeita mitä täällä liikkuu? Lueskelen netistä tietoa niistä, juuri äsken luin amfetamiinista..

[/quote]

Noh mm. eri kannabisvalmisteita, essoja, amfetamiinia, lääkkeiden väärinkäyttöä, lsd:tä... Varmasti myös muitakin, mutta nämä on sellaisia joihin itse törmännyt.

T. 25

Vierailija
58/124 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niin että Joensuussa ei paljon muita harrastuksia ole tarjollakaan, kuin huumeiden käyttö?

Vierailija
59/124 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 00:34"]Onko niin että Joensuussa ei paljon muita harrastuksia ole tarjollakaan, kuin huumeiden käyttö?

[/quote]

Kyllä Joensuusta harrastaville harrastuksia löytyy, veikkaan ettei ole huumeiden käytön aloitus siitä kiinni. Se on vaan eri asia millaiseen kaveriporukkaan päätyy, kuinka helppo aineita on saada ja millainen kynnys niiden kokeiluun on. Nuoret kuitenki haluaa aina testata rajojaan, ja jos paras kaveri tulee ja tarjoaa jotain omasta mielestään huippua juttua kokeiltavaksi, niin on aika suuri riski että nuori ottaa tarjouksen vastaan.

Vierailija
60/124 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 00:34"]

Onko niin että Joensuussa ei paljon muita harrastuksia ole tarjollakaan, kuin huumeiden käyttö?

[/quote]

Höpö höpö tottakai täällä on, niitä pitää vain hankkia..

ap:lle

Joensuu

Sovatek-säätiö
Joensuun päihdepalvelukeskus
Noljakantie 17 B, 80130 JOENSUU
- avopalvelut, p. (013) 2675 734
- katkaisu- ja vieroitushoito, p. 050 3109 757
- päihdekuntoutus, p. 050 3109 758
- asumiseen valmentava kuntoutus/arviointi, p. 050 3437 884

http://www.sovatek.fi/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi