Miten itkusta turvonneet silmät sellaisiksi et kehtaa töihin?
Minulla on aina silmät karmean näköiset jos itken illalla kauheasti ja tänään olen parkunut jo tunnin eikä loppua näy. Aamulla tärkeä palaveri. Voiko oikeasti jotain tehdä. On inhottavaa kun kaikki näkevät että olen itkenyt. Onhan se normaalia itkeä mutta jotenkin kiusallista kuitenkin kun se näkyy niin selvästi. Auttakaa jos voitte!
Kommentit (45)
Kylläpä moni täällä itkee silmänsä turvoksiin. :(
Tsemppiä kaikille murheellisille! Asiat yleensä järjestyy.
Mulla ei kyllä auta muu kuin aika, ei kylmä eikä veden juominen :( Useaan kertaan yläluomet on ollu niin turpeat etten meinaa nähdä eteeni, siis ihan kuin ois kirjaimellisesti nakit silmillä :O Allergisella reaktiolla vois tietty selitellä...
Ota varuiksi buranaa tms. aamulla mukaan, mulla itkun jälkeisenä päivänä yleensä pää kipeä ja sellanen "hölmö" olo
Jos eivät nuo trikit auta niin sitten vain otat nessupaketin mukaan töihin ja niistelet välillä siihen - nyt on NIIN paljon flunssaa liikkeellä että tihruiset silmät on hyvin helppo pistää siihen piikkiin.
Tehokas ja ammattimeikkaajienkin käyttämä kikka on silmänympäryksille turvotuksen poistoon peräpukamavoide. Varo kuitenkin, ettei se missään nimessä pääse valumaan silmään eli levitys riittävän etäälle limakalvoilta. Huomatkaa valita sellainen voide, jossa ei ole raikastavaa metholia, sillä sepä saa silmät taas vuotamaan. Pukamavoide poistaa turvotusta erittäin tehokkaasti.
Tätä vinkkiä en nähnytkään tässä ja tämä toimii! Käytä tosiaan sitä kylmää mutta koska se ei välttämättä auta, tee aamulla mahdollisimman vaalea ja hehkuva meikki! Vaaleaa, tai uhan valkoista luomiväri ja valkoista kajalia, kohtuus kuitenkin kaikessa. Reippaasti ripsaria eli hämägäkki silmät niin johan silmät avautuu! Mitä tummemoi meikki, sen kamalammalta näytät
Laitan tällaisessa tilanteessa normaalista silmämeikistä poikkeavaa luomiväriä. Ihmiset ei huomaa mitään, parhaassa tapauksessa kehuvat räväkkää värivalintaa.
Mä aina ajattelen, että joku on vain valvonut, on allergiaa tai syönyt paljon suolaista, jos silmät on turvonneet.
Hei! Vaikka onkin tämä vanha keskustelu mutta laitan oman vinkkini tähän ongelmaan. Itsellä usein silmäluomet painuksissa ja turvoksissa... Se on hyvin inhottavaa, mutta jokatapauksessa itse juon paljon vettä ja laitan perusrasvaa luomille, aina kun vanha on kuivunut lisään uuden kerroksen kunnes silmäluomet alkavat normaalisoitua. Olen kuullut ettei silmäluomea saisi voidella millään tavalla koska ne imeytyy silmään ja jine.. Olen kuitenkin monta vuotta tätä tapaa käyttänyt eikä ole käynyt mitään. Luulen siis että tämä on ihan turvallista.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 18:33"]no vitun idiootti lopeta se parkuminen. Ei aikuinen ihminen paru, kun joku pentu!
[/quote]
On varmaan tähän menneessä jo lopettanut..
ite oon huomannu että toi allergialääke auttaa oikeesti, en tiiä miksi mutta auttaa ainakin mulla :)
hei kaikki itkusilmät =) Joskus on paikallaan itkeä ja joskus se jopa helpottaa jotenkin. Haarmillista onkin ettei sekään saisi näkyä. Eihän elämä voi itkuitta mennä. Itse en töissä selitä silmiäni mitenkään ja jos joku kysyy kerron simieni olevan väsyneet tai ärtyneet, riippuen kysyykö pomo vai työtoveri.
Laita tosi vahva silmämeikki. Se ei näytä hyvältä mutta hämää sen verran ettet näytä enää itkeneeltä.
Voispa nytkin esittää nuhasta. Sais varmaa kengästä päähän, jos sanois tulleensa pikku flunssassa kouluu ja sit tungettas testit jo nenää
Tuli ikävä aikaa ennen koronaa <3 nämä neuvot, esitä flunssaista töissä... :)
Vierailija kirjoitti:
Allergialääke. Auttaa ainakin mulla. Vaikka onkin vain itkemisestä. Auttaa myös kovassa flunssassa oireisiin, kuten nenän jatkuvaan vuotamiseen. Esim. Heinix.
Pitäs kokeilla.
(Joo on vanha ketju)
Tämän vanhan ketjun aihe tuli minulla nyt ajankohtaiseksi, mistä johtuen kysynkin, että kuuluuko sitä kylmää laittaa silmän yläpuolelle vai alapuolelle, vai koko silmän päälle?
Kylmää turvotukseen.
Jos silmäluomet on punaiset niin vihreään taittavaa luomiväriä :) jos taas itse silmä siis se valkoinen osa (en muista nimeä :D) punoittaa, vihreä saattaa korostaa sitä. Siihen taas saattaa auttaa aiemmin mainitut silmätipat!