Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko näin köyhiä ihmisiä olla suomessa?

Vierailija
09.01.2014 |

Ettei 40v ole edes 1000€ säästössä pahan päivän varalle eikä mitään omaisuutta ole.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun äidilläni ei ole varmaankaan kuin pari sataa säästöjä ja on eläkeiässä.

Vierailija
2/28 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidilläni on nyt ensimmäistä kertaa omaisuutta ja säästöjä 3000e. Ikää 57v. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvin paljonkin. Miksi ei olisi?

Vierailija
4/28 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:) jos on pieni tai keskituloinen ja asu elämänsä vuokralla ja ajelee autonrämillä niin kyllä voi. Mä ainakin käytän säästöni säännöllisin väliajoin matkusteluun ja johinkin muuhun kivaan.. vai mitä varten sitä pitäs säästää ?? Lapsille perinnöksikö ?

Vierailija
5/28 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toki. Jos asuu pääkaupunkiseudulla vuokralla, hyväkään palkka ei takaa säästöjä saatika jos asuu perusturvalla. Minulla lapsimäärä ja avioero ovat tehokkaasti kuluttaneet rahat. Jotain kiinteistöomaisuutta on nyt pikkuhiljaa karttumassa maalla mutta kokeile ruokkia viisi lasta ja kouluttaa heidät yksinhuoltajana kun asumiskulut ovat yli 1000 euroa. Se on onnistunut minulta mutta ymmärrän hyvin että ei kaikilta. Eli maalaiset voivat tätä ihmetellä nyt keskenään. nim. ei perintöjä

Vierailija
6/28 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tiedät, että Suomessa on paljon kodittomia. Ajatteletko että heillä olisi säästöjä jossain?

Vierailija
7/28 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 11:52"]

On toki. Jos asuu pääkaupunkiseudulla vuokralla, hyväkään palkka ei takaa säästöjä saatika jos asuu perusturvalla. Minulla lapsimäärä ja avioero ovat tehokkaasti kuluttaneet rahat. Jotain kiinteistöomaisuutta on nyt pikkuhiljaa karttumassa maalla mutta kokeile ruokkia viisi lasta ja kouluttaa heidät yksinhuoltajana kun asumiskulut ovat yli 1000 euroa. Se on onnistunut minulta mutta ymmärrän hyvin että ei kaikilta. Eli maalaiset voivat tätä ihmetellä nyt keskenään. nim. ei perintöjä

[/quote]

No ei niillä kaikilla maalaisillakaan ole omaisuutta ja säästöjä kun ei ole välttämättä töitäkään. Pöljä kommentti.

Vierailija
8/28 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just eilen kirjottelin täälä apestani, jolla ei ole ollut omaa asuntoa, eikä tiliä 20-vuoteen. Saatika laillista työtä.

Ja kyllä täysin itseaiheutettua. Mutta kuitenkin. Ikää miehellä 55.

Vierailija
9/28 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä suomesta löytyy tätä järjen köyhyyttä.Ettäkö rikkaus mitataan rahassa vain? Hienoa että suomalaiset ottavat lainaa ja ostavat talon,missä eivät kuitenkaan kerkiä asumaan,kun täytyy tehdä niitä töitä niin pirusti,että asunnon saa maksettuakin.Ja sitten kun se on maksettu,maksat vielä lisää verojen muodossa,ja koska olet saanut muutaman lapsenkin ovat hekin jo kotoa pois muuttaneet ja jättäneet teille ylisuuren asunnon,jota kukaan ei näillä markinoilla halua ostaa,mikäli ette ole valmiita pudottamaan hintaa reippaasti.

Raha on minulle vain väline,ei urheilua.Silti minulla on kaikki mukavuudet.

Vierailija
10/28 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies jonka tunnen, käy töissä eikä rahat riitä.

Yhtään säästöjä ei ole.

Ei tuhlaa, ei shoppaile.

Joudun lainaamaan.

Vierailija
11/28 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset haluaa vaan omistaa ja omistaa kaikkea (asuntoa, kesämökkiä, autoja), ja sitten kokevat sen omistamisen kamalaksi rasitteeksi ja valittavat ettei ole rahaa muuhun kuten itsensä hemmotteluun, kivoihin vaatteisiin tai matkoihin :D Eikö ikinä opita mitään isovanhempien ja vanhempien virheistä?

Vierailija
12/28 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. En kuitenkaan määrittelisi köyhyyttä noin yksinkertaisesti.

Mitä se omaisuus on? Omakotitalo ehkä on omaisuutena, mutta edes  välttämättömiin lääkkeisiin ei ehkä ole varaa - onko sellainen köyhä kun on sitä omaisuutta mutta ei edes suurempaa velkaa?

Köyhä on minun mielestäni sellainen, joka joutuu tinkimään jokapäiväisessä elämässään jostakin. Aika moni nyt eläkeiässä oleva ei ole koskaan eläessään ehtinyt saada säästöjä, vaan on elänyt koko ikänsä velan puolella, kun on ollut asunto-, auto- ja opintovelkaa, kaikki edellämainintut olleet hyvinkin tarpeellisia ja ja kuluja olisi tullut joka tapauksessa. Edes hyvä palkka ei ole riittänyt säästöjen saamiseen, vaikka olisi tullut perintöäkin.
Minäkään en saa mitään tuloa, vaikka olen osakkaana perikunnassa, joka omistaa jonkun sata hehtaaria maata. Niin, onhan siellä metsääkin, mutta ei sitä minun tarpeisiin hakata.

Vierailija
13/28 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitähän tuolla säästöllä tarkoitetaan? Ei se, jos tilillä ei ole tonnia odottamassa pahaa päivää, tarkoita sitä että olisi köyhä. Voi olla omistusasunto, sijoituksia, auto, vene, kesämökki, arvoesineitä, tauluja... jotka saa pahana päivänä realisoitua.

Vierailija
14/28 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen aikaan ihmiset säästivät. Hätävara piti myös olla.

Vierailija
15/28 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 35, asun vuokrayksiössä Helsingissä, käyn töissä ja hyvä kun rahat riittää elämiseen, eikä säästöön jää yhtään mitään. Toisin on varmasti niillä, jotka ovat aikoinaan napanneet itselleen vakituisen työpaikan. Itse en ole saanut kuin pätkätöitä minimipalkalla. Ilman vuosilisiä on mahdotonta nostaa tulotasoa, kun kilpailee samoista paikoista ilmaisten korkeakouluopiskelijoiden ja maistereiksi valmistuneiden työttömien työharjoittelijoiden kanssa.

Vierailija
16/28 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesa imee sun rahat.

Vierailija
17/28 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 12:09"]

Ennen aikaan ihmiset säästivät. Hätävara piti myös olla.

[/quote]

Ennen vanhaan pystyi säästämään. Mun kotiäitinä ollut äitini säästi kaikki lapsilisät itselleen vanhuuden turvaksi. Ja isäni pelkkä duunarin palkka riitti koko perheen elättämiseen ja silläkin jäi rahaa säästöön.

Mä en ole pystynyt säästämään lapsilisiä lainkaan enkä mitään muutakaan. Vanhemmillani on omistusasunto, mulla ei ole eikä enää tulekaan.

Vierailija
18/28 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini säästi lapsilisistä ja ruokarahoista.

No, yksi sisaruksistani kärsi nälästä kotona.

Nukkumaan nälässä. Koulussa ruoka 11.30.

Nyt äiti salailee omaisuuttaan...

En oo pystyny säästämään juuri yhtään.

Vierailija
19/28 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole tonnia pahan päivän varalle, mutta en koe olevani köyhä, kaiken tarpeelliisen pystyn hankkimaan. Jos ei ole varaa uuteen talvitakkiin, vanha kelpaa hyvin. Omaisuutta on, mutta velkaista. Eli siis talo ja auto ovat oikeastaan pankin. KOhtuulliset tulot (minä ja mies saadaan nettona hiukan alle 4000 e), kolme lasta ja velat. Ei mitään puskurirahastoa, mutta jos hätätilanne tulee, voidaan ottaa vaikka joustoluotto.

Ollaanko siis ap:n (tai muiden) mielestä köyhiä?

Vierailija
20/28 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat appivanhempani. Heidän köyhyytensä on täysin itseaiheutettua. En ymmärrä miten huonosti he hoitavat raha-asiansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä