Saatteeko kuitin kampaajalta?
Paljon puhutaan pizzerioiden kuiteista, mutta itselleni ei ole yksikään kampaaja antanut käteisellä maksettaessa kuittia jos en erikseen pyydä. Siis ei kukaan! Maksankin nykyään aina kortilla.
Kommentit (31)
Aina saa kuitin,pyytämättä. Pieni kampaamo.
En kerää kuitteja joten en niitä halua. Eihän laskujakaan lähetetä tänä päivänä joten aika ristiriitaista. Jos epäilisin että lasku menee väärin niin ottaisin mutta kampaajan lasku on yleensä aika selvää pässinlihaa.
Olen muuttanut mielipiteeni tuosta kortilla maksamisesta. Viime vuonna minulla oli 2 tapausta jossa veloitettiin kortilta maksutapahtuman moneen kertaan, toinen 4 ja toinen 3 kertaan. Mikä oli hämmästyttävää oli että kun huomasin sen kerroin pankille siitä ja he vastaavasti kertoivat ettei pankki tee mitään eivätkä auta tällaisissa tapauksissa. Luottokorttiyhtiöt jälleen selvittelevät näitä tapauksia ja ylimääräiset veloitukset poistestaan asiakkaan laskusta heti. Siinä yhdessä tapauksessa jossa veloituksia oli tehty 4 niin oli vaikea selvittää liikkeen kanssa. Myönsivät heti asian tapahtuneen mutta tarttivat mukamas kassa kuitin siitä ja lopuksi pyysivät tekemään ostoksia kyseisillä summilla. Kyllä koko homma harmitti kovasti ja ymmärrän nykyään että luottokortti ja käteinen on ainut tapa millä kannattaa maksaa.
Itse olen huoltoasemalla töissä (ketju), ja meillä kortilla maksaessa kuitti tulostuu automaattisesti mutta käteisellä maksaessa kone on ohjelmoitu niin ettei tulosta. Nappia painamalla sitten saa sen kuitin. Moni asiakkaista ostaa 1-3 euron ostoksen, kahvia/purkkaa/limsaa. Olisi tosi typerää jos kone automaattisesti näistä tulostaisi kuitin, 90% ei sitä kuitenkaan ota. Nyt kun on tämä kuittipakko ja kysyy siitä 1.7e kahvista otatko kuitin niin poikkeuksetta tulee jotain naureskelua, että "no mitä minä sillä! Hehehe ei mene verotukseen".
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 06:45"]
Paljon puhutaan pizzerioiden kuiteista, mutta itselleni ei ole yksikään kampaaja antanut käteisellä maksettaessa kuittia jos en erikseen pyydä. Siis ei kukaan! Maksankin nykyään aina kortilla.
[/quote]
Laitetaanko raha kuitenkin kassaan, ja näkyykö kassakoneessa oikea summa?
Kampaamoista melkein puolet jättää lakisääteisiä maksuja maksamatta eli ovat osa harmaata taloutta. Kannattaa vaatia kuitti.
No maksa ap kortilla, niin saat kuittis. Mä oon kyllä aina saanut kuitin omasta kampaamostani, tai siis saisin, mutta en ota. Ei mulla ole sille mitään käyttöä.
Olen itsekin yrittäjä ja jotkut haluavat maksaa käteisellä ja oon jo ennen tätä kuittipakkoa kysynyt, että haluvavatko kuitin. Aniharva on halunnut. Mitä hyötyä te luulette verotuksen kannalta olevan tällä kuittipakolla? Niinkauan kuin jokainen maksutapahtuma ei näy suoraan verottajalle, kuiteista ei ole mitään hyötyä.
Joka kerta, maksoin käteisellä tai kortilla
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 09:40"]
Kampaamoista melkein puolet jättää lakisääteisiä maksuja maksamatta eli ovat osa harmaata taloutta. Kannattaa vaatia kuitti.
[/quote]Miksi? Haluatko tukea valtion mamutusta?
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 06:54"]
2: Minä merkkaan ylös kaikki menoni ja pidän omaa kirjanpitoa. Kerään kaikki kuitit ja säilytän niitä jonkin aikaa. Ap. Mutta muutenkin vaikkein keräisi, kyllä tuohon kiinnitän huomiota. Joissain pienissä kioskeissa muuten myös sama homma. Eli ihan suomalaistaustaiset yrittäjät eivät anna kuitteja usein, miksei näihin puututa?
[/quote]
No mahtaa olla kuittia, itselläni tulee välillä kymmenkin kuittia päivässä. No siinähän keräät. Mikset maksa kortilla, niin maksutapahtumat näkyvät tiliotteellasi etkä tarvitse kuittirumbaa. Tai en ymmärrä mihin sitä muutenkaan tarvitsee.