Miten itkusta turvonneet silmät sellaisiksi et kehtaa töihin?
Minulla on aina silmät karmean näköiset jos itken illalla kauheasti ja tänään olen parkunut jo tunnin eikä loppua näy. Aamulla tärkeä palaveri. Voiko oikeasti jotain tehdä. On inhottavaa kun kaikki näkevät että olen itkenyt. Onhan se normaalia itkeä mutta jotenkin kiusallista kuitenkin kun se näkyy niin selvästi. Auttakaa jos voitte!
Kommentit (45)
Miksi olet itkenyt? Mulla auttaa jääkylmä vesi pumpuliin ja sitä sitten silmien päälle. Sitten peitepuikkoa ja meikkiä vaan.
Mulla on ainakin jonkun verran auttanut se, jos haudon silmiä kylmällä (esim. jääpalat) ja juon aamulla paljon vettä, mikä laskee silmien turvotusta.
Jos oot itkenyt silmäsi kuivuksi, niin kosteuttavat silmätipat. Ja sit nimenomaan tuo kylmähaude.
Itse olen vastaavassa tilanteessa sanonut, että sain sopimattomista silmämeikeistä allergisen reaktion. Tiedä sitten, uskooko sitä kukaan, mutta helpottaa ainakin omaa oloa, kun on joku tekosyy. Olen siis töissä sanonut heti aamulla jotain tyyliin "anteeksi että näytän näin kamalalta, kokeilin eilen uutta ripsiväriä/meikinpoistoainetta".
Kiitos!! Haen silmätippoja aamuksi. En ole hauduttanut kylmällä, huuhdellu vain. Saatteko kokonaan turvotuksen pois?
Olen itkenyt uupumusta ja kasaantunutta stressiä ja ongelmia. Ap
minulla auttaa lusikat pakkasessa. Painelen kevyesti jäätyneillä lusikoilla silmäluomia.
Kahvin juonti poistaa nestettä ja auttaa ainakin minulla tuohon ongelmaan. Sitten tosiaan jotain kylmää silmäluomille, itse laitan aina märät lusikat pakastinlokeroon ja painelen niillä silmänympäryksiä aamulla. Voimia!
Kuten tuli jo esiin, kylmää vaan! Pakkasessa olleet lusikat, jääkaappikylmää kurkkua, jääkylmällä vedellä kasteltu pyyhe yms. Nuku hyvät yöunet, sekin laskee turvotusta. Itselläni ei ainakaan enää aamulla näe, jos on illalla itkenyt, mutta kaipa sekin on yksilöllistä...
Nukut korkealla tyynyllä tai istuvalteen. Jos pääset apteekkiin osta silmätippoja jotka auttavat punoittaviin silmiin. Viileä kääre silmille (vaikka kostutettu pikkupyyhke jonka viilennät pakastimessa). Tumma silmämeikki peittää turvotusta myös.
Kylmällä vedellä huuhtelu auttaa. Aamulla kunnollinen smokey-meikki ja itkun jälkiä ei juuri näy. Voit myös teeskennellä vilustunutta lisäksi.
Allergialääke. Auttaa ainakin mulla. Vaikka onkin vain itkemisestä. Auttaa myös kovassa flunssassa oireisiin, kuten nenän jatkuvaan vuotamiseen. Esim. Heinix.
Kylmä auttaa. Kannattaa käydä vielä tänään ulkoilemassa, niin nesteet lähtee liikkeelle, ja onhan ulkona viileääkin.
Kun itkeminen loppuu, valelen silmät kylmällä vedellä, ja lisäksi juon itse paljon vettä. Kylmä pyyhe/vanulaput silmille. Laitan itsekin nämä vinkit talteen, on meinaan tosi kamalaa seuraavana päivänä. Joskus harvoin kun PMS aiheuttaa öisen itkutuokion... se näkyy. Hyvä jos näen mitään seuraavana päivänä (jos en siis tee noita poppaskonsteja)
Tuon viileän/kostean voimaan itse kanssa luottanut. Ja sit painelen akupisteitä (etenkin silmien ympäriltä) ja sivelen silmänympärystöä hieman, että ne nesteet lähtis siitä liikkeelle. Noi akupisteet on tuossa kulmaluun alapuolella ja kulmakarvan yläpuolella. Sellainen pieni kuoppa luussa, ainakin siltä tuntuu, mut paina hetken kaikkia kohtia mitä tuntuu hyvältä painaa. Oikean kohdan löydettäessä, yleensä itkun jäljiltä hellempänä, kuin viereinen kohta. Sekä silmän ulko- ja sisäsyrjä, sekä silmän alapuolella poskiluussa oleva kuoppa ja nenänvierus. Muutkin kasvon alueen helliminen auttaa, etenkin ku itkun jälkeen kaipais hellyyttä, niin anna sitä itse itsellesi.Voimia
Ja unohtu tää laittaa, tässä hieman siitä silmän sisäsyrjästä kuvaa. Huom, se on sydämen kohta :)
Olin tulossa kommentoimaan tuota samaa lusikat pakkasessa -vinkkiä. Auttaa! Herää aamulla tarpeeksi aikaisin, että ehdit hautoa silmiä niillä hetken :)
Valkoista tai mintunvihreää kajalkynää sisäluomelle, kirkastaa punaista katsetta.
Voimia suruusi.
Mulla auttaa kylmä. Jääkaapista perinteiset kurkunviipaleet tai laita sinne märkä flanelli jäähtymään