lapsivesipunktio?
onko täällä muita jotka ovat käyneet tai ovat menossa lapsivesipunktioon?
jännittää ihan hirveästi, sillä olen menossa sellaiseen ensimmäistä kertaa. muutenkin inhoan kaikenlaisia tutkimuksia, ja pelottaa, että se sattuu ja että vauva lähtee syntymään. ei tässä pitäisi mitään hätää olla, kun lapsikin on jo viikoilla 37, eli tutkimus tehdään, jotta selvitettäisiin onko lapsen keuhkot tarpeeksi kehittyneet sektiota varten. olen menossa punktioon ilman miestä, eli yksin. sekin ahdistaa.
lääkäri kyllä selvitti, ettei operaatio ole iso, mutta silti kaipaisin kokemuksia, hyviä ja huonoja.
Kommentit (2)
Mulle tehtiin punktio rv34+ ja sektio rv36+. Punktio tehtiin vuonna 2001 ja muuta en siitä muista ku et pitkä se neula oli, mut ei se toimenpide sattunu.
Nyt odotan toista rv30+ ja taas on punktio edessä ja myös sektio. Viimeks sanottiin lääkärissä et punktio voidaan joutua tekemään kaksikin kertaa jos ekalla kerralla keuhkot ei ole vielä tarpeeks kehittyneet.
Toimenpide ei satu,voi vähän nipistää. Eiköhän se mene ihan hyvin, sinulla on niin paljon viikkoja kasassa ettei hätää vaikka lähtisi syntymään. Minä pelkäsin keskenmenoa, rv 18 kun ei ole mitään mahdollisuuksia.