Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi olet ghostannut?

Vierailija
13.10.2020 |

Täällä oli ketju jossa oltiin yhtä mieltä siitä, että ghostaaminen on loukkaavaa. Kerro sinä nyt syysi, miksi olet ghostannut.

Kommentit (52)

41/52 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut kerran nuorena ghostattiin. Kuukauden hiljaisuuden jälkeen mies laittoi tekstarin, jossa kysyi, pidänkö Luis Bunuelin elokuvista.

Ei olisi pitänyt vastata mitään, mutta tyhmänä tartuin syöttiin ja tavattiin taas. Ja taas jouduin ghostaamisen kohteeksi.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
42/52 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisko joku NYT SELITTÄÄ mitä tämä ghostaaminen on? Eilenkin oli ketju aiheesta, enkä tajunnut siitä mitään.

Ghostaaminen on sitä että lopettaa kehitteillä olevan suhteen häipymällä vaan yhtäkkiä ilman selityksiä.

Ei tarvitse olla kyseessä parisuhdekaan. Voi olla kyseessä mikä tahansa ihmissuhde. Luusereiden toimintatapa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vain ehtinyt eikä jaksanut pitää yhteyttä. En ehkä ghostannut aivan puhdasverisesti niin, etten olisi toiselle mitään vastannut, jos hän on viestitellyt, mutta olen vastannut viiveellä ja lyhyesti niin, että olen saanut yhteydenpidon lakkaamaan. Ne on olleet noita pari kolme kertaa tavattuja treffejä, jotka ei ole syvemmin kiinnostaneet.

Tämä on melkeinpä hirveämpää kuin kertarykäisyllä yhteyden katkaiseminen. Juuri kun on ajatellut tuleensa ghostatuksi ja vähän jo hyväksynytkin vastapuolen epäkiinnostuksen, sieltä tuleekin se viesti. Aivan jäätävää kylmä-kuumailua. Vaikka olisi miten lyhytsanainen viesti, silti se herättää toivon.

Jos ei kiinnosta, sanokaa suoraan. Se säästää tunteita kaikkein eniten. Itse en ole koskaan ghostannut.

Mä koen jotenkin ylidramaattiseksi ja omahyväiseksi ilmoittaa puolitutuille ihmisille erikseen, etten ole heistä kiinnostunut. Siis kun olen vain pari kertaa jonkun tavannut enkä kolmansille treffeille lähde, niin siitä ehkä jo ymmärtää.

Nyt puhuttiin viesteihin vastaamisesta. Miksi se vastapuoli laittelisi sulle viestiä jos ei olettaisi sun olevan kiinnostunut? Silloin ei todellakaan ole ylidramaattista ja omahyväistä vaan normaaleja käytöstapoja sanoa, kun sitä kiinnostusta ei ole.

En ymmärrä, miksi minun pitäisi lopettaa viestittely, jos se ei mua häiritse vaan tykkään viestitellä. Vain siksi, etten aio alkaa parisuhteeseen henkilön kanssa, joka viestittelee?

Etkö ymmärrä että jos vastaat etkä sano suoraan ettei kiinnosta, se toinen voi elätellä toiveita jostain enemmästä? Eikö sinua yhtään häiritse? Tuossa tuhlaatte molemmat aikaanne. Jos ei pysty sanomaan suoraan niin ghostaa ennemmin kuin antaa signaaleja, jotka voi tulkita myös kiinnostukseksi. Varmaan vielä kysyttäessä väität että on kiinnostusta ja haluat tavata vaikka oikeasti asia on just toisin?

Elätelköön toiveita, toiveiden elätteleminen on suloista sille, joka niitä elättelee! Ihastuminen ja rakastuminen on aina ihanaa, vaikka myös kamalaa. Ei sellaista ihmiselle liian usein tapahdu.

Ei toisen ihastukset ole minun vastuullani, enkä yleensäkään mittaa ihmissuhteita sillä, "tuhlataanko" niissä aikaa. Mutta en kyllä sinänsä ihmettele, jos pariutuminen on nykyään niin vaikeaa, jos ihmiset tosiaan ajattelevat noin, että yhteydenpito on lopetettava, jos toinen ei ole sopiva juuri parisuhdekumppaniksi.

Osa treffikumppaneistani on kadonnut matkan varrelle, kun ovat huomanneet ettei meistä paria tule, toisista taas on tullut pitkäaikaisia ystäviä. Ei tämä nyt niin vakavaa ja ohjelmallista ole, että heti liinat kiinni jos ei parisuhdetta tule.

Kyllä, jotkut tosiaan vain etsivät parisuhdekumppania, eivät ystäviä. Tällöin ei todellakaan jäädä kuluttelemaan aikaa ihmiseen, joka ei ole sitä mitä haetaan. Usein kun noissa menee vielä niin että toinen on kiinnostunut ja toinen ei, jolloin ihmissuhteen ylläpito olisi, jos ei nyt mahdotonta, niin ainakin varsin kiusallista tai haastavaa. Minä en ainakaan halua perääni roikkumaan ihmisiä, jotka haaveilevat kanssani romanttisesta suhteesta, jos en itse sellaista voisi heidän kanssaan kuvitella. Ja ystävyys ei tuollaisessa epätasapainoisessa tilanteessa tule kysymykseenkään. Minusta olisi myös jotenkin väärin antaa ihastuneen kuvitella hänellä olevan oikeasti mahdollisuuksia, kun itse kuitenkin tiedän ettei ikipäivänä. Parempi lopettaa se ihmissuhde ennen kuin on ehtinyt alkaakaan.

Vierailija
44/52 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu varmaan siitä mikä lasketaan ghostaamiseksi. Tapasin koulun ruokalassa miehen, joka lyöttäytyi seuraan ja ehdotti, että tavataan joku päivä. Vaikka jo siitä lyhyestä keskustelusta tuli ilmi, että olisi pitänyt kieltäytyä, päätin kuitenkin antaa mahdollisuuden ja myönnyin tapaamiseen. No, tapaaminen oli jokseenkin hirveä, joten omasta näkökulmasta katsoen se oli siinä, en halunnut tavata häntä enää. Mies ei kuitenkaan ajatellut samoin, vaan kysyi myöhemmin tekstiviestillä, josko lähtisin uudestaan ulos. En vastannut mitään.

Suoraan sanottuna, en tiennyt mitä sanoa hänelle. Olisi toki ollut kohteliaampaa sanoa, että en halua tavata uudestaan, mutta en halunnut kertoa syytä. Hän oli selvästi as-piirteinen ja nämä "treffit" olivatkin osittain hänen yksinpuheluaan. Ja vielä se juttu, että hän luuli näiden "treffien" menneen hyvin. Miten selittää, että minun mielestäni koko tapaaminen oli hyvin vaivaannuttava ja hänen käytöstapansa jättivät toivomisen varaa, kun toisen mielestä tapaaminen oli ilmeisesti mennyt hyvin.

Oliko tämä ghostausta kun en vastannut uuteen tapaamisehdotukseen mitään? Kävin kerran lyhyesti ulkona tapaamassa häntä (en edes kutsuisi niitä treffeiksi), mitään oletusta suhteesta tai sen jatkuvuudesta ei ollut.

En sanoisi tuota ghostaamiseksi. Jos olisitte käyneet useammilla treffeillä, sitten olisi toinen juttu.

Vierailija
45/52 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu varmaan siitä mikä lasketaan ghostaamiseksi. Tapasin koulun ruokalassa miehen, joka lyöttäytyi seuraan ja ehdotti, että tavataan joku päivä. Vaikka jo siitä lyhyestä keskustelusta tuli ilmi, että olisi pitänyt kieltäytyä, päätin kuitenkin antaa mahdollisuuden ja myönnyin tapaamiseen. No, tapaaminen oli jokseenkin hirveä, joten omasta näkökulmasta katsoen se oli siinä, en halunnut tavata häntä enää. Mies ei kuitenkaan ajatellut samoin, vaan kysyi myöhemmin tekstiviestillä, josko lähtisin uudestaan ulos. En vastannut mitään.

Suoraan sanottuna, en tiennyt mitä sanoa hänelle. Olisi toki ollut kohteliaampaa sanoa, että en halua tavata uudestaan, mutta en halunnut kertoa syytä. Hän oli selvästi as-piirteinen ja nämä "treffit" olivatkin osittain hänen yksinpuheluaan. Ja vielä se juttu, että hän luuli näiden "treffien" menneen hyvin. Miten selittää, että minun mielestäni koko tapaaminen oli hyvin vaivaannuttava ja hänen käytöstapansa jättivät toivomisen varaa, kun toisen mielestä tapaaminen oli ilmeisesti mennyt hyvin.

Oliko tämä ghostausta kun en vastannut uuteen tapaamisehdotukseen mitään? Kävin kerran lyhyesti ulkona tapaamassa häntä (en edes kutsuisi niitä treffeiksi), mitään oletusta suhteesta tai sen jatkuvuudesta ei ollut.

En sanoisi tuota ghostaamiseksi. Jos olisitte käyneet useammilla treffeillä, sitten olisi toinen juttu.

... Mutta siis, joidenkin mielestä ghostaamista on ihan jo sekin, että jättää vastaamatta treffikutsuun, kun ensimmäisiäkään treffejä ei vielä ole takana. Että toi on niin ihmisestä kiinni miten määrittelee.

Vierailija
46/52 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Minulle jäi tuosta vähän huono omatunto, koska olisihan se kohteliaampaa ollut vastata yksinkertaisesti ei kiitos. Pelkäsin vaan, että olisin joutunut selittelemään, miksi en halua tavata uudestaan ja tähän ei olisi riittänyt pelkät ympäripyöreät "ei tuntunut olevan mitään yhteistä" yms. -selitykset, koska hän ei olisi luultavasti ymmärtänyt sitä, vaan vaatinut selitystä  "Mutta MIKSI?". Minulla ei ollut aikaa eikä henkistä energiaa sellaiseen.

Vierailija
47/52 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaan on yksi tapa tehdä selväksi ettei kiinnosta.

Vierailija
48/52 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisella oli 4 lasta 3 eri isälle. Ei vaan pystynyt.

Vierailija
49/52 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolasin itteni treffeillä kertomalla asiattoman läpän ja hävetti niin paljon että poistin matchin tinderistä sanomatta mitään.

Vierailija
50/52 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ghostasi ensin minut. Lakkasi vastailemasta viesteihini, kun en ilmeisesti ulkonäköni lisäksi ollut ihan sitä, mitä hän oli odottanut. Reilun kuukauden jälkeen olin melkein jo unohtanut hänet, kun hän yhtäkkiä pistikin viestiä, pyyteli käytöstään anteeksi ja kysyi, voisimmeko nähdä vielä. Ei kiinnostanut vastata mitään.

Vierailija
51/52 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se vaan on yksi tapa tehdä selväksi ettei kiinnosta.

Mutta julman hidas tapa.

Vierailija
52/52 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä en ghostaa, mutta miehelle ei mennyt perille ensimmäisten treffien ja parin viikon viestittelyn jälkeen se, kun sanoin, etten halua nähdä, koska olemme liian erilaisia, persoonamme eivät kohtaa ja toivomme erilaisia asioita mahdolliselta parisuhteelta/yhteydenpidolta. Kaikki tämä piti paikkansa ja perustelin myös. Kun heitteli vastaväitteitä ja yritti saada minua muuttamaan mieltäni, niin sanoin: "en tosiaan halua pitää yhteyttä enää, nyt hyviä jatkoja sinne" tmv. Laittoi vielä perään viestiä, en vastannut. Sitten parin viikon päästä tuli viesti, että: "päädyitkin sitten ghostamaan vaikka sun ei pitänyt olla sellanen", siinä vaiheessa sanoin, että sanoin jo aikaisemmin useampaan otteeseen ettei kiinnosta ja kerroin laittavani hänelle eston, minkä tein. Onneksi. Jotkut on pakko ghostata ja jotkut on pakko estää, eivät anna vaihtoehtoja.