Mitä hääpukunne maksoivat?
Te avioliiton turvasatamaan purjehtineet naiset, kuinka paljon hääpukunne maksoivat? Hääpuvut ovat nykypäivänä hinnoissaan ja kiinnostaa, mitä palstalaisten puvut ovat maksaneet. Oliko pukunne hintansa väärti vai kaduttiko jälkikäteen, että pukunne oli joko liian kallis tai halpa? Maksoitteko pukunne itse vai ostiko joku sen teille?
Kommentit (583)
Vierailija kirjoitti:
Sääliksi käy näitä halppispukujen omistajia...kyseessä kuitenkin ihmisen elämän yksi tärkeimmistä päivistä. Oma hääpuku maksoi 1200e[/
Täytyy kyllä sanoa, että en ymmärrä tuota häähypetystä ollenkaan. Kun vielä puolet avioliitoista kariutuu, niin onko siinä nyt kovin suurta järkeä panostaa ihan julmetusti. Olen kuullut, että jotkut ottavat jopa lainaa?!?!
590€ Uutena ostin ja olen pitänyt itselläni. Häistä jo yli 10 vuotta.
ei avioliittoon kannata mennä, suurin osa eroaa kuitenkin
Vierailija kirjoitti:
Minun käy sääliksi ihmisiä jotka ajattelee että päivän ikimuistoisuus on kiinni vaatteiden hintalapusta. Eri ihmiset myös priorisoi eri asioita. Me törsättiin mielummin reilusti rahaa häämatkaan kuin pukuihin.
Hääpuvulle tuli hintaa 80e (käytin äitini pukua, mutta sitä piti kaventaa ompelijalla)
Hear, hear! Kyllä mulle jäi ihan muut asiat mieleen kuin tyttären kallis puku. Sulhasen äiti oli vähän liian kanssa häärinyt valmistelujen kimpussa ja hääkakku hieman viivästyi, kun tämä kakkumestari vietiin ambulanssilla sairaalaan lepuuttamaan ja muut sukulaiset joutuivat viimeistelemään kakun koristelun. Miehen kengistä hajosi pohjat aivan päreiksi ja isä&tytär-tanssi jäi tanssimatta, samaten sulhasen poika&äiti-tanssi, kun äiti oli jo viety ambulanssilla :-D
Sulhasen äidin puolesta harmitti, että jäi tuo hänelle tärkeä tanssi välistä, mutta ehkä seuraavan lapsen kohdalla osaa ottaa sitten hieman rauhallisemmin :-)
Hintaa ei muisteta, mutta oli ihan ”tavallinen” asu jota pystyi käyttämään muulloinkin.
Ei tarvinnut leikkiä prinsessahäitä tms.
"Noh, suomalainen nainen on ylpeä siitä miten vähän maksoi jostakin asiasta. Se että näyttää pultsarieukolta on toissijainen asia."
Vai että oikein pultsarieukolta!😅
Olen varma, että edullisen puvun hankkineet/löytäneet/keksineet, ovat varmasti olleet kauniita morsiamia. Kauniimpia jopa kuin pröystäilevän kalliisiin pukeutuneet. Sitäpaitsi jos juhla on pieni tai pienehkö, ei kalliinoloinen puku näytä hyvältä vaan pramealta.
Vaatimattomuus useinkin kaunistaa!
Vierailija kirjoitti:
"Noh, suomalainen nainen on ylpeä siitä miten vähän maksoi jostakin asiasta. Se että näyttää pultsarieukolta on toissijainen asia."
Vai että oikein pultsarieukolta!😅
Olen varma, että edullisen puvun hankkineet/löytäneet/keksineet, ovat varmasti olleet kauniita morsiamia. Kauniimpia jopa kuin pröystäilevän kalliisiin pukeutuneet. Sitäpaitsi jos juhla on pieni tai pienehkö, ei kalliinoloinen puku näytä hyvältä vaan pramealta.
Vaatimattomuus useinkin kaunistaa!
Täysin samaa mieltä! Ehkä katkera tuo jolla pultsarivertaus.
Kiva ketju, voi kun joskus vielä pääsisi itsekkin hommaamaan häämekkoa...ihan ensimmäisen sellaisen :)
Vierailija kirjoitti:
23000€
Mikä materiaali?
vanhapiika kirjoitti:
Kiva ketju, voi kun joskus vielä pääsisi itsekkin hommaamaan häämekkoa...ihan ensimmäisen sellaisen :)
Niin? Marssit kauppaan ja ostat. Minulla on 3.
vanhapiika kirjoitti:
Pääset toki, älä ole niin ronkeli. 😄
Juuri seurustelun aloittaneena ostin heräteostoksena Sokoksen alesta pitkän valkoisen juhlapuvun, hinta n. 25 €. Se oli aivan minun tyyliseni, ja se tuli käyttöön seuraavana vuonna. Olen pitänyt sitä myös 10-vuotishääpäivänäni. Seuraavan kerran sitten 20-vuotishääpäivänä!
Oma kaunis hääpukuni silloin kauan sitten oli äitini ompelema, eikä kangas ja pitsit maksaneet juuri mitään. Kallein osa taisi olla Marimekossa teetetty huntu, 150 mk. Kampaajalla kävin, meikin tein itse ja niin vain ollaan naimisissa oltu jo kohta 40 v.
Tulevan miniän hääpukua pääsin makutuomaroimaan ja sillä olikin huntuineen sitten hintaa reilusti yli 2000€, mutta puku on todella upea.
Vierailija kirjoitti:
Juuri seurustelun aloittaneena ostin heräteostoksena Sokoksen alesta pitkän valkoisen juhlapuvun, hinta n. 25 €. Se oli aivan minun tyyliseni, ja se tuli käyttöön seuraavana vuonna. Olen pitänyt sitä myös 10-vuotishääpäivänäni. Seuraavan kerran sitten 20-vuotishääpäivänä!
👍
18 €, kaunis, pitsinen, spagettiolkaimet (vaimitä ne ohuet olkaimet on), hieno leikkaus. Kirppikseltä.
Maksoi 750€ ja myin eteen päin 600€.
Ihmettelen nykymorsianten huntuja!
Ollaan oltu pitkään avoliitossa ja lapsiakin voi jo olla.
Huntu on nimenomaan puhtauden ja koskemattomuuden symboli. Näyttää pahalta tai koomiseltakin, hiuskoriste olisi sopivampi. Myös uudelleen avioituvat tälläävät mieluusti hunnun päähänsä kuin neitsyet konsanaan.😂
Markka-aikana noin 700 markkaa. Kaunis, tyylikäs ja täydellisesti istuva puku oli, edullinen hinta kruunasi puvun.
Maksoi noin 100 €. Oli juuri sellainen, jonka olin halunnut ja olin ihaillut kyseistä mekkoa jo pitkään. Koin olevani kaunis. 🙂
Ei ole kaduttanut mekko eikä avioliitto.
Viimeisimmäksi olen ostanut tyttärelle käytetyn puvun, se maksoi joku 950€ jos oikein muistan. Hänen tuleva anoppinsa teki siitä tarvittavat muokkaukset, lyhensi, kavensi ja lyhensi laahustakin. Tyttäreni näytti mekossa todella kauniilta, en melkein voinut uskoa että nörtistä saa kampaamalla, meikkaamalla ja pukemalla niin kauniin morsiamen.
Mekon hintaa enempi harmittaa se, että mekko on nyt jossain kaapissa helma likaisena ja häistä on jo yli vuosi.
Oma pukuni 21 vuotta sitten ei ollut lähellekään yhtä kallis. Sen sijaan vuoden 1993 hääpukuni oli. Mutta niinhän sen kuuluu ollakin, että ensimmäisellä kerralla panostetaan ja toisella kierroksella sitten vähän hillitymmin.