Mitä hääpukunne maksoivat?
Te avioliiton turvasatamaan purjehtineet naiset, kuinka paljon hääpukunne maksoivat? Hääpuvut ovat nykypäivänä hinnoissaan ja kiinnostaa, mitä palstalaisten puvut ovat maksaneet. Oliko pukunne hintansa väärti vai kaduttiko jälkikäteen, että pukunne oli joko liian kallis tai halpa? Maksoitteko pukunne itse vai ostiko joku sen teille?
Kommentit (583)
Vierailija kirjoitti:
Vaikka hääpäivä tärkeä onkin, en törsännyt kovin paljoa hääpukuun.
Kauniin ja omannäköisen kun voi saada myös edullisesti, oma 150€.
Säästynyt raha oli kivempi käyttää unelmien häämatkaa varten.
Minun haaveeni ei ollut/ole päivä morsiamena, vaan elämän pituinen avioliitto.
Niinpä. Nykyään kun jo yli puolet eroaa, mahtaa tuhansien eurojen hääpuku tuntua tuhlaukselta ja jopa kaduttaa.
Jaksaako niitä hääkuviakaan enää eron jälkeen katsella ja ihailla.
Niin ja fiftarimekko maksoi noin 80 e tylleineen😂
Maksoin noin 1200€ ja oli kyllä aivan täydellinen. Mulla oli jossain määrin visio siitä, millaisen haluan, mutta loppujen lopulta sain vielä hienomman kuin olin osannut ajatella. Onneksi en tyytynyt niihin "sinnepäin" pukuihin, vaan etsin riittävästi, jotta löysin "sen oikean". Ei kaduta, että maksoin noin paljon, vaikka onhan tuo summana ihan kauhean paljon ja sillä saisi vaikka mitä. Mutta en silti kadu.
2000mk maksoi. Teetätin ompelijalla. Vuosi oli 1997. Puku oli sellainen kuin halusin ja mies on edelleen sama. En ole katunut kumpaakaan 😁.
Teetin sukulaisella. Siviilivihkimiseen soveltuva persikanvärinen jakkupuku, keväällä 1992. Sitä en enää muista, mitä sukulainen siitä velotti, koska äiti maksoi. Kjisikiltä ostettiin kangas, sen sentään muistan. Jännä, vähän röpelöpintainen kangas, kiiltävä nurjalta puolelta ja siitä tehtiin hihojen suut ja tamppi jakun selkään.
Vierailija kirjoitti:
Sääliksi käy näitä halppispukujen omistajia...kyseessä kuitenkin ihmisen elämän yksi tärkeimmistä päivistä. Oma hääpuku maksoi 1200e
En kyllä ymmärrä tätä höpötystä "ihmisen elämän yksi tärkeimmistä päivistä". Kyllä ainakin minulle on elämässä ollut moni muu päivä paljon tärkeämpi, eikä siihenkään ole tarvinnut törsätä yhteen mekkoon tuhansia.
Esim lasten syntymät on ikimuistoisempia.
Naimisiin mentiin seurakuntakodin pienessä kappelissa kahden seurakunnan työntekijän ollessa todistajina. Mekko maksoi varmaan muutaman kympin. En todellakaan muista sen hintaa. On tallessa vieläkin kun voi pitää tavallisena mekkona.( No ei ole tullut pidettyä) Naimisissa on oltu 25v.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kalliimmat vermeet ja isommat kekkerit, sitä nopeammin kopsahtaa ero.
Nähty on.
Juu kyllä se noinpäin näyttää menevän.
Surullista on tuo valtava erojen buumi.
Sellainenkin villitys on menossa, että eronneet vie häävideot ja kuvat kirppikselle. Sieltä kuulema saa halpaa viihdettä kun katselee toisten häitä ja morsiamen prinsessapäivää. Monilla hyvinkin arvokkaat puvut ja juhlat.
Itse en pystyisi sellaisia katselemaan.😥
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun haaveeni ei ollut/ole päivä morsiamena, vaan elämän pituinen avioliitto.Niinpä. Nykyään kun jo yli puolet eroaa, mahtaa tuhansien eurojen hääpuku tuntua tuhlaukselta ja jopa kaduttaa.
Jaksaako niitä hääkuviakaan enää eron jälkeen katsella ja ihailla.
On kapea katseista ajatella, että kaikki ne jotka panostavat häihin ja mekkoon rahallisesti ovat juurikin niitä jotka haluavat hetken huumaa ja päivän prinsessana. Varmaan sellaisiakin on, mutta me panostimme häihin todella paljon ja olemme edelleen naimisissa ajatuksena pysyä yhdessä kunnes kuolema erottaa. Kuuluu hyviin tapoihin ainakin täällä, että miehen perhe maksaa häät.
Serkkuni maksoi omastaan uutena 1000e vuonna 2009, ystäväni taas maksoi käytetystä puvusta 2000e 2012.
Oman pukuni hintaa en tiedä, sillä se on mittatilauspuku, jonka tätini teki minulle lahjaksi vuonna 2010.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun haaveeni ei ollut/ole päivä morsiamena, vaan elämän pituinen avioliitto.Niinpä. Nykyään kun jo yli puolet eroaa, mahtaa tuhansien eurojen hääpuku tuntua tuhlaukselta ja jopa kaduttaa.
Jaksaako niitä hääkuviakaan enää eron jälkeen katsella ja ihailla.On kapea katseista ajatella, että kaikki ne jotka panostavat häihin ja mekkoon rahallisesti ovat juurikin niitä jotka haluavat hetken huumaa ja päivän prinsessana. Varmaan sellaisiakin on, mutta me panostimme häihin todella paljon ja olemme edelleen naimisissa ajatuksena pysyä yhdessä kunnes kuolema erottaa. Kuuluu hyviin tapoihin ainakin täällä, että miehen perhe maksaa häät.
Ethän sinä panostanut häihin jos miehen perhe maksoi häät. Itse en olisi ikinä kehdannut maksattaa prinsessamekkoa miehen vanhemmilla.
1200 euroa asusteineen (huntu ja laukku) vuonna 2010. Puku oli ensimmäinen jonka sovitin, eikä sen jälkeen mikään muu puku tuntunut hyvältä, ei kalliimmat eikä edullisemmat. Juuri katseltiin hääkuvia miehen ja lasten kanssa kun vietettiin 10v hääpäivää, ja olen kyllä tosi tyytyväinen pukuun:) Puin sen päällenikin kun tyttö halusi nähdä livenä:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaksaako niitä hääkuviakaan enää eron jälkeen katsella ja ihailla.On kapea katseista ajatella, että kaikki ne jotka panostavat häihin ja mekkoon rahallisesti ovat juurikin niitä jotka haluavat hetken huumaa ja päivän prinsessana. Varmaan sellaisiakin on, mutta me panostimme häihin todella paljon ja olemme edelleen naimisissa ajatuksena pysyä yhdessä kunnes kuolema erottaa. Kuuluu hyviin tapoihin ainakin täällä, että miehen perhe maksaa häät.
Ethän sinä panostanut häihin jos miehen perhe maksoi häät. Itse en olisi ikinä kehdannut maksattaa prinsessamekkoa miehen vanhemmilla.
Vaan kun ei meillä ollut prinsessahäitä. Mies on ulkomaalainen ja siellä on perinne että miehen vanhemmat maksavat häät. Emme maksattaneet häitä vanhemmilla vaan se oli lahja vanhemmilta. Kannattaa avartaa katsomusta eikä olla noin kapeakatseinen ja ahdasmielinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaan kun ei meillä ollut prinsessahäitä. Mies on ulkomaalainen ja siellä on perinne että miehen vanhemmat maksavat häät. Emme maksattaneet häitä vanhemmilla vaan se oli lahja vanhemmilta. Kannattaa avartaa katsomusta eikä olla noin kapeakatseinen ja ahdasmielinen.
Joopa, hyvä se on olla avarakatseinen muiden lompakolla :D
Vierailija kirjoitti:
Morsiuspukuliikkeen alerekistä juhlamekko (ei häämekko) 350 euroa, muistaakseni lähtöhinta oli yli 700 euroa. Tietenkin maksoin itse/miehen kanssa yhdessä, kukas muu sen olisi maksanut?
Ostin sillä ajatuksella että voin käyttää juhlissa uudestaankin, en ole vielä käyttänyt tosin.
Kehtaat vielä mainostaa maksaneesi omat vaatteesi itse, vaikka miehesi maksoi.
Maksoin itse ja hääpukuna oli punainen pitkä iltapuku, josta maksoin 220€. Häät ei olleet muutenkaan mitenkään perinteiset, mentiin ulkomailla naimisiin, siksi iltapuku eikä ”oikea” hääpuku.
Ihan hauskaa lueskella näitä. Omista häistäni kun on jo kauan. Ne olivat keski-isot, 100 vierasta.
Olin 18-v. ja äiti osti puvun+hunnun. Hinta ei jäänyt mieleen. Sulhanen 20v. osti morsiuskimpun (kieloja ja vaaleanpunaisia pieniä ruusuja).
Täällä näyttävät edullisemmat ratkaisut vetävän pidemmän korren. Isoja häitä pidetään yhä vähemmän. Nyt koronan takia se ei ole ollut mahdollistakaan. Myös ensi kesä on epävarman peitossa.
Toivotaan, että pian päästäisi normaaliin elämään ja häitäkin viettämään. Itsellä lapsenlapsen.💞
Morsiuspukuliikkeen alerekistä juhlamekko (ei häämekko) 350 euroa, muistaakseni lähtöhinta oli yli 700 euroa. Tietenkin maksoin itse/miehen kanssa yhdessä, kukas muu sen olisi maksanut?
Ostin sillä ajatuksella että voin käyttää juhlissa uudestaankin, en ole vielä käyttänyt tosin.