Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko oppia juoksemaan siis vain juoksemalla?

Vierailija
09.01.2014 |

Olen ollut aina surkea juoksussa. Hengästyn jo pienestäkin spurtista. Kävellä jaksan kuiten 6-6.5km/h tuosta noin vain, sekä pyöräillä. Eli oisko nyt hengitystekniikassa tms vikaa :/

Jos alan ottamaan pieniä juoksupyrähdyksiä kävelyn ohessa, niin opinko juoksemaan? 

Vai miten juoksu aloitetaan?

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tuosta venytysohjeesta. Olen yrittänyt venytellä säären etuosasta, mutta tuloksetta. Tuo kuva oli oikeasti tosi hyvä! Tehokas venytys.

Mutta sitten vielä, miten saisin venytettyä säären sisäsyrjää? Se on nyt erityisen kipeä.

-ap-

Vierailija
82/92 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaspäivän kunniaksi lähdin kokeilemaan onneani. Juoksin (tai paino sanalla hölkkäsin) 2km, pidin muutaman minuutin tauon ja takas sama matka. Eli 4km ;) Mulle tais käydä nyt Forest Gumpit tai jotain. 

Ja pysyi varpaat lämpöisinä, kun laitoin villapohjasukat. Mutta liikaa oli vaatetta päällä. Tosin mielummin hiki, kuin kylmä tuossa säässä. 

Kiitos hurjasti kannustuksista ja neuvoista. Kyllä musta vielä juoksija kehkeytyy ;)

-ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:14"]

Pakkaspäivän kunniaksi lähdin kokeilemaan onneani. Juoksin (tai paino sanalla hölkkäsin) 2km, pidin muutaman minuutin tauon ja takas sama matka. Eli 4km ;) Mulle tais käydä nyt Forest Gumpit tai jotain. 

Ja pysyi varpaat lämpöisinä, kun laitoin villapohjasukat. Mutta liikaa oli vaatetta päällä. Tosin mielummin hiki, kuin kylmä tuossa säässä. 

Kiitos hurjasti kannustuksista ja neuvoista. Kyllä musta vielä juoksija kehkeytyy ;)

-ap-

[/quote]

Hienoa. Olipa kiva kuulla sinusta ja että sattui tämä ketju eteen. Sinusta tulee vielä juoksija, kun rakennat pohjan nyt kunnolla. Parin vuoden päästä juokset jo vaikka minkälaisia lenkkejä.

Juoksu on helppo ja edullinen harrastus. Ja painokin tippuu mukavasti, kun alkaa kilometrejä kerääntyä.

Olisi kiva kuulla joskus, miten sinulla on mennyt. Mutta taitaa tätä ketjua olla hankala etsiä kaiken seasta, joten toivotan vain sinulle onnea uuteen harrastukseen.

t. Tuo neuvoja ja lihaskuntoliikkeiden ja juoksutekniikan linkittäjä

Vierailija
84/92 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin minä nyt keväällä vielä naisten kymppiä juoksen. Katsotaan ensi keväänä sitten :) Tosin eihän sitä voi koskaa tietää, missä kunnossa keväällä on. Nyt jalat ihan hellinä eilisestä juoksemisesta. Hyvin venyttelin kyllä, mutta reidet hapoilla. No tiedän ainakin urheilleeni.

-ap-

Vierailija
85/92 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap!

sähän vedät nyt jo mieletöntä matkaa :) oliko sulla jo aika kiva pohjakunto?

Mä oon se silloin tällöin juoksennellut joka saa aloittaa flunssien takia "alusta". Mulla se 3 km yhtäjaksoista juoksua onnistui, 6 km pätkissä. Mulla on kyllä muutama kilo ylimääräistää, mikä jarruttaa varmasti osaltaan... Ja isot rinnat, jotka hyvistä liiveistä huolimatta roikkuu mukana :D

naisten kymppi mullakin siintää mielessä, saa nähdä kuin käy. Tsemppiä!

Vierailija
86/92 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 21:15"]

Villa-alushousut vois olla hyvät :D Vai oisko jollain jotain muita ideoita, millä saisi pakarat pysymään lämpöisinä? ;)

-ap-

[/quote]

Treenaa niihin kunnon muskelit, nii ei enää palele, vaikka 20 asteen pakkasella juokset pelkissä ohuissa trikoissa.:)

nim.kokemusta on

Vierailija
87/92 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 22:16"]

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 21:15"]

Villa-alushousut vois olla hyvät :D Vai oisko jollain jotain muita ideoita, millä saisi pakarat pysymään lämpöisinä? ;)

-ap-

[/quote]

Treenaa niihin kunnon muskelit, nii ei enää palele, vaikka 20 asteen pakkasella juokset pelkissä ohuissa trikoissa.:)

nim.kokemusta on

[/quote]

Mulla on Kim Kardishian-peffa ja juoksen säällä kun säällä mikroshortseissa. Yritäpä samaa.

Vierailija
88/92 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki!

Päätin vielä tulla kertomaan, miten sujuu :) Hyvin sujuu. Olen niin koukussa juoksuun. Rakastuin lajiin, jota en olisi ikinä uskonut.

Nykyään juoksen 3-4 krt viikossa sellaisia 6-7km  lenkkejä. Kymppi menee alle tuntiin.

Painoa on tippunut 10kg!!! Vatsamakkarat ovat sulanneet, jenkkakahvat pelkkä muisto vain. Aivan mahtava fiilis. Saavutin sen, mistä haaveilin. Ensi keväänä nähdään Naisten Kympillä. 

Ihanaa kesää teille kaikille :)

-ap-

Vierailija
89/92 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako fitness-kengillä juosta?

Vierailija
90/92 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
91/92 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 10:07"]

Saako fitness-kengillä juosta?

[/quote]

En suosittele. Hanki juoksuun tarkoitetut lenkkarit, jos haluat välttyä jalkavaivoilta.

Vierailija
92/92 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.hikipanta.com/juoksu/polkujuoksu/nain-juokset-oikein-vinkke…

Tässä joitakin tekniikkavinkkejä kokeiltavaksi, jos juoksuharrastuksen aloittaminen kiinnostaa:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi