Joensuulaiset,huumeista
Nyt tarviisin hieman apua. Olemme perheeni kanssa muuttaneet n.2 vuotta sitten Joensuuhun pieneltä kylältä. Nyt epäilemme miehi kanssa että teinimme on alkanut käyttämään huumeita. Koskaan ei ole ollut mikään ns.hulttio vaan kunnon poika, kirjoitukset keväällä edessä. Muuttunut aivan oudoksi, valehtelee ja koko ajan tahalle tarvetta vaikka itsellään oli paljon rahaa säästötilillään. Käyttänyt kuulema kaikki eikä kerro mihin. Välillä muutenkin niin sekavalta vaikuttaa eikä huolehdi enää ulkonäöstäänkään. Olen kuullut että joensuussakin huumeita pyörisi? Ei tämäkään nyt kovin iso kaupunki ole. Auttakaa joku?
Kommentit (124)
Soitan poliisit välittömästi kun tulette määräilemään!!!
Sini.
Joku sano et murissa liikkuu huumeita? Onko todella noin?
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 08:42"]Joku sano et murissa liikkuu huumeita? Onko todella noin?
[/quote] siis murussa....
Itse olen ainakin kuullut että murussa niitä liikkuisi..
Minulla on 18 ja 17 vuotiaat ja heidän ystävissään ei ole huumeiden käyttäjiä. Paljon riippuu missä seurassa liikkuu.
Heille ei ole tarjottu huumeita mutta tietävät joitain henkilöitä jotka ovat kokeilleet.
Ei nuorta voi kotiinkaan vangita ja 18 vuotissynttäreitä voi mennä juhlimaan. Huumeiden kokeilu ja käyttäminen on valinta. Kasvatustyö on lapsuus- ja nuoruusajan mittainen ja pohja asenteisiin luodaan kotona.
Luotan nuoriini, eivät juo, polta eivätkä huumeetkaan kuulu kuvioihin.
Joensuussa voi elää normaalin nuoruuden ilman päihteitä. Millä tahansa paikkakunnalla saa halutessaan huumeita.
joensuulainen
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 23:22"]
Uskomatonta, että vieläkin tänne keskusteluun on tullut kommentteja! Ihan tuli kyyneleet silmiin lukiessani näitä läpi. No mutta, tilanteessamme on ollut alamäkeä mutta nyt jo tasaisempaa. On tapahtunut ikäviä ja sellaisia asioita joiden lomassa olemme meinanneet menettää lopullisesti poikamme. Näin ei onneksi käynyt. Poika tällä hetkellä hyvässä hoidossa. Koulunkäynti on toistaiseksi jäissä mutta hyvä niin, nyt pojan kuntoon saaminen on kaikkein tärkeintä. Ja kyllä, nyt omassa tiedossanikin on joukko huumeiden käyttäjiä täällä Joensuussa. Toivottavasti poikani ei heidän seuraansa palaa. Pyörivät eräänä päivänä keskustan tuntumassa ja taas kaikki ikävät asiat palasivat mieleeni heidät nähdessäni. Kumpa näillekin nuorille löytyisi apua! Kamalaa katsottavaa. Toivottavasti heidän elämäänsä tulee myös muutos. Ap.
[/quote]
Olen iloinen siitä että poikasi on hoidossa ja toivon voimia taisteluunne huumeita vastaan.
Muissakin Joensuun baareissa pyörii huumeita. Tiedän muutamia jotka käyttää
Anteeksi kirjoitusvihreet, kännykällä näpytellessä tulee. Ap
No en tiiä noista huumeista, mutta eiköhän niitä pyöri joka kaupungissa. Eli eiköhän niitä huumeita saa aina jostain jos haluaa. Oletteko puhuneet pojallenne? Vaikka luultavasti ei myönnä mitään, mutta kannattaa hänen kanssaan puhua ja keskustella mikä on hätänä.
Soita koulun terkkarille ja pyydä häntä laittamaan poika seuloihin.
missä lintukodossa sie luulet asuvasi? Tottakai liikkuu... Viet vaan pojan testeihin ja taotte järkeä päähän ammattilaisten kanssa ennen kuin on liian myöhäistä...
Jaa-a.. Laita viestiä poikasi opettajalle ja kysy asiasta? Asun Joensuussa ja ikää reilu 20, mutta ei nyt ole oikein auttamaan valitettavasti. Eiköhän niitä huumeita tietenkin jossain täällä liiku, mutta en ole kyllä itse koskaan törmännyt/tietäisi että kaverit käyttää tai ikinä käyttänyt. Voin toki yrittää jelpata enemmän jos tulee jotain kysyttävää.
Ei häneen saa mitään otetta. Isänsäkään. Käy kyllä koulussa, kun monesti olen hänet sieltä hakenut. Mutta viikonloppuisin ei ole ollenkaan kotona eikä vastaa puhelimeen. Siitä on hänelle monesti mainittu mutta turhaan. Ja epäily huumeidenkäytöstä lähti siitä, kun sain tietää että teinimme oli ollut jonkun auton kyydissä jonka kuljettaja oli huumeiden vaikutuksen alaisena. Itse ei olevinaan ole samanlainen kuin kaverit.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 23:57"]
missä lintukodossa sie luulet asuvasi? Tottakai liikkuu... Viet vaan pojan testeihin ja taotte järkeä päähän ammattilaisten kanssa ennen kuin on liian myöhäistä...
[/quote]
ja unohdat nyt sen vanhemman ylpeyden (eihän meidän lapset nyt voi sellaista tehdä) ja selvitätte onko poika avun tarpeessa... hänen koko loppuelämänsä riippuu siitä että tartutte asiaan (jos siis liikkuu sellaisissa piireissä)..
Kyllä Joensuussa kuulemma huumeita liikkuu, koviakin aineita. En sen tarkemmin tiedä, mutta kuulemma niitä on.
Kiitos avun tarjouksesta sinä joka olet joensuusta. Kiinnostaisi vaan tietää missä täällä huumeita pyörii,harmi jos et tiedä. (hyvä siis tietenkin sinänsä). No, jospa vielä asia selkenee..
Mitä lukiota käy (Niinivaaran?), missä liikkuu (Rantakylä?), missä kaverit asuu? Aika vaikea tämän aloituksen perusteella sanoa juuta tai jaata. Mutta älkää tosiaan asiaa jättäkö tuohon. Terkkariin yhteys vähintään. Onko pojallasi ollut jotain suuria huolia, jotain mikä voisi sysätä huumeisiin?
Pidä poika poissa niistä "kaveri"porukoista. Tiiän muutaman jakelijan ja tiiän miten helposti ne niitä jakelee.. Ite katkasin välit kun kuulin huumeiden käytöstä ja jakelusta