Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laittavatko teidän miehet oikeasti oma-aloitteisesti ruokaa?

Vierailija
09.01.2014 |

Oma-aloitteisuudella tarkoitan sitä, että mies ehdottaa mitä syötäisiin, käy kaupassa ja tekee ruuan itse alusta loppuun? Työkaveri jotain mainitsi, että mies laittaa tiettyinä päivinä sapuskat valmiiksi koko perheelle, kun pääsee aikaisemmin töistä. Onko näitä tapauksia enemmänkin, tuli ihan kade mieli. Oma mies osaa pyytäessä tehdä yksittäisiä hommia kuten kuoria perunat tai ruskistaa jauhelihan ja lisätä siihen valmiin pataseoksen. Muttei kyllä ikinä muuten puutu arkiruokailuun. Kesäisin ja vieraille kyllä grillaa lihat ja makkarat. Muuten se olen aina ja ikuisesti minä, joka suunnittelen mitä syödään ja valmistan ruuat. Mies ja lapset tulevat pöytään kun kymmenennen kerran pyydän ja siinä se. Saisko asiaan muutosta jotenkin vai antaako olla? Vinkkejä?

Kommentit (123)

Vierailija
121/123 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on entiseltä ammatiltaan kokki, joten kokkaa meillä aina. Ruuan laitto on hänelle vähän kuin rakas harrastus. Lisäksi siivoa ja tekee muitakin kotitöitä huomattavasti enemmän kuin minä.

Minun hommia on lähinnä lumenluonti, eikä nykyään niitäkään tarvitse tehdä kuin pari kertaa vuodessa. Pitäisi ryhdistäytyä ja tehdä enemmän kotitöitä :(

Vierailija
122/123 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee itse tehtyä lähes 100% kaikki ruuat, puoliso tekee pari kertaa vuodessa. Koen ruuanlaiton olevan itselleni mielenkiintoinen harrastus ja kokeilenkin monesti kaikenlaista uutta. Laidasta laitaan tulee tehtyä, eli liha- ja kalaruuat, itämaiset, piirakat, sushit, tapakset, vege jne. Suunnittelen myös aina viikoksi kerrallaan ruokalistan ja pidän yli sadan reseptin reseptikirjaa itselläni kaikista arkiruuista, jotka ovat muokkautuneet ajan saatossa. Kauppareissut tehdään joko yhdessä tai erikseen, kumpi nyt sattuukin pääsemään helpommin. 

Puoliso siivoaa suurimman osan asunnosta, itse vastaan lähinnä keittiöstä tai jostain erityisen ällöttävästä tehtävästä. Myös pyykit ym. yleinen tavaroiden paikalleen laitto on puolisolla vahvempi, itsellä tuppaa kaapin ovet jäämään auki ja vaatteet lattialle. Remontit, auto ja teknisemmät asiat hoidan itse. 

Aika 50/50 koen kotitöiden menevän omien mielenkiinnon kohteiden mukaan. Puoliso osallistuu myös pyydettäessä auttamaan ruuanlaitossa, mutta suurin osa ruuista on sen verran nopeita tehdä, että apua ei juurikaan tarvitse.

Niin ja olen 30v mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/123 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tekee kaikki keittiötyöt. Myös ruuat ja ostokset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi