Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laittavatko teidän miehet oikeasti oma-aloitteisesti ruokaa?

Vierailija
09.01.2014 |

Oma-aloitteisuudella tarkoitan sitä, että mies ehdottaa mitä syötäisiin, käy kaupassa ja tekee ruuan itse alusta loppuun? Työkaveri jotain mainitsi, että mies laittaa tiettyinä päivinä sapuskat valmiiksi koko perheelle, kun pääsee aikaisemmin töistä. Onko näitä tapauksia enemmänkin, tuli ihan kade mieli. Oma mies osaa pyytäessä tehdä yksittäisiä hommia kuten kuoria perunat tai ruskistaa jauhelihan ja lisätä siihen valmiin pataseoksen. Muttei kyllä ikinä muuten puutu arkiruokailuun. Kesäisin ja vieraille kyllä grillaa lihat ja makkarat. Muuten se olen aina ja ikuisesti minä, joka suunnittelen mitä syödään ja valmistan ruuat. Mies ja lapset tulevat pöytään kun kymmenennen kerran pyydän ja siinä se. Saisko asiaan muutosta jotenkin vai antaako olla? Vinkkejä?

Kommentit (123)

Vierailija
81/123 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on pääkokki ja mä auttelen :D varmaan sukupolvikysymys, on aika yleistä tuttavapiirissämme

Vierailija
82/123 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä mies laittaa ruokaa, juurikin niin, että jos on kotona aikaisemmin kuin minä, niin kyllä siellä ruoka odottaa. Täytyy kyllä sanoa, että ruokien suunnittelu on enemmän mun vastuulla, mutta kyllä tarvittaessa mies käy kaupasta jotain ostamassa ja keittää soppaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/123 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni laittaa kaikki ruoat meillä. Toisaalta minä olen pitkälti vastuussa siivoamisesta. Ei ole mitään vinkkiä antaa, meillä tuo meni noin koska hän tykkää ruoanlaitosta ja minä en niinkään. En tosin siivouksestakaan, mutta näin on ihan hyvä kuitenkin, varsinkin kun miehen siivousjälki ei tyydytä omaa silmääni (vaikken olekaan siisteysnatsi, kaukana siitä).

Sopikaa vaan vastuualueet molempien osaamisen ja mielenkiinnon mukaan, ja antakaa sitten toistenne tehdä asiat omalla alueellaan juuri niinkuin itse kokee parhaaksi (kunhan jonkinlainen tulos syntyy).

Vierailija
84/123 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä tekee ruuat. 

Vierailija
85/123 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehdään suurinpiirtein puoliksi.  Mutta kun mies oli kolme vuotta hoitovapaalla, laittoi aina ruoan.  Eli osaa ja ymmärtää, mitä se vaatii, että perheellä on joka päivä ruokaa. En tiedä, miten tavallista tuo on, mutta näin meillä.

Vierailija
86/123 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaa mun mies. Menee kauppaan ja ostaa tarvittavat. Silloin mulla on pääsy kielletty keittiöön. Mä en yleensä edes tiedä mitä laittaa. TYkkää yllättää.

Kuitenkin niin, kun kokkaa niin hoitaa kaupassa käynnin, kokkauksen, kattauksen ja loppusiivouksen keittiössä.

Mieheni myös omatoimisesti siivoaa eli imuroi, moppaa jne.

Vierailija
87/123 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on nimenomaan se kuka kokkaa. Itse laitan ruokaa vaihtelevasti, 1-2 kertaa viikossa/ kuukaudessa. Menen miehen kanssa kauppaan ja ehdotan jotakin, mutta hän pääasiassa hoitaa suunnittelut ja muut. Mies tykkää ruoan laitosta; minä en. Minä hoidan puolestani muut kotityöt ja leipomiset, mielelläni.

Vierailija
88/123 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, laittaa se, joka päivä. Kaupassa käydään yleensä yhdessä, mutta usein mies myös yksin (=jaksaa tuoda enemmän kerralla kuin minä, ei ostele mitään turhia heräteostoksia..)..

Minä teen ruokaa oikeastaan vain ailloin, jos mies ei ole kotona. Kaikki muut hommat kyllä hoidan mielelläni, mutta mies nyt vaan osaa laittaa ruokaa paremmin :)

Vierailija
89/123 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meilläkin käy ihan oma-aloitteisesti kaupassa ja tekee ruokaa. Joskus (aika useinkin) ovat lasten kanssa leiponeetkin sillä aikaa, kun olen ollut jossain. Pari päivää sitten oli ihana yllätys, kun oli tuoreita sämpylöitä odottamassa, kun tulin kotiin.

Inhoan ruuanlaittoa ja ruokakaupassa käymistä, niin olisi ihan kamalaa jos miehestä ei olisi niissä asioissa yhtään apua.

Aika pitkälti puoleksi tehdään nuo hommat. Minä vähän useammin kuitenkin teen päivällisen.

Vierailija
90/123 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 10:55"]

Jumalauta muija! se on muijan työ tehdä ruokaa että saa itse syödäkseen ja vittu se mies käy töissä että saa sen vitun ruuan sinne pöytään vittu! Vittu eise ole sen tehtävä sitä sapuskaa tehdä saatana!

[/quote]

Ei ne kaikki naiset vaan kotona oo. Joissakin perheissä myös äidit / vaimot/ muijat käyvät töissä, ja uskon että tuovat sitä rahaa kotiin enemmän kuin tuollaiset paska-luuserit kuin sinä!

Vierailija
91/123 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei. En haluaisi syödä mieheni laittamaa ruokaa. 

Vierailija
92/123 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa käydään useimmiten yhdessä, mutta mies on meillä se joka kokkaa. Itse olen aika onneton kokki, joten parempi näin päin :) Minä puolestani sitten tiskaan äärettömän mielelläni.

Vierailija
93/123 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä yleensä yhdessä mietitään, mitä tehdään ja jompikumpi sitten tekee.

molemmilla omat bravuurit. välillä tullu tappelua, kumpi saa kokata..

vaadi muutosta.

Vierailija
94/123 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ja hyvin laittaakin! Meilla mies on se joka paasaantoisesti laittaa ruuan, minun tehtaviini kuuluvat sitten mm. pyykit. Mies laittaa seka arkiruokaa etta viikonloppuisin/lomilla kun on enemman aikaa saattaa tehda vaikka raviolit alusta loppuun itse. Hanelle ruuanlaitto on siis myos harrastus jossa haluaa kehittya. Mina saatan auttaa vaikka vihannesten pilkkomisessa tai tehda salaatin, ja tykkaan leipomisesta eli olen se joka paasaantoisesti leipoo. Lisaksi tykkaan tehda sushia ja muita aasialaisia ruokia, eli teen sitten niita. Mies tekee ruokaa laidasta laitaan.

Vierailija
95/123 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmana laittavat :D naiset vastaa et miehet saa omatunnotuskia

Vierailija
96/123 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä laittaa.

Vierailija
97/123 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies848484 kirjoitti:

Ei varmana laittavat :D naiset vastaa et miehet saa omatunnotuskia

Kyllä laittavat. Esim. mieheni ja veljeni laittavat oikein hyvää ruokaa.

Vierailija
98/123 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies kokkaa joka päivä, kaupassa käydään yhdessä. 

Vierailija
99/123 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei todellakaan tee. Kerran on viiden vuoden suhteen aikana lämmittänyt tölkkihernekeittoa kattilassa kun oli niin nälkäinen ja tuli ennen minua kotiin.

Ei myöskään käy kaupassa, ei tule edes mukaan vaikka kysyisin. "no ei sinne kahta tarvita" on vastaus.

Minä teen kyllä muutenkin kaiken. Vaikka mies olisi lomalla ja koko päivän kotona, odottaa hän että minä tulen töistä kotiin tekemään ruokaa.

Vierailija
100/123 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaa. Silloin kun oli työttömänä tuossa, niin aikalailla pääasiallisesti hoiti ruoanlaiton. Niin ja siivouksen, pyykkäyksen jne. Nyt olen itse ollut lomalla vajaan kuukauden, niin vastavuoroisesti ukon ei ole tarvinut tehdä mitään kotitöitä, jos nyt ei ihan itse ole välttämättä halunnut. Ensi viikolla itselläkin paluu arkeen ja mieskin töissä, että sitten varmaan se tekee, joka ehtii.

En minä tiedä voiko tuohon mitään vinkkejä tai neuvoja antaa, tuo on jo ihan luonnostaan siisti ja oppinut kotoaan sen, että kotityöt eivät ole pelkästään akkojen hommaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme